Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.05.06 0 1 159

Nem, az 1251 vadomat új korában (1966.10. hóban jött meg) 1966.11.27-én borult fel a Lőrinci Erőműben, az 1252 pedig 1983.08.28-án a szolnoki fűtőházban. Valamikor a 801-es is borult, de arról nem tudok részleteket.

 

Megtaláltam pár gőzdaru (lesz több is, csak közben bezárt a levéltár) kazánhasználati engedélyét is. Innen tudom, hogy a Láng Gépgyár gyártotta a kazánokat az WP darukba.

 

De találtam anyagokat a talán tévedésből megvett ? EDK 300 W-vel kapcsolatban is, ezt nagyon el akartuk adni a gyártónak, miután megvettek, csak az nem volt hajlandó visszavásárolni. Szóval lesznek még érdekes dolgok, csak idő kell a kutatáshoz.

Előzmény: róbertke (158)
róbertke Creative Commons License 2016.05.06 0 0 158

Érdekes lista lesz, 1846-tól történt egy s más kicsiny kis hazánkban....

Elöljáróban csak így hirtelen: - Egyszerre borult a két Kirow daru??

Előzmény: Bárdos Imre (157)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.05.06 0 0 157

Éppen ma fogtam újabb darulógiai kutatásokba a levéltárban. Előkerült pár EDK daru szállítási, üzembe helyezési dátuma, gyári száma, az 1251 és az 1252 borulásáról némi anyag, gőzdaruk kazánjának gyári száma és érvényessége, de van még sok kutatnivaló.

Előzmény: róbertke (156)
róbertke Creative Commons License 2016.05.06 0 0 156

Ne haragudjatok, de most akkor szerintetek kimerült a téma?? 

Kötőtelepi bakdaruk? Záhonyi átrakó körzet darui? Konténer-termináli daruk? Autódaruk /vasútnál használtak/? Egyéb mobildaruk? Gumidanik?? 

MTU-890 Creative Commons License 2016.04.30 0 1 155

Az akkor már nem üzemelő MD 602 daruról egy 2008-ban készült fotó (nem én készítettem!):

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 154

Dátum balról jobbra: Víznyomás próba, Főjavítás, Revízió

Csa80 Creative Commons License 2016.04.25 0 3 153

Ezt nem tudom ismeritek-e?

Aquincum Filatorigat szakasz anno.

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.24 0 0 152

Köszi! Végre tudom, mik a különbségek közöttük.

Előzmény: MTU-890 (150)
MTU-890 Creative Commons License 2016.04.24 0 1 151

MD 1253 és egy MD 600-as daru ismertetése a következő oktatófilmben:

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2016.04.24 0 2 150

"A MÁV 3 db ezres daruja egy típus három változata volt."

 

A "Baleseti segélynyújtás"-című, 1984-ben kiadott jegyzet szerint az eltérések:

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (144)
MTU-890 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 149

Ezen a honlapon is megtalálható ez a fotó, csak sokat kell lefelé görgetni:

 

https://www.facebook.com/pages/Hungarian-locomotives-Magyar-mozdonyok/124751094216689?fref=photo

 

A fotóra történő rákattintás után 126db vasúti daru kép között lehet válogatni. A következő kép ugyanezen híd beemeléséről készült (1981. Üllői út, a kép megjegyzése szerint az MD 1252 és 1253 végzi).

 

 

Előzmény: gumidani (137)
róbertke Creative Commons License 2016.04.23 0 0 148

Szebbnél szebb ilyen és hasonló amerikai képeket tudnék én is betenni, de akkor már a "horror" kategória lenne ez a fórum. Az általam betett kép egy bemutatón készült, az éppen horogra akadt öregecske kocsin mutatták be a - fene tudja hányadszorra - a daruzás mibenlétét.

Előzmény: manhattani (147)
manhattani Creative Commons License 2016.04.23 0 0 147

Itt meg hasonló daruk élesebb akcióban:

 

Az Erie vasút darui Patersonban, New Jerseyben, a 30-as évek második felében.

 

Siklás volt, súlyos személyi sérülés nélkül. A forgalmat csak kis időre kellett elterelni a párhuzamos Bergen County Line-ra.

