Nem tudom. Sok helyen csak 500.00 -ás jóváhagyással írják. De lehet, hogy azokat amiket néztem régebbi kiszerelésű olajok, és időközben megkapta az 502.00-át is.
Egyébként mi a véleményetek, milyen választás a Castrol GTX Magnatec 5w40 egy egy éves Suzuki Swift 1.3-asba? Jellemzően rövid, lasú városi forgalomban járok vele, nem garázsban alszik. Havonta átlag egyszer-kétszer viszont 5-600 km-es táv főúton előzgetéssel akár 6000 fölé pörgetve.
Első éves szervíz előtt állok egy új Suzuki Swift 1,3-as autóval. Azt már eldöntöttem, hogy magam választok olajat, és nem a szervizben adott Shell 10w40-es szintetikust tetetem bele. A Castrol Magnatec 5w40-et néztem ki. Próbáltam utánanézni, hogy ez az olaj milyen minősítésekkel rendelkezik, de eddig nem sikerült megtalálnom. Hol lehet ilyeneket megnézni?
a 10W-40-es motorolaj alapvetően nem (lenne) rossz választás, de egy apróságot érdemes figyelembe venni: a (kb) 2000 nyár végéig gyártott modellekhez még elfogadott VW 500 00 jóváhagyások a 10W-40-es motorolajokra lejártak (a VW minden jóváhagyást 3 évre ad meg), a 2000 év végétől gyártott modellekhez pedig már csak a VW 502 00 jóváhagyású motorolajok használhatóak (amilyet 10W-40-esek közt szvsz nehezen találsz).
A valamikor 500 00 jóváhagyással rendelkező motorolajok önmagában a jóváhagyás megszűnésétől persze nem lettek rosszabbak, de ez a modell szvsz megérdemel egy VW 502 00 jóváhagyású (5W-40-es vagy 5W-30-as) motorolajat.
nem kétlem sem az előző tulaj sem a szerelő jószándékát. A szerelőnek igaza van annyiban hogy az RS 10W-60 egy jó olaj - de nem ebbe az autóba. Nyugodtan elmehetsz a legközelebbi olajcseréig, a motort semmiféle károsodás nem gogja érni, mindössze annyival kell számolnod hogy (főleg hidegen) a motor indításkor egy kicsit hosszasabban hangoskodik és (a viszkózusabb motorolajból eredő megnövekedett belső súrlódás miatt) egy leheletnyivel megnő az üzemanyagfogyasztás.
egy általános kérdés: van egy kocsi ami olajat csipegeti. 0.1dl-0.5dl/ 1000km. Ennél az esetnél érdemesebb "sürübb" olajat hasznalni vagy egészségesebb a motornak ha mindig utántöltjük az olajat?
Nincsenek altalanos kerdesek, csak egyedi esetek :-)
Ha az auto azert csipeget, mert sokat futott (200e km felett), akkor erdemes kevesbe viszkozus olajjal megkinalni.
Ha relative uj az auto, akkor inkabb az olaj fajtajaval erdemes kiserletezni, mert csodalatos dolgok vannak a foldon: ket ugyanolyan specifikacioju olaj kozul az egyiket eszi a motor, a masikat meg nem. A gyari ajanlasnal kevesbe viszkozus olajat még ebben az esetben sem szokas hasznalni.
Vannak motortipusok, amiknel konstrukcios sajatossag az olajfogyas, azoknal egyertelmuen csak az olajszint allando figyelese es az utantoltogetes segit. Ilyenek -- peldaul -- az Opel Ecotec motorjai es egyes 16 szelepes VW-motorok.
egy általános kérdés: van egy kocsi ami olajat csipegeti. 0.1dl-0.5dl/ 1000km. Ennél az esetnél érdemesebb "sürübb" olajat hasznalni vagy egészségesebb a motornak ha mindig utántöltjük az olajat?
98000 km van a gepben az elözö tulaj szerelője azt az olajat rakta bele mert állítása szerint ez nagyon jó olaj az autót látta szerelő a motornak semmi baja nem tudom mért raktak bele ilyet(talán hogy ne legyen olajfogyastása a motornak?, a zafirak szokták enni az olajat) de az elöző tulaj nagyon lelkiismeretes volt vigyázott rá mint a hímes tojásra,szerintem az ő szerelője volt béna hozzá. De ha most ilyen olaj van benne attól baja nem lessz a motornak?? Mert 95000 nél cserélték benne az olajat és nincs szándékomba most kicserélni legalább 10000 km el szeretnék vele járni. Mehetek vele nem károsítja az autot? Aztán majd cserékor rakok bele 5W-30 ast vagy 40-est.
ha azt nézzük hogy a modell gyári ajánlásában szereplő olajok között az 5W-50-es a "legsűrűbb" (és használható hozzá 0W-30-as motorolaj is) akkor a 10W-60-ast nem érzem igazán jó megoldásnak.
