Kérdezném a profiktól, hogy ki hogyan szokott ilyenkor leázott talajon szántani? Úszóba? vagy állandóan szintez a hidraulika karokkal? Esetleg 50-nél antiszlippel?
Az óra a szar vegyél máshol ! Oda lehet csak hibás holmi ment ! Én egyszer a légfék elzáró szelepeket dobáltam a kukába mire felcsavaroztam kiment belőle a menet de olyan szinten leesett a helyéről !
Nekem vagy leüt ha jó a magassága, vagy nem ér földet a lábam és ráz ! Én nem nagyon lelem hová is kéne pumpáljam ! 120kg -hoz mindenképp légrugós kell ,vagy fogyókúra ((::!! A rugós neked bizti nem jó ! A méretezésük szeritem 80-90 kilóhoz van !
Értem értem Nekem Grammer M. Basic van a másik trakiba 2005 kiadás eddig semmi baja nem volt sima mechanikus ülés nagyon meg vagyok vele elégedve kb. 6500 üó van a gépben azóta az ülés is bírja szóval valóban jó ülések.
Csak megéri az a plusz költséget a kompresszoros ülés tud-e annyival többet?
Bár a basic is 48centis az ülőrésze szóval azzal még ki is békülnék csak h nem gyári grammer minden része az zavar.
A M. comfort meg már akkor ugrás, hogy nem biztos hogy megéri.
Ha már Grammert veszel, akkor nem fogsz csalódni se a mechanikus, se a kompresszoros részbe.
A Black Edition 48cm széles, a comfort meg 52cm és sokkal jobban párnázott is. Talán a Black E.-nek az ülőpárna részét nem is a grammer csinálja, hanem valamilyen olcsóbb beszállítójuk. Ennyi a különbség.
A légrugóst jobb választásnak mondják, mert még a sima rugó csak egyirányba tudja elnyelni/levezetni a feszültséget, addig a légrugónál ez jobban eloszlik.
Egy teleszkópus rakodóba 5000-6000 üó-nál kellett csak görgőket cserélni egy Grammer M. Comfort légrugós ülésbe az egyik cég alkalmazottja szerint. Ezek szerint nem olyan rossz az.
Na ez a téma engem is érdekel!!! Vagy két éve rágódok rajta, hogy milyen ülés menjen az 50-esbe. Akkor a légrugós kényelem és egészségmegőrzés szempontjából nem tud többet, mint a mechanikus Grammer?
Ja majd' elfelejtem: 120 kiló vagyok. Lehet, hogy nekem már állatszállító kell?
Ha olajat cserélsz a hajtásláncban valahogy nézz bele a házba, mert lehet, hogy tele van retekkel, és akkor úgy jársz, mint én: Dobhattam ki a frissen beleöntött olajat, mert felkeverte a sz*.*rt és 2 nap után ugyanolyan retkes volt, mint a régi. Utána kitakarítottam a házat. Az alján helyenként 2 centis földréteg volt, plusz egy viszonylag ép kiszáradt, olajjal átitatott bagolylepkét (Amathes c-nigrum L.) is találtam benne. Még most sem az igazi, pedig benzinnel, magasnyomású mosóval, "feszítővassal, lángvágóval" estem neki.
Szerintem járj utána mennyire gáz nálatok a repedezett gumi, mert ha a szövet nem látszik ki, van ahol nem szólnak érte (vagy szólnak, de azért átengedik). Egy telefont szerintem megér ... vagy személyesen kérdezd meg, az ilyesmit talán jobb.
Ha már 15.5-ös papucsok vannak alatta, a helyedben nem cserélném le. A traktorguminál a nagyobb=jobb (a speciális feladatoktól eltekintve). A barázdába még ez is belefér, és abroncsból is jóval nagyobb a választék. Amikor 13.6-osra kerestem radiált, elég furán néztek rám, pedig nagyon profi gumishoz járok, és jóban is vagyok vele. Amikor sikerült kerítenie vigyorogva közölte, hogy akkor ebben a méretben ez az egy pár orosz radiál volt az országban (!!!), legalábbis azoknál a nagykereknél, akikkel ő kapcsolatban van.
Erről még nem hallottam. Lehet, hogy kipróbálom valami kisebb gumin. Amúgy a gumi élettartama tudtommal leginkább a belekevert gombaölő szertől függ, mert a gumik nagy része még mindig szerves anyag és attól válik rugalmatlanná, hogy valami gomba megeszi. Hogy ez ma mennyire igaz, azt nem tudom, de régebben biztosan így volt.
Érzésre nincs nagy különbség a két ülés közt ! Nekem a rugós kényelmesebb jobban be lehet állítani mennyire rugózzon ,míg a levegőst az olyan vagy kemény lett vagy nincs benne elég és lekoppan ,ha meg egy kicsit több van benne akkor meg ráz és magas nekem ! De csak 70kg vagyok és ez lehet ennél a fajta ülésnél már alsó határeset !
A kompresszoros inkább oda való ahol állítgatják sűrűbben ! Ahol csak egy gazda van oda szerintem teljesen megfelel a mechanikus is hisz egy helyre beállítod én nem nagyon kell állítgatni ! Azt mondják a kis súlyú embereknek nem is olyan jó a felfújhatós, mert mint nekem is alig kell bele levegő ,az meg azt okozza hogy kitörik a légrugója !
Jah nem persze veszek csak meg mindig nem tudom sima mechanikus legyen vagy kompresszoros. Szoval te akkor azt mondod nincs sok kulonbseg a ketto kozott akkor lehet a sima is megfelelne a celnak nem?
Lehet hogy drága az ülés de a derékfájás még drágább ,nem beszélve az időkiesésről ! Egyszer rossz üléssel szántottam 1 hónapig nem bírtam menni miatta !
jah megvan 480 széles a black ülése a comfort meg 520 akkor a black edition szerintem nem gyári grammer azok általába 520 szélesek legalábbis nekem is annyi a mostani.
nem ezt csak én hajtom szóval úgy vagyok vele magamtól nem sajnálom a jó ülést mert ez a gyári jó jó most még de ki tudja meddig bírja.
Most találtam egy black edition nevezetű grammert 200e és a comfort pedig 240 környéke most nem tudom mi a kettő közt a kölünbség mert adatokat nézem egyformák.
Értem szóval akkor nem éri meg azt a plusz 50e a kompresszór miatt nekem a mechanikus van az egyikbe eddig meg vagyok vele elégedve. csak ha most ezt leakciózták nem tudom ér-e annyival többet a kompresszor.
Kompresszoros Grammeres trakival járok hát annyival nem jobb mint egy mechanikus ülés ! A grammernek ami hibáját én tapasztaltam az ülőlap egyenes emiatt az ember csúszkál rajta ! Nem is értem miért nem lehet egy kicsit íves és hátrafelé lejtős ! Az autó ülések sem egy egyenes deszka, pedig nem jár olyan helyeken mint egy traktor !
Véleményetekre lennék kíváncsi le szeretném cserélni az ülést és kettő között vagyok sima grammer ülés legyen mechanikus rugozással (MSG85/721) ez a száma azt hiszem, vagy 12V-os grammer (MSG95G/721)?
Nekem a másik gépbe mechanikus grammer van immár 12 éve és eddig semmi baja.
Attól félek a 12V-os verzióba a kompresszor nem adja meg magát egy idő után?
Mivel hogy dupla a tank és nem ott van a szintjelző ahol a töltést végzed így azon a kis csövön megy át a Go a másik tankba a közlekedő edény elv alapján.
Persze ha nem rakod tele mert akkor felül átfolyik.
Ha visszakeresel a nevem alatt, én tettem fel gépkönyvből kimásolt oldalt a kenőanyagokról. A tank szintjelzővel szerintem nem érdemes foglalkozni, soha nem lesz pontos.
Látom korábban más is küzdött az üzemanyagszint visszajelzővel. Miért jobb ez a csöves megoldás , mint a gyári visszajelző? Hamar tönkremegy az úszó, vagy mi a baj vele? Csak mert ez nekem sem jó, és ezt is rendbe szeretném rakni, mert így azért elég nagy lutri vele a közlekedés.
A tudatlanságomért előre is elnézést kérek. Megörököltünk egy panorámafülkés 82-es MTZ-t. 80 valahányas évjárat. Ezt szeretnénk rendbe rakni, és megtartani mert eddig nem nagyon volt gazdája.
Azt szeretném megtudni hogy a váltóba, a motorba milyen minőségű , és mekkora mennyiségű olaj kell?
Sziasztok! Vettem új fék tárcsákat az mtz-be, és az lenne a kérdésem, hogy mindegy hogyan rakom bele, vagy a barázdának forgásiránynak megfelelően vagy ellentétesen?
Azért annyira nem szeretném újragumizni. A kopott Voltyrét azt le kell dobnom, a difi miatt, meg majdnem full sima, jó ha fél centi futója van, semmi fogása sincs már. Itt somogyban talán 1 céget tudok ahol nem kötnek bele talán mindenbe. de az kb 45 km ide.
Üdv. Sok múlik rajta hova viszed és mien nepja van a vizsgabeztosnak.
Nálunk a haver kis fülkés 80-asát azért nem engedték átt műszakin mert a 15,5 ös gumi szélesebb a sárvédőnél. Csináljon rá szélesítést.
A saját 82-en 9,5-ös müvelökerék se jó mert nem gyári méret. Azt mondták csréljem vissza csak akkor megyátt.Szomszéd megye 10km ott simán átt ment mindegyik.
Ugy hallotam fehérváron fékpadon vizsgártattak amig egy mtz bele nem ugrott az aknába ,de "lassú"pótokat még mindig fékpadozák ,ismerősőm EB7-esén csréltettek fékpofát, fékdobot, szelepet és úgy engedték átt a végén hogy már nem tudnak mit kezdeni vele.
Egy kis repedezettség miatt nehogy újragumizd már a traktorodat! Hol ilyen ganajok a vizsgáztatók? Ez nem 9báros abroncs,amivel 140el hasít a busz ,hanem lassú jármű,mg vontató,amire van olyan gumi is,ami új korában már repedezik...az orosz szinte mindegyik egy idő után. De a taurus is!
műszakira a most jó mintájú Taurus-t is le kell cserélnem mert igaz nagyon jó mintája van, de a nap miatt a futófelületen repedezik, ahogy néztem 97-es gyártású a gumi. Most ha vennék is neki egy nem repedezett párját ami szintén használt taurust, amin nincs repedés, akkor is ehelyett is kell másik majd pár éven belül, arra meg kicsi az esély, hogy találok még egy jó állapotú taurust amivel átmegy műszakin. Újonnan tuti nem veszek rá taurust, mert annyit nem használom a gépet, hogy megérje... Voltyre gumit tudok itt a közelemben, az 80e bruttó belsővel együtt, annyiért meg nem rossz. a használt taurust meg 60e-ért hirdetik, szerintem azért egy kicsit sok.
A másik fele, hogy emberek miért szednek le traktorról jó gumit és adják el? Valszeg mert valami gáz van vele....
Valamint gondolkodtam még, hogy eladom a felnit gumistól és veszek szűkebb felniket rá, és 13,6-os gumikkal felruházom, mert azért szerintem lehet túl széles az 50-esre a 15,5.ös gumi.
