Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 836
Megjegyzem, mai állomásbejárási körutunk során találtunk váltózár-másodkulcsot használatban... Nem foglalkoztunk vele. Tehát a gyakorlat néha kicsit más... :(((((
Előzmény: Infós (835)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 835

Tudtommal sehogy. Én legalábbis nem tudok róla. Van egy beszállítózsák, oszt abban vannak és kész... Mávnál öt pont van a kulcstáblán, ebből lehet tudni, hogy 2odkulcsod van. :)

 

Ilyenkor keresni kell az eredetit, visszaolvasni az eseménykönyvben, a hibaelőjegyzésiben, érdeklődni, hogy hová tűnt. Ha nincs meg, akkor cserélni kell a váltózárban és a biztberben az őrlemezeket, hogy ne lehessen ezt a kulcsot felhasználni.

Előzmény: Bálint23-24 (834)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.09.15 0 0 834
Hogy jelölik a Hév-nél a másodkulcsokat?
Előzmény: Infós (831)
Bahn Creative Commons License 2005.09.15 0 0 833
Szép bizony és iszonyatosan veszélyes. Lásd tegnap. És mégis.
Előzmény: Infós (831)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 832

A vonatszámból következtettem ki, meg abból, amit meséltek.

 

Nincs arra vonalismeretem, nem tudom, hogy milyen szerelvény (hogyan gyorsul), hol áll meg az állomás területén stb.

Előzmény: Törölt nick (829)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 831

???

 

Az azért szép... Érdekes, hogy a Hévnél nem jelölik külön a váltózár-másodkulcsokat, mint a "nagy testvér"-nél... :(((

Előzmény: Bahn (830)
Bahn Creative Commons License 2005.09.15 0 0 830
" - másodkulccsal dolgoztak?"

Sajnos harmadkulccsal:(((
Előzmény: Füsti-67 (823)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 828
Köki felé. Azzal jött volna egy kolléga délutánra Pestre.
Előzmény: Törölt nick (826)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 827
Itt egy angolon lépett ki, gondolom nem kampózodott be...
Előzmény: Füsti-67 (825)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.15 0 0 825
Hát pont úgy biztos nem, mert ott a felvágáskor átállt teljesen és valószínű, hogy a sebesség miatt borult ki, mert nem bírta bevenni az ívet. A nyugatiban viszont, ha a felvágott váltón 36-tal siklott, akkor az megsérülhetett a felvágás miatt, és nem simult, ezek szerint. Nem?
Előzmény: Infós (824)
Infós Creative Commons License 2005.09.15 0 0 824
Ha már Szajol, a Nyugatiban a bejáró 709-es pont úgy esett ki pár hete hétvégén, mint Szajolban az a bizonyos vonat. Csak ott 103-mal lépett ki, itt meg "csak" 36-tal (37-tel). Egyébként a váltó 20-as. :)
Előzmény: Füsti-67 (823)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.15 0 0 823

Köszi, hogy megírtad, mert ezt nem tudtam.

 

De akkor hogyan járt be mégis?

 

Szabad jelző mellett, mert

 - bizt.ber. mechanikai vagy elektromos hiba miatt mégis tudott jelzőt kezelni?

 - másodkulccsal dolgoztak?

 - a vonat előtt oldott, és váltót dobott hirtelen a II. helyett a III.-ra? (ez kicsit sem valószínű)

 - fel volt vágva a II-III vágányok között terelő váltó, és a vg.út a II.-ra volt lezárva, de ő a III.-on kötött ki? (kicsit Szajolhoz hasonló)

 

Megállj állású jelző mellett, mert

 - nem vette figyelembe a mozd.vez.
 - Hívójelzést kapott

 - élőszóval v. Szabad az elhaladás jelzéssel behozták, "beintették"

 

Utóbbi két esetben el tudnám képzelni pl., hogy elromlik a berendezés, ezért Megállj mellett járnak mondjuk reggel óta, és ekkor történik figyelmetlenségből a baleset.

 

Persze kár latolgatni, remélem hamarosan megírja valaki a frankót!

