Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZaLa Creative Commons License 2000.02.16 0 0 187
Üdv. a Toyotásoknak!
Nekem is volt egy (Corolla 1,6 GLi, 114 LE, Liftback, automata, 1994-es), máig szívesen emlékszem rá.
Írországban láttam Toyota Carina E (ott másként hívták, a neve most nem jut az eszembe) 2,0 D automataváltós kocsikat - főleg taxikat -, amilyenekről korábban még nem is hallottam. Persze ezek jobbkormányosak voltak. Léteznek ilyenek balkormányosban is? Mármint dízel ÉS automata?
Üdv.: ZaLa
megaa Creative Commons License 2000.02.14 0 0 186
Kedves Vipe!

Tudtommal a Supra-nak eddig két generációja volt , a második jelenleg is kapható.
Sajnos Európában már nem forgalmazzák.
Kétféle motorral létezik: 3.0 VVT-I turbo 280LE
3.0 VVT-I biturbo 330LE
0-100 5,2 s Vmax 250 km/h
A nyomatékokat sajnos fejből nem tudom de majd utánanézek.

Vipe Creative Commons License 2000.02.13 0 0 185
Akkor most az Avensis egy kicsit félresikerült darab?

A kiforrott Carina után miért kellett ezt tenni?

És kérdezném: A suprának milyen genrációi vannak? és az újabbaknak milyen adatai?

I. Blasius Creative Commons License 2000.02.12 0 0 184

Csak, hogy a topic ne tűnjön el.
Érdekes volt, a tegnapi Auto Bild-ben az új Avensis D4-D motoros verziójának a tesztje. Végre a Toyota is gyárt Common- Rail dízelt. Ráadásul a teszt alapján elég jó paraméterekkel rendelkezik, a Pumpe- Düse Passat csak százig jobb nála, a rugalmasságuk egyforma.
Kár, hogy az ára 44 ezer DM, ez nálunk jóval 6 millió fölött lesz.
Macimedve Creative Commons License 2000.01.19 0 0 183
Tényleg nem kell tullihegni. A régebbi autók (értsd: kevesebb elektronika) mind csinálják. A "villanyozottabb" új autók adnak az olajnak egy kis türelmi időt.
Sok autóban alapjáraton is "dereng" a lámpa. Ami persze egy kis gázadásra elmúlik.

A legjobbak pedig addig nem indítanak, amíg egy elektromos szivattyú fel nem tornázza az olajnyomást. (Pl. 12 hengeres Ferrari)

Macimedve Creative Commons License 2000.01.19 0 0 182
Tényleg nem kell tullihegni. A régebbi autók (értsd: kevesebb elektronika) mind csinálják. A "villanyozottabb" új autók adnak az olajnak egy kis türelmi időt.
Sok autóban alapjáraton is "dereng" a lámpa. Ami persze egy kis gázadásra elmúlik.

A legjobbak pedig addig nem indítanak, amíg egy elektromos szivattyú fel nem tornázza az olajnyomást. (Pl. 12 hengeres Ferrari)

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.19 0 0 181

Sajna azt nem tudom, hogy újkorában hogyan viselkedett az az olajnyomást jelző lámpa.

Majd most lemérem, hogy tényleg van-e 2 másodperc a villanás. Egyébként nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget.

Minden autó ezt csinálja?

Amikor olajat cseréltek a járgányban és kérdezgettek, hogy miből mit, mindenra azt mondtam, hogy a jobb minőségűt. Azóta sem tudom, hogy az olajok között számít-e a minőség...

Előzmény: Macimedve (180)
Macimedve Creative Commons License 2000.01.19 0 0 180
raki

Azért nem kell mindjárt az ördögöt a falra festeni....
Tudni kellene, hogy az autó új korában, tuti szűrővel mit produkál. Ha a szűrő tuti jó is, a motor kopásával nő az indítás utáni "olajmentes" idő hossza. Ez egyébként nem olyan tragikus, de amíg nincs meg a kellő olajnyomás, nem szabad a motort pörgetni.