Katona koromban mintha glicerines vizes oldattal törölgettük volna a gumikábeleket és nem voltak megrepedve sosem pedig azok már nem mai gyerekek voltak lehet még 20-30 éves kábelek is voltak benne !
Ertem es ezt hogy rakom be nekem nincs ilyen ez ha jol latom a rudon atmenne es ez tartja fixen? Csak mert nekem a rud nincs lyuk h atmenne ez a valami.
Egyetértek "kavicsos64"-el: A különböző kopottságú, vagy eleve más méretű gumi nem tesz jót a difinek. A műszakin van ahol szólnak, van ahol nem. Nálunk már abba is belekötnek, ha a tetőponyva házi barkács. Egyszer a rendőr is megállított, hogy szerinte kicsi a profilmélység (!!!) nem tudom mit szólt volna, ha megkérem, hogy mérje meg pontosan ... Szóval erre a kérdésre sajnos nem tudok egyértelmű választ adni, ahogy arra sem, hogy milyen gumit érdemes venni. A Dnyeprosinával én egyszer úgy jártam, hogy mindkét külsőmnek a belső oldala kirepedt, de úgy, hogy mire észrevettem, már kijött rajta a belső, pedig azokkal (mivel diagonálok voltak) nem is jártam alacsony nyomáson. Most vagy két éve orosz radiál van rajta, már láthatóan kopogat, de mikor lemosom úgy néz ki, mint az új. A Taurus régen ölhetetlen volt, mostanában viszont sokfelől hallom, hogy 1-2 évesen már repedezik ... szóval itt nincs egyetlen igazság.
Nekem legközelebb valószínűleg BKT kerül fel, mert elég jók vele a tapasztalatok és árban nincs (még) annyira elszállva, azután majd meglátjuk hogy viselkedik.
Ha a másik gumid még jó, akkor a helyedben én próbálnék valami hasonló használtat szerezni. Ha nem sikerül, vagy már nem sok ideje van hátra, akkor inkább párban cserélném pénztárcától függő márkájú újra, a régi meg maradna vésztartaléknak.
Ha erdőre is jársz, akkor megfontolandó a diagonál, mert azt (állítólag) nehezebben szúrja ki az ág, ha viszont inkább szántóföldön és/vagy szállításra használod, akkor mindenképpen radiált javasolnék: Megfelelő nyomáson használva kényelmesebb, nagyobbat fog, kevésbé bántja a talajt, és mivel később reped ki, és puha talajon kevesebbet is fogyaszt vele a gép, nem is biztos, hogy üzemórára "összerázva" drágább, mint a diagonál.
Gumis ismerősöm mondta, hogy a külsők élettartamát nagyon megnöveli, ha hosszabb (pl. téli) leállás idejére letakarítják és átkenik szilikonzsírral, esetleg le is takarják. Hogy ez megéri-e, arról fogalmam sincs. Igazából azt sem tudom hol kapni szilikonzsírt.
Kiszedtem a kampót hátul és betettem helyére a vonórúdat ami be volt fordítva a kérdésem az lenne ide nem lehet kapni valamilyen hézagolót mert nekem pár mm mozog fel és le?
Egy bontott ábra se lenne rossz róla hogy is épül fel.
Én egy egykori műhelyvezetővel beszéltem, állítása szerint sose cseréltek olajat az adagolóban az 50-eseken, mert a motorolajat oda feljuttatják a fogaskerekek és nem kell. Teljesen meg volt rökönyödve rajt, mikor meséltem neki, hogy az enyémen cseréltem az olajat, mert minek... (pedig több volt a gázolaj tartalma mint az olaj...)
Kinek volt a rángatózós MTZ-je ? Porlasztó csúcs is okozhatja ha nem egyforma a fajtája ,márkája ! De egyébként 7 féle baj is okozhatja ,de a leggyakoribb a porlasztócsúcsok nem egyformasága miatti rángatózás ! Lépésről lépésre át kell nézni a vezérmű fogaskerekeket , a meghajtó tárcsa alatti olyan u alakú lemezt is, nem e lóg ,mert a ferde fogazás miatt ha az a u alakú lemez nincs beállítva ,a meghajtó fogaskerék el tud mozdulni előre hátra és módositja a befecskendezést ! Ezeket mondta az adagolós bácsi nagy vonalakban !
A felemás gumi kinyírja a difit ! Az hogy kivül milyen, ha nem durdefekt előtt van azért nem szólnak, hacsak nincs lefutva ! Ha hosszabb távon akarod használni jobb ha egypár új gumit veszel rá ! És tető alatt parkoltatod ! Az én gépem mindig tető alatt parkol ,nyáron a gumit letakarom ronggyal ne azt süsse a nap ! Legolcsobgumieu portálon nézz szét mi általában ott veszünk mindenre jobb áron árulnak mint a mi országunkban !
Nekem is kellene vennem egy gumit hátulra, mert egyik oldal nagyon gáz. Közelemben van egy taurus 15,5-es használtan 60-ért adja az fickó... kép alapján jól néz ki, nálam kiszolgálna egy darabig. de félek attó, hogy a nap ahogy süti nyáron megrepedezik ez is mint a most fennt lévő taurusom, aminek szerintem jó ha 2 mm hiányzik a mintájából, de nagyon meg van repedezve a futója. Jó lehet az orosz? vagy inkább keressek valami használt de márkásabbat? műszakin mennyire nézik hogy mind két oldalon azonos típus legyen? Gondolom radiál/diagonál egyik-másik azért szólhatnak... de ha egyik felén orosz másikon taurus?!
Gyári gépkönyvben olvastam a Kubotáéban ,pedig azon 38 talán a gumi hogy szántáskor 0,8 ra kell állítani a gumi nyomását ! A 3 fejes váltvaforgatós eke az közel 1 tonna
Azért ahhoz nagyon kis nyomás kell, vagy hibás felni/gumi.
Amúgy az igaz, hogy a gyengébb minőségű gumik tovább bírják magasabb nyomáson, de fel kell tenni a kérdést, hogy mi ér többet: A gumi, vagy a vezető gerince, a traktor alváza és a föld, amit széttipor együttvéve? Arról nem is szólva, hogy a traktormintás gumik a kicsi pozitív mintarész miatt viszonylag hamar megcsúsznak aszfalton, és ezt is fokozza a túl nagy nyomás, szóval balesetveszélyes is lehet, ha az ember rosszat pörget az élet nevű szerencsekeréken.
A jó nyomásérték persze abroncsméret és típus függvénye is a nagyobb gumik és a radiálok azonos terhelés mellett sokkal kisebb nyomást is elbírnak. Nekem a "lopakodó" kerekek elől 0.3, hátul 0.8 bar-nál sem tűnnek puhának. Hogy az élettartamot mennyiben befolyásolja, azt nem tudom, mert olyan sokat nem járok vele, de nem hiszem, hogy akár hosszú távon is ártana neki.
A tszben én 1bárral jártam országúton a hátuljában ,az elejében meg 0,9 cel nem rázott egyáltalán ! Gyárilag a hátsóban szántáskor csak 0,8 kéne legyen ,még a Kubotában is ez szerepel !
Sok a korom a gumiban :) viccet félre téve igen én is sokat hallottam ilyenről. Nekem most hátra BKT került fel 460/85R34 es méret pontosan. sokat javult a komfort érzet a régi gumijához képest. :)
Sajnos ez van ezért nem haragszom az mtz-re, hiszen máshol sincs kolbászból a kerítés minden hol vannak apróbb hibák.
Aki utólag turbósított mtz-t hüvely hossza az 230mm vagy 245mm! Melyik jár hozzá gyárilag vagy gyakorlatilag vagy befolyásol valamit a hosszúság? Dugó az 3gyűrűs!
Szia.Nekem van gumis haverom,és több tíz pár éves 70-80 %-os orosz gumit láttam nála kidobva.Belülről 4-8 centi hosszan vágások vannak a külsőben,és napi szinten kicsipják a belsőt.Az ő tanácsára én 2 bár alatt nem hajtom.inkább lassabban megyek.Hogy a kék is üt,az meg nagy szégyen a gyárra nézve hogy nem kalibrált felnit vesz.A pronar felniktől megállt az eszem,hogy menyire szebben megy tőle az mtz. https://youtu.be/Pf16viFrfQE
jó reggelt! Megnyugtatlak, hogy nem csak az Mtz felni üt. Amit az előző hsz-ban említettem kék traktor annak is a jobb első kereke üt, és szemmel nagyon is jól látható mind az ütés és a gumi kopás a is, fél oldalában eszi kifelé a gumi közepét de nem minden hol ;)
Alacsony nyomás a titka, nekem is most rakták az mtzm alá az új gumit hátra a srác kapásból 2bart tolt bele. Mutattam neki, hogy az oldalán ott van max terhelésnél azaz xxxx kg-nál 40/50 km/h nál 1,6 bár lehet az abroncs nyomás, úgy engedte vissza ;) :D
Helló! Annyira mint a nyugati társaik amik nem híd rugósak.
Lejebb kell engedni a gumi nyomást 1,2-1,4 közé, de mindig az elsőbe legyen kevesebb, 0,2-0,3 barral.(Ezt az utóbit a TM-175 könyvéből másoltam)
Én most vettem a gépet (952.3) egyenlőre pattogást csak rossz úton tapasztaltam de ott minden ráz nem csak a gép. Viszont a kék T7.235 az brutális 30-38 km/h óra között verek magát hiába van beállítva a gumi nyomás.
Nagyon észre vehető sajnos.DE nem az egyenes hídban van a gond,hanem az egész nem normális gyárban.Nálunk egy fél éve csak pronar felnikkel árulják őket.Pár napja volt szerencsém egyet meghajtani,(892.2-est ) szebben ment mint bármelyik szöghajtásos.Az enyém orosz felnis,az úgy ugrál mint a bakkecske,szabályosan látszik belülről hogy üt a felni. Meg két hónapja nem lehet nálunk lemezburkolatos mtz-t venni.Csak az új műanyagost 700 euróval drágábban.
így igaz.De tudok tehén farmon,egy rakodóst ami 5000 munkaórája bírja.Előtte meg 1000-1500 óránként,megadta magát.Akkor meg ott egye meg a fene nyomlapot és lendkereket is,kell bele venni újat,és megy tovább.
Pontosan egy tsz traktorát nem szabad a gondos gazda traktorához hasonlítani, oké ott is előjönnek a gondok, de azért nem olyan sűrűn és nem pdig olyan nagyok..
Meghát sok ember úgy van vele, hogy a motor bírja még mehet eggyel nagyobb munkagép is utána. 😁
Pontosan így van,csak nem tudtam ilyen szépen körbeírni.Szóval azt akartam írni hogy az 1025-öst a két lamellája miatt,ha hozzáértő vezeti gyári kuplunggal ,azt nagyon sokáig el tud menni.
