Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 44921

majd írok mélt..

Előzmény: Norby99 (44916)
jzp2107 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 44920

tőlem is kapsz elismerést, hogy kétfelé dolgozol

én erre nem tudtam rávenni magam

 

viszont OSM-re rajzoláskor érhetik az embert kellemes meglepetések

anno a tuhura én rajzoltam fel a Páris-patak szurdokához vezető zöld + jelzést, másvalaki trackje alapján

most megadatott hogy felrajzoljam OSM-re, de ezúttal saját trackből! :-)

 

eddig az öröm része

a szomorú része pedig az, hogy az északi zöldhöz közeli része egy részen gyakorlatilag járhatatlan a sűrű fiatalos miatt :-(

Előzmény: olahtamas (44915)
nagypapi Creative Commons License 2014.07.31 0 0 44919

OFF

Szolgálati közlemény:

Visztula, ha olvasod, csörögj rám, pls.

AttHunter Creative Commons License 2014.07.31 0 0 44918

Egy érdekes hír:

http://index.hu/kulfold/2014/07/30/tehencsorda_olt_turistat_ausztriaban/

 

Anno én is láttam egy villanypásztort nullára alázó, megvadult csordát, de hál istennek csak messziről, még úgy is félelmetes volt.

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44917

A Tuhu - OSM - TTRMap témát átvittem a Természetjáró GIS, GPS és kartográfia topicba.

Norby99 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44916

jzp2107: Orthodox inkább. Csak legvégső esetben aszfalt...

Mondom ezt úgy, hogy az útvonal nagyrészét egyáltalán nem ismerem. Ma voltam Nyírbátor felé, és néztem a nyírségi homokot....nekem annyira nem volt félelmetes, mint ahogy olvastam sok AK leírásban! :)

 

Lehet? Akkor gyere...:) Remélem rábeszéltelek!

olahtamas Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44915

Köszönöm érdemeim elismerését, de Te magad is sokat segítettél nekem abban itteni leírásaiddal, hogy ez a felmérés létrejöjjön :)

Így alakult ki tulajdonképpen a turistautak.hu ezen jellegű adatbázisa.

Akkor ezen lehetőség adódott.

Hogy a jövő mit hoz, én sem tudhatom, mindenesetre én most mind az OSM mind a turistautak.hu adatbázisát használom, és gyarapítom, amennyire telik energiáimból.

 

Előzmény: Güsziológus (44907)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44914

OFF:

 

"...Akár ősszeolvad az OSM-mel, akár önállóan folytatja, mindenképpen első fog maradni..."

 

Egyrészt:

Pont ez a mesterséges megosztottság, az "Ők" és a "MI" látszata és annak szándékos fenntartása most a Tuhu-OSM együttműködés legnagyobb akadálya és ezt mindössze 3-4 ember generálja. Ők most éppen a Tuhu sírját ássák, bár a megmentő szerepében próbálnak tetszelegni. 

 

Holott rajtuk kívül mindenkinek az lenne a legjobb ha a két térképrajzoló oldal összedolgozna.

Egyszerűen nincsen "Ők" és "Mi", emberek vannak, térképrajzolók és szerkesztők akik rajzolnak ide is és oda is.

A többi csak paranoia.

 

 

Másrészt:

Az OSM nagyon rövid időn belül le fogja körözni a tuhut, ebben biztos lehetsz, ez jól látszik.

Már ha valakit a farokméregetés is érdekel.

 

Nem vagyok térképrajzoló, de ennek a felismeréséhez nem is kell annak lenni.

 

ON 

 

Előzmény: Törölt nick (44910)
padler Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44913

Legközelebb Fenyőgyöngye felett az OKT és a Z kereszteződésében. Ráadásul ON is:)

Előzmény: Jesper Olsen (44895)
jzp2107 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44912

norby99: hány naposat? orthodox verzió vagy aszfaltutas?