Ha nincs tragikusan rossz állapotban a motor (amire az RS 10W-60 még valóban nyújthat némi gyógyírt) akkor inkább az 5W-30-as vagy 5W-40-es olajok közül érdemes választanod.
minden (normális) motorolaj tartalmaz (több más mellett) tisztító és védő (gondolom ez utóbbi címszó alatt a kopással szemben védő és/vagy az öregedést lassító adalékokra gondolhatott a szerző) adalékokat - van ahol ezt a marketingesek jobban hangsúlyozzák. Léteznek olyan olajok (pl a Magyarországon még cska itt-ott forgalmazott GTX High Mileage) amelynek adalék arányai az öregebb autók kenési szempontjait jobban figyelembe veszik de ez nem jelenti azt hogy egy általános kenési célokra készült motorolaj már felejtős lenne.
Léteznek ásványi bázisú 10W-40-es olajok is (még ha most nem is tudok rá konkrét példát mondani) de miért gondolod hogy azok jobbak az ugyancsak 10W-40-es félszintetikus motorolajoknál? Minden különösebb tartózkodás nélkül nyugodtan használhatod a félszintetikus motorolajokat is, a motor egész biztosan meg fogja ezt Neked hálálni.
Különböző (bármilyen gyártmányú) konkrét motorolajokat most sem és a jövőben sem kívánok összevetni egymással.
Köszönöm a gyors válaszodat. Sokat segítettél, de még lenne egy további kérdésem is. 10-40- es olajat ajánlottál. Megnéztem egy-két olajat és azt tapasztalatam, hogy ilyen fajtába nincs tisztán ásványi olaj, csak részszintetikus. Használhatok-e az autómba ilyen olajat, vagy jó választás lesz egy jobb minőségű 15-40-es olaj is.Ha mégis van 10-40-es ásványi olaj is, akkor megírnál pár ilyen olajtípust?
A kocsi olajfogyasztása most nem nagy és most szeretnék egy drágább jobb minőségű olajat beletölteni, de később nem szeretném erre költeni a fizetésemet.
Mi a véleményed azokról az olajokról (pl: castrol xx), amelyeket pl sokat futott autóknak ajánlanak, illetve a feliratok szerint valamilyen tisztító védő adalékokat tartalmaznak. Megéri ilyet venni az öreg autómba, vagy ez is csak egy marketinges húzás .
Kinézett olajtípusokról( castrol, shell, valvoline, mobil) általánosan mi a véleményed?
a két általad említett (valamint általában minden benzin/dízel illetve kimondottan dízel) motorolaj között annyi a különbség hogy az előbbi (ez esetben a GTX Magnatec) benzin és dízelüzemű motorokhoz egyaránt használható, az utóbbi (ez esetben a GTD) csak dízel minősítéssel rendelkezik. A típushoz előírt követelménynek (ACEA A3/B3) mindkét motorolaj (és általában minden ACEA A3/B3 vagy "külön" B3 minősítésű) motorolaj megfelel - célszerű a megfelelő minősítésű 5W-40-es, 5W-30-as vagy 10W-40-es olajok közül válogatni.
válasszuk ketté a kérdést: az egyértelmű(?) hogy a feszítőgörgők csintalankodása a motorolaj választástól független probléma. A gyári javaslat szerint a 10W-40-es motorolajok a "futottak még" kategóriába tartoznak, a mociba igazából pl az eddig is használt 5W-40-es (vagy 5W-30-as, 0W-30-as esetleg 0W-40-es) ACEA A3/B3 minősítésű motorolajat lenne célszerű választani. Az világos hogy a 10W-40-es motorolajokat olcsóbban be lehet szerezni mint bármelyik előbb említett olajat - na de Te sem Zaporozsecet vettél (elnézést kérek a Zaporozsec tulajdonosoktól).
a gyári javaslat ACEA B4 vagy B5 (végső esetben API CF) minősítésű SAE 5W-30-as vagy 5W-40-es motorolajokról szól (aminek pl a Castrol TXT Softec Plus 5W-30 vagy a GTX Magnatec 5W-40 megfelel, de szinte minden gyártó forgalmaz enek megfelelő motorolajokat). Ha megvan benned a kísérletező kedv, egy pillant erejéig elgondolkodhatsz a 0W-30-as (ACEA A5/B5 minősítésű) SLX R-Tec motorolajon is.
nem kell elveszned a számok és a betűk rengetegében (ez egyébként nem is sok - nézz meg egyszer egy haszonjármű motorolaj címkét) ha tudod hogy a Suzukihoz az ACEA A3/B3-as minősítésű 10W-40-es motorolajok teljesen megfelelőek. A motorolaj többi minősítése és jóváhagyása ebben az esetben csak kiegészítő információ. A leírásból kiderül hogy ugyanarról az egy (fajta) olajról van szó amit (mivel piacgazdaság és demokrácia van) különböző kereskedőknél különböző árakon értékesítenek.
Milyen motorolajat ajánlotok egy Opel Vectra 2.2DTI-be?70000km van benne.Én Castrol Magnatec GTD-re gondoltam (5w40), de azt mondták , hogy ebbe nem ez , hanem a GTX való.Igaz ez?Én azt gondoltm, hogy a GTD a dieselbe, GTX pedig benzinesbe való. Valai tegyen rendbe, mert a napokban esedékes a csere és a lehető legjob olajat szeretném bele tenni.