Helló! Ha már valami nem úgy van a kuplungnál ahogy lennie kell ugyan úgy ki lehet nyírni egy 82-esben is 1 év alatt. Nekem 260 óra után szét hullott a tárcsa, ekkor sikerült venni gravírozott (made in belarus) tárcsát azzal lehetett jól csúsztatni is, és még sem viselte meg. Szaby rakott fel képeket régen abból mentettem le és úgy mentem vásárolni :)
De vissza kanyarodva én most vettem egy 952.3-as gépet még a gyári kuplungja van bent(kop-kop-kop) 2100 órás, nagyon sok múlik a kezelőn is, miként használja, az ilyen dolgok nagy része a kormány és az ülés közt dől el egy részben, másik részben meg a sok utángyártott alkatrész.
Ezeknek a gépeknek "bivaly" motorja van nekem is tanácsolták, hogy inkább többet váltsak 2 vel mint csúsztassam a kuplungot vagy erőltessem a váltót.
Nem tlt,két tárcsa van a váltónak.Égész a 220 lóerősökig így van megoldva.Az 1025-ösnek aki 8000 munkaóra alatt ki tudja nyírni a lamelláit,annak nem kéne traktorba ülnie.
A tszben még nem értek el a szinterfém kuplungtárcsáig ! A roppanás azért van mert a kuplungtárcsa szorul a nyelestengelyen és a lendkeréktől nem válik el ! Ez lehet a portól ,vagy hogy gyárilag szorosra van illesztve és szereléskor nem reszelgette könnyen járóra a traktoros bácsi ! Én dettó igy jártam ám, onnan a tapasztalat, ezt sokan nem tudják !
Épp ezt akartam kérdezni hogy ha évente cserélgetni kell a kuplungot akkor nem lehet bele teni erösebbet?A 4sebességes váltó is szinkronos bár nem tökéletes van amikor roppan egy picit.
Az MTZ oldalváltóktól a 1025-é a legjobb ,szinkronizált úgy váltogatsz vele mint az autóval ! De lassúbb mint egy 920.valahanyas ,azok 41 mentek kipufogó csere ,szétfűrészelés, után 12 tonna rakománnyal !
Én is a kuplungjára hallottam a leg több panaszt.A 1025 nél meg a váltóra hogy meg kell szokni aki nem szeret váltogatni az nem igazán barátkozik vele. Meg az elejére hallottam ojat hogy ez már hidraulikusan kapcsolja az elejét és ha benne megkopnak a lamellák megcsuszik nem hajt az eleje akkor szét kell turni az egész traktort mert tán csak ugy lehet kicserélni.
Ahol melóztam velük, ott minden évben tárcsa csere volt ,de ez azért , mert ki volt hagyva belőlük néhány kuplung szerkezet rugó ,másként nehéz volt a kuplungot használni ! Le is égett rendszeresen ! Szerintem egy gagyi traktor ! A problémás gépeket ráztam gatyába már ahogy tudtam ,mert minden bajuk volt ! Az első az olyan tartós volt, hogy már az első pár órában a motorja gajra ment, még főtengelyt is cseréltek rajta ! Utána sem volt tartós kb 30 óra múlva az egyik dugattyú elpárolgott belőle úgy 3cm hiányzott a szétszerelésnél ! Megint új motor ekkor jöttem én én nem nyúztam csak óvatosan ismertem már az elő életét ! Mire ez jónak mondható lett jött a következő az a vizet forralta a nem rávaló kipufogó a nem belevaló vízgomba és még a fene tudja mit ki nem cserélgettem rajta ! A harmadik már csak rutin feladat volt !
Érdeklődtem mik a különbségek az 1021és a 1025 között.Motor ugyan az.Az 1025 nek szorzó váltója van 2 karral kell váltani.Kuplungrész hosszabb igy a traktor is picivel hosszabb.Az elejét a közepén hajtja 1 kardánnal.1021 ben szinkron négyes váltó van tán megegyezik a 952 ben szereltel, igy az elejét is 2 kardánnal hajtja még az oldaláról.A hátsó diferenciál meg az 1221esé. A hátsó tengelyek is hosszabbak.Nem tudom sujra menyi lehet köztük a különbség?
Néhányszor voltam 1025tel, de annak másféle váltója van, nem evett többet mint a 82 pedig kínáltam tárcsázás közben ,tarlót hántottam vele ! 10-12 literrel el volt óránként !
Ha már igy benne vagyunk a turbókban mi a hejzet a fogyasztással?Egy 1025 többet eszik ugyan azzal a munkaszélességgel mondjuk mint egy 892?Nekem a 920 utólag lett turbósitva.Fogyasztásal meg vagyok elégedve. Arra lennék kiváncsi menyivel eszik többet egy 105-ös?
Vákum a szívócsőben nincs ! Abban a szívócső hossza miatt egyfajta gázlengés alakul ki ami a tehetetlenségénél fogva még túl is tölti a hengert, és minél hosszabb annál, (egy bizonyos határig) nagyobb töltése lesz a hengernek ! Elméletben a rövid szívócsővel harapós lesz a motor ,a hosszúval meg nyomatékos ! Ezeket gyárilag a motorhoz igazítják !
3 géppel rendelkezek: 1987-es 82-es 5500 órával, 2003-as 820.2 utólagosan turbózva 7300 órával és van egy újonc 892.2 ő még csak 72 órát ment. Csak amiatt írom, hogy pár ezer órát lehúztam bennük, van 1 kis tapasztalat. Ha rendesen be vannak állítva érezhetően erősebb a turbós, nem csak papíron szereplő adatokon. Sajnos az újon állítani kell majd, mert elinduláskor elég bátortalan :( A 820.2 is újkora óta nálunk van, annyit változott a turbózással, hogy ahol előtte füstöt lökött és erőlködött ott most nyugodtan megy. Be lett állítva az adagolója, "gyári" 892 értékre, membránszabályzó nincs az adagolón.(cseh adagoló és tkp 6 turbó páros van rajta)
A turbó nélküli motor szívócsövében folyamatos vákum van , és a léghiány csak erősödik a fordulatszám növelésével.
Turbó esetében alapból nyomás van a szívócsőben ! Ez bármilyen kicsi is legyen ,mindenképpen nagy előnnyel jár ,,..és a nyomás még növekszik is a fordulatszámmal ,ami kifejezetten előnyös mivelhogy a szívószelepek egyre rövidebb ideig tartanak nyitva.
Az el van irva ! 0,65-1 bár az már valami de alatta szerintem kb halottnak a csók ! Csak logikailag számolva ha 10liter levegőt szívna turbó nélkül ,0,1- 0,4 nél akkor 11 literre nőne a levegő ill 14literre ,az én szerintem értelmetlen, olyan kis mennyiséggel több ,ráadásúl még fel is melegszik és az oxigén tartalom csökken ,bár több levegőt kap de az oxigén tartalom csökkenése miatt kb annyi mint turbó nélkül ! A 920-asokon azért tesznek töltőlevegő hűtőt hogy legyen értelme a turbónak ! Arról már nem is beszélek a 80 lóból 7-8 lót emészt fel a turbó hajtása !! A turbóhoz hogy értelme legyen kell a nyomás is ,de nem árt némi gázolaj is hozzá ! Másként nem biztos hogy erősebb lesz a gép !
Nálam a motor fordulat max. 1800. Terhelés nélkül max 0,1 bart tölt, teljes terhelésnél max 0,6 bar TKP6 turbóval. Igy alig füstöl, előtte több anyagot kapott, füstölt is rendesen akkor tudta a 0,9-1 bart, de a váltót majdnem szétszedte gyorsításnál. Szántásnál, keményebb talajmunkánál általában 0,4 barral vagy alatta dolgozik 1600 fordulaton. MTZ 552E D-244 motor, utólag turbózott, UTN adagoló membrán szabályzóval.
Válasz a2457 #44578. hozzászólására Ez szép meg jó,csak mindketten ott b@szátok el hogy mtz-ről besszélünk.1-az mtz sima meg turbós szett is kívülről meg cm3-re is sajnos egyforma. 2 volt szerencsém 892 est hajtani gyárilag turbónyomás órával,és a 0-ról csak szántás közben lehetett ki mozdítani,ami egy komolyabb gépnél változó geometriás vagy turbó turbóval nem így működne.És ott már lehetne üresjárati fogyasztás különbségről beszélni."
A mostani autókon változó geos turbók vannak. Az általunk leírt tipusok nem ilyenek. Lehetséges, hogy van akinek többet tölt, beállításokon múlik minden. Én nem versenygépekkel dolgozom, normál használatban vannak (minden érték gyári).
Nem tudom, hogy a 101-es volt rajta. Én használtan vettem, természetesen nem sokkal vétel után láttam, hogy a nyomóágba dolgozza az olajat (csöpögött rá a centrifugál szűrőre). Le vettem, elvittem NYH-ra egy turbós szakihoz, lötyögős volt a tengelye, 80e ft lett volna a felújítása, nem kértem. Habitól akciósan 55eft-ért vettem egy új oroszt. Ezzel még azóta nem dolgoztam. Felújítottam a nyomóágat. Gyárilag még a kompresszor szívócsöve a turbó nyomóágába volt bekötve ( mint a szívó diesel-eknél), és akkor már rá fabrikáltam a turbó nyomásmérő órát is, de azóta még nem volt kint a gép a garázsból.
Megmondom őszintén állóhelyzetben nemnagyon néztem még. Terhelés alatt igaziak az értékek a befecskendezett mennyiség miatt. Hogyhogy 101-es volt rajta? Annak az állása a cooleres verzióra passzol gyárilag. 892esek 126os cseh turbóval jöttek, most az újakat tkp 6-al szerelik. Nekem is az újonc az 892 :) Tavasszal már be lesz fogva művelésre. Ha teszek majd rá nyomásmérőt beszámolok az ő adatairól is :)
Köszönöm szépen! Nekem 892-em van. Most cseréltem turbót rajta. Eddig cseh (101-es) volt, de már fos*a az olajat. Orosz tkp 6-ost tettem rá, és bekötöttem egy töltőlevegő nyomásmérő órát. Munkában eddig még nem volt módom kipróbálni (szezon után). Álló helyzetben max fordulatszámmal (2200) az óra csak 0.1 bar töltést mutat. Nálad állóhelyzetben is ilyen értékeket mutat az óra vagy csak munka közben? Nem tudom, hogy van-e különbség , hogyan kellene mérni?
Nekem a 820-on tkp-6 van és raktam rá mérőórát. Cseh adagolós, be lett állítva de külön megkértem az adagolóst h gyári értékre állítsa. Membrán szabályzó nincs az adagolón. Normál terhelés alatt 0,4-0,5-öt szokott mutatni. nagy terhelésnél 0,6, ha teljesen leterhelem és nagy fordulaton van (2000 környékén) akkor kibillen 0,8-ra. 1700as fordulaton használom a gépet így 0,4-0,5öt tölt.
Van 1 gyárilag turbós is de 71 óra van még benne, meg nincs mérőóra így arról nem tudok adatokat.
Remélem hasznos adatokkal szolgáltam :) Ha bármi érdekel még írj nyugodtan!
Múlt tavasszal szereltem ilyet az ötvenesre. Az olajnyomásmérő hidegen 4 bar, melegen 2-3 bar körül mutat. Gond nélkül fel lehet rakni a centrifugál helyére. Az előnye, hogy könnyű cserélni, nem kell az olajiszapot vakarni, és nem tud megszorulni. Az olajiszapot viszont valószínűleg nem szedi ki olyan hatékonyan, mint a centrifugál. Ha lesz rá időm, kiderítem, hogy lehet-e a gyári patron helyére venturi combo szűrőt rakni, mert úgy lenne tökéletes.