Vegyél egyszer egy normális szűrőt (Bosch, Mann, Champion stb.) és próbáld ki. SZVSZ a 2 mp nem sok, és márkás szűrővel sem lesz kevesebb. Egyáltalán nem biztos, hogy a jelenlegi szűrő gagyi.

Espal

Lehet hogy igazad van a Monroeval kapcsolatban. De én még nem láttam autót, amiben gyárilag Monroe lenne...
Mellesleg az utóbbi időben sok panaszt hallottam rájuk. Alkatrészkereskedő barátom kb. egy éve csak a kuncsaft külön kérésére hajlandó beszerezni. Nem éri meg neki a sok garanciális cirkusz. (A gyár korrektül cserél, de az utánajárás akkor is nyűg) A Lipmessa detto.

A japánok munkakultúrája (na meg megszállotsága)biztosan magasabb, mint az európaiaké. Az olasz-francia-spanyol tengely ilyen szempontból még rosszabb. Ez meg is látszik az autók szerelésén.

A primitiv megoldások szempontjából nem teljesen értek veled egyet. Mint mérnök is mondhatom, ha valamit meg lehet oldani egy mezei csavarral akkor nem teszek be 3 különlegeset meg egy közdarabot... Szóval SZVSZ a japán autókban sok a feleslegesen bonyolult megoldás, és abszolút nem szempont a hozzáférhetőség, szerelhetőség. Na persze gyártás közben, mikor az asztalon áll a motor, akkor könnyű behajatni minden csavart. De ha benne van a kaszniban, akkor ezek egy jó része hozzáférhetetlenné válik. Sokszor egyszerű munkákhoz is méregdrága célszerszámok sorozata kell. (Meg sok-sok kínlódás)

A VW primitívnek tűnő megoldásai mögött áll egy nagy előny: Egy VW-t egészen apró darabokra szét lehet szedni, és ezért meghibásodás esetén csak pici dolgokat kell cserélni. Ez az alkatrészáraknál is látszik. (Természetesen ezek az apró vackok is tipizáltak)
Ellenpélda a Renault. Egyes típusokban pl. a trapézra gyárilag rá van építve a gömbfej. Egy normális autóban a gömbfejet 15 perc alatt ki lehet cserélni, és az egyész 2-3 e Ft. A Renaultba vehetsz egy komplett trapézt és dolgozhatsz egy fél napot. A mi útjainkon a gömbfejek pedig fogynak rendesen...

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.19 0 0 179
Macimedve:

> ennek a lelke a papíron kívül a szelep, ami nem
> engedi az olajat visszafolyni, így indítás után
> gyorsan van kenés. A gagyi szűrőkben ez a
> szelep többnyire nem működik, ezért indítás
> után hosszú másodpercekig nincs olajnyomás. Ezt
> pedig a motor nem szeresse.

Nekem miután bepöccent a motor, kb 2 másodpercig világít az olajnyomást hiányát jelző lámpa. Ezek szerint ez azt (is) jelent(het)i, hogy gagyi olajszűrő van benne?

Előzmény: Macimedve (177)
Espal Creative Commons License 2000.01.18 0 0 178
Kedves Macimedve!
Én ugy tudom hogy a Monroe gyári beszállito és a Micro is,de ez lényegtelen.Viszont az általad emlitett koppintás megelözésére hozták létre a Q1-es tanusitványt ami a gyári beszállitok által gyártott cuccokat jelzi(bár bekerültek az "azzal megegyezö minöségü"cuccot gyártok is).Bár már ezt is hamisitják és ez azért még nem garancia a minöségre.A tipizálás tekintetében egyetértek veled,bár azt is figyelembe kell venni hogy náluk joval több modell van és nagyobbak a darabszámok.Egyértelmü hogy a költségcsökkentés legcélszerübb modja a nemláthato részek azonossága,én személyszerint soha sem értettem hogy mi a Sz@rnak kell egy tipuson, modellen belül három-négy féle fékberendezés.De az biztos hogy a japcsiknak álltalában precizebb a összeszerelése ,igényesebbek a megoldásai szemben pl. a VW csoport kisebb modelljein alkalmazottakkal,amelyek szinte már surolják a primitiv szintet(ezt naponta tapasztalom a sajátomon).Amit az elektromos rendszerröl irtam az nem az áramkörök bonyolultságárol szolt(és az ezzel járo kontakthibákrol amiröl nagyobb francia és olasz autot hajto kollégáink mesélhetnének),hanem arrol hogy az elektromos rendszer szisztémája is más.
üdv:Espal
Macimedve Creative Commons License 2000.01.18 0 0 177
Espal,

