Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9347

Szia Jolet,

 

az autódhoz alapvetően passzolnak az 5W-50-es motorolajok (is), de szvsz mindenek előtt érdemes lenne felderíteni az (abnormális mértékű) olajfogyasztás okát....

Előzmény: Jolet (9345)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9346

Szia Pol1,

 

Az általad említett hajtóműolajok közül a 124-eshez szvsz az AMX, SAF-X (vagy akár a SAF-XJ) páros a befutó.

Előzmény: pol1 (9341)
Jolet Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9345

Szia!

 

Mobil1 5W50 rally formula - erről mit gondolsz?

 

 

amúgy az egyik kipuffcsövem kormos a másik tiszta...

de azt tudom, hogy az egyik lambdaszondám rossz és én arra gondoltam, hogy azért kormos...

valami füst van, de nem vészes...

szerintem...

 

ja és nem olajos a motor és nincs is folt alatta...

Előzmény: SLX-350 (9327)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9344

Szia Iceberg01,

 

A Te esetedben is meg tudom erősíteni amit az előző hozzászólásban Akkorisrossi-naj írtam: a motorok megháláják, ha az előírt minimumnál jobb minőségű motorolajat használsz hozzá.

A Skoda (elvileg) elmegy a "futottak még" kategóriát erősítő VW 501 01 jóváhagyású vagy a Powertec által képviselt VW 500 00 jóváhagyású motorolajokkal is de szvsz hosszú távra érdemes az ebben az esetben a legjobb megoldást képviselő VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 5W-40-es, 5W-30-as, 0W-40-es vagy 0W-30-as) motorolajokban gondolkodni.

Előzmény: iceberg01 (9339)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9343

Szia Akkorisrossi,

 

a konkrét esetre visszatérve nem "finomabb" vagy "durvább" olajokról beszélünk: a VW 505 00 egy dízelmotorokhoz kiadott jóváhagyás ami a (VW konszernen belül) benzinmotorokhoz nem (igazán) használható. Általánosságban minden motor meghálálja valamilyen formában (pl hosszabb élettartam, kedvezőbb üzemanyagfogyasztás), ha az előírt minimumnál jobb minőségű motorolajat használsz hozzá.

Előzmény: Akkorisrossi (9338)
Seville_ Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9342

Szia SLX-350, sziasztok!

 

Lenne egy kis problémám. Télen 2 hetente kb. 4-5 kilométert mentem az autóval és most, hogy megnéztem a nívót mintha buborékos lenne az ősszel cserélt olaj "felső része". Ez vmi probléma? Vagy hagyjam a fenébe?

Olaj 5W30, motor 3800-as V6-os (ohv). 

pol1 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 9341
Szia SLX! Az lenne a kérdésem, hogy MB W124 aut.váltóba a Castrol AMX vagy Transmax Z jó megoldás-e, illetve LS nélküli difibe a SAF-X "kényelmes"-e ? Elöre is köszönöm!
VR6turbo Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9340
Szerintem a 10w-40 bőven jó.
Előzmény: iceberg01 (9339)
iceberg01 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9339

Sziasztok!

 

Egy kis tanácsért fordulok hozzátok!

 

Nem régiben vettem egy Skoda Fabia-t, és lassan elérkezik az első olajcsere, amit 2500 km után a szervíz javaslatára, és a saját megfontolásomból is el szeretnék végezni, mivel hosszutávra tervezem az autót!

A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat tegyek bele?

Beszéltem több márka szervízzel, és teljesen mást mondott mindegyik.

Pár helyen a Castrol Powertech 10w-40-es olajat használják és arra esküsznek.

Máshol meg az 5w-30-ast különböző márkában!

Most akkor melyik legyen?

Nem szeretném ha idő előtt tönkre menne a motor a nem megfelelő olaj miatt, és ezért ugy döntöttem hogy inkább magam veszem meg az olajat és ebben kérek tanácsot tőletek!

Az autó motorja 1.2-es 12 szelepes 64 LE-s!

Előre is köszönöm a segítséget!

Akkorisrossi Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9338
SLX!