Én sok ilyen garnitúrát szereltem már be, és azt kell mondjam minőségileg messze felülmúlja az össszes mtz-hez kapható garnitúrát. Akit érdekel ez a hüvely garnitúra, januárba tudok pontos infokat adni róla, hogyan lehet beszerezni.
Légkondi!!!Aktív szénszűrővel ellátott , légkondicionáló berendezés. Gondolom,hogy minél kevesebb permetszer hatóanyagot lélegezzen be az erőgép vezetője! Törökbálinti Állami Gazdaság által kifejlesztve.
9-es gyors váltós. A kuplungja még gyári, bontva nem volt és olyan mint a vaj.(kop.kop.kop) a másik meg volt már. A t7.235 new holland nem pörög ilyen jól lomhának tűnik ehhez. :)
Szinkron vagy hagyományos váltóval ?? Kerámia kuplung tárcsát neki,meg egy keveset a füstcsavaron, és semmivel sem fog kevesebbet tudni mint az 1025-ös.
Az nem lehet, hogy a blokkoddal van valami? Vagy mindig a szart sikerült bele venned... Amúgy pont letojom, hogy milyen a garnitúra... 1 szezont szántottam csak ezzel a cuccal... Ha hideg a motor, csipegeti, ha meg ilyen "szuper" termosztáttal meleg, akkor is... Ha 60-70 fokig felmegy a terheléstől, akkor nem... Persze ez relatív, mivel a blokkon itt-ott mindig folyik... A lemez meg a blokk között nemrég volt eltömve, megint folyik, a kipufogó dettó... Szóval szerelgesd csak, hajrá...majd úgy jársz, mint ez, hol itt hol ott folyik...
"a jelölt része a dugattyú teteje felé kell álljon."
Ez föltétlen igaz mindön esetben. Még a 80-s években raktunk össze MTZ motort úgy, csak úgy füstült és falta az olajat a néhány napos járatás alatt. Akkor motor szét és kiderült hogy két gyűrűn fordítva volt a jelölés. Azóta én mindig le ellenőrzöm derékszöggel vagy tolómérővel az összeset.
Lehet csak szerencsém volt, de én annyit választottam hüvelyezéskor, hogy most turbós szett(3 gyűrűs) van benne... Aztán meglátjuk mit bír... 1 hajtókar csapágy lett cserélve, a nyomás kicsit javult, oszt ennyi... 70fokon alapjáraton 08-1, fordulaton 1.8-2...a többi nem érdekel... Adagoló, porlasztó lengyel, most bika a motor(mások szerint)....
Amit Csoppika feltett könyvből részletet azokat úgy kellene összeválogatni a dugót meg a hüvelyt hogy ne legyen nagyobb eltérés amit megengednek? Vagy veszek 4db dugót meg 4hüvelyt kompletten és addig cserélgetem egyik dugót másik hüvelyhez tenni például míg a megengedett eltérés jó nem lesz?
Az előkamra méretét is megszoktátok mérni új vásárláskor?
Ezt bátran állíthatom ! De ez csak az utóbbi időre igaz még az elfekvő alkatrészekben vannak olyan jó anyagú alkatrészek amivel éveket lehet üzemelni !
Az öreg MTZ-s hozzászólásaiban keresd meg mit ir és azt kövesd annak idején én is az ő utasitásiból nyertem tudást ! Az erősített cuccokat bele kell szerelni ! Azért igy írtam mert nem tudom melyik fórumon tárgyaltuk ezt a gardán szabályozós témát !
Ismerőssel beszéltük nem is olyan rég, 2 hüvely cserét kibírt a zetor gyűrű náluk, míg már ezelőtt 20 évi is ahány gyűrű volt ez mtz szettekbe, az mind más méretű volt és nagyon puha anyagból is gyárották, sűrűn szét is szedték emiatt a gépeket. Mikor széthúzták először inkább visszarakták a már előzőleg használt zetorét.
És azt meg tudod mondani, hogy hogyan lehet ennek utánaállítani? Mert azt láttam akkor is, hogy 2 csavar van, így mindegyiken tekertem egy menetet befelé. kicsit akkor javult, de egy komolyabb fánál, már megszorul a kúpos hasító a fába elég könnyen. Igazából másra nem is használom a kihajtást, csak erre... Motor fordulat megy kicsit magasabb alapjáraton se nagyon esik vissza, szóval tuti ezzel a szalaggal van a gond.
Anyagában is keményebb, így rugalmatlanabb, mint az MTZ gyűrű, de így hamarabb is törik szerelésnél. A régebben külön kapható gyűrűkészleteknél minden egyes gyűrűt külön bele kellett próbálni a hüvelybe, 20-ból 18-at biztosan reszelni kellett. A Zetor gyűrűnél ilyen nem volt (igaz, csak egy motorba tettem ezt). A gyűrűhézag 0,45-0,78mm, de az orosz eléggé megengedő, mert a könyv szerint 4mm hézagnál kell cserélni......
Arra mondod hogy a zetor gyürű néha keményebb mint amit adnak gyárilag a dugóhoz? Több helyen olvastam hogy ezzel rakják össze! Gyürű végek között a hézag mennyi lehet?
Nem akarom minősíteni egyiket sem.... de a M.l drága, Agip mióta ENI lett azóta nem hozza azt a minőséget, mint előtte, a Shell olajait meg nem ismerem. Én pár éve a Mobil Delvac MX 15w40-est használom (Agip diesel sigma-ról váltottam).
Ha jól emlékszem neked is 50-esed van. Annak a gyári szalagfeszítő csavarjait egy-egy rugós villa biztosítja, ami idővel el tud fáradni és a csavarok fel tudnak lazulni. Lehet, hogy ez a gond nálad is.
Amúgy az 50-es gyári TLT-je nem rossz. 10 éven keresztül kaszáltam, báláztam (Hesston 5580), permeteztem vele gond nélkül. Idén fogtam egy medvét egy szárzúzóval, ami kinyírta (előtte azért eltekerte a kardánt), normális alkatrészt sajna nem kaptam hozzá, ezért, és mert minden évben hektárszám talajmarózom a kutya kemény réti földet a 80-as erősített TLT-t raktam bele. Annak bőven elégnek kell lennie és töredékébe kerül, mint a lamellás.
ma teszteltem, de szerintem én is beruházok majd egy ilyen termosztátházra, csak már bánom, hogy megvettem ennyiért az új termosztátot.. :( Tanulópénz.
TLT-vel is gondom van, oda mit ajánlanátok? Nem nagy erőt ad le sajnos és megcsúszik, utána állítottam de nem sokat javult, úgyhogy cserés lesz az is. Olvastam valamilyen lamellásról, ez megéri a pénzét? Vagy csak vegyek original szalagokat hozzá és jó az is...?
De a márka is számít nem keveset ! Még azonos 10W 40 olajból se mindegy ki volt a gyártó ! A nevesincs olajakat meg kerülni kell bárki forgalmazza is ! MOL, AGIP, SELL ilyesmiket kell bele venni ! A gázolaj ellátó rendszert is érdemes felülvizsgálni hogy minden jó-e ha ugyanis nem jó a porlasztás túl sok korom képződik és hiába a jó olaj a koromtól megragad a gyűrű de lehet az is elég ha szorul és megeszi az olajat ! Ez sajnos tapasztalat a nem MTZ-m is ilyen cipőben jár, most fogom vinni az adagolóját javíttatni ,de lehet a motort is szét kell szednem a szar csúcsok miatt ! Én is próbálok BOSH ,vagy LUCAS csúcsokat bele tenni mert a szlovák gyártású már szart sem ér !
Egyik dolog a kartergáz aminek utána akarok járni meg hátha jobban indulna! Azért szeretnék turbós szettet bele! Csak nem tudom hogy 3vagy4 gyűrűset vegyek!
Engem idegesit az a sok kartergáz nem azért raktam rendbe a motort!
Látod ezt nem tudom.Az 1221.2 láttam C motrost,rövidebb henger,más főtengely csapágyak meg papíron 3 lóval erősebb.De fogalmam nincs hogy miért van belőle 2 fajta.
A hüvelyekkel ne foglalkozz,a rövidebb az C-s motorba való.Vagyis foglalkozz inkább a szerelés helyett,csak ne az mtz-ével !!! A dugóból meg neked csak a 4 gyűrűs való,hátha megfelelő mennyiségű lesz a szemednek a karter gáz.
Nem tudom ám, ebbe csak fanatikusak látnak bele mi miért van ! Én ahhoz keveset dolgoztam MTZ-vel hogy minden tipusát ismerjem ! Meg ahol melóztam is még én jobban tudtam a nyűgjüket mint a szerelők ! A gépek sok apró hibájából vagy 3-4 traktort is ki gyógyítottam ! Én voltam a berepülő pilóta az került hozzám ami szar volt ! Meló közben lassanként gatyába rázogattam őket ! Motor belsőt csak keveset láttam, az is inkább csak kókányolás volt az én véleményem szerint ! Leginkább a 920-asokat orvosolgattam amiken szerelői tévedésekből adódóan voltak hibák tömkelege ! Nem rá való kipufogótól az elektromos hálózati hibákon keresztül ,fel sem tudom sorolni !
Ezzel a maszkal egész szép.Levegüszürő is szépen ki van vezetve.Mit érhet egy ilyen?Nekem az itteni piacra gyártott pufók müanyag boritás elég ocsmány.Attól még a régi lemez is sokkal szebb.
Attól hogy nem látszik kopás a fogaslécen még gyárilag lehet túl nagy a foghézaga ,láttam én már hasonlót ! Pl A simsonokban is a főtengely végén lévő kis fogaskereket és a kuplungharangot össze kell választani másként zörög menet közben mint amelyik főtengelyes ! Az hogy új valami nem jelenti azt hogy jó is !
Az valami kopás miatt rángatózik ,pl fogasléc ,vagy az adagolóelem fogasívje is okozhatja vagy mindkettő ! De ezt agy jó adagolósnak rutinból tudnia kéne !
Turbós hüvely garnitúrából mit határoz a hüvely 230mm és 245mm? Másik dolog van 3gy illetve 4gyűrűs dugó is! Melyik jobb mit határoz egyik és másik? Ki melyiket építtette már be vagy javasolja! És nem utolsó dolog milyen gyűrűvel?
Köll hozzá egy nagyobb csapágygolyó, vagy 1 domború végű dorni, ami a fagy dugó átmérőjének kb. a fele vastagságú. Mög köll ütni röndösen többször, addig még elég homorú nem lössz. Akkorra összehúzza a külső átmérőt és kijön können 1 kis mágnessel a fészökből. Kis igazítás után akár vissza is lehet rakni.
Ma jött meg az MTZ 80-ashoz a vízmelegítőm. Korábban kérdeztem már, hogy a fagydugó eltávolítása hogy zajlik, kaptam is rá egy olyan választ, hogy egy erősebb csavarhúzót a közepébe, aztán kifeszíteni.
Próbáltam, de nekem ez nem volt járható út.
Van-e más ötlet, az eltávolítására, vagy próbálkozzak olyasmivel, hogy fúrjam át, aztán úgy feszítsem ki?
