megtisztelő a bizalmad de ebben a kérdésben nem tudok segíteni: a BP Magyarország Kft (ahol dolgozom) "csak" három márkát, az Aralt, a BP-t és a Castrolt forgalmazza így más márkákban nem vagyok naprakész.
mindezzel együtt továbbra sem tudok (valójában) többféle 5W-40-es Magnatec-ről - vélhetően arról van szó hogy a különböző piacra szánt (de valamilyen véletlen folyamán különböző csatornákon Magyarországra került) olajokat másféleképpen kívánták pozícionálni az adott piacok választékában és ennek megfelelően (papíron) többé-kevésbbé "lebutították".
legjobb tudomásom szerint a GTX Magnatec 5W-40 Európában több üzemben de mindenütt egyféle receptúrával készül (amit a esetleg különböző helyeken másképp matricáznak fel), így az eltérő címke szövegű flakonok között műszaki, tartalmi szempontból nincs semmilyen különbség .
Jól van. Most nézem a Bp oldalát. Ott is gl-4/5-ös olajat ajánlanak. A többiek viszont gl-4-et. :)) Mondjuk nem hinném, hogy sok különbséget lehetne észlelni egyik, vagy másik olajnál. Talán a gl-4-essel picit könnyülne a váltó, a gl-5-ös adalékok hiánya miatt. Úgyhogy szerintem majd jön Béla, oszt megmondja a frankót. :))
A Spec V-ben (és a többi 505.01-ben) van valami adalék ami a PD-elemek kenéséhez elengedhetetlen. Láttam USA használati útmutatót, amiben azt írták, hogy nem 505.01 olaj használata esetén a motor tönkremehet és ez a kerekek blokkolását okozza, nagy sebességnél balaesetveszélyt idézve elő... (szerintem ez túlzás, de hosszútávon gondolkodóknak érdemes a megfelelő olajat beletenni)
Én a Castrol adatbázisból néztem ki a TAF-X-et,viszont a Workshop tényleg API GL-4-et ír. Bár én nem sokat adok ezekre,mert már pl. az Autodatában,Autofitben is láttam akkora ökörségeket,hogy ihaj.:-)
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, ami már lehet, hogy elhangzott, vagy önmagától értedődik csak én vagyok kétségek között..:)
Szóval, van nekem egy PD TDI-motoros VW, és olajat kellene cserélnem. Tudom, hogy az 505.01-es szabványú olaj kell bele, meg minden....és itt kezdődik a dilemmám. Egy jó ismerősőm márkaazonos szervizből hozott nekem Mobil Synt S 5W40-es olajat, ami viszont csak az 505.00-ás szabványt tudja. Ott pedig minden szerelő egybehangzóan állítja, hogy ezt teszik a PD-s motorokba, jó bele, és nincs is más olajuk hozzá Nem tudom mi tévő legyek, mert nem merem beletenni ezt az olajat.....Van a Mobilnak egy kifejezetten PD-motorhoz kifejlesztett terméke is, de az nincs náluk..... Eddig castrolt használtam, de ez nagyságrenddel olcsóbb lenne, de nem merek kockáztatni..!
Létezik olyan igyenes adatbázis ahol az összes autó márka/modell/évjárat szerint megvan határozva milyen legyen az olaj követelménye/minősítése/jóváhagyása?
TXT Softec Plus néven SAE 5W-40-es motorolaj valóban nem létezik, az 5W-40-es nevében nincs "Plus". A TXT mellett a Magnatec lehet egy alternatíva de egyértelmű hogy az adu ász (a felsorolt olajokkal összehasonlítva és az autó szempontjából egyaránt) a Formula RS 0W-40.
Én semmilyen motorolajhoz nem öntenék semmilyen (kiegészítő) adalékot.
Eddig a Toyota Corolla1.4-ben Castrol TXT Softec Plus 5w40 volt, a garanciális szervizen a márkakereskedés által feltöltve. Bár én nem találtam ilyen típust a neten, ez volt a számlára írva.
Csak Softec 5w40 vagy Softec Plus 5w30-at találtam.
Lehet, hogy csak a számlán írták el?
Most szeretném lecserélni az olajat. Szerintetek minőségben jobb a Castrol RS 0w40 vagy a GTX Magnatec 5w40?
Másik kérdésem, hogy ilyen full szintetikus motorolajok használata esetén lehet vagy fölösleges használni például a Metabond M motorolaj adalékot?
Érdekes. Én a Rowe hivatalos oldalán néztem meg az ominózus Rowe 10w-40-es olajat, és ott feketén-fehéren fel van tüntetve az 502.00 jóváhagyás. Nem hinném, hogy a cég hivatalos oldalán valótlanságokat közölnének. Persze minden lehetséges.