Keresés

Részletes keresés

majo13 Creative Commons License 2003.12.28 0 0 88
Üdv minden Rigásnak!
Nekem egy 16-osom van, némileg átalakítva.
Elöl 3 foggal nagyobb lánckerékkel 60-at tudtam elérni, más gyorsító trükkel nem próbálkoztam.
Féklámpát szereltem fel, jól működik, éjszaka azonban ki kell kapcsolni, mert a generátor nem bírja a világítást és a fékezést együtt.
A kisebb, egyszerűbb karburátorral soha nem volt gondom, a benzincsapnál lévő szűrő mindig jól működött. Felszereltem a nagyobb karbit is, de vele az indítás hidegben nehéz volt, a fogyasztás észrevehetően nem csökkent, a gép sem lett gyorsabb. A fúvóka cserékkel (bővítés) nem foglalkoztam.
Több ezer kilométeres motorozás tapasztalatait nehéz röviden leírni, de megpróbálom. Az orosz műszaki színvonalat akkor és azóta megismertük, azonban akadnak figyelemre méltó, (véletlenül?)jobban sikerült ketyerék is. A Riga az utóbbiak közé sorolható. Műszaki színvonala a Simsonéhoz nem hasonlítható, de a karbantartásigényesség és a szerintem megbízható üzem, az alacsony ár összességében nem mutat rossz képet. A géppel kapcsolatos mondókák abból fakadnak, hogy a trehány ember sosem nézi meg a "szerkezetet", nem törődik vele, addig hajtja amíg mozog. Sajnos ezt tapasztalom a mai nyugati autók esetében is, ha baj van, a tanult autós a márkát szidja. A Rigánál és testvérénél, a Verhovinánál is oda kell figyelni, időnként meg kell nézni a kritikus helyeket, megelőzni a nagyobb bajt, mint később bosszankodni. Akkoriban a motorosok mindig kínlódtak a gyújtógyertyákkal (melyik jobb az Isolator, vagy a PAL?), rendszerint mindegyik hamar tönkrement, mindig kellett vinni tartalékot. Aki nem vitt, szívott, vagy pedálozott. A bowden szakadás is közismert, szerintem nem motoros az, akinek nem volt menet közben váratlan szakadása.
Engem a gép még nem hagyott cserben, mindig haza tudtam vele menni.
Ha szereléssel kapcsolatos kérdés van, szívesen segítek.
Túl hosszú voltam, üdv mindenkinek!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.24 0 0 87
Minden Rigásnak Boldog Karácsonyt!!!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.23 0 0 86
Boldog karácsonyt minden kedves rigásnak!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.16 0 0 85
Na, gázbowdent nem lehet kapni, így hát simson bowdent buheráltam meg flexszel, így már jó a rigába. Végre, szabályosan rángathattam neki a gázt!!! Marhajó!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.13 0 0 84
Naja... :))))

Más.

BEINDULT A RIGA!!!!! :)))))) Gázbowden még nincs hozzá, de már hozatok a nagykerből, ugyhogy csavarhúzóval tudtam csak gázt adni, és frankón felpörög, tök jól működik, alapjáraton meg addig pöfög, amig ki nem fogy a benzin. GYÖNYÖRŰ!!! Csak eszméletlen fogyasztása van, a "tank" szerepét egy 1 méteres benzincső vállalta, mert a tank még nincs kész, és jó látni, hogy egy bő gáz mellékhatásaként hogy megindul a benzin lefele. :) Kb 5 literes fogyasztása lehet... :) Kurrvajó!!

Előzmény: pinye1 (83)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.13 0 0 82
Nincs valakinek fölös sztendere riga deltára? kényelmetlen, hogy mindig falnak kell dönteni. :)
Dóczi Creative Commons License 2003.12.04 0 0 81
Simó karbit kéne szereznem és megpróbálni:)
Előzmény: Rxdns (80)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.04 0 0 80
Őszintén: nemtom.
Viszont az biztos, hogy át lehet ugy alakítani, hogy menjen 70el. (csatornák megmunkálása, jó karburátor (K60as karbi gagyi!!), jó kipufogó...)
Előzmény: Dóczi (79)
Dóczi Creative Commons License 2003.12.03 0 0 79
NA, igen, mindenhol megy a punnyadás, de azért Te se vmi hamar választól ám:PPP

Elvileg egy jó karburátorral, jól beállítva, jó állapotban bírnia kell ezt a 70 km/h-t

70-ET?????
Enyim jó ha viszi a 40-et nemhogy 70-et.
elölről a lánckeréknék ugyanugy lehet játszani, mint Szimónál?

Meg az enyém ha nagyon húzatom(értsd:20 fölött egyesben vagy kettesben 40 körül) akkor elkezd rezonálni, mint állat és nem is merem tovább húzatni.
Ez mért van? Csak nem lóg vmi a blokkban?

Előzmény: Rxdns (78)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.03 0 0 78
Szerintem a gyáro végáttételezés kicsi lehet ehhez, de valszeg játszottak az áttételekkel valahol, leginkább lánckeréknél. Elvileg egy jó karburátorral, jól beállítva, jó állapotban bírnia kell ezt a 70 km/h-t, mert nem lehet sokkal gyengébb a simsonnál, és azoknál nem ritka a 70 km/h-s vagy nagyobb végsebesség.

Most frankón írtam, csak konkrét választ nem írtam. :) Az a baj, hogy én se tudom...