Lehet hogy rá tudnál beszélni :-)

 

 

Rakk Gyula: neked ez a meggyőződésed, másnak meg más

képzeljük el, hogy 4 éve az iwiw tulajok felpaprikázva azt hajtogatják, hogy márpedig ők a legnépesebb hazai közösségi oldal, akár egyesülnek a facebookkal akár nem, elsők maradnak mindörökké

ámen

Norby99 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44911

Köszönöm a válaszokat. És tulajdonképpen én is pont arra kerestem a választ, mint "jzp2107"!

Mert a MTSZ féle AK füzetem megvan, csak szeretném a többi szép jelvényt is megszerezni, és azt hittem ahhoz már nem elég simán a Ak igazolókönyv. De igy megnyugodtam!

 

Van itt valaki aki szeptemberben tekerne AK teljest vagy szakaszt? 

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44910

- OFF -

 

Szia!

 

"Mivel itt minden 3. hozzászólás szegről-végről a tuhuhoz kapcsolódik, még az sem biztos hogy off"

 

Persze, hogy ahhoz kapcsolódik, mert jelenleg Magyarországon ez a legteljesebbb / legnaprakészebb turistaút-adatbázis. Akár ősszeolvad az OSM-mel, akár önállóan folytatja, mindenképpen első fog maradni. Nem csak GPS-es guruk és kevésbé guruk, hanem a kütyüt nem, de papíralapú térképet használó természetjárók közül is sokan innen tájékozódnak.

 

Meggyőződésem, hogy az eleve OSM és Google alapot használó, MTSZ-féle, egész más szemléletű, új TTRMap egyáltalán nem vagy csak nagyon hosszú idő múlva fogja elérni vagy megközelíteni a Tuhu adattartalmát / kimeneteit stb. A Turistautak.hu-nak ugyanis több, mint 10 évbe telt a mai állapot elérése, rengeteg önkéntes munkájával.

 

A témával kapcsolatos további hosszabb eszmefuttatásokat inkább itt folytassuk: Természetjáró GIS, GPS és kartográfia

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

 

- ON -

Előzmény: jzp2107 (44909)
jzp2107 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44909

OK, akkor tehát elég egy AK-s füzet és arra kaphat a végén az ember egy valag jelvényt

zsír

 

 

igazából az egész tuhut bele kellene merge-ölni az OSM-be, és kész

neked mint végfelhasználónak, nem tök mindegy hogy a tuhu.hu-ról vagy az osm.hu-ról töltöd le a cuccot? persze semmi sem gátolná meg a tuhut sem hogy saját kimenetet gyártson osm adatokból, ez esetben továbbra is tölthetnél a tuhu.hu-ról

Ehhez az egészhez csak egyetlen dolog, egy jogi nyilatkozat kellene, hogy holnaptól a tuhu nyílt

De ez 3-4 ember téveszméi miatt sajnos megbukott

Ezek után ne csodálkozz a megosztottságon

Mivel itt minden 3. hozzászólás szegről-végről a tuhuhoz kapcsolódik, még az sem biztos hogy off

Előzmény: Güsziológus (44908)
Güsziológus Creative Commons License 2014.07.30 -1 0 44908

Igen megpróbálkozhatnék:-)

A trekkelést (pontosítást) sem gondoltam, hogy nekem kell az egész útvonalon elvégezni.

 

Most úgy látom, hogy a TUHU "kollektívája" igen megosztott, nem látom a jövőt, de ez itt OFF.

Előzmény: jzp2107 (44906)
Güsziológus Creative Commons License 2014.07.30 -1 0 44907

Nem kérdeztél hülyeséget:-)

 

Van az AK füzete, melyet az MTSZ "adott ki", térkép-részletekkel, és a teljes útvonallal.

 

Ettől függetlenül vannak a megyei füzetek.

Azt hiszem, ezek voltak előbb.

 

Az AK füzet alapján a megyék kiadják a megyei jelvényt (kitűző).

A legszebb a Békés megyei.

Ebből nekem többi is van:-)

 

Az MTSZ is kiadja a megyei füzetek alapján az AK jelvényét, de kell még.

Szekszárd - Baja

Tiszakanyár - Sátoraljaújhely

 

Aki tehát az AK jelvényét szeretné, annak érdemes megvenni az MTSZ-es igazoló füzetet.