Az általad említett Monroe egy igazi utángyártó. Nem láttam még autót, amiben gyárilag Monroe gátló lett volna...
Ezek a gyárak (sok olasz és török van köztük) vagy koppintják az alkatrészt, vagy szereznek egy dokumentációt és az alapján gyártanak. De soha nincsen gyári beszállítói minősítésük. Be lehet őket építeni, lehet hogy jók is (persze sok közöttük a gagyi) de a fő előnyük az olcsóság. Én többnyire csak olyan alkatrészt veszek, amit a gyár is megvesz.... Főleg futóműbe, kormányba.

A szűrők, szíjak stb. tipikus nagyszériás termékek. Az autószíjak (valahol már írtam) teljesen mezei, az általános gépgyártásban szabványosított profilú darabok. Néhány nagy gyártó uralja a piacot. Ezek közül az egyik pl. a Mitshubishi. (Nem az autógyár, hanem a konszern egyik tagvállalata) A világon talán legismertebb gyártó a Gates. Az ő választékukban szinte minden típushoz található szíj. Még azt is megteszik, hogy az egyébként „mezei” fogasszíjra, amit autósboltba szállítanak, ráírják hogy melyik autóba jó. De ez nem autóipari termék. Csak egy fogazott szíj, ami éppen jó egy autóba is. Semmiben nem tér el a Gates katalógusában felsorolt szabvány szerinti sorba rendezett választék egy elemétől.
Persze néhány gyártó hajlandó arra is, hogy a szíjra az autógyár nevét nyomtatja. Ha az autógyár köt vele egy szerződést, hogy vesz tőle egy pár millió darabot. De ettől a szíj még ugyanaz marad....
A szűrőknél is hasonló a helyzet. A szűrőbe való papírt iszonyatos mennyiségben gyártja néhány nagy cég. Aztán a sok kicsi mindenféle márkaneveken szerkeszt köré egy autótípus-specifikus házat. De az olajszűrővel óvatosan kell bánni.... Ugyanis ennek a lelke a papíron kívül a szelep, ami nem engedi az olajat visszafolyni, így indítás után gyorsan van kenés. A gagyi szűrőkben ez a szelep többnyire nem működik, ezért indítás után hosszú másodpercekig nincs olajnyomás. Ezt pedig a motor nem szeresse.

Ami még a japán autóknál az alkatrészbeszerzést nagyon megnehezíti, az a kicsi széria..... Kijön egy modell, aztán egy hét múlva már módosítják is. A tipizálás náluk még gyerekcipőben jár.... Az utóbbi években a japán gyárak jobb termelékenységük ellenére is sokat vesztettek a piacon, mert az európaiak szinte mind tipizálnak, óriási szériában gyártatnak (olcsón) alkatrészt. Pl. a Golf 4 fődarabjai megtalálhatók a Borában, az A3 Audiban, a Seat Toledóban, és a Skoda Oktáviában is. Ilyen szintű tipizálást japánoknál nem találni. De lehetne említeni a Peugeot-Citroen-Fiat kisbusz programot is....

