Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2019.09.20 -1 0 63693

Noizz, te miket meg nem látsz...

Előzmény: ArtofNoizz (63692)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.20 0 1 63692
Azok vasvázas, hajtott c gerendás feldbahn kocsik a rajzon, mint a mi Ganzunk. A képen favázas van. Látszik a gerenda végén a szorítópánt, hogy ne nyíljon szét a fa. Menetes szárakkal van összecsapolva, ugyanott vannak a furatok mint a mi sóderes kocsinkon. Két kerék között a függvasak. Csavarorsó marokcsapágya mellett ott a lánc. Az ágytok O&K. Az Orenstein gyártott favázas kocsikat, olyanokat is mint a mi sóderosunk.
Előzmény: Pályaőr (63691)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.20 -1 4 63691

Mondanék én... mit mondanék én? Egyet mondok, kettő lesz belőle. 


Ez sörgyár. A malátát szokták igazgatni ilyen vasvillával, a Fortepanon pedig ilyen képeket találni: "1929. Dreher Sörgyár. A Nemzetközi Orvostörténeti Kongresszus résztvevői gyárlátogatáson."

 

A gépkocsik korabeli Magotax taxik, vagy valamilyen hasonlók, mögöttük balra látni egy ilyen fordítókorongot, mint az O&K katalógusban. A csillekocsik pedig ilyenek, mint ezek.

A tányérsapkás emberek jellegzetesen taxisofőrök, a környező Fortepan-képek tele vannak velük. A fotók az épület két különböző oldalán készültek, az ajtók nagyon ugyanolyanok, csak az egyik oldalon föléjük van írva a Dreher Antal S.R.T. Borpárlatraktára. Hogy egy sörgyárban mire használnak borpárlatot, azt a kérdést passzolnám. (Sört szoktak konyakkal együtt fogyasztani, de az italmérésben.) Amúgy a gyár képe sok helyen fent van a Neten, egy ilyen épületet se találok a telepen, hacsak valahol Budapesten vagy a környékén nem volt még Dreher-érdekeltség, mondjuk, Budafokon.

         

 




Előzmény: ArtofNoizz (63689)
paca664 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 63690

Jogos

Előzmény: ArtofNoizz (63688)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.19 0 1 63689
Favázas....mielőtt elkárhoznék..
Előzmény: ArtofNoizz (63688)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.19 0 1 63688
Az nem négytengelyes. Egy fékes és egy féknélküli összezárva. Fakeretes, teljesen össze tud zárni. Valószínüleg lánccal kapcsolták őket. A fékesnek látszik a fém kerete és a támaszték.
Előzmény: paca664 (63687)
paca664 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 63687

Érdekes az a középső négytengelyes forgóváz.

Előzmény: Pályaőr (63681)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.09.19 0 1 63686
Nos, addig jutottam, hogy ez egy borászat volt. A teherautók mögött és mellettük a fehérre meszelt medencék a taposókádak voltak. Találtam 1932-es Fortepanos fotót, ahol napszámosok állnak a kádban. Ennyi... Vasút ott nem látszik.
Előzmény: Pályaőr (63681)
trollgyalu Creative Commons License 2019.09.19 0 4 63685

Semmilyen. A szoft szórakozik, több topikban is összekeveredtek a hozzászólások sorszámai. Hiba az illetékeseknek leadva.

 

További békés fórumozást!

Előzmény: Lovrin (63684)
Lovrin Creative Commons License 2019.09.19 0 0 63684

Milyen nagytakarítás volt itt 63566->63681 között?

benbe Creative Commons License 2019.09.19 0 0 63683

A technológiai gőzt adó erőmű bányájában baleset volt, leállt a termelés, import szénből tudnának gőzt nyerni. Állítólag építenek majd egy saját gőzfejlesztőt, de ez Románia, szóval nem bízom benne. Mások sem.

Előzmény: siófoki35 (63564)
benbe Creative Commons License 2019.09.19 0 0 63682

Köszönöm.

Előzmény: paca664 (63565)
Pályaőr Creative Commons License 2019.09.19 -1 2 63681

           


Az megvan valakinek, hogy ez milyen kisvasút? A cég alighanem az Autótaxi.

paca664 Creative Commons License 2019.09.18 0 1 63566

Maradjunk annyiban hogy ez sem teljesen igaz. C50+2Bax nyáron, C50+1Bax télen a "SZVÖR", értelemszerűen nagyfokú operativitás mellett. 3 kocsihoz már valóban Mk48 illik, de előfordul akkor is ha nincs üzemképes C50 vagy a mozdonyvezetőnek nincs típusa rá. Egyben revideálom magam, mert nem 364 nap az a gyakorlatban, de elsöprő többségben jellemző és meglepően gyakori még nyáron is. Példának lásd a kisvasúti napon a "rendes" személyvonatot, szintén az 5733 vitte.

 

Előzmény: Gepesz02 (63673)
paca664 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 63565

Rossz hír, de korrekt tudósítás. Köszönet!

Előzmény: benbe (63563)
siófoki35 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 63564

Mi történt? Megszűnt maga az üzem is akinek szállítottak?