Hasznos segítség a TUHU, olahtamas igen szép munkát végzett, többek között a pecsétek helyének rögzítésében.

Előzmény: jzp2107 (44905)
jzp2107 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44906

"jelenleg nem biztosított a track feldolgozása"

 

nem hev az egyetlen aki tud a tuhura rajzolni

akár megpróbálkozhatnál a saját felrajzolással is :-)

Előzmény: Güsziológus (44904)
jzp2107 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 44905

ha már itt tartunk, egy kérdés amit sosem mertem megkérdezni:

 

ezek a megyei jelvények füzetek ezek olyanok, mint pl az OKT esetében a részjelvények?

tehát van egy "nagy" AK-s füzet amibe pecsételni kell, ezért kap az ember egyetlen jelvényt, meg vannak a megyénkénti füzetek amiért megyénként plusz kitűzőt/jelvényt lehet kapni?

 

ha valaki a nagy füzettel megy végig és telepecsételi, az alapján nem lehet a részjelvényeket megkapni, csak a saját megyei telepecsételt füzetre?

 

remélem nem kérdeztem hülyeséget.. az AK egyelőre fehér folt..

Előzmény: Güsziológus (44903)
Güsziológus Creative Commons License 2014.07.30 -1 0 44904

HAHÓ!

 

Rég jártam errefelé, a kánikula lenne az oka a "nagy csöndnek"?

 

Nemrég jártam a Balaton-felvidéken (kétszer is).

Balatonhenye és Nagyvázsony között minden változatlan, a Csicsói eh. pecsét közelében fedett pihenő is van.

Lehet, hogy volt legutóbb is?!

Nem volt rá szükség, nagyon meleg volt.

 

Felfedeztem egy kilátópontot Harka közelében (Balatonhenye felől Harka, elágazás előtt), itt búcsúztam a Káli-medencétől.

Sajnos, jelenleg nem biztosított a track feldolgozása, de ha valaki arra jár, a magasles előtt van egy "komoly" útkereszteződés, itt kell a Balaton felé menni a füves szekérúton, kb. 100 métert.

Innen még látni a Balatont is.

Güsziológus Creative Commons License 2014.07.30 -1 0 44903

A megyei füzeteket a megyei szövetségeknél lehet beszerezni.

 

A legrészletesebb a Hajdú-Bihar megyei (már-már könyvecske).

Figyelemre méltó a Csongrád megyei.

Van Bács-Kiskun megyében is.

 

Békés megyében csak egy "kockás" lap van, mintha több rubrika lenne, mint az MTSZ által kiadott AK igazolófüzetben.

Hajdú-Bihar megyében is több van, ott vannak kódok.

 

Van füzet Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is.

 

B-A-Z megyében nincs.

 

Levélben lehet igényelni, az e-mail is megteszi.

Előzmény: Norby99 (44902)
Norby99 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44902

Üdv!

 

Szeretném beszerezni (majd) az AK megyénkénti jelvényeit. Hol találok igazolófüzetet hozzá? Szeptemberben indulok!  

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44901

Köszi a tájékoztatást!

 

Ebből a térképből, amit mutattál nekem is van 4 példány, 1963, '71, '73, '75-ös kiadásúak, valóban az utóbbi háromban ugyanaz az útvonal amit mondtál, a legrégebbi viszont még a Cs.szentiván-Buják-Szanda útvonalat ábrázolja.

 

Jó sokszor kiadták ezeket a térképeket, nem is gondoltam volna hogy ennyiféle létezik ugyanazzal a borítóval. Ez igaz a későbbi 30 forintos térképre is, abból is van sokféle kiadás.

 

Alkalomadtán be kell szereznem még párat...:-)

 

Előzmény: Törölt nick (44899)
rozaa Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44900

Katonai tevékenység: Czinege elvtárs honvéd üdülőt hozott létre egy HM erdészettel összekapcsolva, Buják központtal. Nagyjából a Buják-Bokor-Szanda háromszögön belül zárt, honvédségi protokoll vadászterület került kialakításra.

Előzmény: Törölt nick (44899)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44899

Szia!

