Nekem 8V-m van. Azt megnézem, arra mit töltenél fel. Gondolom neked 16V.
Körüljártam már a témát, és maradt az, hogy saját comp. Azaz az eredetit bizonyos körülmények között bírálná felül a saját.
Miután meglenne a cucc, irány mérőpad gyárival, aztán a módosítottal, és ha van eredmény, feltenni. De azért én tuti kérnék pénz.
Kell hozzá egy külön elektronika, amire programot kell írni, mérésekért fizetni, stb...
A másik. Nekem nem gyári a moci, és a nem gyári tengelyhez akarok majd progit. Gyári konfignál egy 8V-nél inkább csak fogyicsökkenést érhetnék el hosszútávú utakon. És azt is pénzért adnám a fórumosoknak, igaz közel bekerülési áron. De úgy, hogy odadom, beteszi, kipróbálja, aztán ha nem jó, vagy vmi gáz van a rendszerrel, ki. Ha jó, akkor meg fizesse ki.
Én a magam példájáról beszéltem. 20-25-ért már kapni obd kábelt, program szerezhető, a feltöltendő adatra pedig azt mondtam, hogy tuti nem lenne hozzá türelmem, hogy kikísérletezgessem, de ha mégis, akkor nem pénzért adnám, ahogy általában a Suzuki topicban sem szokás pénzt kérni a szívességekért.
Egy (1=1) autóról beszéltem, az enyémről és nem egy "normális tuningműhelyről".
A 20-25.000 forint pedig soknak tűnhet egy kábelért, de a Beta csillag-villás készletem is volt ennyiben, ergo felfoghatjuk "szerszámként" a dolgot és úgy már nem sok.
Kopott az a motor,ha ennyi gáz lejut a karterbe,de legalább nem szennyezi a környezetet a motorba visszajutó és elégő/hengert kokszoló olajjal. Ezt a szűrőt neked tallták ki. :)
"hiszen csak egy obd csatit kell feltolni és kész"
Persze. És előtte biztos nem öltél bele egy csomó pénzt, amit tuti nem akrsz vhogy visszahozni(most a normális tuningcégekről van szó, akik maguk "kísérletezték" ki).
Amikor nekem megvolt a motortuning, 600!-ra váltottam be többször is. Aztán hozzászoktam. De 2000 fölé egy csomó ideig nem pörgettem, mert élveztem, hogy nem kell. Fogyi? Ha nem hajtom, nem nőtt. Ha meg hajtom, akkor a régi konfiggal nem tudtam úgy menni. Tehát nincs viszonyítási alap. Ha úgy használom, mint a régit, kicsit talán kevesebbet fogyaszt. Csodák nincsenek. Ha kisebb fordulaton használod, és nem kell pörgetned, kisebb a veszteség. A hatásfok meg akkor jó, ha nem dúsítod a keveréket, tehát egyenletesen haladsz.
Általában kimérik széleslambdával, stb, és ahhoz igazítják. Mert ugye a lambda értéke nagyban hozzájárul a fogyasztáscsökkenés/növekedéshez(amit a befecskendezés oldalon állítanak).
Ha kicsit utánanézel, rájössz hogyan lenne jó állítani. És akkor tuti kevesebbet fogyasztasz. Persze ha teljesítményt növeltetsz túldúsítással, és mindig padlózgatsz, akkor ne lepődjél meg, ha többet fogyaszt. És így mennyi plussz teljesítményt kapsz? Nem sokat. De ha egyenletes haladásra beállítják, akkor sokat nyerhetsz. Nézz utána.
Annál a motornál megy vissza a motorolajba. :-) Majd meglátjuk milyen és mennyi anyagot szed össze. 82-es kb. 6-700E km-el. Vagy a fáradt olajos kannába.
Vasárnap reggel megyek Tompára és este jövök haza. Érd felé a 6-on. aztán Solt, Kiskőrös stb. A merci is megy amibe tegnap raktam bele. kb. 450-500km.