Kösz a választ, ezek szerint lesz egy vitám a boltossal hogy visszaveszi e az olajat... Viszont az lenne a kérdésem, hogy VW 502 00-ból te az 5W-40et ajánlod? Mert én ezügyben felhívtam a márkaszervízt, és azt mondták semmi értelme az előírtnál finomabb olajat használni. Neked mi a véleményed?
Előzmény: SLX-350 (9330)
pestigyerek Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9337

Bocsi, tényleg felületesen válaszoltam mert siettem.. de a lényeg hogy az olaj kérdést kicsit tulspirázza a magyar... Kint le se szarják olaj az olaj. -ez a tapasztalatom. Amugy 0W-50 nagyon is létezik, sőt versenysportban 0W-60 is. Csak hogy én is mondjak újat. :)

Amúgy a 2.2 Hdi -nél éghajlatfüggő a 5W-40 amit mondasz, mert 0W-30 is van a gépkönyvemben...

Az 50601 szint a VW saját szintmegjelölése amivel próbálja leszűkíteni a olajgyártók felhasználhatósági körét mondván az "Ő" kihegyezett nagy igénybevételű motorjaiba ne tegyenek már bármilyen jött-ment olajat. Egy ilyen bevizsgálás nem 2 forint, csak multik tehetik meg. Amúgy tényleg igazad van, bocsi a felületes és félrevezetésre alkalmas hozzászolásért.

Előzmény: SLX-350 (9333)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9336

Szia Danika77,

 

100%-os megoldás.

Előzmény: Danika77 (9335)
Danika77 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9335

Ahham!

Köszi mert a gépkönyvben B3 van követelménynek irva.

Castrol 5w40 TXT az jo lenne bele?

Előzmény: SLX-350 (9331)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9334

Szia Znow,

 

alapvetően az 5W-40-es (ACEA A3/B3/B4 minősítésű) motorolajok kiválóan megfelelnek mindkét autóhoz, így mindkét általad említett olaj kifogástalanul használható.

Előzmény: Znow (9324)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9333

Szia Pestigyerek,

 

nem egészen (sőt alig) értek egyet Veled!

 

"...meg van határozva a minimum előírt specifikációjú olaj ami a SAE besorolás szerint adja meg a teljesítményszintet..."

 

a SAE besorolás kizárólag a viszkozitási osztályra utal, a teljesítményszintet jellemzően az API vagy az ACEA minősítésekkel adják meg.

 

"...ha SAE 5W-40  API SJ/CE( csap példa) olaj van előírva akkor bármilyen típust használhatsz ... ami tartalmazza a megadott intervallumo (Pl 0W-50) ..."

 

0W-50-es olaj (tudtommal) még nem létezik de ez a kisebb gond - vannak olyan típusok ahol a gyártó ragaszkodik egy rögzített SAE osztályú motorolaj használatához (pl a 2.2-es HDI motorokhoz csak 5W-40-es motorolajok használhatóak, az M-es BMW-khez csak 10W-60-as, míg bizonyos gyári jóváhagyások kimondottan egy SAE osztályba "csomagolva" léteznek).

 

"...Amúgy az hogy 50 601-es szintet nem teljesíti a dobozra irtak szerint nem jelenti azt hogy nem tudja, mert lehet hogy a gyártásakor még nem is létezett ez a magasabb követelményszint, de attol még tudhatja..."

 

komoly összegbe mernék fogadni veled (is) hogy ilyen olaj nem létezik, de ha létezne is: mi alapján döntöd el hogy melyik olaj melyik (a dobozán fel nem tüntetett) jóváhagyással rendelkezik és melyikkel nem? Ez tipikusan hályogkovács hozzáállás, kérlek legalább másokat ne vezess félre!

Előzmény: pestigyerek (9321)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9332

Szia Fepeti001,

 

Elég alaposan leírtad a felvetéseidet, amire engedelmeddel megpróbálok röviden válaszolni.

A benzinkutakon (a cégértől függetlenül) tudtommal sehol sem forgalmazzák a "rétegigényt" jelentő "speciál" olajokat mint pl a Longlife II (pontosabban a VW 506 01 jóváhagyású olajok).  Jellemzően az általános API és/vagy ACEA követelményeket teljesítő olajok vannak a polcon, amit viszonylag sok autóhoz el lehet adni.

Ilyen esetben a gyártótól függetlenül a (jelen esetben VW 506 01) jóváhagyás megléte a döntő szempont - az autódhoz előít jóváhagyással rendelkező különböző gyártmányú motorolajokat viszont akár keverheted is egymással.

