Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Az ár nem igazán lenne lényeges egy sorozatban gyártott szerkezetnél, egy bizonyos határt amúgy sem tud túllépni.
Viszont.
Igen, célszerű lenne ezt a kategóriát beszerezni nagyobb számban, felderítési, és konvojkísérési célokra aszimmetrikus hadviselés esetén nagyon is alkalmas.
Mivel úgy van összelegózva konkrétan a Komondor, ezért igazából nem lenne célszerű vele tervezni.
Csapatpróbán nincs, nem is lehet, hiszen ehhez legalább 10+ azonos gyártású protogép kellene.
A "kilátás" számít a túlélőképesség szempontjából vagy a láthatóság? Ezek szerint egy gyalogos csak galambdúcban igazán jó?
Még nem láttam 10+cm falvastagságú kereket, te esetleg már igen? RPG-ellen IED ellen géppuska ellen véd a kerék? (nem)
Egy harcjármű alapban fel van szerelve pót lánctagokkal, amik a helyszínen beépíthetők. Ha a kerekes még csak nem is rendelkezik pótkerékkel akkor az ugye szükségtelen?
Miért is felesleges az úszóképesség egy könnyű szállító járműnél? Ami szerinted harcjármű?
Vészkijárat nem kell?
Nyilván ellenséges terepen a körkörös kiszállás jobb. Vagy mégsem?
Végül. A harctéren miért is jobb egy nem harcjárműnek tervezett jármű használata?
Most komolyan. Miért óhajtasz egy más célokra tervezett járműre olyan szerepet kényszeríteni amit nem erre találtak ki?
Kérdésem : neten nem találtam egyelőre rá adatot. ez a komondor magyar csodafegyver milyen páncélzattal rendelkezik, miket,milyen páncélkiegészitőt lehet pluszban rárakni?
pozitivum a kor szinvonalának megfelelően komoly belső felderitő ABV( az ABV feld változat) elektronikával rendelkezik.
Tul magas, messziről látni., ?Kerekek könnyű célpontok ,oldalra rakhattak volna valami kötényezést.Pótkerék nincs -állitólag felesleges. Nem uszóképes! Pedig egy felderitő ABV járműnek illő lenne (a szovjet és a D-442, D-944 már uszóképes volt).
Tudtommal nincs kialakitva a desszantérben oldalt valamilyen lő-tüzelőnyilás.
Vészkijárat a harcjármű alján?
Nem tetszik a hátulján lévő nagy lépcső ami a két hátsó ajtó elött van mert csak megállva lehet kiszálni belőle és utánna fel kell hajtani azt gyakorlatilag mozgó járműből ezért nem lehet kiugrani a lövészeknek. aztán cáfoljatok meg ha nem igy van.
Az első ABV változat miért hátsó dobfékkel rendelkezik a többi meg tárcsafékes(csapatszállitó és a műszaki mentő).?most csak ennyi.
Egy ilyen "kategóriás " gépek legyen az komondor-hummer-merci- mind korlátozott páncélvédetséggel rendelkeznek persze hogy kilőhetők páncéltörő rakétával, eszközökkel -még a gepárd mesterlövészpuska is kilukasztotta a PSZH,BTR páncélját.
Egy összeszerelö (olcso berrel rendelkezö orszag, mint Kina ... Europaban pedig pl. Magyarorszag), vagy mezögazdasagi orszag (Hollandia) is lehet menö. Csak eppen nem szabad fejezeteket kihagynia ezen a területen. Katonai területen topikcim ... összeszereles területen pedig "lanyha felzarkozas" (annak eppen nyögvenyelös elfogadasa, amit valaki felkinal ... pl. egy autogyar). Piacgazdasagban mindkettö hiba ... a lassu felzarkozas(i kiserlet) IS lemaradashoz vezet ... Marpedig a globalizacio miatt a "gyöztes" (közel) mindent visz ...
Kina azert az egesz vilagnak bemutatta, hogy hova lehet jutni (nullarol) ~30 ev szorgalmas munkajaval, mig szamos afrikai orszag pedig azt, hogy hova nem szabadna eljutni.
Bátran megnyugodhatunk. Importáló és összeszerelő ország maradunk, minden gyártmány tekintetében. Ugyanis már rég lekéstünk mindenről, mindenki elhúzott mellettünk.
Eleve a ruházati ellátó pontokon nem kapsz semmit, mert nincs semmi. Az állománynak az a gondja, hogy több évre visszamenően nem tudja elkölteni a ruházati könyvön levő pénzt. Ezeket a dzsekiket csak a Tatán szolgáló tankosok kapták.