 

Előzmény: róbertke (146)
róbertke Creative Commons License 2016.04.23 0 1 146

Nevada Northern Railway Múzeum működő gőzdaruja

 

FAV 20 Creative Commons License 2016.04.22 0 2 145

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.21 0 0 144

A MÁV 3 db ezres daruja egy típus három változata volt. MD 1251 Kirow EDK 1000/1; MD 1252 Kirow EDK 1000/2; MD 1253 Kirow EDK 1000/3. Az 1000/1, illetve az 1000/2, 1000/3 típus gémjének vége eltérő kialakítású volt. A váltás az 1000/1 - 1000/2 között történt. A fotón éppen a gém végének kialakításából látható, hogy az MD 1251 van a bal oldalon, jobb felől viszont az MD 1252 vagy MD 1253 egyaránt lehet.

Előzmény: gumidani (143)
gumidani Creative Commons License 2016.04.21 0 0 143

A két gém nagyon más. A baloldali darun olvaható, hogy MD 125x. A jobboldali gém mihez tartozhat?

Előzmény: Bárdos Imre (142)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.21 0 0 142

Az volt, vagy az 1252, vagy az 1253.

Előzmény: róbertke (141)
róbertke Creative Commons License 2016.04.21 0 0 141

Egy ilyen munkához két egyforma darut használnék......de ez csak tipp.

Előzmény: gumidani (140)
gumidani Creative Commons License 2016.04.20 0 0 140

A jobboldali melyik lehet? A baloldalit MD 1251-nek tippelem.

Előzmény: gumidani (137)
etomcat Creative Commons License 2016.04.20 0 0 139

> Saját aggregáttal felszerelt önjáró kocsival (2db) ... a Platov daruhoz tartozott. A kezelők szerint egy-egy harckocsi motor volt alattuk. <

 

Thomas the Tank Engine

(orosz fordításban)

 

Előzmény: róbertke (120)
etomcat Creative Commons License 2016.04.19 0 0 138

> a makettek készítésekor még számoltak a V44-essel, mint folytatandó típussal

 

Nemhogy számoltak vele, de exportálni is akarták - hiszen egy marha nagy úszódaru emeli, aminek csak tengeri kikötőben lenne értelme!

Előzmény: alkotasu (119)
gumidani Creative Commons License 2016.04.19 0 1 137
gumidani Creative Commons License 2016.04.19 0 1 136

Én a hídépítőknél csak egyszerűen villanydaruként hallottam emlegetni őket. (60-as évek második fele)

Előzmény: Törölt nick (135)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.18 0 0 135

Ezt a történetet  én is hallottam,hogy még a koalíciós időkben még Toldi néven kezdték gyártani a darut, csak a fordulat éve után a békeharcos Béke néven fejezték be - csak éppen az öreg vasutasok továbbra is Toldinak hívták

Előzmény: fantal (130)
alkotasu Creative Commons License 2016.04.17 0 1 134

Bakker! A személykocsikról nincs jobb fotód?   :-)))

Előzmény: Törölt nick (132)
róbertke Creative Commons License 2016.04.17 0 1 133

Tudod kit fog ez érdekelni? Sajnos senkit. Na de a több! Majd jön "alkotasu", hogy a kocsikról nincs egy jobb fotód, "váltógyártó" meg a váltójelző nagyított képéért fog tolongani, "gumidani" és "zsivany2" a jobb oldalon álló kocsisorról kér élesebb képet...:-))

Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 2 132

gumidani Creative Commons License 2016.04.15 0 1 131

Képzeljétek el, hogy a piszok reakciósok milyen elégedett pofával terjesztették volna, hogy: "Szart se ér a békeharc, hiszen már megint felborult a Béke!"

Előzmény: róbertke (129)
fantal Creative Commons License 2016.04.15 0 0 130

Elvileg megtörténhetett, hogy még a koalíciós időkben még Toldi néven kezdték gyártani a darut, csak a fordulat éve után a békeharcos Béke néven fejezték be - csak éppen a vasutasok továbbra is Toldinak hívták... 

Előzmény: Bárdos Imre (128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!