Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.09.14 0 2 63644

Mindig megdöbbenek - kisvasút barátként is - miként kívánhatja valaki, hogy másoknak kisvasúttal kelljen munkába járni.

benbe Creative Commons License 2019.09.13 -3 0 63643

Mióta van bőven Mk, az a ritkaság, ha C50 megy. Ezek hétköznapi képek:

http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=39&t2=vas%FAtvonal&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

Előzmény: paca664 (63641)
paca664 Creative Commons License 2019.09.13 -1 3 63642

Onnan Somogyszentpálig nincsen út,

 

De - lássuk be - tömeges utasigény sincs. Hivatásforgalomban Imremajor egy számottevő utaslépcső, Pálmajor forgalma közel 0 (nincs ott semmi), Somogyszentpál van, de nem valami acélos.

Erre jönnek a kisvasúti napon + nyáron kalandból oda-vissza élményutazók, akik Szentpálon még le sem szállnak a vonatról arra az 5 percre. Évi kb. 60-70 napon.

Előzmény: v_peti (63631)
paca664 Creative Commons License 2019.09.13 0 2 63641

Oké. Teljes szakasz alatt ugye a Fenyves - Imremajort érted. Mondjuk érdemi forgalom is nem meglepő módon inkább itt van.

 

Csakhogy a kisvasutas napi fotógalériákban felülreprezentált Mk48-asokkal ellentétben, az év 364 napjában szinte csak C50 jár, mert az utasok azért nem lógnak fürtökben az 1-2 Bax-ról és a gázolaj sincs ingyen. Az meg 25-ös. És egyébként a kocsik is már csak 25-re vannak vizsgáztatva. Jó volna, de nem magától értetődő a dolog.

Előzmény: Törölt nick (63623)
benbe Creative Commons License 2019.09.12 -2 4 63640

Édesanyám, aki nem geodéta, fél centis pontossággal mér projektelőkészítési fázisban a ketyerével. Jó az, csak tudni kell használni (három napos tanfolyam volt a BME-n).

Előzmény: alkotasu (63617)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.12 0 0 63639

Köszi.  Hat elég karcsú. ☹️  

Előzmény: rendezget (63638)
rendezget Creative Commons License 2019.09.12 0 0 63638

Egy utcáról felvett ember fzst kiképzése kb másfél év.

Előzmény: -Smiley- (63636)
rendezget Creative Commons License 2019.09.12 0 1 63637

Mindenki a hivatalos bértábla szerint keres, az itt gyakorlaton lévő fszt tanulók a majdani állomásuknak megfelelően besorolva, ami az országban bárhol lehet. A szolgálattevők általában a 12 MMK-ban vannak.

 

https://www.vsz.hu/media/8296/b%C3%A9rt%C3%A1bla-2019.pdf

Előzmény: -Smiley- (63636)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.11 -2 0 63636

Köszi így már érthető. Csak meglepődtem a sportcipős farmeres emberek láttán. 

 

Amúgy mennyit keres ott egy mozdonyvezető és egy forgalmi szolgálattevő, hány hónap egy ilyen tanfolyam? 

Előzmény: rendezget (63626)
MCA-001 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 63635

Lehet, hogy nekik engedélyük van a használatra.

 

Előzmény: v_peti (63633)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.11 -2 3 63634

KI

 

"Hacsak nincs parancsba adva, hogy márpedig át_kell_venni, bármekkora sz@r is az egész."

 

Léteznek ilyen esetek, de egyrészt ez nem egy szegély szokott lenni (a kiindulás ez volt most), a nagyobb horderejű dolgoknál pedig eddig azért sikerült megúsznom az ilyeneket, noha volt pár ilyen történet.