Az idióta megoldások meg főleg azt a célt szolgálják, hogy csak saját szervíz javíthassa az autót. Más ugyanis nem tudja beszerezni az információt és az anyagot. Ilyen volt pl. a Renaultnak az a mániája, hogy különleges csavarokat alkalmazott (Pl. M7 csavar, 11-es kulccsal tekerhető.)Ha szerelés közben egy ilyen elveszik vagy megsérül, szinte pótolhatatlan. Egy db. csavart leesztergálni pedig kész anyagi csőd.
A japánoknál sok hülye megoldás jön a jobbkormányos szemléletből is. Ezért van pl. szinte minden japán autónál a bal oldalon a tanknyílás. Hogy egy kisebb útszéli kútnál, ahol nem tudsz jobbról odaállni hogyan tankolsz, az legyen a te gondod.
Az elektonika egyébként mindenhol bonyolítja a helyzetet. A mechanika szemmel követhető, ha lötyög meghúzod vagy kicseréled stb. De ha egy elektromos kütyü csak félig működik, azt szinte lehetetlen rajtakapni. Javitani meg teljesen reménytelen.
Nekem egyszer egy VW-ben volt bajom az ablakmosó szivattyúval. Hol működött, hol nem. Otthon a műhelyben mindig jó volt. Ha elindultam tuti nem spriccelt... Hónapokig képtelen voltam a hibát behatárolni.(kapcsoló? relé? vezeték? szivattyú?) Ha mértem, minden működött. Aztán egypár hónap után végleg elhalt. Akkor kiderült, hogy a szivattyú volt rossz.

Előzmény: Espal (176)
Espal Creative Commons License 2000.01.17 0 0 176
Kedves Macimedve!
Lehet abban valami amit irtál mert a lengéscsillapito kivételével amiböl több tipust is láttam (Monroe-t vettem 25 e/db de volt Kayaba 35 e-ért is) csak japán cucokat láttam.De pl. a szürök esetében Micro gyártmányuakat árultak ami kinézetre nem hasonlitott az eredeti Toyota feliratosra vagy a vezérmüszijj Mitsubishi feliratu volt,ezek szerint a belsö piacon azért nagyobb az átjárás és csak a mocskos europaiakat rekesztik ki.Ennek érdekében azért sok piszkos trükköt bevetnek a japánok,erre csak egy példa a nem szabvány olajszürö menet.De egyébkéntis regeteg olyan megoldást alkalmaznak ami europai autokhoz szokott szemnek meröben szokatlan.Láttam már jo néhány autot a motorházon belülröl,de a Toyota sokszor megdöbbentett pl. futomü,fütés ,önindito,generátorra épitett vákuum szivattyu stb. de az elektromos rendszere mindenen tul tett.A fütéssel egyszer volt gondom ,mert csak akkor hajlando füteni ha a rendszerben megfelelö tulnyomás van,mivel ez keringeti a vizet a radiátorban és nálam a beöntö sapkánál nem tartotta meg teljesen a nyomást ,jo volt erre rájönni.De visszatérve az alkatrészekre azért elönye is van a japán cuccoknak,erösen kétlem hogy az olaszok azt az anyagminöséget tudnák produkálni.De viszont nagyon fontos alkatrészvásárláskor az évjárat,sokszor a motorszám ismerete,és különösen nem irigylem azokat akiknek valami extra japán autojuk van.Mondjuk kiváncsi lennék egy Supra-hoz vagy egy Honda Prelude 4ws-hez mennyiért adnak futomü cuccokat.
Üdv:Espal
Előzmény: Macimedve (175)
Macimedve Creative Commons License 2000.01.17 0 0 175
ESpal írod

"(általában jellemzö hogy az olasz és hasonlo gyártok nem harapnak a Toyotára)"

