Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Én semmit nem akarok bizonyítani, csak azt mondom, hogy ezek a török csodajárgányok egy fikarcnyival sem tudnak többet mint a jelenleg használatos gépek, és ugyanúgy megsemmisíthetőek, mint az amerikaiak Irakban.
És? Nem igazán értem, hogy mit akarsz bizonyítani. Hogy mindent ki lehet lőni? Persze, mindent is ki lehet lőni. Ha lenne egy tökéletes fegyvernem, akkor mindenki
azt használná. Az MRAP-ok mindenesetre elég jól megmutatták, hogy a sima IED-k ellen viszonylag jó védettséget biztosítanak. Ennyi, nem tökéletes, minden ellen
A videókon szereplő gépeket "csak felrobbantották, némelyik legalább 5 m magasra feldobódott. Gondolod, hogy a benne ülők karcolásokkal megúszták? Szerintem jó ha egyáltalán túlélték. Teljesen mindegy, hogy Humveei, vagy MRAP, ha telibe kapják őket egy komolyabb löveggel, vagy páncéltörővel, a személyzetet kiskanállal szedik össze.
A modern tüzérségi eszközök találat esetén BÁRMILYEN páncélost szétrobbantanak, amelyik nem rendelkezik aktív védelemmel. Mi itt most IED elleni védekezésről beszélünk.
A jó előbb már írtam, de átsiklottál felette, hogy a modern tüzérségi eszközök ezeket a lövész páncélosokat gond nélkül szétrobbantják. Azt kellene megértened, hogy találat estén teljesen mindegy a rádiózavarás, vagy a helytelen haladási sebesség, a gépnek és a kezelőknek végük.
Pont a Humvee-k robbanthatósága miatt kezdtek el MRAP-eket használni, aminek olyan az alja, hogy a robbanás erejét oldalra téríti, így a benne ülő katonák
jórészt megússzák. Nyilván van az a mennyiségű robbanóanyag, amivel bármit IS fel lehet robbantani.
Van itt egy Humvee, ami nem ment sehová a felrobbanása után, és a katonák sem ugrálnak ki épségben a gépből. Szóval én azt mondom, hogy nem kell sztárolni ezeket a modern bádogteknőket.
A képek tanúsága szerint a robbanás ereje felfordította a gépet, amit a másik gépből kiszállt katonák tekintettek meg. A gép ki lett iktatva, arról nincs hír, hogy a benne ülők milyen sérülésekkel úszták meg a robbanást.
Akkor nézd meg még egyszer. Nem felrobbant, hanem a robbanás által keltett gödörben dőlt meg az autó. És? Kiszálltak. Mi lett volna, ha egy humvee-vel mennek?
Kérdezd meg azokat a rokkant katonákat, akik ilyen gépekkel együtt lettek felrobbantva, hogy hülyék-e! Itt van alább egy egyszerűbb eset a felrobbantásukra:
Náluk soha nem volt divatos az a nézet, ami nálunk, hogy: "Cseh seggbe, cseh lófaszt!" Az ő gyáraikat is megvették a nyugati tőkések, de ők szívesen odaadták! Bennünk meg élt a magyar virtus, aztán semmiből nem lett semmi... lásd: Ikarus.
Nem csodálkoznék, ha kijönnének egy modern MRAP-pal.
Magyarország már csak ilyen! Látszik, hogy a cseheknél magasabb az intelligenciaszint. Ők a rendszerváltásukkal nem kótyavetyélték, nem cigánykodták el a gyáraikat, ezért tudnak most Tátrát gyártani és kézi lőfegyvereket is (Brnói Állami Fegyvergyártó Üzem) a volt szocialista nagyüzemben. Nem kell itt senkinek hintenie a rizsát mindenféle hazugságot, amit a politikusok terjesztettek el, hogy korszerűtlen volt meg mi egyéb! Talán a cseh gyárak világszínvonalon álltak a szocializmusban? Nem hiszem, de kukázás helyett inkább fejlesztettek.
Nem csodálkoznék, ha kijönnének egy modern MRAP-pal.