Volt olyan, hogy a konzorciumi projektvezető FIDIC Mérnök (egy pénzéhes, gerinctelen féreg) kiakart rúgni a  projektről, de az ügyvezető tulajdonos főnököm (Isten nyugosztalja, pár évvel később meghalt) megvédett (aztán az a barom hamarabb el lett küldve, mint én, mert én maradtam végig - ellentétben vele). Olyan is volt, hogy a megrendelő pacsizott a kivitelezővel, amiben természetesen nem voltam partner (ne nézzenek engem madárnak!), aztán megrendelői igényre ugyan levettek a projektről, de nem bántottak, mert tudták, hogy én a tisztesség útját járom. Igaz, a jelenlegi nagyfőnököm nem adott utána fizetésemelést, de amikor egy később őszintén elbeszélgettem vele (ilyen szempontból normális), akkor következő évben duplát kaptam.

Jelenlegi egyik ilyen munkámnál is volt olyan eset, hogy az ügyezetőnkhöz rohangászott a kivitelező egyik főmuftija, aztán vele is meg tudtuk beszélni a dolgokat, és ennek az eredményeként sem kellett lenullázni a műszaki dolgokat...

Szóval azért sokváltozós egy ilyen dolog, és nagyon fontos, hogy az ember ne legyen zsarolható, különben úgy lehet rángatni, mint egy marionett figurát.

 

BE

Előzmény: _nyunyuka (63618)
v_peti Creative Commons License 2019.09.11 -3 0 63633

Az Imremajorban lakóknak valahogy el kell jutnia oda. Elég sokan laknak ahhoz, hogy ne csak a kisvasút meg a kerékpár legyen a közlekedési eszközük.

Előzmény: MCA-001 (63632)
MCA-001 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 63632

Az az út már nem magánút?

Balatonfenyvesen korábban ki volt táblázva, hogy behajtani tilos és a bejárást korlátozó sorompó is volt.

Előzmény: erdőszéli (63629)
v_peti Creative Commons License 2019.09.11 -1 0 63631

Onnan Somogyszentpálig nincsen út, de most már más irányban van lehetőség viszonylag rövid idő alatt odaérni, a vonatpótló menetrendjét nézve.

Előzmény: erdőszéli (63629)
v_peti Creative Commons License 2019.09.11 -4 3 63630

Korábban egyszer már szerkesztettek menetrendet 20 helyett 25-re, de a C50-es nem bírta. Most, hogy Mk van, már lehetne 30, és akkor hamarabb be lehetne érni Fenyvesre. Persze, még így is elég sok idő, egy oda-vissza út, hogy azért az élményfaktor is meglegyen!

 

Előzmény: Törölt nick (63623)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.11 0 0 63629

imremajorba az út és a vasút párhuzamosan, egyenesen vezet. nincs kerülő. kb. 4 km. 

Előzmény: Törölt nick (63628)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 -1 1 63628

Mondjuk pont azért van ott hivatásforgalom, mert nincs buszjárat, mert csak nagy kerülővel tudna menni. Erre rá lehetne mozdulni, hiszen adott hozzá minden.

Előzmény: erdőszéli (63627)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.11 -1 4 63627

ha az ingázók érdekeit néznénk, akkor egy luxusbuszos, limuzinos vállalkozás olcsóbban, gyorsabban, magasabb szinten szolgálná ki a hivatásforgalmi igényt. az ingázóknak pechük van, nekünk kisvasútbarátoknak pedig mázlink, hogy nem ez az igény játszik szerepet.

Előzmény: Törölt nick (63623)
rendezget Creative Commons License 2019.09.11 0 4 63626

A mai napon és még sok másikon is a forg.szolg tevő tanfolyamosok voltak három állomáson szolgálatban. Az utóbbi években két - két napra gyakorlatra vannak vezényelve, négye vagy öten egy - egy állomásra, ahol felváltva váltókezelők és fszt-k.

A GYV zakót, nyakkendőt és sapkát tud adni, a többi a sajátjuk. Mivel még nem végezték el tanfolyamot, egyenruhát még nem kaptak.