Előzmény: Bahn (822)
Bahn Creative Commons License 2005.09.15 0 0 822
A kérdéses váltó kulcsa az irodai rendelkező berendezésben van, és függésben van a III.vágányra beállított menetekre. Magyarán, ha kulcs nincs bent (ipv. kiszolgálás van), nem lehet vágányutat zárni és jelzőt kezelni arra a vágányra.
Az állomás egyébként nem biztosítottnak minősül, függetlenül attól, hogy a páros vége biztosított. Ráadásul ahol csak kulcsazonosító berendezés működik, az az állomás nem biztosított. De ennek ehhez a balesethez semmi köze, egy biztosított állomáson is megtörténhetett volna, annyira fel lettek rúgva az alapvető szabályok.
Előzmény: Füsti-67 (821)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.15 0 0 821

A dolog bejárás közben történt a nem biztosított végen. De berendezés itt is van, kulcsazonosító. Ennek a váltónak a kulcsa is szerintem a berendezésben kellett volna, hogy legyen, vagy az I. bódéban, vagy a forgalmi irodában.

Persze elképzelhető, hogy mondjuk később telepítették a váltót, mint a berendezést, és ez kimaradt. Ilyenkor az állandóan zárva tartott váltókra vonatkozó előírások szerint kellett volna a helyes állást ellenőrizni, távolról rátekintéssel a váltókezelőnek és a kulcs meglétéről a kulcsot őrző dolgozónak (F2. 2.71. 7. alpont).

Előzmény: Osmin (820)
Osmin Creative Commons License 2005.09.15 0 0 820

Bár nem ismerem ennyire Kispest állomás berendezését, de ha a kijárati jelzőn továbbhaladást engedélyező jelzési kép van, akkor nem feltételezhetem, hogy a váltók lezárt állapotban arra vezetnek, amerre kéne?

 

Amúgy egy külön misét megér, hogy Kispest biztosított vagy nem biztosított állomás-e? A páros végén biztosított, a páratlan végén nem biztosított a bejárati jelző. Hogy is van ez???

Előzmény: Bárdos Imre (808)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.14 0 0 819
Nem tudom, én nem jártam a helyszinen.
Előzmény: 698 (812)
Beni14 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 817

 A tegnapi Bak törés eredménye. ( a fenébe, hallottam egy nagy puffanást és nem mentem ki)

 

 

 

 

Distván Creative Commons License 2005.09.14 0 0 816
na ezt jól összehoztam:(
Előzmény: Distván (814)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.14 0 0 815
Jól olvastad, tényleg a villamos sinen is átrobogott a vonat útban a traktorgyár felé, de nem az Üllői úti vágányokon, ahol az 50-es jár, hanem a Hoffherr Albert úti (ez párhuzamos a vasúttal) összekötővágányon, ami az 50-es és a 42-es villamos vonalát köti össze. Ezen a vágányon csak üzemi menetek szoktak közlekedni.
Előzmény: m61019andras (811)
Distván Creative Commons License 2005.09.14 0 0 814

Sziasztok!

 

10 éve történt...

 

 

 

(Fotó: Németh P.)

 

... a képekhez tartozó újságcikkek a Kisalfölből.

 

 

Kisalföld, 1995. szeptember 16., szombat

 

Vonatkarambol a GySEV vonalán

 

Súlyos vasúti baleset történt tegnap délelőtt 9 óra 15 perckor
a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút ausztriai fővonalán. A Wulka-
prodersdorfból Ebenfurtra tartó személyvonat a Müllendorf
és Neufeld an der Leitha közötti szakaszon összeütközött a
vele szemben közlekedő tehervonattal. A baleset következtében
az osztrák motorkocsiban helyet foglaló két személy, az ÖBB
vonatvezetője, valamint Simon Csaba, a GySEV soproni igaz-
gatóságának forgalmi osztályvezetője életét vesztette.
20 személy megsérült, közülük ötöt súlyos, életveszélyes
állapotban szállították a neunkircheni, a bécsújhelyi és a kis-
martoni kórházba. Az öt magyar sérült között van Holper Ferenc,
a tehervonat magyar villanymozdonyának vezetője is. Mint azt az
azonnal a helyszínre siető GYSEV-vezérigazgató, dr. Berényi János
elmondta, az anyagi kár is jelentős.

