Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.08 0 0 157049

Na, ez majd kiderül (semmi stressz). Illetve te az értékvesztésre költesz, ha semmi baja nem is lenne a kocsinak (ezt vhogy szeretik kihagyni a számításból).

Előzmény: MrTinkertrain (157048)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.07 0 0 157048

Van aki benzinre költ apránként van aki szerelőre egyszerre. Én úgy vagyok vele hogy már nem szívesen költök százezreket autóra egyidejűleg. Szóval egyhat benzin csak semmi stressz.

 

Előzmény: KawaBazsy (157047)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.07 0 0 157047

 JAh, tudott, h a CR diesel üa ellátásának javítása drága móka, de ez csak egy kis láncocska.. Amúgy meg cégre csak a diesel tgk-t tudom jól elszámolni, a benzines üzemanyag áfája nem visszaigényelhető. A kocsi meg marad, anno fél évig kerestem, s azóta sem láttam ilyet eladót, tök szeretem amúgy.

 Majdnem egy 50-est mentem vele, mióta megvan. Ugyanez a sport felszereltség van benzines 1.6-ként is, bár tgk-ban sztem nincs.. No de ha lenne, s olyat választottam volna, akkor ezt a kilométert cirka 7 liter üzemanyaggal nyomtam volna le. Ez kostans 4.5-et eszik, de ebből lejön az áfa, így 3.5l/100 km a költség. Magyarán megtakarítottam minden 100 kilométeren 3.5 liter üzemanyagot az elmúlt 2 évben, az egyszerűség kedvéért 400 ft/liter áron ez 700000 Ft. Több, mint amennyiért a kocsit vettem..

Előzmény: BmS1 (157046)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.07 0 1 157046

Ez a megoldás sem olyan ritka. Van előnye is: a kip. veztengelyt hajtja a szíj, ez "merev" hajtási mód. A két veztengely közötti láncos meghajtási mód lehetővé teszi pl. a szívó vteng. elhangolását. Ilyen pl. a Porsche ötlete, már szakállas VarioCam, bár ott lánc van mindenütt.

 

Egy átlagos CR dízel motorra nagyon lazán fél misit lehet költeni, kicsit komolyabb zűrnél egy misit, még komolyabbnál nem elég a misi....   úgy, hogy magához a mechanikus szerkezethez még hozzá nem nyúlnak. Bejön egy nagynyomású kopásból adódó "fémmérgezés" szevasz a porlasztóknak, a rail csőnek, az üa. rendszer összes elemét cserélni kellene, a vezérlés meg csereérett. Gazdasági totálkár. Ekkor van, hogy sokan valamennyire összekóklerkedik, eladják, a boldog új tulaj másfél hónap után kap idegbajt.

Korszerű autót nem szabad magas km-rel megvenni, mert oroszrulettet játszik az ember.

Vannak hírek a 630e km-es szuper állapotú dízelekről, de sokkal több a fele annyit sem futott hulladék.

 

Szvsz gondold át, mi az optimális megoldás.

Előzmény: KawaBazsy (157044)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 157045

De, HEPU az, elütöttem. Német. Nem olcsó.

Előzmény: MortalWombat (157043)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.07 0 0 157044

Ok, köszi, majd látják a szervizben. Már csak azt nem értem, miért nem a vezérműszíj köti össze a vezértengelyeket, mint jobb helyen..

Előzmény: BmS1 (157042)
MortalWombat Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157043

A vízpumpa az nem HEPU márkájú?

Nem tudsz róla valamit, mármint hogy milyen minőségű?

(a MAPTUN-os csapat árul ilyet, és tudtommal gagyival nem foglalkoznak)

Előzmény: BmS1 (157038)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157042

 

A hfejben van a két veztengely közötti meghajtás a dolga.

Egyáltalán nem szokatlan, hogy 260e-nél cserélni kell. Sőt!!!  Sok motornál örömódát kell dúdolni, ha 150ezret kibír.

Nem vészmadárkodni akarok, de előfordulhat, hogy a megnyúlt lánc miatt a fogaskerekeket is cserélni kell(ene).

 

Olajcsere: nem kötelező, de:   ami laza (azt mondták, a fedelet veri   minimum ajánlott.

Előzmény: KawaBazsy (157040)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157041

Azt mondták, h ez egy viszonylag nagyobb munka, jól szét kell szedni a motort. Akkor ezek szerint olajat is kell cserélni..?

Előzmény: BmS1 (157038)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157040

Jóvanna. :-) Csak -ahogy írtam - a kocsinak egy piszlicsáré hibája van, s erre 280-at kellene rákölteni.. Amúgy hol a rákban van ez a tököm lánc, s megszokott dolog, h 260E-nél csak úgy megnyúlik?

Előzmény: BmS1 (157039)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157039

Még valami:  a Peu 407 3,0 V6-omhoz a Conti szíjkészlet 197,989 Ft, az SKF vízpumpa 34,221 Ft durván együtt 230,000 Ft katalógus áron. A Ford egy olcsó játékos :-DD

Előzmény: BmS1 (157038)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157038

Bárdi katalógus árak:

 

Lánc:                   Contitech  64,457-      INA   43,989-

 

Vműszíj készlet:   Contitech  50,500-      SKF   36,380-

 

Vízpumpa:           HEPA        35,874-     Valeo  23,989-

 

Ha a drágábbakat nézed, akkor az előre látható anyagköltség úgy 150,000 Ft körül van. Lehet még olaj, szűrő, üa. szűrő stb. mondjuk egy 20,000-,  azzal 170,000  Ft.

Ki tud jönni tokkal-vonóval a 280,000 Ft.

