De - lássuk be - tömeges utasigény sincs. Hivatásforgalomban Imremajor egy számottevő utaslépcső, Pálmajor forgalma közel 0 (nincs ott semmi), Somogyszentpál van, de nem valami acélos.
Erre jönnek a kisvasúti napon + nyáron kalandból oda-vissza élményutazók, akik Szentpálon még le sem szállnak a vonatról arra az 5 percre. Évi kb. 60-70 napon.
Oké. Teljes szakasz alatt ugye a Fenyves - Imremajort érted. Mondjuk érdemi forgalom is nem meglepő módon inkább itt van.
Csakhogy a kisvasutas napi fotógalériákban felülreprezentált Mk48-asokkal ellentétben, az év 364 napjában szinte csak C50 jár, mert az utasok azért nem lógnak fürtökben az 1-2 Bax-ról és a gázolaj sincs ingyen. Az meg 25-ös. És egyébként a kocsik is már csak 25-re vannak vizsgáztatva. Jó volna, de nem magától értetődő a dolog.
Édesanyám, aki nem geodéta, fél centis pontossággal mér projektelőkészítési fázisban a ketyerével. Jó az, csak tudni kell használni (három napos tanfolyam volt a BME-n).
Mindenki a hivatalos bértábla szerint keres, az itt gyakorlaton lévő fszt tanulók a majdani állomásuknak megfelelően besorolva, ami az országban bárhol lehet. A szolgálattevők általában a 12 MMK-ban vannak.
"Hacsak nincs parancsba adva, hogy márpedig át_kell_venni, bármekkora sz@r is az egész."
Léteznek ilyen esetek, de egyrészt ez nem egy szegély szokott lenni (a kiindulás ez volt most), a nagyobb horderejű dolgoknál pedig eddig azért sikerült megúsznom az ilyeneket, noha volt pár ilyen történet.
Volt olyan, hogy a konzorciumi projektvezető FIDIC Mérnök (egy pénzéhes, gerinctelen féreg) kiakart rúgni a projektről, de az ügyvezető tulajdonos főnököm (Isten nyugosztalja, pár évvel később meghalt) megvédett (aztán az a barom hamarabb el lett küldve, mint én, mert én maradtam végig - ellentétben vele). Olyan is volt, hogy a megrendelő pacsizott a kivitelezővel, amiben természetesen nem voltam partner (ne nézzenek engem madárnak!), aztán megrendelői igényre ugyan levettek a projektről, de nem bántottak, mert tudták, hogy én a tisztesség útját járom. Igaz, a jelenlegi nagyfőnököm nem adott utána fizetésemelést, de amikor egy később őszintén elbeszélgettem vele (ilyen szempontból normális), akkor következő évben duplát kaptam.
Jelenlegi egyik ilyen munkámnál is volt olyan eset, hogy az ügyezetőnkhöz rohangászott a kivitelező egyik főmuftija, aztán vele is meg tudtuk beszélni a dolgokat, és ennek az eredményeként sem kellett lenullázni a műszaki dolgokat...
Szóval azért sokváltozós egy ilyen dolog, és nagyon fontos, hogy az ember ne legyen zsarolható, különben úgy lehet rángatni, mint egy marionett figurát.
Korábban egyszer már szerkesztettek menetrendet 20 helyett 25-re, de a C50-es nem bírta. Most, hogy Mk van, már lehetne 30, és akkor hamarabb be lehetne érni Fenyvesre. Persze, még így is elég sok idő, egy oda-vissza út, hogy azért az élményfaktor is meglegyen!
Mondjuk pont azért van ott hivatásforgalom, mert nincs buszjárat, mert csak nagy kerülővel tudna menni. Erre rá lehetne mozdulni, hiszen adott hozzá minden.
ha az ingázók érdekeit néznénk, akkor egy luxusbuszos, limuzinos vállalkozás olcsóbban, gyorsabban, magasabb szinten szolgálná ki a hivatásforgalmi igényt. az ingázóknak pechük van, nekünk kisvasútbarátoknak pedig mázlink, hogy nem ez az igény játszik szerepet.
A mai napon és még sok másikon is a forg.szolg tevő tanfolyamosok voltak három állomáson szolgálatban. Az utóbbi években két - két napra gyakorlatra vannak vezényelve, négye vagy öten egy - egy állomásra, ahol felváltva váltókezelők és fszt-k.
A GYV zakót, nyakkendőt és sapkát tud adni, a többi a sajátjuk. Mivel még nem végezték el tanfolyamot, egyenruhát még nem kaptak.
Ha már át lesz építve a teljes szakasz akkor igazán lehetne sebességemelés is, az új pálya bírna 25-nél is többet. Attól, hogy a nézelődős, kirándulós vonat 25-el megy, a hivatásforgalmat is betöltő reggeliek pl. mehetnének dupla annyival, iskolába, munkába hamarabb be lehetne érni vel,e meg a délutánival haza. A kocsik tudják, az Mk48 is tudja az 50-et, csak engedélyezni kéne.
Na, már érdemes volt. Mikor én még a szocializmusba igyekeztem beilleszkedni több-kevesebb sikerrel, azt mondták, nem kell ide egyetem, pár év gyakorlat többet ér, mint az a sok tanulás. Meg is volt a látszatja, sok szakirányító az ország pénzén tanulta ki a szakmát, hogy az mibe került, máig benne van a gazdasági mutatóinkban.
Végül is, repülőgépet is meg lehet tanulni vezetni szimulátor nélkül, legfeljebb néha törik egy-két futómű, farok, miegyéb, mint a (OFF) hajdani HA-LIG, mikor újra és újra rosszul helyezkedett be a leszálláshoz, aztán, mikor a vizsgáztató beígérte a pilótajelöltnek, hogy még egy ilyen, és megbuktatja, úgy leszállt a törökbálinti HÉV vágányaira, mint a pinty. Annyi, hogy eléggé újjá kellett építeni.
de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme
Hacsak nincs parancsba adva, hogy márpedig át_kell_venni, bármekkora sz@r is az egész.
Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér.
A koma is ilyennel mérte végig a pályát pár éve újraengedélyezési doksihoz, az speciel pontos volt. Nem egy árkategória a kis nyakbaakasztós túracuccal.
"Bár, amiket látok, már járdákba se íves kanyarokat építenek, hanem ilyen sokszögletűeket, ez a nem euklidészi geometriának valami újraértelmezése."
Sajnos sok helyen igazad van, de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme. De sajnos sokan nem foglalkoznak ezzel.
(Épp a múlt héten szedettem szét egy ilyet, az alvállalkozó [aki csinálta] sírt is, mint a fürdősk..., de vele együtt tűztem ki a jó ívet, nem tudott vitatkozni. Persze a geodétát sem értem, mert a kitűzött pontoknál is fordult elő 10-15 cm-es eltérés. Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér. Viszont a bontatásnak, újraépítésnek meg lett az eredménye, amit ma láttam, az kifejezetten szép volt.)
Mai napon jártam arra. Sok állomáson a váltókezelők pl farmer, sportcipő, szerkóban voltak. Felül zakó azért többnyire volt de elég erős a kontraszt. Miért voltak ma így?