A forgalmazók (az eladási ártól függetlenül) kivétel nélkül felelőséggel tartoznak az általuk eladott árukért. Akik viszonteladói minőségben a hivatalos importőrtől veszik a portékát azok mögött biztosíték gyanánt ott áll az importőr, mások ugyanezt nem mondhatják el magukról....

Előzmény: fepeti001 (9319)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9331

Szia Danika77,

 

érdemes az ACEA B4-es (ideális esetben 5W-30-as vagy 5W-40-es) olajok közül válogatni.

Előzmény: Danika77 (9308)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9330

Szia Akkorisrossi,

 

ez esetben (benzinüzemű motrról lévén szó) valóban célszerű ragaszkodni a VW 502 00 jóváhagyású (célszerűen 5W-s) motorolajokhoz.

Előzmény: Akkorisrossi (9312)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9329

Szia Sixpack525i,

 

hát egy biztos- nekem szinte fizikai rosszullétet okozna ha egy (ilyen korú) BMW-be ásványi olaj kerülne (és a motor is valami hasonlót érezne). Joletnek válaszoltam az eredeti kérdésére - szvsz (itt már) nem olaj kérdésről van szó...

Előzmény: sixpack525i (9301)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9328

Szia Redbrandy,

 

Mivel az Opel olajokat (és általában a versenytársak olajait) nem ismerem tutkóra nem tudok véleményt mondani.

Előzmény: redbandy (9298)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9327

Szia Jolet,

 

ha nincs (látható) füst az autó mögött akkor szvsz az olaj valami "abnormális" módon (pl a főtengelyszimering mentén) távozik a motorból, ezen pedig már nem (igazán) lehet olajjal segíteni....

Előzmény: Jolet (9293)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9326

Szia Bcontact,

 

 a szintetikus motorolajok általában jobb minőséget képviselnek, több okból, pl.

  • alacsonyabb dermedéspont
  • kisebb párolgási veszteség
  • jobb öregedésállóság
  • kedvezőbb "gané"kezelési képesség
  • kedvezőbb adalékolhatóság (pl. nem kell bele dermedéspontcsökkentő, így más adalékok aránya növelhető)
  • jobb hőtűrőképesség (a SAE osztálytól függetlenül)
Előzmény: bcontact (9292)
SLX-350 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9325

Szia JRX,

 

"...megvan minden VW jóváhagyásu olaj..."

 

ebből csak arra a (meghökkentő) tényre tudok következtetni hogy párhuzamosan többféle jóváhagyási lista létezik.

Előzmény: JRX (9291)
Znow Creative Commons License 2006.03.20 0 0 9324

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy egy 2001-es Opel Vectra 2.2DTI  és egy 2.0i 16v-s Vectrába 96' esedékes az olajcsere.Mi a szakértői véleményetek egy Castrol TXT Softec 5w40-es olajról?Eddig Magnatec 5w40 volt mindkettőben.

 

Köszönöm a válaszokat!

Sziasztok

Z

JRX Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9323

506.01-ben kivétel nélkül SAE 0W-30 viszkozitásu olajak vannak,507.00-ban pedig kivétel nélkül SAE 5W-30 viszkozitásuak.

Olvass vissza legalább másfél oldalt.

Előzmény: fepeti001 (9322)
fepeti001 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9322
Szia!

A Skoda Octavia PDTDI-be a gépkönyv VW50601 olajat ír elő (részecskeszűrő meglétekor VW50700) terhelésfüggő szervízintervallum esetén. Teljesítménybesorolást (pl. 5W-40 vagy 0W-30) nem ad meg.
Előzmény: pestigyerek (9321)
pestigyerek Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9321

Szívesen írnék most egy egész oldalt, de a párom nyüstöl hogy menjünk ak IKEA-ba fellépőt venni... Szóval: a gépkönyvben meg van határozva a minimum előírt specifikációjú olaj ami a SAE besorolás szerint adja meg a teljesítményszintet, de ez már agyondumált téma lsd lentebbi hozzászólások, hivatkozások.  A lényeg hogy ha SAE 5W-40  API SJ/CE( csap példa) olaj van előírva akkor bármilyen típust használhatsz (akár úgy is hogy beviszed a márkaszervízbe olajcserekor és ők bele fogják önteni ) ami tartalmazza a megadott intervallumo (Pl 0W-50) és az API besorolás magasabb. (benzinesnél S dízelnél C utáni betü számít) Szóval dizelbe CF is jó de ha CH osztályut teszel akkor még jobb. Amúgy nem tudom a te autodba mi van előírva, de a mai olajak már márkátol függetlenül nagyon jók. Ja és egy jótanács: ne benzinkuton vegyél olajat! Bemész egy BÁRDI autonagykerbe szombaton is nyitva van, kiszolgál magánszemélyt is és qrva jó olajak vannak szintetikusak 1500-ért literje ami tudja az általad megadott VW szintet is. Amúgy az hogy 50 601-es szintet nem teljesíti a dobozra irtak szerint nem jelenti azt hogy nem tudja, mert lehet hogy a gyártásakor még nem is létezett ez a magasabb követelményszint, de attol még tudhatja.