Előzmény: -Smiley- (63616)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.09.11 -1 4 63625

Meg igen rövid miniszoknya. Némely OFF vonalon tudott neki az ember örülni :-). (30a, 20, 151)

Előzmény: Törölt nick (63622)
akóR Creative Commons License 2019.09.11 0 2 63624

..., a cucializmusban sem volt minden nyomtáv azonos ! :-)

Előzmény: Pályaőr (63620)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 -2 3 63623

Ha már át lesz építve a teljes szakasz akkor igazán lehetne sebességemelés is, az új pálya bírna 25-nél is többet. Attól, hogy a nézelődős, kirándulós vonat 25-el megy, a hivatásforgalmat is betöltő reggeliek pl. mehetnének dupla annyival, iskolába, munkába hamarabb be lehetne érni vel,e meg a délutánival haza. A kocsik tudják, az Mk48 is tudja az 50-et, csak engedélyezni kéne.

Előzmény: paca664 (63602)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 -2 4 63622

A nagyvasúton is van már MÁV formaruhában farmernadrág, hosszú és rövid is. Nincs ezzel semmi baj.

Előzmény: ArtofNoizz (63615)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.11 -1 4 63621

(...a pályát is.)

Előzmény: Pályaőr (63620)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.11 -1 6 63620

Na, már érdemes volt. Mikor én még a szocializmusba igyekeztem beilleszkedni több-kevesebb sikerrel, azt mondták, nem kell ide egyetem, pár év gyakorlat többet ér, mint az a sok tanulás. Meg is volt a látszatja, sok szakirányító az ország pénzén tanulta ki a szakmát, hogy az mibe került, máig benne van a gazdasági mutatóinkban.

Végül is, repülőgépet is meg lehet tanulni vezetni szimulátor nélkül, legfeljebb néha törik egy-két futómű, farok, miegyéb, mint a (OFF) hajdani HA-LIG, mikor újra és újra rosszul helyezkedett be a leszálláshoz, aztán, mikor a vizsgáztató beígérte a pilótajelöltnek, hogy még egy ilyen, és megbuktatja, úgy leszállt a törökbálinti HÉV vágányaira, mint a pinty. Annyi, hogy eléggé újjá kellett építeni.

Előzmény: alkotasu (63617)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.09.11 -2 0 63619

Már az után, avagy a kezdőponttól nézve előtt. Szerintem mire legközelebb ott járok, már a maradék is kész lesz.

Előzmény: smith (63610)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.09.11 -2 3 63618

Félig OFF

 

de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme

 

Hacsak nincs parancsba adva, hogy márpedig át_kell_venni, bármekkora sz@r is az egész.

 

Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér.

 

A koma is ilyennel mérte végig a pályát pár éve újraengedélyezési doksihoz, az speciel pontos volt. Nem egy árkategória a kis nyakbaakasztós túracuccal.

 

ON

Előzmény: alkotasu (63617)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.11 -1 4 63617

KI

 

"Bár, amiket látok, már járdákba se íves kanyarokat építenek, hanem ilyen sokszögletűeket, ez a nem euklidészi geometriának valami újraértelmezése."

 

Sajnos sok helyen igazad van, de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme. De sajnos sokan nem foglalkoznak ezzel.

 

(Épp a múlt héten szedettem szét egy ilyet, az alvállalkozó [aki csinálta]  sírt is, mint a fürdősk..., de vele együtt tűztem ki a jó ívet, nem tudott vitatkozni. Persze a geodétát sem értem, mert a kitűzött pontoknál is fordult elő 10-15 cm-es eltérés. Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér. Viszont a bontatásnak, újraépítésnek meg lett az eredménye, amit ma láttam, az kifejezetten szép volt.)

 

BE

Előzmény: Pályaőr (63609)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.11 -1 0 63616

Mai napon jártam arra. Sok állomáson a váltókezelők pl farmer, sportcipő, szerkóban voltak. Felül zakó azért többnyire volt de elég erős a kontraszt. Miért voltak ma így? 

Előzmény: _nyunyuka (63613)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.11 -1 3 63615
Most mi a bajod? Szedett-vedett, ugyan... Téged is beengedtek, nem? Gysevnél van zöld farmer.
Előzmény: -Smiley- (63611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!