 

1963 és 1978 között így nézett ki a Cserhát (turistatérkép) rajzos címlapja (M = 1 : 100 000, Kartográfiai Vállalat):

 

 

Ezen térképek 70-es évek beli kiadásain már Becske - Kutasó - Hollókő az útvonal. Ebből a sorozatból az utolsó kiadás, a VI., 1978-ban jelent meg.

 

Az 1979-es "Másfélmillió lépés Magyarországon" című Kéktúra filmsorozattal egyidőben jelent meg az "új" turistatérkép-sorozat részeként az 1 : 60 000 méretarányú Cserhát turistatérképe. A cserháti részben valóban képet kaphatunk az akkori jelzéshelyzetről, jelzésváltozásról, a festésről - természetesen csak a valódi ok (katonai tevékenység aktivizálása Buják központtal) elhallgatásával. Valószínűsíthető, hogy politikai-katonai nyomásra kellett leterelni a "Kéket" a Központi (Vulkáni)-Cserhát 4-500 m magas hegyeiről (Buják - Bokor - Kutasó), hiszen a régi OKT-ről helyenként be lehetett látni pl. Bujákra, amely nem volt kívánatos a továbbiakban...

Az említett okok miatt két lépésben "letolták" az útvonalat északnyugat felé.

Első lépésben csak a Központi Cserhát és az Északi (Kopasz)-Cserhát / Teléres-Cserhát közti törésvonalra: ekkor alakult ki a Becske - Szandavár - Perespuszta - Liszkópuszta - Dobogó-tető - Hollókő közti útvonal (már Kutasó nélkül). Itt valóban az Általad említett ok lehetett a további terelés elindítója: Becske és Hollókő között (Kutasó kiesésével) nem volt bélyegzőhely.

Második lépésként az útvonal még nagyobb ívre került: Szandaváralja - Cserhátsurány - Nógrádsipek - Hollókő lett az új útvonal. Így már az Északi (Kopasz)-Cserhát / Teléres Cserhát Terényi-dombság nevű kistáján kanyargott a továbbiakban az OKT. Itt viszont lett bélyegzőhely bőven: az imént említett mind a négy település bélyegzőt kapott.

 

A térképek azért elég jól követték a változásokat:

1978 - Becske - Kutasó - Hollókő (Nekem csak az 1975-ben kiadott V. kiadás van meg: így az 1978-as VI. (utolsó) kiadáson akár benne volt Kutasó, akár nem, mindenképpen beleillik az általam imént felvázolt képbe)

1979 - Becske - Hollókő (Kutasó nélkül): ez volt az új sorozat 1. kiadása. Gyanítom, hogy Neked ez van meg, munkapéldány néven! Ennek a munkapéldánynak a "címlap nélkülisége" nem jelenti azt, hogy az 1. kiadás nem teljesen így nézett ki.

1980 - Becske - Szandaváralja - Cserhátsurány - Nógrádsipek - Hollókő: ez volt a 2. kiadás, amelyen a Becske - Liszkópuszta - Dobogó-tető-erdő közti szakasz Kék kereszttel van jelezve.

1982 - 3. kiadás - Az új nyomvonal maradt, a régit ezentúl (a későbbi kiadásokon) szaggatott piros vonallal jelezték a következő szöveggel: Megszüntetett jelzés, Megszüntetett K jelzés stb. (Viszont ezt már a Becske - Kutasó - Dobogó-tető-erdő szakaszon).

 

Azt, hogy a Váritanya - Perespuszta - Liszkópuszta - Dobogó-tető útvonalon létezett-e régi Országos Kéktúra vagy régi Kék kereszt jelzés, helyszíni bejárással, szemrevételezéssel lehet megállapítani.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

Előzmény: Törölt nick (44892)
vvittore Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44898

Törökmező! Bár az betonos és ha a labda megindul a patak irányába akkor lehet szaladni utána :-)

 

Igazából ha van rét akkor kapu sem kell, elég lesz arra két hátizsák :-)

Előzmény: Jesper Olsen (44895)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44897

De igen, a les még mindig megvan.

Előzmény: K. Kata (44896)
K. Kata Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44896

Nahát, itt nem egy magasles állt régebben? Szerintem mi azon ebédeltünk...