 

Ha gyengébb minőségű motyót, kedvezménnyel vadászol le, az anyag akár 100ezer alatt is beszerezhető. Kérdés: megéri-e gagyi cuccot betenni?

Előzmény: KawaBazsy (157037)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157037

Ford Fiesta SportVan 1.6 tdci, 2007. Motorszám: HHJB7Y12523

 

Előzmény: BmS1 (157036)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157036

Pontos típus, évjárat, motorkód kéne.

Előzmény: KawaBazsy (157035)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.06 0 0 157035

 Mester! Ilyen Ford/Pug 16.tdci-t szereltél már? :-) A kezdettől van egy olyan jelenségem, h hidegindításkor, de csak amíg nem izzít, beindítás után ingadozik kicsit az alapjárat, meg ilyenkor füstöl is enyhén. Az elején egy pár másodperces gázadás stabilizálta, most már menni kell vele kicsit, h beálljon. Nem egy nagy cumó, majd 50 ezret raktam már a kocsiba, mindig pöccre indult, de szeretem ha hibátlan a gép. Most meg volt kis időm, elvittem egy diagnosztikára egy Ford szervizbe, hogy lessenek már rá, most nem kell napi szinten a kocsi. No most azt találták, hogy van vhol lánc is a vezérlésben, ami laza (azt mondták, a fedelet veri), s az is okozhatja ezt a jelenséget, de mindenképp cserés. 170E lenne a mutatvány, de ugye nem rakjuk vissza a régi vezérlést, az is 110E, tehát 280 pénz lesz.. Találkoztál már ilyennel, ez télleg ily húzós tétel?

Előzmény: BmS1 (157033)
anonym19 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 157034

Megbeszéltük.  :) 

Előzmény: BmS1 (157033)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 157033

Szia,

 

persze, már "próbaüzemben" leszünk, kapsz egy jobb kávét. Keressük előtte egymást :-)

 

üdv

Előzmény: anonym19 (157032)
anonym19 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 157032

Szia BmS1!

 

Ma felvittem az autót BP-re kivasalni. Reggel átutaztam 7 előtt megálltam Érden is, kedves feleségnek egy csomag miatt.

 

Ha minden jól megy jövő hét pénteken szépen kivasalva kapom vissza az autót. Ha úgy van benézek hozzátok ha nektek is jó.

 

Maszkom van :D 

MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.05 0 0 157031

Ez csak válasz volt a kérdésedre, hogyan tükrözöm a telefont. Dehogy hasonlítom a Mondeohoz, nem egy liga, nyilván.

Előzmény: FRANKYE (157030)
FRANKYE Creative Commons License 2020.06.03 0 0 157030

Most nem vagyok képben (nem értem) :) 

 

Te a Suzukit egy 65 cm-el hosszabb, 27 cm-tengelytávval hosszabb , 4.0 mázsával nehezebb és kb. 2x annyiba kerülő autóhoz hasonlítod? 

Előzmény: MrTinkertrain (157027)
hybs Creative Commons License 2020.06.01 0 0 157029

Az APC néhány másodpercig kellene, hogy a pirosba engedje a mutatót. Néha így is van, viszont sokszor csak a sárga kb. 3/4 részéig engedi, hiába nyomom a gázt. Olyankor az erő sem jön meg. És ez teljesen esetleges, tehát nincs megfigyelhető rendszeresség benne. Ha mindig ugyanúgy viselkedne az autó, akkor azt mondanám, hogy ez ilyen, így viszont biztos, hogy valami nem stimmel.

Előzmény: MrTinkertrain (157026)
anonym19 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 157028

szabadon fordítva közbenső tengely. 

 

intermediate shaft

 

cikkszánma: 13140876

Előzmény: pusmak (157025)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.01 0 0 157027

Jogos, alap verziót linkeltem, az alábbi verzió van nekem (bőr ülés nélkül és most tekintsünk el attól, miből van a "bőr"):

 

Előzmény: FRANKYE. (157016)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.01 0 0 157026

Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez hiba, éppen az APC miatt lehet ez, hogy nagy gázra ne szálljon el a turbo. De majd az okosok (műszaki végzettségűek) megmondják, végül is csak egy turbós 9000-esünk volt. 

Előzmény: hybs (157024)
pusmak Creative Commons License 2020.06.01 0 0 157025

Sziasztok!

 

Mi a neve annak az alkatrésznek ami a jobb első komplett féltengely és a váltó közt van és a váltóból jön ki?

Saab 9-3 Sportkombi 2006 z19dth kézi váltós 6 seb.

Köszönöm!

hybs Creative Commons License 2020.05.31 0 0 157024

Kedves Saab-os közösség!

Nemrég váltottam volvóról saabra. 9000 2.3 T az "új" autóm. Ami nem tetszik, hogy a turbónyomás (ezzel együtt a teljesítmény is) nem mindig megy ki a sárga mezőből. Ha finom gázzal gyorsítok, magasabbra engedi a turbónyomást,  mint amikor hirtelen nagy gázt adok. Ez kisebb-nagyobb fordulaton is igaz, és bármelyik sebességfokozatban előfordul. APC lehet a hiba oka?

KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.31 0 0 157023

Amíg nem volt családom, CSAK hobby autóim (meg motorjaim) voltak. :-)

Előzmény: anonym19 (157021)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.31 0 0 157022

Bocs a kép lemaradt.

Előzmény: anonym19 (157021)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.31 0 0 157021

Nekem egyelőre csak ez jut hobbi autónak. :D

 

Előzmény: KawaBazsy (157020)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.31 0 0 157020

Másfél évet volt nálam. Ilyen hobby autó nem szokott többet, mert sokmindent ki kellene még próbálni.. :-)

Előzmény: anonym19 (157019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!