Az a másik baj, hogy nem igazán akarják a régi nagy Rigások felfedezni ezt a fórumot, de még a riga.ini.hu-s fórumot se nagyon. :( Pedig sokan vannak ám! Csak lehet, hogy felnőtt fejjel már annyira nem érdekli őket a téma, hogy nagyon. Pedig voltak ők is olyan bolondok, mint mi most, és igazán megérthetnének minket!

rx

Előzmény: Dóczi (77)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 77
Itt olvasgattam, hogy egyesek Rigával 70-et mentek, elhiszem, de akkor nem kéne egy kicsit sokat forognia?
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 76
Az enyém nyilván W-58 blokk a kuplung nekem is olyan.
Előzmény: Rxdns (75)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.30 0 0 75
Nemtom, nekem S-501 blokkom van. Alapjaiban tuti megegyezik...
A kuplung az olyan primkó cucc a tiéden is, hogy alul van a kar, és a deklibe van egy kis szerkezet, ami benyomja a kuplungot? Vagyis ahogy forgatod a kuplungkart, az kitol egy pöcköt, ami szétnyomja a lamellákat.
Előzmény: Dóczi (74)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 74
Rx!
A Te deltádban, ugyanolyan blokk van, mint a verhómban? jó tudom, a váltós más
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 73
A verhó bajai le vannak, írva a riga.ini.hu forumon.
Előzmény: Dóczi (72)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 72
Ha feszítek a bovdenen, akkor csúszik a kuplung.
Előzmény: Rxdns (71)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.29 0 0 71
Mármint nem huzza vissza rendesen a kuplungkart, de a kuplung már frankón zár? nem elég feszíteni a bowdenen? Vagy még a kuplung is csúszik?
Előzmény: Dóczi (70)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.23 0 0 70
NA, gyártatok a verhóba gyűrűket, eztán remélem már repeszteni fog ezerrel:) csak van egy problem, hogy nem megy vissza rendesen a kuplung:( és ez nem azért baj, mert csúszik, hanem azért, mert ilyenkor a váltomarkolat is tud mozogni és szinte képtelenség 1esbe rakni:(
Ötletek?
Joceee Creative Commons License 2003.11.10 0 0 69
:DDDD
Előzmény: Rxdns (67)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.10 0 0 68
Enyim se akar engedni, énis felfújtam. A belső ezexerint jó, de a külső vizes, kicsit sáros betonon életveszély!! Esetleg 40 fokban a 60 fokos aszfalton még jó. Én asszem gumiégetésre fogom használni. :) Aztán teszek rá jó gumit. Vagy lehet hogy a Szimón égetem majd el. Elég egyáltalán?? :) Húú, de van még Heidenau égetni való kopott gumim is... Na majd ha egyszer nem leszek lusta felrakni, akkor gyártok madmaxt ezerrel. :) (Szimóval)
Előzmény: Dóczi (65)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.10 0 0 67
baaaaazzeg, tényleg! :))) nemrossz! :DDD Kösz hogy szóltál ;)
Előzmény: Joceee (66)
Joceee Creative Commons License 2003.11.10 0 0 66
Te Rx! Ebben fordítva van a hátsó teló?! :D Há' hogy néz má' ki:DD
Joc
Előzmény: Rxdns (63)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.10 0 0 65
Na, én itt vagyok. Szted riga gyűrűje ugyanaz mint a simóé?
A ruszki gumit meg ne szidd:)) nekem is az van a verhón előtte kb 10-15 évet állt szabadon, télen, nyáron, mikor elhoztam felfújták és azóta alig engedett!!!
Előzmény: Rxdns (64)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.10 0 0 64
Nincs rajta lámpa és középállvány így a garázslejáró falának lett nekidöntve. Persze eldőlt, elgörbült a kormány, de kézzel visszahajlítottam (!!!) pedig nem vagyok izomkolosszus. :)

Ha esetleg van valakinek tapasztalata ennek a tirisztoros gyujtásával az írjon, mert nekem még magas. Hálistennek gyujtás van, beállítani még be tudom, de itt megáll nálam a tudomány. Ha esetleg elmegy a szikra, akkor csak a gyertyát, gyujtokábelt tudnám ellenőrizni, máshoz nem értek. Bezzeg szimót ilyenkor út szélén egy darab csavarhúzóval életre keltem :)

Előzmény: Rxdns (63)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.10 0 0 63
Van pár kép a Deltáról! A képek azt az állapotot tükrözik, ami hazaérésekor volt a motornak. (kertben állt már mióta, küllőkre ránőtt a vadszőlő :)) A gumi még a gyári orosz, itt-ott még szőrös!! Pöccset sem lett túl kemény keverék...
Katt a képre a többiért!

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Dóczi Creative Commons License 2003.11.08 0 0 62
Én meg birtoklok egy Verhina 4 est de még üzemképtelen:((
Rxdns Creative Commons License 2003.11.03 0 0 61
Megvan a Riga, egész jó, marha sok munka lenne vele. Szükségem lenne egy Riga karbira! Ha lenne egy jó karbi rá, el is tudnám indítani.
Rxdns Creative Commons License 2003.10.22 0 0 60
Ma hozom el az üzemképtelen Riga Deltát, láncot már vettem hozzá, de kéne főtengelyszimmering is...
_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.27 0 0 59
Na x3 megint szaraxik. Direktbe meghíva a linket lassan de bejön a kép.
Előzmény: _nyunyuka (58)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.26 0 0 58
Ejj, offbrigád! Akkor én se maradok ki!

Ilyet akartam venni:

Fincsi kis naked bike, Kanuni Seyhan 301, valaha ETZ 301-nek hívták.

De ez lett belőle:

Csak Honecker-kékben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!