Kifejezetten a kanyarodó csomóponti ág esetében javasolnám a megemelt zebra - kerékpárút átvezetés kombót.
Az egyenes sávok és piros problémájára egyrészt létezik a piros lámpa kamera... ha az nem elég, akkor leet mindenkit megszivatni egy 40-es táblával meg VÉDA kamerával...
A mindenhova állóremdőr az aligha fog menni, de szeretném gyakrabban látni, hogy a zebrán előzésnél, vagy akárcsak párhuzamos közlekedésben zebrában nem megállásnál, közvetlen zebra előtt másik sávban haladó mellett elhaladásnál félreintegetnék az embereket. Konkrétan láttam már olyan zebrán előzést, ami simán közűti veszélyeztetés bűncselekmény tettenérés lett volna, de egy rendőrautóból szépen nyugisan végignézték, mintha a világ legtermészetesebb dolga lett volna...
És az egyenes sávokba is? Mert ott is csapattak át a pirosban. Én inkább állórendőröket javasolnék az egész országba, akik intézik a jogosítványbevonást; ha nincs mit, akkor a letartóztatást, stb.
A cikkíró és a videó elnevezője egy hatásvadász idióta az-igazan-piszkos-huzas-csak-ezutan-jott. Mármint, hogy nem vette észre, hogy a gépjármű hátuljának, talán a sárvédőnek koccant a kerékpár első kereke kis sebességgel? Nagy hiba, de nem gyomorforgató és nem piszkos húzás. Ha ilyen holdkóros módra közlekednék, mint ez a kerékpáros, naponta balesetet szenvednék, de valószínűleg rég nem is élnék vagy nyomorék lennék. Tessék már megnézni, hogy milyen arányban kapják meg a kerékpárosok az elsőbbséget különböző kereszteződésekben!
Ha nincs egy jó dzsekid se, akkor az esőnadrág kevés lesz :) Nekem amikor rendszeresen esőben tekertem, az esőnadrágommal egybeépített kamásli is jól jött, sapkáról, kesztyűről meg aláöltözetről nem is beszélve.
off: Régebben másképp álltak hozzá a városok fejlesztéséhez (gondolom ez a londoni postalagút rendszer sem mai gyerek).
Pl. voltak szervízalagutak, közmű alagutak, amikben lehetett mindenféle dolgot vinni (nem kizárt, hogy a szennyvíz elvezető csatorna rendszer adta az alapot).
Mostanában moinden közmű külön le van ásva az utak alá, és bármi van, lehet bontani az utakat, kijavítani/bővíteni, majd ismét javítani az utat.
Nyilván kiépíteni egy ilyen közmű alagút rendszert egyrészt nem egyszerű, másrészt nem olcsó, de utána már pár év alatt megtérülhet - attól függően, hogy mennyit kell buherálni a közművek rendszerét.
Nekem már tört sisakom esés miatt, bár a faágak ellen is jó védelmet nyújt. EGy valami azonban ellene szól: ha berepül egy darázs vagy méh alá, akkor az elég problémás. :D (csípett már így meg, de olyan is volt, hogy még időben ki tudtam engedni a sisak levételével) Mondjuk egyes sisakok szellőző nyílásain van háló, az segít. :)
Én általában gyorsabban megyek, és sokat az autók közt, azért nekem ez a természetes, de egy 15-ös tempóhoz, csak bringaúton, olyan bringákkal valóban nem annyira indokolt a sisak, elismerem. :)
Bér az is igaz, hogy ártani nem árt (hacsak nem félti valaki a frizuráját nagyon). :)
Hát mert funkcionálisan kell öltözni télen (meg máskor is), és nem vastagon. És egy idő után gyakorlatilag minimál az izzadtság nagy tempónál is, igazából akkor kezd el alaposabban vizesedni az ember ha megáll.
Bármilyen esés lehet végzetes szerencsétlen esetben, mégsem viselsz bukósisakot, amikor elindulsz otthonról, vagy lemész egy lépcsőn. Kicsi az esélye annak, hogy bekövetkezzen egy ilyen baleset gyalog. Annak esélye, hogy eséskor bevered a fejed bringán, függ a bicikli felépítésétől, az azon elfoglalt testhelyzettől is. Egy sportosabb kialakítású bringán (pl. egy országúti vagy gravel), sokkal inkább előredőlsz, eséskor könnyen esel fejjel előre. Egy városi vagy trekking bringán inkább oldalra esel, rekunbensnél meg alig van esélye annak, hogy a fejed érjen le esésnél. Ugyanez igaz a menettempóra is.
Belgiumban (én ott jártam többet, arról tudok beszámolni) a vársoban közlekedők inkább a 15 km/h sebességhez vannak közelebb, mint a 25-30-hoz, jellemzően kerékpárúton/sávon mennek, kevésbé keveredik az autós és kerékpáros forgalom (ahol meg igen, ott az autósok sokkal jobban figyelnek). Nem is jellemző valóban a sisakviselés. Voltam viszont belga kollégákkal bringázni országútival, ott mindenki sisakban volt.