A napokban szeretném felszerelni, azért kérem a segítségeteket.
Szép meg jó,de ha rendeset akarsz akkor ne úgy legyenek a csapágytartók mint a ghoni-én.A szélein a csapágytól csak 1 lap legyen kijjebb.Inkább legyen,két tengely 4 csapággyal 1 soron,mintsem két lap lógjon ki a csapágytól.
Csak a Tóth Agrót tudom javasolni Soltvadkerti tárcsa nekem is és jó pár barátomnak ! Jók nagyon öntvény távtartós 56 cm csipkés lapokkal van vág ,mindent meg vagyunk vele elégedve benne az anyag!Kállósemjénben!https://www.youtube.com/watch?v=lpalIkC8mGo
Hát jól nézz körül van a piacon épp elég gagyi ! A váz ,a tárcsa csapágyazása és a tartója lényeges milyen erősségű ! Egy helyen melóztam olyan vacak tárcsájuk volt feszt letört a tárcsacsapágy tartója !
Már több, mint 12 éve tettem fel új adagolót, ami a gépen volt elvittük adagolóshoz Szécsénybe. Azt ne kérdezd, hogy mit csinált vele, de jó lett. Szerintem (és többen is mondták már neked) két egyforma nincs ezekből, így ugyanolyan hibájuk sem lehet. Próbáld meg egy kölcsönkért adagolóval, vagy próbálj meg ezzel élni.....
Maga a doboz ami feladta a leckét, kivágni lemezből, utána a kapcsolóknak( a TLT is meg akartam csinálni) és a visszajelzőknek kifúrni/reszelni a helyét, utána szépen lehúzni kárpittal. Szépre sikeredett, és nem olyan ormótlan slaggal teli húzgált fülkébe kell ülni, sose vitt volna rá a lélek, inkább lettem volna difi nélkül ha nem találok megfelelő elektromos szelepet.
Korábban nektek volt olyan probléma a gépetekkel hogy hebeg habog ugat! Végül mi lett a probléma megoldása? Nekem is 1000-1500Fordulat között mint a bakkecske úgy megy! Mondták már elől az adagoló meghajtót cseréltem vezérlést is cseréltünk foghézag miatt az adagoló is volt adagolósnál de semmi változás!
2005-ig választható volt.2 külső munkahengeres monoblokkos vezérlésű,vagy a központi 125 mm-es munkahengeres változat között.2005-óta csak monoblokkos van.
lehet azt írni hogy 100%-kal nő a teljesítmény de én úgy tapasztaltam hogy mikor fordító kar törés volt a gépemen és magába a segédemelő dolgozott nagyon gyengécskének bizonyult tény hogy ha van fent kíméli a munkahenger felfogató csavarjait mert több pontra eloszlik a terhelés
Nem vagyok biztos benne, de a 1221-esnél mintha eleve külső munkahengerek lennének (jó lenne, ha valaki, aki látott már közelről is ilyen traktort megerősítené, vagy cáfolná). Mondjuk attól még lehet belső is, a neten talált képek alapján nem tudtam rájönni. Mindenesetre a Keletagro honlapján azt írják, hogy a segédemelő 100 %-kal növeli az emelőképességet, vagyis magában annyit kell emelnie, mint a gyárinak ... elvileg, de ez csak matek.
a zégergyűrűvel ellentétes oldalon kell feltámasztani és a tengellyel együtt kijön a persely is lehetőleg préseljétek ki vagy ha más lehetőség nincs keményfa a tengely végére és 5 kilós műszerész kalapáccsal bőszen biztatni kifelé
visszafelé a házat meg melegítve helyre csúszik minden
Sziasztok! Hogy tudnám szét szedni a 80-as emelőszerkezetet? A tengely se jobbra se balra nem mozdul. A perselyeket akarom kicserélni benne de ahhoz szét kellene szednem!
MTZ 82 Kiaszakadt munkahengert vajon hogyan lehet újra rögziteni a padlóra?
Az történt hogy az egyik fa amit húztam elakadt egy túskóba és a munkahengert ki szabta a helyéről. Mind a 4 csavarhelyén szét ment a menet, így ahogy emelek a munkahenger szökik a kabinból és nem pedig a tárgy emelkedne. Milyen megoldás van erre?
De ez gyarilag ilyen 10 even keresztul igy hasznaltam es semmi baja nem volt most h beraktam ezt az orat azota csinalja ezt most kicsereltek az orat masikra remelem ez jo lesz.
elméletben 12V kellene kapni de éjszakára áramtalanítottam reggelre megjavult szépen mutatta a fordulatot de ki idő után megint megakadt most 1500 fordulaton.
Köszönöm a segítséget! Ahogy látom nálam egyenlőre a kitámasztók nincsenek útban ( a cseréhez viszont le kell vennem őket). Remélem ezzel sikerül megoldanom a túlhűtést mert eddigi próbálkozásaim során max 50 fokot mutatott a hőfokmérő szerintem a termosztát ki sem nyit. Hiába próbáltam többféle tömítést a víz a felmaródások miatt megkerüli a termosztátot ( legalábbis szerintem).
Azt elfelejtettem, hogy más csavarok kellenek hozzá, meg a hűtő kitámasztókon is mókolni kellett (legalábbis az enyémen), de a furatok ugyanott vannak. Ha ilyen házat veszel figyelj, hogy a kis könyökcsőhöz való (külön betekerhető) csőcsonkot is adják hozzá! Nekem emiatt vissza kellett menni.
Egyszerű: járó motornál forgatod a kompresszor kapcsolóját, és amikor kis recsegést hallasz, akkor van bekapcsolva. Azután megkeresed, hogy hol szökik el a levegő........
A tápfeszültséget ellenőrízném ! Azt is meg kéne nézni váltóáramot vagy egyenáramot kap-e a váltóáram nem biztos hogy jót tesz neki ! Meg a magas feszültség is káros ahol 14,4 volt felett tölt a generátor !
Mennyire megbízhatóak ezek az új elektromos fordulatszámmérők?
Mert nekem le kellett cserélnem a régit valami kegyetlen módon pörgött az üzemóra számláló.
Beraktam az újat beállítottam és az első út alatt 1000 fordulaton megállt a mutató nem megy semerre a gombok is újak.
Létezik h a új óra és már rossz lenne? Holnap visszaviszem és ad egy másikat de félek nehogy az is erre a sorsra jusson végtelenségik nem cseréli ki nekem.
Hengerfejpakolás csere után néha Zetornál és MTZ-nél is bugyborékolt nekem, de bejáratás után meleg motornál utánahúztam a hengerfejcsavarokat és megszűnt.
Ha nagyobb a baj, akkor lehet, hogy érdemes megpróbálni meleg motornál a porlasztó felől mindegyik hengert megnyomatni zárt szelepeknél vagy 10 bar-ral (elfordulás ellen biztosítani kell a főtengelyt!!!). Mi egy átalakított porlasztóval csináltuk. Elég jól kihallatszik, hogy hol a baj. Sztetoszkóppal állítólag még inkább.
Ha nincs gyári leírásod a műtrágyaszóróhoz, akkor minden találgatás. Ráadásul a gyári beállítás sem szentírás, mert az egyes (azonos tápanyagtartalmú) műtrágyák szemcsemérete, osztályozottsága, felülete nagyon eltérő lehet. Ha biztosra akarsz menni, rá kell szánni 1-2 napot és be kell kalibrálni a szórót a tálcás módszerrel az általad használt minden műtrágyával.
Ez a BAJ,akkor lehet az alja egy t-25 ös is ,mert az se nézik ,hány KW Hány lőerős az a 80 as mert nem mindegy ,hogy 60 vagy csak 40KW ! És D-240 vagy csak D244 motor! Se azt ,hogy főtengelyen van e súly ,biztos ,van erre műszer,hogy ezt kiszűrjék ,de nekik csak a pénz meg ,hogy álltalába rendbe legyen,az nem számít ,hogy 80 as e vagy csak 50 !
Ez igen, beszarás, hogy mik vannak. Mi mondjuk kb. 2 hete vizsgáztattunk egy 80-ast, ott se sokat szaroztak az eredetiségvizsgán, számítógépen megnézték, hogy egyezik-e a motorszám, meg az alvázszám, aztán lefotózták, de más nem volt. :-/
Lenne egy MTZ 550-es ami eléggé "böfögi" a vizet. Egy nap 3-5litert is képes elengedni.
Tavasszal lett rajta a hengerfej megcsinálva. Síkolva, szelepfészek marás, nyomáspróba és minden rendben rajta. A hengerek külön külön 10 Bar nyomással megmérve és sehol se engedett a vízbe levegőt.
Ezt így akkor összeszerelve még mindig volt egy kis minimális levegő bugyborékolás a hűtőbe, de mostmár elég sok.
Szerintetek mi lehet még a baj?
Hengerfej tömítés valószínűleg lesz, de nem hinném, hogy azzal lett volna gond annál a pár üzemóránál amit ment.
Van egy 3 fejes lengyel ekém(Akpil), valaki nem tudja a beállítási méreteket ,legalább nagyjából ,hogy ne sokat küszködjek vele míg sikerül jól beállítani.
Tisztában vagyok vele, hogy nincs valami nagy haszna és természetesen érkezik rá a blokk melegítő, csak szeretném bekötni és ezért volt szükségem erre az információra!
Ne törd rajta a fejed, nem sokat ér. Egy blokkmelegítővel többre mégy.
Előtét ellenállás a műszerfalban van, az izzító a szívótorokba van beépítve, két vezeték van rákötve: 1 vastagabb az izzítószálnak, egy vékonyabb meg a szelepnek. Van egy kis tartálya, amibe gázolajat vagy petróleumot kell önteni
Lehet, hogy már lerágott csont, de én friss Mtz 80-as tulajdonosként nem tudom, hogy hova kell bekötni az izzítást a motortérben. Kérlek képekkel segítsetek.
Továbbá még azt kérdezném, hogy az izzítás áramkörébe külön ellenállást kell e bekötni?
Nekem is fagyállós, de másik gépemnél olyan volt, hogy felment 80-ig és se tovább termosztáttal, de ez a kerülőágon is ennyire visszahűtheti, hogy nem melegszik tovább..? igaz 70+ fokos termosztátot vettem bele. lehet 80 feletti lenne jó?
Egytárcsás 4lapátos műtrágyaszórótól csodát ne várj,pláne ha valami kommersz ...például lengyel... Az egyenletes jobb baloldali szórásképet két tárcsással lehet elérni,egytárcsással lehet mókolni,de akkor meg a szórásszélesség fog csökkenni,de egy oldalra így is ugy is messzebbre fog szórni valamennyit... 10-12méteres szórásszélességnél többet nem tudnak ezek,de művelőnyomba pont emiatt nem jók,mert egy oldalra többet szór,akárhogy csinálod... Kinylódtunk anno mi is vele,aztán lett kéttárcsás amazone,meg rauch....na ezeket össze sem lehet hasonlitani az előbbivel.
Próbáltam már úgy is hogy jobbra mind a 6 lapátot kifordítottam a legszélső lyukba igaz az enyémen csak 3 lyuk van! De úgy meg mintha jobbra tolódott volna a szóráskép! Átrakom majd úgy ahogy te mondtad úgy elvileg egyformán kellene neki szórni? Köszönöm a segítőkészségedet!
