Na, ez majd kiderül (semmi stressz). Illetve te az értékvesztésre költesz, ha semmi baja nem is lenne a kocsinak (ezt vhogy szeretik kihagyni a számításból).
Van aki benzinre költ apránként van aki szerelőre egyszerre. Én úgy vagyok vele hogy már nem szívesen költök százezreket autóra egyidejűleg. Szóval egyhat benzin csak semmi stressz.
JAh, tudott, h a CR diesel üa ellátásának javítása drága móka, de ez csak egy kis láncocska.. Amúgy meg cégre csak a diesel tgk-t tudom jól elszámolni, a benzines üzemanyag áfája nem visszaigényelhető. A kocsi meg marad, anno fél évig kerestem, s azóta sem láttam ilyet eladót, tök szeretem amúgy.
Majdnem egy 50-est mentem vele, mióta megvan. Ugyanez a sport felszereltség van benzines 1.6-ként is, bár tgk-ban sztem nincs.. No de ha lenne, s olyat választottam volna, akkor ezt a kilométert cirka 7 liter üzemanyaggal nyomtam volna le. Ez kostans 4.5-et eszik, de ebből lejön az áfa, így 3.5l/100 km a költség. Magyarán megtakarítottam minden 100 kilométeren 3.5 liter üzemanyagot az elmúlt 2 évben, az egyszerűség kedvéért 400 ft/liter áron ez 700000 Ft. Több, mint amennyiért a kocsit vettem..
Ez a megoldás sem olyan ritka. Van előnye is: a kip. veztengelyt hajtja a szíj, ez "merev" hajtási mód. A két veztengely közötti láncos meghajtási mód lehetővé teszi pl. a szívó vteng. elhangolását. Ilyen pl. a Porsche ötlete, már szakállas VarioCam, bár ott lánc van mindenütt.
Egy átlagos CR dízel motorra nagyon lazán fél misit lehet költeni, kicsit komolyabb zűrnél egy misit, még komolyabbnál nem elég a misi.... úgy, hogy magához a mechanikus szerkezethez még hozzá nem nyúlnak. Bejön egy nagynyomású kopásból adódó "fémmérgezés" szevasz a porlasztóknak, a rail csőnek, az üa. rendszer összes elemét cserélni kellene, a vezérlés meg csereérett. Gazdasági totálkár. Ekkor van, hogy sokan valamennyire összekóklerkedik, eladják, a boldog új tulaj másfél hónap után kap idegbajt.
Korszerű autót nem szabad magas km-rel megvenni, mert oroszrulettet játszik az ember.
Vannak hírek a 630e km-es szuper állapotú dízelekről, de sokkal több a fele annyit sem futott hulladék.
Jóvanna. :-) Csak -ahogy írtam - a kocsinak egy piszlicsáré hibája van, s erre 280-at kellene rákölteni.. Amúgy hol a rákban van ez a tököm lánc, s megszokott dolog, h 260E-nél csak úgy megnyúlik?
Még valami: a Peu 407 3,0 V6-omhoz a Conti szíjkészlet 197,989 Ft, az SKF vízpumpa 34,221 Ft durván együtt 230,000 Ft katalógus áron. A Ford egy olcsó játékos :-DD
Ha a drágábbakat nézed, akkor az előre látható anyagköltség úgy 150,000 Ft körül van. Lehet még olaj, szűrő, üa. szűrő stb. mondjuk egy 20,000-, azzal 170,000 Ft.
Ki tud jönni tokkal-vonóval a 280,000 Ft.
Ha gyengébb minőségű motyót, kedvezménnyel vadászol le, az anyag akár 100ezer alatt is beszerezhető. Kérdés: megéri-e gagyi cuccot betenni?
Mester! Ilyen Ford/Pug 16.tdci-t szereltél már? :-) A kezdettől van egy olyan jelenségem, h hidegindításkor, de csak amíg nem izzít, beindítás után ingadozik kicsit az alapjárat, meg ilyenkor füstöl is enyhén. Az elején egy pár másodperces gázadás stabilizálta, most már menni kell vele kicsit, h beálljon. Nem egy nagy cumó, majd 50 ezret raktam már a kocsiba, mindig pöccre indult, de szeretem ha hibátlan a gép. Most meg volt kis időm, elvittem egy diagnosztikára egy Ford szervizbe, hogy lessenek már rá, most nem kell napi szinten a kocsi. No most azt találták, hogy van vhol lánc is a vezérlésben, ami laza (azt mondták, a fedelet veri), s az is okozhatja ezt a jelenséget, de mindenképp cserés. 170E lenne a mutatvány, de ugye nem rakjuk vissza a régi vezérlést, az is 110E, tehát 280 pénz lesz.. Találkoztál már ilyennel, ez télleg ily húzós tétel?
Az APC néhány másodpercig kellene, hogy a pirosba engedje a mutatót. Néha így is van, viszont sokszor csak a sárga kb. 3/4 részéig engedi, hiába nyomom a gázt. Olyankor az erő sem jön meg. És ez teljesen esetleges, tehát nincs megfigyelhető rendszeresség benne. Ha mindig ugyanúgy viselkedne az autó, akkor azt mondanám, hogy ez ilyen, így viszont biztos, hogy valami nem stimmel.
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez hiba, éppen az APC miatt lehet ez, hogy nagy gázra ne szálljon el a turbo. De majd az okosok (műszaki végzettségűek) megmondják, végül is csak egy turbós 9000-esünk volt.
Nemrég váltottam volvóról saabra. 9000 2.3 T az "új" autóm. Ami nem tetszik, hogy a turbónyomás (ezzel együtt a teljesítmény is) nem mindig megy ki a sárga mezőből. Ha finom gázzal gyorsítok, magasabbra engedi a turbónyomást, mint amikor hirtelen nagy gázt adok. Ez kisebb-nagyobb fordulaton is igaz, és bármelyik sebességfokozatban előfordul. APC lehet a hiba oka?