Harapnának azok, de nem tehetik. A japán gyártóknál általában jellemző, hogy még a saját eredeti beszállítóiknak sem engedik meg, hogy az alkatrészeket közvetlenül értékesítsék. Még évek múlva sem. Emiatt olyan drága a cucc. Az európaiak más politikát folytanak. A gyári beszállítók közvetlenül is árulhatják az alkatrészt, aztán pár év múlva tovább is adhatják a dokumentációkat utángyártásra. Itt jönnek képbe az olaszok, törökök, magyarok stb.
Az eredeti gyári beszállítók (Sachs, Boge, Bosch stb.) által forgalmazott alaktrészek minősége elvileg ugyanaz, mint a "gyári" alkatrészé. (Ugyanazt kapod "gyáriként" is, csak dupla áron, ha megnézel pl. egy VW gyári kuplungot, nagy valószínűséggel a VW kódszám mellet megtalálod a Sachs emblémáját is. De így van ez a többinél is.)
Az utángyártott alkatrész minősége már lehet gyengébb. Szóval célszerű az alkatrészt az eredeti beszállítónál vagy vele egyenértékű műszaki szinvonalon álló cégnél közvetlenül megvenni.(pl. szűrők esetén Bosch vagy Champion mind1, hogy melyik éppen a gyári beszállító, azt a pillanatnyi piaci paraméterek döntik el. Az autógyárak általában több céggel is kapcsolatban állnak. Ezzel még marketinget is csinálnak. Pl. a francia piacra szánt autókban több a francia alkatrész, ha van egyenértékű a kínálatban.

Előzmény: Espal (174)
Espal Creative Commons License 2000.01.16 0 0 174
Hello!
No igen nekem is Az alkatrészekkel voltak gondjaim, föleg az áraikkal.Általában a Nipparts-nál volt a legolcsobb,de azért érdemes több helyen is megnézni.Itt is eredeti japán cuccokat árulnak(általában jellemzö hogy az olasz és hasonlo gyártok nem harapnak a Toyotára) az árszinvonal is ehhez illik.Persze az alkatrészek minösége viszont nagyon jo.Nekem három év alatt(95 nov-99 feb-ig mikor gazdasági totálra törték)a következö alkatrészköltségeim voltak:8db olajszürö (kb 35000 Ft) 2db légszürö (8000 Ft) 2db üzemanyagszürö (10000 Ft) 1db vezérmüszijj (10000Ft) 2db hátso lengéscsillapito (50000 Ft).Szintén 89-es 1.8d kombi volt,szervizelt állapotban ,közel 100-e km-t mentem vele minden hiba nélkül,több mint 200-e km-rel vettem.Ennek ellenére motorikusan tökéletes volt.Itt is látszik hogy a legnagyobb költséget a különféle szürök beszerzése jelentette,mivel nem csereszabatosak az europaiakkal.Az olajszürö ára miatt az elöirt 7500 helyett 10000 km után cserélgettem a szüröt,hatása nem volt érezhetö,két csere közt semmi olajfogyasztás nem volt (ami azért dicséri a gyártástechnologiájukat).Végülis miután összetörték eladtam és a következök miatt váltottam tipust:kényelmetlen volt (nem tudtam eléggé hátratolni az ülést 186cm magas létemre,a támla formája nagyon kényelmetlen és ez a két dolog sajnos még a kereklámpásban is ugyanugy meg van,legföképpen pedig a szürök és egyéb fogyoeszközök ára miatt (a mostaninál olajcsere 15e km a szürö ára 1200Ft).Ez a szürö mizéria a benzineseket tudtommal nem érinti,de használt auto vásárlásakor fokozottan kell az auto állapotát figyelni,mert igen drága meglepetések érhetik az embert
Üdv:Espal
JarJarBinks Creative Commons License 2000.01.16 0 0 173
Hello

