Beüzemeltem, de most folyik a finomhangolás, illetve még össze kell kötni a puffert a radiátor körrel. A kazán-puffer kör már megvan, két próbafűtés is volt, de még csak tesztüzem van, ha minden jól megy csütörtökön már este fával fűtöm a házat és nem a gázzal.
Visszatérve a termosztátra, megvan a záró érintkezőjének is a kivezetése, csak le van csonkolva. Kis forrasztgatás és már használható is. Valószínűleg a két csőtermosztátot is lecserélem majd kettő ilyen módon átalakított elektromos boyler termosztátjára.
Nagyon okosan írtátok már azt korábban, hogy ezek a csőtermosztátok egy kalap sz@rt sem érnek. Mint írtam még csak tesztelgetem a dolgokat, de a két csőtermó már kiakasztott.
idáig értem, viszont valamelyik nap sikerült tesztelnem a 95 fokra lefúlyó szelepet 80 fok flett volt a puffer a benne maradt parázs viszont szép lassan megküldte a hőfokot. pont 95 fokon nyitott. kb 20 liter víz rottyant le.
Pont az a probléma, hogy 70fokon kapcsolja be a szivattyút(ezzel még nincs baj) de 70 fokon kapcsolja ki is!
Nézzünk egy próbát:
Felfűtöm a pufit 90-90-90fokra a felfűtés tartott mondjuk 3 órán keresztül. A tűz kialszik(hagyom kialudni) jó lenne, ha a szivattyú megálna, de nem teszi csak 70fok alatt! Magyarul hűti a felfűtött pufimat. Ezért jó a füsthőmérséklet érzékelő mert nem engedi tovább üzemelni a szivattyút, amennyiben a füst hőmérséklet elérte a beállított értéket!
Mert bizonyos esetekben visszahűtheti a puffer vizét.
Ha mondjuk beállítottad 70 fokra , de a puffert sikerült felfűtened 80/80/80 fokosra, akkor egészen addig forgatja a vizet a szivattyú, amíg az 70 fokosra nem hül!
Hát ezért.
De ha csak 70/70/70 fokosra fűtöd fel a pufit, és 1 fok a hiszterézise a tiédnek akkor jó az úgy ..:-)))
5600 Ft-ért egy "sütő" termosztátot, ami 400 C fokig jó. De lehehet, hogy egy 300-350 C fokos is jó lett volna, az még olcsóbb volt. Esetleg kereshetsz villanykályha termosztátot is.
Elég gyakran olvasgatom a fórumot. Nekem is van egy puffer tartályos kazánom, most alakítottam át gravitációs keringésűről szivattyús-keverőszelepesre. (+egy visszacsapó szeleppel végszükség esetén - remélem - azért a gravitáció is müxik). De ez csak a bevezető. A lényeg: sokszor olvastam itt, és keresnék egy füstcső termosztátot, hogy leállítsam a szivattyút ha kihűlt a kazán.
Tud-e valaki konkrét típust - esetleg bolttal együtt - ajánlani. Ha lehet, Szekszárd - Pécs környékinek örülnék igazán.
Előre is kösz, jó éjt. Megyek lekapcsolni a szivattyút :o)
Sziasztok!Vaillant kombicirkó és vegyeskazán összekapcsolására szeretnék ötleteket.Jelenleg a vegyes előremenője és a kombi visszatérője van összekötve egy hőcserélővel.Igazából pufferen gondolkodom,mivel a vegyes 35kw-os és úgy gondolom fűtöm az eget mert ugye a henco csöves rendszerben igen kevés víz van,ráadásul a ház fele padlófűtött aminek nem kéne a 70 fokos víz,a légterem 290m3.Várom az ötleteket,csak a szakzsargonra kérném,hogy figyeljetek mivel asztalos vagyok : )))!
Szerintem (családiház szinten) a lágyvizes dolog akkor fontos, ha van a rendszerben olyan rész, ahol kicsi a keresztmetszet és nagy a hőmérséklet.
Ha van külső, pl lemezes hőcserélő, vagy a gázcirkó egy vízteren van a vegyessel, akkor kellhet a vízminőségre is figyelni, és egy iszapleválasztó sem árt.
Ha a kazánkör tömegárama kellően TÚL méretezett (vesszőparipám), :-) akkor kevésbé alakul ki a kazánban pangó, és ezért túlhevülő rész, kevésbé lessz helyi vízkövesedés.
Felelősen persze senki nem fogja leírni, hogy ne törőjünk a vízkövesedéssel, így én sem. Meg aztán a vízkezelés üzlet is.
Nekem az jött ki (50=>28mm-t számoltam), hogy két lépcsőben egy hajszállal jobb mint egyben. A 45 fokos egylépcsős szűkítés viszont csak a fele nyomásesét okozná.
Hát a többlépcsős szűkítés azért csak három szűkület, míg egy nagyobb szűkítés igaz nagyobb ellenállású, de még így is kisebb. De nem a szűkítés a gond, hanem a szerelvények amik pascal temetők tudnak lenni.
Ez így igaz de én azt tanultam ha nem egy dimenziót szűkitek akkor mindig lépcsősen szűkítsem le a csövet tehát itt a kazán 2" kimenete van a tartálynak meg 1 " így röktön 3 dimenziót kellene ugrani ezért áromlás szempontjából jobb lépcsősen szűkiteni.
elösször 42mm aztán 35 és végül 28 mind ez kb 1.5m belül
Ez a többlépcsős szűkítésnek nem sok értelmét látom. Szerintem egy lépcsőben nyugodtan le lehet szűkíteni a vezetéket, így csak egyszer bojgatom meg az áramlást és nem háromszor. Ha már áramlási veszteség, akkor a könyököket kerülném és csak íveket alkalmaznék.
Félreértettél. Természetesen ha nagyobb a rendszered egésze, akkor vedd meg a 572-t. Azt akartam írni, hogy feleslegesen keresgélnél más típusokat, gyártókat, nincs értelme, a vta sorozat megfelelő méretű tagja értelemszerűen megfelelő lesz. Azt, hogy kvs értéket minél jobban közelítesz egy számhoz, amire azt mondták hogy na az a legjobb, annak nincs értelme. Feltehetőleg családiházas méretezésben számodra is tökéletesen fog üzemelni a vta 3xx vagy 5xx.