Ezen tünetek csak a traktorost dicsérik ,tiszta a hűtő kivülről ! Hűtőtakaró ,motortakaró ponyva ! A fagyálló nagyobb töménységben is javít valamit ,Class-patrol azt mondja töményen használja és 130 fokig nem forr fel !
Nálam se megy 40 fok fölé a mutató az ötvenesen. Pedig vadi zsír a termosztát benn, mérő is... be is van mérve, 10 fokkal mutat kevesebbet, de úgy is nagyon kevés. és nem bírom felmelegíteni. Kevés lehet a lapát szállítása? De a motor se forró pl szántás után..
Azzal én is tisztában vagyok, hogy legalább 80°C-nak kellene lenni, de........ Télen hűtőtakaró felhúzva, újabban motortakaró ponyva is van, nyáron meg elvan úgy minden nélkül. 1800-as fordulatszámon dolgozik legtöbbször, úton szoktam megzavarni, hogy ne sokáig legyek az autók között.....
Nem tartom jónak a hidegen járatást ! 80-90 foknak kéne lennie arra tervezték ,csak tudom mindenki szereti padlógázon járatni ,és akkor már könnyen felforr ! Pedig a forgatónyomaték nem lesz több ,csak a gázolaj fogyasztás !
Nekem nincs termosztát a gépben. Nagy általánosságban 40-45°C a hűtővíz hőfoka, úgy lett bejáratva, köszöni szépen, jól van. Olajfogyás csak annyi, amennyi csöpög, kartergáz csak akkor, ha ki van hajtva a motor.
Vedd le azt a gumicsövet a karterkivezetőről, a ventillátor elfújja a kartergázt, és nem fogod látni. Nem hiszem, hogy ennyi fölösleges pénzed van, és 250 óra után el akarsz dobni egy garnitúrát. És ki garantálja neked, hogy ha másik újat rakatsz bele, azzal nem ugyanilyen lesz?
Hát inkább levenni a hengerfejet és belenézni ,mennyi koksz, mennyi kopás azt legalább meglátni ,vagy kompresszió mérés is mond valamit a motorról ! A turbó nem biztos hogy jó választás volt ! A kipufogó milyen van rajta ?
Az alkatrészek minőségét már nem is említem az már sokszor volt téma ! Az MTZ-és a ZETOR is igy járatják lefelé magukat ! Egy KUBOTA 110 GX-el járok most már kiszántott vagy 160 hektárt de a gázolajon kívül mást nem igényelt ,pedig napi 11 órákat megy !
Bejáratáskor ,vigyáztál az üzemmeleg állapotra ? Csak azért kérdem mert sokan csak 60 fokosan szeretik járatni ,és termosztát nélkül ! A 80 fok alatti motor hamar szét kopik !
Csináltam egy videót tavasszal motor felújítás volt és kb 250 üzemóra után is ilyen a kartergáz! MMZ hüvely dugó sor! Szerintetek mit csináljak ki hogy látja? Az ember azért rakja rendbe hogy megint egy jó ideig tudja használni ne kelljen javítani nem azért hogy ilyen kartergáza legyen!
Egyszer egy újabb gépen elromlott az adagoló és hát elvittük egy helyi adagolóshoz. Sokan viszik oda és volt is ott jópár MTZ adagoló.
Mondja, hogy ő ért ezekhez az új típusokhoz is nagyon, meg, hogy ez az adagoló is sok üzemanyagot kapott, mert el van állítva. De ő visszaállította. Gyári blomba érintetlen volt nálunk meg már úgy is vittem oda.
Megcsinálta. Ráraktuk és ment a gép szépen. Csakhogy terhelés alatt erőtlen volt nagyon és látszólagg is jobban melegedett.
Ráállíottunk kézzel még egy kis üzemanyagot és azóta megy rendesen.
Na ennyit az adagolósokról, hogy néha hülyének néznek valakit, meg, hogy mennyit is ért hozzá.
Dehogy nem, hát halható hogy szar ! Én is a NEM MTZ-mel igy jártam elvittem a közeli adagolóshoz és 4000 forintért bemérte, és azt mondta semmi baja ,hazavittem boldogan ,felszereltem és még csak egy pöffenés sem volt ! A guta is megütött ! Fejszelepeket cseréltem akkor utána beindult de nem minden henger ment ! Még tippem sem volt mi okozza ! De akárhogy is néztem az adagoló volt a hibás ! Érdeklődtem ki hová hord adagolót javíttatni ! És akkor mondták ezt a Hortobágyon lévő urat ,inkább mestert ! Letelefonáltam ,azonnal nem fogad megmondja melyik nap vidd ! MTZ-hez van csere adagolója is ,vagy 20 is ha kell ! Most a trakim hasonló tüneteket produkál, ma beszéltem vele csak a jövő hét vége felé tudna fogadni !
Utoljára egy elismert adagolóshoz vittem , azt mondta hogy teljesen rendbe van az adagoló meg a porlasztók.
Amikor elhoztam ,elég furán nézett rám a mester ,de tulajdonképpen kedves volt ,..mégis olyan érzésem volt mindha azt mondta volna hogy " te hülyegyerek minek szedted le az adagolót?" . :-)
_______________________________
Szabályzó fedelét levéve látszott ahogy picit "ugrált" a rugó által befogott fémkarocska (dadogás ütemének megfelelően).
Ha azt kiscsavarhúzóval kitámasztottam akkor kitisztult a gép hangja ,..de ha a rugót feszítettem ,ill. lazítottam akkor nem változott semmi. Tehát zsákutca .
Atyus77 kolléga nem tudom szoktàl e még ide benézni! Olvastam korábban neked is volt gondod az adagolóval hebeg habog-ot végül mi lett a probléma megoldása hogy lett jó!
A tlt csak a fordulat után jelez.A kerék jeladót meg megnézed a katalógusban,ha két cikkszám alatt hozza akkor van többfajta.De majdnem biztos vagyok benne,nem néznek ezek ilyesmit csak dobálják össze őket a gyárban amit kapnak sorban.
Igen az egyforma csak nemtudom a jelado is adja a jelet vagy az mindegy milyen fajta. Vagy ennek nem olyan mint pl a viz oranak ahany fele annyi jelado.
hatos ifába 30 liter olaj van. Fogyást nem tapasztaltam,csak látom a blokk oldalán hogy kicsit olajos.Lehet,ha bemelegszik tényleg nem csinálja.Majd megfigyelem.Amúgy az ifa nagyon keveset megy nálam és zömében azt is rövidtávon. Évente kb 1500 km.
Léteznek belső koksztalanítók amiket a gázolajhoz kell adni ,én is hasonló bajokkal küzdök ,lehet szét is kell szednem a motort csak ez traktor ! Itt meg mindig olyan cunder lesz a porlasztócsúcson és leáll a működése ! És ezt azért csinálja mert az olajat felhordja ,valamelyik kompresszió gyűrű meg van ragadva !
Az,vagy a szimering vagy az olajlehúzó gyűrű.De ha nem fogy vészesen az olaj,akkor nem kell vele foglalkozni.Mikor hidegen van rövid időre indítgatva ,akkor még az öreg perkins is felkapja az olajat.
Üdv a fórumozókna!! Tudom nem itt kellene segitséget kérnem de hátha van valaki aki jártas a témában.Hathengeres ifám egyik hengerjének kipufogó tömitése alól olajfolyás tapasztalható.Meghúztam a csavarokat ,teljesen lazák voltak.Igy természetesen nem folyik ,de befele a kipufogóba biztosan ugyanúgy.Mi lehet a gond?? Szelepszárszimering?? hengergyűrű? vagy valami más???? Segitsetek?!!!!!!!
Köszi mindenkinek a választ a difi kúpkerékkel kapcsolatban.
Nekem is azért kellett széthúzni a trakit,mert a váltóban nem hézagoltak semmit(úgy vettem hogy felújított mindene).
Végül is tényleg szinte minden új, országutiba nem tudtuk berakni,és kiderült azért mert elverték kalapáccsal a tengely végét és beszorult a csapágyba,
Most minden ki lett hézagolva, remélem jó lesz, a kúpkerék anyát felragasztottuk és ment bele beütős stift 2db.
Ha a motort pörgetni kell egy kicsit ahhoz, hogy ne lassan emmeljen a hidraulika, akkor tuti a szivattyú ment el sz@rni? Olaj 68-as és szinte vadi új benn, munkahengerben újak a tömítések, valamint a vezértömbben is. Antislipes a rendszer.
Valamint ha kicsit használgatom szántásnál, tárcsázásnál akkor felemelt állapotban nem löki vissza a kart semleges állásba, hanem kézzel kell visszalöknöm.
Nem hát,sőt.De a legnagyobb gond hogy még nagyon sok mesternek,mondott ember sem foglalkozik a két kúpos csapágy között lévő távtartó perselyről.Azt azért tették oda,hogy rálehessen rendesen húzni az anyát a tengelyre,és a perselyen feszüljön a két csapágyak közepe.
Igazad van, ez biztosítás és nem teherviselő elem, de azért nem lehet baj belőle, ha kicsit erősebb. Egy Fella rendterítőn láttam ezt a megoldást és nagyon megtetszett. Remélem be is válik!
Először be kell állítani a két nagy kúpgörgős csapágy hézagját, majd a kis kúpkerék helyzetét, ha ez ebben a sorrendben megvan akor a sima sasszeg is elég oda, nem kell gányolni. Ha nincs a csapágyhézag beállítva akkor mozogni fog a kis kúpkerék és semmi se tartja a helyén mert előbb utóbb leverődik.
Az az igazság ha új a tengely a kúpkerék az alátét ,akkor a sasszeg is megtartja.De viszont a kúpkerék ha csak pár tizedet is bír mozdulni tengelyen akkor csak a villa ág,vagy az anyaráhegesztése a megoldás.És ezt úgy értsd hogy nem hobbi traktorról beszélek,hanem aminek évi 600-700 munkaórán át,két pótkocsival való motorfékezés,szántás meg földi munka piszkálja a difijét.
én már nem bízok másba mint hogy lehegesztem tudom barbár módszer de nekem a leragasztott lebiztosított anya le tekeredett kétszer másodszorra szét is kellett húzni a gépet az erdő meg a kockabálázó tud érdekes dolgokat okozni
Én úgy csináltam, hogy a beütött rugós csapba ütöttem egy kisebbet, abba egy még kisebbet. Ez így majdnem tömör rugóacél és biztos nem kotyogósodik ki soha, amíg a tengely és az anya furata kb. azonos.
Hasonlóan jártam én is egy LTZ-vel, még adagoló is lett cserélve rajta, aztán kiderült, hogy a hitvány puha magasnyomású cső kúpja összezömül, ha rendesen megszorítjuk.