 

 

szeptember 18., hétfő

 

A tragédiát emberi mulasztás okozhatta

 

Hivatalosan hírzárlatot ugyan ismereteink szerint nem rendeltek el a
pénteki, burgenlandi vasúti szerencsétlenség ügyében, ám az illetékes
szervek egyelőre húzódoznak a válaszadás elől. Annyi bizonyos, hogy
a vizsgálatot az Osztrák Államügyészség vezeti, magas rangú szak-
értők bevonásával. Készségesen nyilatkozott viszont soproni
szerkesztőségünknek Wilhelm Lampel, a GySEV osztrák üzletigazgató-
ságának vezetője. Mint elmondta, az eddigi vizsgálatok szinte teljesen
kizárják a műszaki hibát, s a baleset a Neufelden szolgálatot teljesítő
vasutas mulasztásából következhetett be. Ma ismét közösen folytatják
az eset részletes elemzését.
Az osztrák motorkocsival összeütközött tehervonat mozdonyvezetője,
Holper Ferenc az eset után súlyos, életveszélyes sérülésekkel került a
neunkircheni kórházba. Az intenzív osztály ügyeletes orvosa elmondta,
hogy az eddig elvégzett műtéti beavatkozások során - meglátása szerint -
- sikerült a közvetlen életveszélyt elhárítani, az alapvető életfunkciók
normálisan működnek. A magyar vasutast továbbra is folyamatosan
altatják, hogy a még szükséges operációkat jobban elviselhesse. 

V. G.

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.14 0 0 813

50 es villcsi nem éppen a Lajosmizsei sorompónál metszi a 142-est?

 

50 ÚTVONALA:

KISPEST, HATÁR ÚT VÁ. - ÜLLŐI ÚT - PESTSZENTLŐRINC, BÉKE TÉR VÁ.

ÉRVÉNYES: 2002. MÁJUS 1-TÓL

MEGÁLLÓHELYEK: MENETIDŐ
PERCBEN: KISPEST, HATÁR ÚT VÁ. - CORVIN KÖRÚT 2 LEHEL UTCA 3 KOSSUTH TÉR 5 FŐ UTCA 6 ÁRPÁD UTCA 7 KISPEST, VILLANYTELEP 9 LAJOSMIZSEI SOROMPÓ 10 TINÓDI UTCA 11 DARÁNYI IGNÁC UTCA 13 KEMÉNY ZSIGMOND UTCA 14 BAROSS UTCA 16 VÁROSHÁZ UTCA 17 SZARVAS CSÁRDA TÉR 19 MADARÁSZ UTCA 20 IPARVASÚT 21 SALLAI IMRE UTCA 23 NAGYENYED UTCA 24 TARKŐ UTCA 25 PESTSZENTLŐRINC,
BÉKE TÉR VÁ.

Előzmény: Törölt nick (810)
698 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 812

Képek lesznek az estről?

 

Előzmény: Bárdos Imre (808)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.14 0 0 811
Nem valami villamos vágányokról volt szó? Én nem nagyon ismerem a környéket, bocs ha hülyeséget írtam, de mintha azt olvastam volna.
Előzmény: Törölt nick (810)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.14 0 0 809
Hát nagy szerencse, hogy nem közlekedett éppen akkor villamos!
Előzmény: Bárdos Imre (808)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.09.14 0 0 808

A bak a Keletiben téves információ volt, helyette Sopronban fogott bakot a 910. sz. vonat betolás közben. Viszont a mozdonyvezető Keletis volt, így valami igazság csak volt a hírben. :)))

 

Kispesten a 2815. sz. vonat a 102 psz. vezérlővel az élen landolt a traktorgyárban. A mozdonyvezető állítólag kb. 50 méterről látta meg a helytelenül álló váltót, amikor már túl sok mindent nem tehetett. A vonat elment kitérőbe, átvágott a villamosvágányon és a közúton, majd a gyárkaput "kinyitva" kb. két méterre becsúszott a gyár területére.

 

A hírek szerint tolatást végeztek az iparvágányon. ami után úgy hagyták a váltót.

szili1250 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 807
Képeket nem tudsz véletlenül mutatni? Köszi!
Előzmény: Bahn (788)
V43 1359 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 806

Na ezt nem tudom megmondani.

Ha tudok valami konkrétabbat, szólok. (Ha nem előz meg vki illetékesebb.)

Előzmény: m61019andras (805)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.14 0 0 805

Mennyire sérült a gép illetve a kocsi?

Előzmény: V43 1359 (804)
V43 1359 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 804
Kémem jelentése szerint egy elsőosztályú GYSEV-es IC kocsival ment a 144-es Gigant a baknak.
Előzmény: m61019andras (802)
exmv Creative Commons License 2005.09.14 0 0 803

Fedvény, hogy ne terjedjen:

 

Bak Sopronban.

Előzmény: hjvb (797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!