Sajnos az a gond, hogy ezek a kis cégek mindig is életképtelenek voltak, mert hiányzott a megfelelő tőke, ipari/termelői szakértelem és szaktudás. Ez a céhes manufaktúra szint, aminek semmi köze nem szabad hogy legyen a hadiipari beszerzéshez. Amire ezek a kis cégek valók, hogy pl. nem beszerezhető alkatrészeket CNC esztergáljanak, meg legyártsanak 500 kardot. Nincs ebben szégyellni való, itt tartanak, és ennél sokkal többre nem is fogják vinni egyszerüen a cég szerkezetből adódóan.
Szerintem meg teljesen mindegy, hogy mi áll a hangárokban használható alkétreszeitől megfosztva: Nurol Makina vagy Komondor. (A törökök ellen is jöhet egy embargó és máris nem szállítanak hozzájuk alkatrészt. Ott vagyunk ahol a part szakad!)
Részben igazad van. De igenis a honvédség feladata lenne, mivel állami cég az is, hogy engedje az ilyen kis cégek boldogulását, legalább a csapatpróbáját! (A Komondor és Nurol Makina NMS nagyjából egyidőben került kifejlesztésre.)
A Zrínyi 20... akármennyiben, alig maygar cég, gyakorlatilag minden iylen céget nemhogy felemelt volna a program, hanem méginkábba sülyesztőbe kerültek! Ez egy óriási hiba volt, ahogy ez a Nurol Makina beszerzés is, pláne egy muszlim országtól...
Ez nyilvan egy dilemma. Elöbb el kell erni, hogy a megfelelö ceg ne legyen nagyon korrupt es nyeresegehes. Ha ez megvan, akkor lehet vele felelössegteljesebb kapcsolatba elegyedni ... Ha hianyoznak a megfelelö "elöfeltetelek", ... akkor nem nagyon ...
Utananezve az derül ki, hogy a benne levö motor Cummins dizel ... vagyis nem kell sok mindent "megtanulni" az üzemeltetesehez.
The Ejder Yalcin wheeled armored is motorized with a Cummins Diesel engine developing 300 hp at 3,100 rpm, coupled to a fully automatic transmission with hydrodynamic torque converter.
Reszben az lenne. Egy garazsceg NEM TUD felnöni, ha nem kap idöközben megbizasokat ... nincs semmi forgalma se. A többszaz (MRAP) autot be kell a piacon szerezni (lehet akar török is, nem döntö), de pl. nehany kisebb specialis feladatra (5-10 darab) lehetne egy kisebb megbizast a "kicsiknek" is kiadni. Ezaltal ök is labdaba tudnanak rugni ...
Na, akkor fussunk neki mégegyszer. A török cég (de lehetne amerikai, francia, olasz, akármi is) képes arra hogy sorozatban gyártson terméket. Nem az első verziót,
hanem a sokadikat, ráadásul különböző konfigurációval. E között, és a között, hogy van egy 5 fős cég, akik hobbiból összehegesztettek egy terepjárót, van egy
óriási nagy különbség, és ezért is lehet az, hogy a honvédség nem veszi őket komolyan. Mert hogy nem is az. A prototípus egy proof-of-concept, azt mutatja, hogy
ha kell, össze tudnánk rakni egy ilyesmit. Csak ne nézz be a színfalak mögé, mert a ragasztó tartja össze. A prototípusból (legyen az hw, sw, folyamat, bármi) amire
sorozatban gyártható termék lesz, az jó pár év.
Ha a honvédség komolyan gondolja, hogy szükségük van most egy adott képességre, akkor a most piacon lévő termékek közül fog válogatni, és adott keretből a
lehető legjobbat próbálja magának megszerezni. Ebbe nem fér bele az, hogy egy garázscéget támogassanak.
Ha a magyar állam úgy gondolja, hogy szeretné a magyar hadiipart fejleszteni, akkor oldja meg, hogy ezek a garázscégek eljuthassanak arra a szintre, amikor már
sorozatban képesek megfelelő minőségben olyan terméket gyártani, amire van igény. Ha ez megtörtént, utána már lehet is megrendelni.