Szerencsétlenkedtem 3 napot. Megszivatott a gép rendesen.Kijukadt az első nagynyomásu csövem az adagolón. Vettem újat felrakom, nem tetszik a hanga. MIntha 1 henger nem dolgozna.megengedem a csöveket sorba, csakugyan az első porlasztón ha megengedem a csövet észre sem veszi a motor.Kiszedtem a porlasztókat leellenőriztetem mind jó. Na mondom az adagolónak lett baja.El a szervizbe fel a padra volt egy kis után állitani való de a mester szerint ez csekélység volt.Haza hozotam felrakom ugyan az a hiba jelenség.Kerestem egy másik magasnyomásu csövet igaz görbitgetnem kellett mert nem az elsőre való volt de még eredeti. Felrakom és láss csodát szépen jár a motor.Felhivtam a szervizest hogy ez hogy lehet.Azt mondta valószinü puhább anyagból van az uj cső és enged( hizik)Veszik a nyomás és kis fordulaton nem kap eleget rajta.
Hozzá lehet férni de fel kell támasztanod a motrot és az első motortartót le kell venned.Meg ha veszed az ujjakat okvetlen vidd el a régieket mert van több fajta.
Az 50-esen gyárilag dupla rugó van, csak puhább, mint a 80-asé. Az 550-esen szimpla rugó lenne? Nehezen hiszem, mert úgy egy rugótörés és megy a hengerfej a MÉH-be. Jobb esetben a blokk és a főtengely menthető.
Miért akarsz akkora utángyujtást adni neki?Attól is dadoghat.Nekem az adagoló végén lévő kis fogaskerék adta fel a leckét.Ki volt koppva lötyögött a tárcsában amiben a jukak vannak.Vettem ujat komplett tárcsával együtt.Felraktam de egy istenért nem akar a gyujtás jó hejen lenni fél napot forgattam a motrot mire ijra levettem az adagolóról a fogaskereket és össze hasonlitottam a régivel.És láss csodát az ék benne egy10 fokkal arrébb volt bele vágva.Vagy után gyujtásom volt mert az utolsó jukba birtam bele tenni a csavart vagy kopogott mert már tul nagy lett ha előbb csavartam a tárcsát a következő jukig.Levettem és kerekreszelővel jó fél jukat kireszeltem hogy visszább birjam tekerni.
Majd az okosabbak.Nekem is csak úgy mondták,hogy a rugókról se perc alatt meg állapítható.Nem-e a d240-ben dupla rúgók vannak,de várd meg hogy igazolja valaki aki 100%biztos benne.
Előfordulhat a nagymérvű kopástól ,vagy ha valamelyik ék is lóg ! Autónál találkoztam ilyennel a kinyúlt vezérműlánc miatt nem lehetett a gyújtást belőni csak a közelében volt ,de nem a kellő helyen !
:-) Köszi 12 huszonegy. Egy soproni sör és baráti pacsi, nálam mindig lesz a nap 24 órájában feléd. ,-))
u.i. Ha szabad kérdeznem ezt a "két komponensű" termék nevét még. Bizonyára kipróbálom. Oszt nagyot bulizunk majd... (attol féltem ugyan is ,hogy valami szuper masszát bele kenek, aztán nem tudom többé kiszedni a nevezett kamrát soha többé.. ,-))...Le ragadtam a "hermetik" tömítő anyagoknál..izzéé.., .koromnál fogva... :-(( üdv.
Írok ide is valakinek volt már a vezérlésnél foghézaggal gondja és amiatt szaggatott dadogott a gép 1000-1500fordulat között! Meg az előtöltést teljesen vissza kell venni az utolsó lyukba!
,-)) Most mi leszünk a saját "hengerfejesezők",... majd melegen be,.. a hideg kamrácskákat.. ,-)) Ha nem jó akkor megmondom.. Szerintem gyárilag is így csinálják.. (de ezt nem tudom még)..
A motor az 77-es gyártás, a darázsderék 74-es, a váltó is 74-es.
A hengerfej már érdekesebb mert az 93-as gyártás.
Cikkszámból és évtől függően arra jutottam, hogy a blokk és darázs az kisfülkésből 80-ból jöhetett, váltó, difi az valszeg a gyári 50-esé.
A hengerfejet viszont nem merem megkockáztatni, hogy 80-as gépé lenne, előfordulhat 550-es hengerfejjel van szerelve. Ebből követhezhet, hogy ezért nincs feljebb emelve a fordulat sem - nagyobb súlyú regulátor van beépítve.
"ezeknek az árán lehet egy gépet venni" - Igen, de nem olyat, ami jó állapotú, és vadonatúj kétsebességes kardán és felező van benne ... ;-)
Engem is feszt cseszegetnek, hogy miért költök annyit az ötvenesre, mikor abból a pénzből már nyolcvankettest is vehetnék! Ilyenkor vissza szoktam kérdezni, hogy "Olyat, ami megbízható, télen is pöccre indul, nem melegszik, nem folyik belőle semmi, és úgy fel van szerelve, mint az enyém?"
Gondolom gyártási dátumból azért csak kiderül mikori motor, mert 80-asokat előbb szerelték d240-es blokkal mint az 550-eseket... megnézem én ezeket a számokat, hátha megtudok valamit még bontás nélkül :)
Ez a torokizzító dolog csak annyiban zavar, hogy be van így kötve, mert ha nem zár rendesen lehet, hogy a torokba csepegtethet gázolajat még pluszba. Ha meg nem működik úgyse, lehet kikötöm..
Én nem bántanám a helyedben. 1700-1800-as fordulaton dolgozok a 82-vel, úgy a legjobb a fogyasztása, és haladunk is előre... Neked még előny a nagy lendkerék is.
"motoron valamiféle azonosító amiből kiderülhet kb mikori volt a donor amiből át lett véve a motor"
minden öntvényházon van egy hatjegyű szám, ami jelöli a gyártási időt: 120485= 1985.04.12.
Emlékeim szerint nem fér el az izzitó tartálya a gépháztetőtől-talán ezért is vették le róla-talán azért is nem jó,de még nem láttam olyan gépet,amin az a dolog izzitott is.Nyomatékban sokat számit a forgó tömeg,de szerintem a fötengelyen inkább az egyensuly miatt van-hengerfej meg lehet 550-é is,abban meg mintha lazább rugók lennének.Adagolós megmondja,lehetséges esetleg rugócserével a nehéz röpsuly használata-de szerintem egyszerűbb a könnyűre cserélés-de nem vagyok adagolós.Egy csomo "összevissza" gép van,ezeket követni..az enyém váltóilag bontatlan volt,mikor hozzám kerűlt,a darázsderékban elméletileg betehető a kétsebességes kardán,tehát akkor a kisváltó is-legalább is azt mondták a szakik-nekem jó lett volna anno az ezres kardán,de nem lett beletéve eddig,kisváltó is jó lenne,meg első hajtás is,meg sorolhatnám-azt végűl is annak is örülök,ha egyáltalán működik..mert mindez,mit irtam ,ezeknek az árán lehet egy gépet venni.
Nem egy gyári 50-esről beszélünk az tény és való :) Onnantól kezdve, hogy 80-as motor van benn, ugye kapásból. Van még egy érdekes átalakított extra benn, ami a torokizzítót érinti. Porlasztók résolaj visszavezető csövébe van beiktatva, nincs neki külön üzemanyagtartálya, hanem résolajból dolgozik (ha dolgozik), lehet nincs is jól bekötve rajt, meg hallottam szakiktól nem is egy megbízható dolog rajt.
Igazából indul, megy, dolgozik, megáll. Ennyi elég nekem.
Alkatrész vétellel eddig is meg vagyok áldva, de már lassan megtanulom, hogy kell vinni az alkatrészt a boltba. De együtt kell élni, jobbat nem tudok.
Szóval, ha nagyobb lendkeréknek a nyomatékban van max szerepe, de a magasabb fordulathoz mindenképp a kisebb röpsúly és a felsúlyozott főtengely kell, valamint az erősebb szepelrugók - itt megjegyezném, hogy valszeg komplett 80-as hengerfej van rajt (miért ne lenne az, ha a motorba kamrás dugók vannak ? ) , ez az alapfeltétele.
Amit elérek vele ha emelhető a fordulat:
kicsivel magasabb sebesség minden fokozatban és a tlt-n is magasabb végfordulat ezáltal - értelemszerűen nem nagy különbségek...
ha megérkezik a fordulatszámmérőm kiderül mennyi az annyi és, hogy lehet-e bármin is módosítani vagy sem.
Jut eszembe, motoron valamiféle azonosító amiből kiderülhet kb mikori volt a donor amiből át lett véve a motor?
Másik kérdésem, hogy 70-1601015 cikkszámú darázsderék, felező szett kompatibilis ?! Mert ha ne adj Isten valamikor szét kell húzni, akkor beletehető a felező ?
Nem biztos,hogy teljesen gyári a géped abban a formában,ahogy van-sőt,szinte biztos,hogy innen-onnan összeszedett fődarabokból van-de ettől még nagyon jó lehet,ne zavarjon az összevisszasága-az MTZ kimondottan alkalmas az ilyen házasitásokra.Csak sajnos,mivel nem tudod,mi honnét-miből van,az alkatrész vétel kicsit nehezebb lesz,de azért,ha tudod,mit keresel,simán megoldható.Fordulatokról pár szó:nekem az ötvenesen,240 blokkos,de hengerenkénti izzitós-évekig nyolcvanas adagoló volt,mert előtte a gazdája azt tette rá,aztán ment sokáig vele,gond nélkűl,csak arra kellett vigyázni,a fordulatát ne vigyem teljesen fel,pont az emlitett szelepbelengés miatt-is.Én az üzemóra mérő helyére szereltem fel egy Rába km óra hajtót,arra Barkas km spirált,arra Liaz fordulat mérőt,azt ugy ment-szépen láttam a fordulatot,meg,hogy mikor "elég"neki-mondjuk fülből is,de jobb a biztonság...meg hoztam haza egy napra egy Diesel-Testert,azt azzal leellenőriztem az előtöltés mellett a fordulatot is.Tiéden lapos hengerfej van,az látszig-tehát kopogós hang,hidegben nehezebb indulás,torokizzitó a szivócsövön,pillangószelep,azt nagyjából ennyi,többi már adja magát-tehát kamrás dugó,nem csapos fuvókák,hanem 4-vagy 5 furatu,mint a nyolcvanason.Gyári fordulatameg ezután attól függ,van ellensuly a főtengelyen-vagy nincs-ha van,értelemszerűen mehet bátran a 2200 neki,ha nincs rajta,akkor az nem arra lett tervezve gyárilag.de nehogy arra gondol,kis fordulaton nem megy jól,vagy ilyesmi,és feltétlen erőltesd a 2200-at.sokéig nem volt nyolcvanas,azt mégis ment az élet-szóval nem tragédia az sem...meg sokan nem is tudják,mennyi nyolcvanas megy ötvenes motorral-főleg a kintről behozott trakiknál.Szóval,mindegy milyen fordulatu,csak legyen szinkronban a dolog,azt menni fog az orosz-mert az olyan fajta.Kicsit füstöl,meg eszik,meg ráz,de megy...
Hát lehet, hogy nem nagy kaland, de én többet biztosan nem próbálom megjavítani, mert múltkor nagyon megszenvedtem vele. A szelepvezetők tették be a kaput. Legközelebb biztosan egyből hengerfejeshez viszem, mert az nagyon szépen megcsinálta. A kamrát is ő ragasztotta be, de nem tudom mivel. Valami spéci csapágyragasztó lehetett, ami bírja a hőt és a nyomást, de az a legjobb, ha nem kell ragasztani ...