Na megyek mert asszonyom aggodik...

Előzmény: fepeti001 (9319)
Akkorisrossi Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9320
Lenne egy kérdésem a szakértő úrhoz.

2005ös Seat Ibiza (1.4 16szelep 75LE) Castrol GTX Magnatec (10W-40) olajat vásároltam első olajcseréhez. Az autóra előírt VW szabvány a 502 00 / 505 00. Az említett olaj csak az 505 00-nak felel meg. Azt hallottam, hogy ez dízelmotorokhoz van. Ezek szerint rossz olajat vettem, vagy beletehetem nyugodt szívvel?
fepeti001 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9319
Kedves kollégák! A Skoda topicból ugrottam be, örülök, hogy van egy olajos topic is!
A következőt kérdezném:

Octavia II PDTDI autónkhoz nekünk is adott a PorschePest egy liter tartalékolajat, amit el is használtunk és ismét szükségessé válik az utántöltés. Bementem egy Schell kúthoz és kértem Octáviába való olajat, mire teljes természetességgel egy 5W-40-es flakont tettek elém majd 5000 Ft-ért. Szóltam a kutasnak, hogy ez nem teljesíti a 50601-es követeleményeit, mire azt közölte, hogy mindenki ezt viszi, akár komplett olajcserére is a VW csoport PDTDI motorjaiba, nyugodtan vigyem, jó az. Kértem, hogy adjon az előírt 0W-30-ból (50601) , ekkor közölte, hogy a Schell magyarországi kúthálózatában nem forgalmaznak az általa ajánlottnál jobb olajat, mert nincs rá igény, kb. 8000 Ft lenne egy liter. (?)
Amit kérdeznék tőletek:
Ha veszek mondjuk pl. Castrol SLX Longlife II 0W-30 olajat (melyről a Castrol ismertetője az alábbiakat írja:

A Castrol a VW/Audi fejlesztőgárdájával együttműködve, a LongLife követelményeken belül megalkotta az új, üzemanyag-takarékos, az Audi éa a VW számos típusához alkalmazható motorolajat, amely egyben teljesíti a benzin- és a dízelmotorok (beleértve a szivattyú-fúvókás dízelmotorokat is) hosszú szervízperiódusokkal kapcsolatos szigorú követelményeit.
A Castrol SLX LongLife II a második generációs LongLife motorolajok között elsőként teljesíti egyben a VW 503 00/506 00 és az 506 01 normákat, amelyeknek a múltban csak két külön termékkel lehetett stb)


és ezt használom utántöltéshez, akkor hibát követek el? Azaz szabad különböző márkájú de azonos specifikációjú olajat keverni. Nekünk dízel Skodásoknak feltétlenül el kell fogadnunk a Schell brutális árait? Egyáltalán feltétlenül Schell olaj kell bele? (hozzá kell tennem negatívan elfogult vagyok a Schell-el szemben, évek óta nem tankolok a Schellnél, annyira rossz a véleményem, nem volt olyan alkalom, hogy ne csaptak volna be, bankkártyalehúzás, kevesebb visszajáró, számlaproblémák, elfogyott az üzemanyag csak a prémium van -nem volt igaz-, mesélhetnék napestig...)


Végezetül, kicsit halkan: találtam két internetes olajos céget, az egyik 2600 Ft-ért, a másik 4200 Ftért szállítja a Castrol SLX Longlife II 0W-30 olajat. Nincs a 2600-as árnál valami sumákság? Bocsánat, némi egészséges bizalmatlanság...

Köszönöm a segítséget!
JRX Creative Commons License 2006.03.19 0 0 9318
Klikkelj a lap tetején a vásárlásra.A továbbiakat remélem már tudod.
Előzmény: G.Atti (9316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!