Néhány észrevétel mint ex Toyotás (5 évig volt egy 89-es Corollám). Eredeti gyári alkatrészt lehet szerezni a Dózsa György úton kicsit olcsóbban , mint a szervizekben. Az angol gyárakban tényleg lehet valami, mert a gyári tárcsafékbetétben amit Angliában gyártottak nem volt a széthúzó rugónak lyuk. Ha meg olcsóbb szervízt kerestek tudom ajánlani az Országos Mentőszolgálat Szervizét a Róbert Károly krt-on (bejárat a Tas utca felől), kellemes órabér (nem 4500, mint az Emil Freynél) és jó szerelők, mert a Toyota fizeti a mentőautó szserelők továbbképzését.

medwe Creative Commons License 2000.01.13 0 0 172
mostanáig figyeltem, hogy
visszaköszön-e valaki.
logout
Lux Creative Commons License 2000.01.13 0 0 171
Azt bizony jól teszed. A Carina-E és a Corolla egy német használtautó-tesztben "nagyon ajánlott" minősítést kaptak. Ez pedig nem minden külföldi kocsinak jár ám ki!
Lux
Előzmény: Carina (170)
Carina Creative Commons License 2000.01.13 0 0 170
Nekem ugy tunik, konoly hiba volt Angliaba telepiteni a gyartas egy reszet, es ennek most az Avensis issza meg a levet. Kivancsi leszek par ev mulva az ADAC listajara, hova fog visszaesni. Azt hiszem, par evig meg maradok a Carina E-nel.

Carina

medwe Creative Commons License 2000.01.12 0 0 169
Búcsúzom innen, szeretettel
üdvözlök minden Toyotást,
sok jót kiívánok az autókhoz,
végülis az Avensist leszámítva
télleg jó márka
és én már csak azért haraxom, mert
még mindig nem tudtam eladni az
enyémet, azóta is ott áll a
Toyota PEstnél, továbbá megtudtam,
hogy Európa-szerte tele vannak a
raktárak Avensissel.
BYe all.
Lux Creative Commons License 2000.01.12 0 0 168
Hali!
Az Auto Bild múlt heti számában van, de a web-oldalukon nem találtam meg. Ha gondolod, beszkennelem, és holnap elküldhetem. Amúgy csak az eleje érdekes, a hátulja maradt a régi.
Lux
Előzmény: Törölt nick (166)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.12 0 0 167
Most látom, hogy most már van olyan fórum, hogy autó-motor és az ilyen topikok átkerültek ide.
Jó ötlet volt!
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.12 0 0 166
hol lehet ezt az új corollát megnézni?
Előzmény: I. Blasius (165)
I. Blasius Creative Commons License 2000.01.11 0 0 165

Kár, hogy az 1,6-os motor maradt 110 LE-s, ezt is fel lehetett volna tornászni 120-ra, vagy pedig beletenni a kocsiba a Celica 1,8-as 140 LE-s motorját, az sem fogyaszt többet nyolc liternél, viszont végre lenne egy Golf GTI-vel egyenrangú japán autó. (bár a Honda Integra már most is az, de az beillik a TT ellenfelének is.)

Az új Corolla viszont nagyon jól néz ki, bár a háromajtóst még nem láttam, de az eddig is a legjobban nézett ki, gondolom most is így lesz.

Lux Creative Commons License 2000.01.10 0 0 164
Hali!
Szerintem a 86 lóerő szép teljesítmény egy 1.3-astól, a 97 ló viszont már szuper. Valószínűleg az már inkább egy sport-karakterisztikájú moci, alacsony fordulaton nyomatékszegény, felpörgetve viszont bivaly. Nem is tudom, egy ilyen kasznihoz miért kell ilyen nagy teljesítmény.
Nagyobb teljesítmény ellenére kisebb fogyasztás? Hát pölö az új motor már változó szelepvezérlésű (mint a Yaris-motorok), gondolom ez valamit segített a dolgon. De részleteket én sem tudok.
Lux
Előzmény: Törölt nick (162)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.01.10 0 0 163
raki!

Szerintem is cseréltesd ki a vezérmú-szíjat, biztos ami biztos (én is kicseréltettem). Volt egy barátom, aki ismerőstől vette a Hondáját, a kocsit rendszeresen szervizelték a Honda szervizben. Ezek ellenére két hét után elszakadt a vezérműszíj, valószínűleg a szerviz nem cserélte ki amikor ki kellett volna.