Azt, hogy mennyi a fordulatszáma lényegében az adagoló határozza meg, a röpsúlyok és a lendkerék ebbe nem kavar bele. Szóval ha 50-es adagolód van, akkor annak megfelelő a fordulatszáma is, csak valamivel kevesebbet fog fogyasztani, mert a hengerfejed 80-asé, az meg közvetlen befecskendezéses, tehát kevesebbet eszik.
Amúgy ha a darázsderekad 50-es (nincs benne felező), akkor a fordulatszámodat elég könnyen ellenőrizheted, ha 9.-ben nyomsz egy padlógázt. A sebességet mérheted GPS-el, vagy úgy, hogy megy mögötted valaki kocsival. Ha 25-30 körül mérsz, akkor biztosan alacsony a fordulat. Én legalábbis úgy tudom, hogy a difi és a véglehajtások áttételi viszonya ugyanaz az 50-esnél és a 80-asnál.
Az adagolót lövesd be 1800 fordulatra és kész.Ott fogyaszt a legjobban,meg főtengely szelep dolgokkal sem kell foglalkoznod.Naftát adjanak neki rendesen,és nyomhatod neki.
Hát a szavatosság az 2 év és neked kell bizonyítani hogy a hiba gyártásból eredendő. Voltam már ilyen perben tanú és ha a kereskedő úgy áll hozzá nem sok mindrnt tudsz behajtani. Sajnos tényleg soknál elő fordul tehát nyilvánvalóan gyártási hiba de hát ez a törvény. Próbálj a kereskedővel egyezkedni.
Ez egy bukócsöves 50-es. D-240-es blokk, D-240-es a hengerfej, az első vezérmű pajzs 50-esé, ezáltal nincs kompresszor a motoron, és a gumibakos motortám is hiányzik róla. Az adagoló 69-ben gyártódott D-50-hez az adatlap szerint. De csinálok róla képeket, az a legtisztább.
Ha nem sulyozott a főtengely,én nem erőltetném a fordulatszám emelést.Milyen ötvenes a gép?Hengerenkénti izzitású,tehát a régi motor,vagy a direkt befecskendezésű,mint a nyolcvanas?Mert ha a régi,az eleve kisebb fordulatra tervezték,viszont,ha egy nyolcvanas adagolóval megpörgeted,kérdés,meddig birja a főtengely,illetve a nagyobb terhelés miatt belengenek a szelepek,és beleérhetnek a dugóba.tehát,ha fordulatot emelsz,minimum adagoló átalakitás,és szeleprugó csere erősebbre.Erősebb lesz,az biztos,kérdés,meddig birja vele,nem tudom,mennyi plusz van a motorban erre a célra.Egy ismerős annó az ötvenesét átpakolta nyolcvanas motorra,ötvenes dugó,hengerfej,nyolcvanas rugók,de az adagoló maradt ötvenes,röpsulycserével,a nehéz lendkerékre nem emlékszem,de lehet az is volt,turbóra sem emlékszem.Bitang erős lett a gép,fékező műszeren 110 lovat mértek vele...sajnos többre nem emlékszem már erről a dologról,de ment a gép nagyon...meddig,nem tudom,meg a bácsi sem él már,az örökösök elherdáltak ott mindent,tehát megkérdezni sem tudom..
Egy olajcsere alkalmával a közeljövőben belesek az olajleengedő nyíláson, hogy milyen a főtengely benn, a kuplung fedelét levéve talán látszik a lendkerék mérete is. Rendeltem egy ilyen korábban linkelt fordulatszámmérőt, ha azzal rámérek a főtengelyre az megmondja mennyi a fordulata a motornak.
Érdemes foglalkoznom, hogy ezzel a röpsúllyal kevesebbet forog a motor? Nyerhetek vele valamilyen pluszt, ha kicseréltetem a röpsúly könnyebbre és adagolóssal feljebb emeltetem a fordulatot? Vagy hagyjam a fenébe ?!
Igen,az ötvenesnek nagyobb tömegű a regulátora,nem is pörög annyira,mint a nyolcvanas,csak kb 1700-t,ahogy irod is.Lendkerék tömeg nem befolyásolja,az inkább a nyomatékot határozza meg.Sima,könnyű lendkereket láttam csak a 240-jelű blokkokon,a nehéz lendkereket csak a régi,ablakos blokkon láttam-bár nem tudom,átrakható-e egyáltalán az ujabb blokkra.A főtengely súlyozása-elméletileg csak a pörgösebb motorokon kell-de volt olyan nyolcvanas motor,amin nem volt rajta,aztán ment baj nélkűl,nem is tudták,hogy súlynélküli-lehet,nem nyolcvanasra készűlt a blokk.Volt olyan nyolcvanas fűzött blokk,ami ötvenes dugókat meg hengerfejet kapott,aztán ment,súlyokkal a főtengelyén.Sőt,volt olyan ötvenes,amit átépitettek nyolcvanasra,nem is egy-szóval lehet ragozni a témát,a lehetőségeket.
Adagoló olajbeöntőjének furatán látszik, hogy nehéz röpsúly van benne... éreztem is, hogy pörög, pörög de nem annyit mint egy 80-as, 82-es..., valahogy más. Ilyenkor marad a max fordulat 1700 környékén? Összefüggésben lehet azzal, hogy milyen lendkerék illetve főtengely van a motoron, hogy milyen a regulátor röpsúlya? Én úgy hallottam, 80-as motorhoz könnyebb súlyú regulátor kell, mert nagyobb a fordulat és máshogy van a szabályzás is.
régi a gumi és külső eldörzsöli a belsőt ! Tehát sokat mentek vele és több mint 20 éves Belsina ha jól tudom!
Nálam 805 üzemórát ment 6 év alatt !
Gumis ezt mondta ,hogy Voltyrét vegyek kb 100e ft /db ! Jó a Taurus ,csak az 200 eft !
Sok gazda azt mondja nem akad el vele,persze mikor szántok én se akadok el ,csak annyi esővel nem forgassa a barázdát,mert tiszta sár a fekete földbe !
És egy kiló sár van a cipődön mikor rá mész a földre,hát hogyne szedi össze ,még a Nyugati gépek is ,csak ott van Lóerő széles kerék és nyomaték tartalék !
Nekem Taurus point 7 van fennt bal oldalon, jobboldalon meg kopott orosz. a taurus sosem tömődött még el, baromi nagy mintája van, de a nap miatt rohadt hamar megreped. oroszból majdnem 2 kijön, 1 taurus árából....
1221.4es traktorral kapcsolatban szeretnék tájékozódni. 1400 üzemórás gépről van szó, amelyik még nincs 3 éves és a napokban úgymond a motorja kikönyökölt. Pontosabban az első, oly módon, hogy a hajtókar kijött a szivattyú alatt a blokk oldalán! Van esetleg bárkinek tudomása ilyenről ? Semmilyen előzménye nem volt sem melegedés, sem olajnyomásvesztés, sem kopogás. Egyik pillanatról a másikba kikönyökölt.
Előre is köszönöm ha valaki tud információval szolgálni!
Ránézésre meg lehet állapítani, hogy az adagolóban milyenek a röpsúlyok, főtengely milyen van a motoron valamint azt hogy látom, hogy ellensúlyos-e a főtengely? Milyen bontások kellenek ehhez?
Köszi, akkor semmi különös...vagy "ördöngös" nincs benne. ,-)) ,-)) Gondoltam reá kérdezek, mielőtt nagy meglepetés érhet. Mivel "ragasztjátok"..ha és amennyiben mégis csak moccanna a kamra ? üdv.
Adott egy kisfülkés 50-es, d240-es motorral. Az adagoló adattáblából viszont kiderül, hogy régi típusú, d50-hez való (gondolom belül lett átalakítva a ngyobb fordulatszámhoz) és az adagoló rögzítő pajzsi s még a kompresszor nélküli verzió. Kérdésem, hogy miként tudom megállapítani, hogy a motor maximális fordulata valóban 2200 ford/perc ?
Már csak abból kifolyólag, hogy ha motor ki lett cserélve, ami fordulatban 1600(1700)-ról 2200-ra való növelést eredményez elméletben, bizonyos sebességekben gyorsabbanak is kell lennie a gépnek, vagy tévedek? Vagy ezeket lekorlátozták a d50 motor fordulatára ?!
A gyertyákat és a kamrákat rögzítő csavarokat vedd ki, utána a porlasztó lyukán keresztül lehet óvatosan (!!!) megkocogtatni, mert ha megsérül a porlasztó fészke, azt rendbe kell hozatni. Nekem egyszer egy hatszög keresztmetszetű csavarhúzó oldala kiütés közben megsértette, a hengerfejes hozta rendbe. Ha már kint van a pereme, érdemesebb csapágylehúzóval folytatni. Az új kamrákat érdemes lefagyasztani, a hengerfejet felmelegíteni, hogy könnyen menjen be a helyére. Utána a csavart azonnal be kell húzni, hogy a kamra még igazodhasson. Ha nincs szerencséd, és az új kamra lötyög a helyén, akkor be kell ragasztani síkolás előtt, mert elmozdul.
Lehet ott is lehet valami gond mert nem hiszem hogy lett benne valamikor is cserélve.Az eröszabájzót most cseréltem.Az szó szerint hullott szét amikor szedtem ki. azon a felén ahol a szabájzó pálcák vannak rárakva az a tengely teljesen forditva ált mint az ujon.
Hidegen melegen nem próbáltam csak alapgázon meg nagyobb gázon.Alapgázon is ugyan ojan magasra emeli mint teljesgázon.Vagyis elemeli a talajtól egy 10 cm de fordulattól független.
Szerbusztok MTZ-ek... van egy 50-es hengerfejem, sajnos három kamra repedt benne.( Ez van)...most a síkolás előtt ha cserélem, a kamrákat ,(van fiókban)...akkor milyen kihívások, meglepetések jöhetnek ?? Minden infót szeretettel meghallgatnék és egy sopronival viszonozok... ,-)) üdv. mindcen idevalósi fórumtársamnak...
Csak óvatosan az emelőképesség növelésével...egyrészt a hátsó gumik terhelhetősége,meg az egyéb részeké is,véges,másrészt gondolj a gép hosszstabilitásának változására is.Kollégának van kombinátora a nyolcvanketteshez,3.2 méteres,simitós,rugós kapás,két rögtörő hengeres szerkezet.Néha megkapom,és az ötvenesem,bár felemeli,de bizony csak emelgeti az orrát is hozzá,he emelkedő van-éppen ezért bizony inkább ugy kell vele hegynek feltolatni.Mikor benne van a szerszám a földben,egész jól viszi,de közlekedni vele,hát nem egyszerű..
Majd keresnem kell akinek van mérője.160bar körül hallottam hogy kellene lennie.Ha a nyomás megvan akkor lehet enyit bir emelni.Akkor valahogy lehet növelni az emelüképeségét?Láttam neten segédteleszkópos megoldást.Egyiknél mintha kormánymunkahengerek lennének felrakva.szerintetek érdemes lehet belefektetni ijenbe?Esetleg valakinek van fent segédteleszkóp?Vagy a c100 hengert kellene cserélni nagyobbra.