Az eco-tak 11-et meg beraktam az öcsém szintén 3000-es diesel merci mikróbuszába. Pontosan nem mérte le, mert nem jó a km számlálója, de többször megy ugyan azon az útvonalon több 100km, és mindíg telitankról nézi mennyi fogy. Mire hazaér bőven a 3/4 alatt van a mutató, most a mágnessel még 3/4-felett volt kicsivel. Pedig vitt több mázsás ipari gyalugépet is. Szóval nála is kevesebb fogy azóta. Autómata és ugyan úgy vezet. De majd lemérjük valahogy pontosabban is. De így is tapasztalható már a változás.
Jelentem tegnap bekerült a fater 3000-es diesel mercijébe a szűrő. Olajfogyasztása 1000km-en 1- de ha pályán meghajtja 2liter. A karter csövön alapjáraton szemmel láthatóan dőlt az anyag. pár másodpercre befogtam a cső végét, mikor kiengedtem teleköpte a tenyerem olajos dzsuvával. Miután felraktam a szűrőt ugyan ezt megnéztem a szűrő után. Por száraz levegőt fujt, amikor befogtam és úgy megnéztem semmit nem nyomott a tenyerembe, nem is volt szemmel látható a karter gáz a szűrő után. Ja, és ahol a cső becsatlakozik a szívótorokba ott is tiszta olaj volt minden. Valószínű hogy az olajfogyasztás nagy része is itt van nem a gyűrűknél a henger falán, ezt abból is kiderül, hogy -10-be is pöccre indul. Szóval a szűrő itt már látványosan működik. Majd beszámolok kicsit hosszabb használat után is. Egyelőre ennyi.
Nálam pedig a rövidtávú tesztnél 6-8%-os fogyasztáscsökkenés mutatkozik mióta bent van a szűrő. De hétvégén rátankolok, és kiderül hogy mennyivel az annyi.
Azt hittem az a szürő van benne. ??? Láttál olyat a képeken? :) Akkor sima vízszűrőt tettél bele? Szűrő-kosarat. Azt a meneteskarmantyút és a többi alkatrészt is a vizes boltban vetted? igen
Szűrőből? Pórusméret? Ácsi! A linkelt oldalon csak a szűrő "házát" vettem meg, betétet nem, az nem is kell. Vettem bele szűrőkosarat (ilyesmit, csak nem itt mert drága és kicsi is) és abba tettem a lecsupaszított rézszálakat.
Szóval a lebegőanyag szűrőbetétet tessék elfelejteni! Nincs az általam feltett képen sem, a leírásban sem és nem is kell!
Olvastam már, csak nem volt egyértelmű számomra, hogy az első részben a Te autódról van-e szó, vagy csak bemásoltad valaki más levelét, mert ugye 60-70e km-ről van szó - amit nem igen teszel meg pár nap alatt -, aztán meg jön a mondat: "Jelentem megépítettem, beszereltem" ami nagyon jelen időnek tűnik. Lehet, hogy csak én nem fogtam fel, de nekem kicsit zavaros.
Nyomd ki ezt a képet, aztán tedd a boltban a pultra, hogy ilyet kérsz! :)
Én olajálló gumigyűrűt az ITB-nél vettem, a Budafoki út 60-ban. Vittem a szűrőben lévőt és adtak majdnem olyat (egy mákszemnyivel nagyobb, de nem gond).
A vízszűrő még OK, de a többit lövésem sincs hogyan kérjem. Ilyen jellegű boltokban pedig nem szeretek "bénázni", mert hülyének néznek. Szóval jó lenne tudni, hogy a fém szűrőnek mi is a neve/mérete, valamint az olajálló gumitömitéshez is kellnének ugyanezek az információk. A többit már megoldom. ... Közben megnéztem, szűrőkosár (lábszelephez) a neve, viszont a gumi tömítés még mindig érdekelne. Hol, mihez, milyen méretű?