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.10 0 0 162
Arra én is kíváncsi lennék, hogy hogy jön ki a nagyobb lóerő alacsonyabb fogyasztás esetén.

Egyébként a 86 lóerő 1.3-as motortól jónak számít?

Előzmény: Lux (161)
Lux Creative Commons License 2000.01.10 0 0 161
Sziasztok!
Az új Corolláról képes beszámoló van a pénteki Auto Bild-ben. Természetesen a németektől nem várható el, hogy egy külföldi autóról csak jókat írjanak, ezért ez a Corolla sem "tökéletes". Mellesleg szerintem az előző is az...
A négyajtósról mellékeltek képeket is. A legfontosabb változás természetesen az első lámpák körül történt, a kerek fényszórók közös búra alá kerültek, ami optikailag tényleg nagyon jót tett a frontnak. Hátul minden maradt a régiben, meg a beltérben is, csak mintha egy kicsit sötétebb lenne a szürke tónus, és a cikk szerint nem olyan színesek az ülések, mint az előzőben.
Az 1.3-as (kint 1.4-es) motor megizmosodott, 86-ról 97 LE-re, és állítólag a fogyasztását is csökkentették (csak tudnám, hogy hova, mert az én 1.3-asom is alig fogyaszt, néha már megsajnálom...).
A többi nagyjából maradt a régiben.
Üdv:
Lux
Előzmény: guvman (160)
guvman Creative Commons License 2000.01.09 0 0 160
Udv minden Toyotasnak!

Szerintem a toyota a legjobb auto a vilagon!!!

Enyim auto lenni:Toyota Corolla Wagon (Linea Terra)
1998. marciusi, fekete.
Extra: Linea Terra + legkondi.
Velemeny: rettenetesen jo gep, csak egy kicsit kicsi belmerettel rendelkezik ( mind az utaster, mind a csomagter).

Koszonom a hozzaszolasi lehetoseget,

Guvman

Macimedve Creative Commons License 2000.01.07 0 0 159
Mondtam nem vagyok Toyotás.... De a célszerszámokra a japánoknál szinte mindig szükség van.
Én nem vagyok szerelő, eddig VW-n, Opelen, és Fordon cseréltem szíjat. A VW-nél 1 db 5-ös imbuszkulcs, 3 db villáskulcs, egy csavarhúzó és egy kisebb kalapács kell, és kb. fél óra egy embernek. (nekem) Egy gyakorlott szerelőnek nem kell több 15 percnél.
Ha valaki nem ért az autókhoz, az semmiképpen se álljon neki. Először legalábbis ne egyedül. Ha valaki egyszer már megmutatta a trükköket tizedannyi szenvedéssel (és kevesebb kárral) meg lehet úszni.
Előzmény: Espal (158)
Espal Creative Commons License 2000.01.06 0 0 158
Hi!
Egyetértek én is Macimedvével,bár ajánlják a görgöcserét is,de a legtöbbször feleslegesen,ha megnézed és szorul ,zörög,lötyög vagy akadozik akkor cseréld,egyébként mivel két görgö van együttes áruk joval több mint a szijjé.
Másrészt viszont azért lebeszélnék mindenkit az otthoni szij cseréröl még szakmabelieket is ,mivel igencsak nagy károkat lehet okozni.Amellett pl. nálam két embernek kb. 2 orás munkája volt,mivel spéci hajlékony kulcsok kellenek és ki kell szerelni az elsö motortaro bakot is, a hozzáférhetöség pedig kritikán aluli.Mivel mindent ez hajt (adagolo, kiegyenlitö tengely,vezérmü,vizszivattyu) kb. háromnegyedorát tököltek vele ketten és igencsak szaggatták a hajukat mire minden a helyére került.
Üdv:Espal

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!