Előzmény: benbe (63563)
benbe Creative Commons License 2019.09.18 -2 1 63563

Bezárt a govorai iparvasút a romániai Ramnicu Valcea mellett:

http://www.benbe.hu/gallery/bezart-govora/story.php

névtelen Creative Commons License 2019.09.17 0 0 63676

Ahogy látom szépen érvényesült a "lassan járj, tovább érsz" elve... a görgényvölgyi erdei vasút kakukktojás, de akkor is nagyjából a lassabb vasutak éltek túl.

Előzmény: Felek Ferenc (63675)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.09.17 -1 3 63675

Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye – 1942.XI.15.

 

Alföldi Első Gazdasági Vasút - 25/40 km/h

Ceglédkörnyéki Gazdasági Vasút - 30 km/h

Hegyközi Vasút - 20/30 km/h

Kecskeméti Gazdasági Vasút - 30/50 km/h

Görgényvölgyi Állami Erdei Vasút - 25 km/h

Lillafüredi Állami Erdei Vasút - 20/30 km/h

Mátra Vasút - 25 km/h

Nyíregyházavidéki Kisvasutak és Bodrogközi Gazdasági Vasút - 25/60 km/h

Szegedi Gazdasági Vasút - 40 km/h

Taracvölgyi Állami Erdei Vasút - 30 km/h

Gepesz02 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 63674

"Korábban egyszer már szerkesztettek menetrendet 20 helyett 25-re, de a C50-es nem bírta. "

 

Érdekes, mert Fenyvesen elég régóta 25 a pályasebesség.. és a C50-esek is annyival szaladgálnak.. Mellesleg tudtommal a járműpark egésze is 25-re van vizsgáztatva...

Előzmény: v_peti (63630)
Gepesz02 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 63673

Ez nem teljesen igaz. Például egész nyári szezonban Mk48-asok mászkáltak 3 kocsival..

Előzmény: paca664 (63641)
RhB Creative Commons License 2019.09.16 0 0 63672

Megtörtént, a kérdés kibővítve Füzérkomlóssal. :D

Előzmény: erdőszéli (63671)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.16 0 0 63671

a nemzeti levéltár bkgv-s anyagában, illetve egy könyben, melynek talán "a keskeny nyomtávolságú vasutak motorosítása" találtam adatokat, rajzokat. ha érdekel elküldöm, csak kérlek írj rám egy mailt, így nem felejtem el.

Előzmény: RhB (63670)
RhB Creative Commons License 2019.09.16 0 0 63670

Ezekről a Zemplén, Szabolcs ill. Tisza motorkocsikról van valami rajz?

Előzmény: erdőszéli (63666)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.16 -1 3 63669

OFF

 

"Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér. "

 

Legfeljebb a geodéta ér annyit, amennyit írtál, de azért egy 1-3 millás árfekvésű GPS-nek illik hozni a 10 mm< pontosságot, esetleg extrém kellemetlen helyeken (sziklafal tövében, épületek között), ahol kevés műholdat lát, ott lehet felmenni az általad írt 10-15 cm-re. De egy ilyen megoldása sem lehet probléma - a legközelebbi jó pontosságú helyet beméri, majd lézeres távolságmérő, iránymérés, prizma, és a 10 mm< hibával lehet mérni a fal tövét is.

Előzmény: alkotasu (63617)
siófoki35 Creative Commons License 2019.09.16 -1 0 63668

Meg az se feledjük, hogy Jugoszláviában milyen kiterjedt nagyvasúti jellegű, de keskeny nyomtávú üzem volt...

Előzmény: benbe (63647)
benbe Creative Commons License 2019.09.16 -3 0 63667

Új útibeszámolóm Svájcból, a MOB, a Mont-Blanc-Express, és rengeteg képpel a Gornergratbahn vonaláról: http://www.benbe.hu/gallery/vonattal-a-gornergratra/story.php

erdőszéli Creative Commons License 2019.09.15 0 0 63666

a tisza és pótja már acél szekrényvázzal, légfékkel állt forgalomba. összesen 56 ülőhellyel, és néhány lehajtható pótüléssel. 

 

további ajánlatokat is kapott a vasútüzem gyorsmotorkocsikra. pl. motor+pót+pót szerelvényre. itt már 33+46+46 ülőhellyel.

 

érdekesség: a tervrajz dátuma 1944.04.18. 

szomorúság: ugyanebben az évben a tisza hidat felrobbantották.

 

 

Előzmény: alkotasu (63665)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.15 -2 0 63665

"de ne felejtsük el, hogy ezt csak a kis befogadóképességű, két tonna tengelyterheléssel és spéci futoművel rendelkező gyorsmotorkák tudták. (14 kilós feélpítményen)"

 

A Tiszának mintha már volt mellékkocsija is, tehát az már nem volt annyira kis befogadóképességű. De 60 km/ó 14 kilós sineken azért nem volt semmi teljesítmény.

Előzmény: erdőszéli (63664)
erdőszéli Creative Commons License 2019.09.15 0 1 63664

hajdanán a nyíltvonalra engedélyezett 60 km/órás sebességgel így alakult az eljutási idő:

 

nyíregyháza-saújhely 71 km. 1:45.

 

de ne felejtsük el, hogy ezt csak a kis befogadóképességű, két tonna tengelyterheléssel és spéci futoművel rendelkező gyorsmotorkák tudták. (14 kilós feélpítményen)

 

az akkor kiadott nyírbodrogi menetrenden ezzel a képpel hirdette magát a vasút:

 

 

 

Előzmény: alkotasu (63661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!