Előzmény: annyi baj legyen (44890)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44895

OFF

Erdei focipályát, focizó helyet keresek a Budai-hegység, Pilis, Börzsöny területén. Füves pálya, kapuval és kb. 5 plusz 1 fős csapatok számára.

 

Szeretnék egy kirándulással egybekötött focizást szervezni a baráti körben, minden ötletet örömmel fogadok és előre is köszönök.

ON

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.07.29 0 0 44894


Az egyik része egy könnyen járható földúton vezet, a másik fele viszont már nagyon benőtt. Húsz évvel ezelőtt még egy hangulatos út volt ott is, de most már gyalog sem könnyű elmenni.
Sajnos most hétvégén nem leszek itthon, de ha máskor jössz, szívesen megmutatom, ha nem találnál rájuk.

Egyébként vannak jól látható  jelek abból az időszakból is, amikor még az OKT nem érintette Káldot, hanem Hidegkút után Hosszúpereszteg felé vette az irányt:

Előzmény: Törölt nick (44893)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 44893

Szia!

 

Ez hol van pontosan? Mármint azok a régi kék jelek?

Nemsokára megyek arrafelé, lehet hogy már a hétvégén, de még nem 100 %

Előzmény: annyi baj legyen (44890)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 44892

Cserháti kék jelzések 2.

 

Ami ismét felkeltette az érdeklődésemet a Cserháti kéktúra-változások iránt az egy olyan térkép volt, amelynek se címlapja, se hátlapja, semmiféle dátum, jelzés, lábjegyzet nincsen rajta, csak annyi van ráírva kézzel hogy

"MTSz Albizottság lektori munkapéldány"


Hmmm, gondoltam, ez még érdekes is lehet...

 

 

Az is lett.
Egy szokványos térképnek tűnt első ránézésre már a "30 forintos" fajtából, egészen addig míg jobban meg nem néztem.
Ezen a térkép-verzión egy olyan útvonal látható amelyről még sosem hallottam, és nem is láttam sehol, és az is lehet hogy csak az asztalon létezett.
Hollókő után van ez a bizonyos változtatás.
A Dobogó-tetőig is vannak kisebb eltérések, majd ezután Kutasó vagy éppen a későbbi célpont Nógrádsipek helyett lemegy a jelzés a Herencsény felé vezető országútig, azt követi egy darabig, majd a Fekete-víz mentén Liszkópuszta és Perespuszta érintésével komolyabb lakott terület -falu, község- érintése nélkül a Peres-hegynél csatlakozott be az Országos kék addigi jelzésébe Szandavár felé.

 

  

 

1.-2.-3. Számomra ismeretlen volt ez az útvonal, ezen a  -ki nem adott-  térképen kék jelzést kapott

 

Fogalmam sincsen hogy ennek a jelzésnek a felfestése megvalósult-e valaha, ha igen akkor sem hinném hogy sokáig létezett. Gyakorlatilag kb 30-35 km-en keresztül nem érintett semmilyen komolyabb lakott települést,. lehet hogy ezért is vetették el?


Azt látom valószínűnek hogy csak egy ötlet volt az egész, Hollókőtől Szandáig egy alternatív útvonal mikor Kutasó felől terelni kellett, nagyjából talán úgy '77- '78 körüli dátumozású lehetett ez az útvonaltervezet.
Ezt támasztja alá hogy az 1979-es térképen ez a bizonyos útvonal K+ jelzéssel jelölve van ugyan, de már a '82-esen és a '87-esen sincsen sehol, amelyeken pedig a Kutasó felé 1979-ben megszüntetett OKT viszont szaggatott vonallal jól láthatóan jelölve van.

 

 

  

 

Képek:

A ki is adott "30 forintos" térképen így néz ki ez a jelzés, de a nekem meglévő 3 különböző évjáratú példány közül csak ez, a legrégebbi tartalmazza, a többin már nincsen feltüntetve

 

Gyula, esetleg tudsz erről valamit? :-)
Terv volt vagy meg is valósult esetleg egy rövid ideig ez az útvonal?

 

Előzmény: Törölt nick (44891)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!