Igen-igen! Olyan nincs, hogy mindenkinek egyforma véleménye legyen.
Az internetes fórumok világában meg aztán mindent ízekre szednek pillanatok alatt, hirtelen sok szakértő lesz, aztán kiderül hogy nagyrészük még csak féligazságokkal sincs tisztában, nemhogy a valós részletekkel. Mondhatnám példának a Lynx beszerzés és itthoni gyártás esetét is. Valaki szerint ez a legjobb ami történhet, mások szerint meg meg se szabadna venni, mert kiforratlan, meg teljesen gazdaságtalan lesz itt gyártani. Vagy aki teljes bizonyossággal tudja, hogy még semmit nem csináltak a Leopardokkal. Zárójelben jegyzem meg, szerintem nemis igazán tudódott ki, hogy mit takar majd a hazai gyártás. Anno a 90-es években kerekek nélkül vitték a kockaladákat Ukrajnába, mert akkor ottani összeszerelésnek számított és ezért alacsonyabb volt rá a vám.
Üzemeltetői oldalról maximálisan igaz az, hogy egy kiforratlan, prototípus vagy nullszéria szintjén létező járművet (mint a szóban forgó Komondor) megvenni kockázatos, nem a legjobb döntés, főleg ha utána üzemeltetni is akarják. Ha csak rohasztják valahol, meg végigmegy a dísszemlén akkor nem nagy gond.
Én amúgy a Rábára gondoltam (de nyilván itt csak a leírt szöveg látszik), ahol hagyják leépülni a megmaradt katonai járműgyártást is, pedig nem lenne muszáj. Közbe meg mentek a nagy lózungok. De azt meg bejelentik hogy egy másik nemzeti járműgyártó céget meg létrehoznak, ami MAN járóképes alvázakra fog felépítményt csinálni. Amiben gyakorlatilag sokkal kisebb a hazai hozzáadott érték és a szellemi munka.
A Komondorra érted, hogy nincs termék, csak prototípus? Ami igaz is.
Hogy ez EU mit büntet....A Credo buszok is elég sok tendert nyernek, volános berkekben finoman szólva is érdekes körülmények között. Tenderkiírás nélkül udvarra gyártanak komoly mennyiséget, és mitadisten (ateistáknak hogyhogynem elvtársak) pont olyan tendert írnak ki és olyan határidővel, amin jó eséllyel ők nyernek.
Ha az L-39-es eredeti albáról van szó, akkor a válasz nem, a későbbiekre ( 159, 39NG ) a válasz igen.
A 39-es sikersztori volt a VSZ nagy részében és a kliens országokban, de ott és ahol olyanok indultak ellene mint Aermacchi,Dornier, BAe, ott bizony kiütközött a kelet-nyugat színvonal különbség.
Anno amikor a Komondor és a Gamma először szóba került itt a fórumon kisebb vihar a ....................ben lett belőle, kezdve a most jklmn -ként reinkarnálódott fórumtárs:) által emlegetett bontott páncéllal ( ami azért nagyon kétséges infó...) és folytatva sok-sok egyéb helyben felfedezett hibával:)
Még jó hogy a katasztrófavédelmisek nem olvasták ezt a fórumot és rendeltek néhány darabot:)
Most amikor nem Komondort rendelnek, hát meg az a baj:)
Ha a magyar állam belefogna egy olyan manőverbe mint a franciák amikor megalapították a Giat/Nexter vállalatcsoportot és pontosan ugyanazt művelné közbeszerzéseknél akkor abból érdekes és szórakoztató cirkusz lenne, Bruxelles-től idáig a fórumig:)
Így van! És az állami tulajdonú cégeknek is adhatna az állam megrendelést, így nem csak üres szlogen lenne hogy nemzeti járműprogram, meg húzóágazat, meg a hasonló lózungok. De ezzel igazából senki nem foglalkozik...
Érdekességképpen, a magyar honvédségnél a következőek vannak szolgálatban:
- Humvee: 27+14 db
- Cougar: 13 db
- International MaxxPro MRAP: senki nem tudja hány darab
- Mercedes-Benz G-270 CDI: 223 db
No, ebből a Mercedes gyors, de semmilyen védelemmel nem rendelkezik. A humvee jó cucc, de IED ellen nem véd, és szűkös. A Cougar az frankó, de gondolom nagyon drága.