Megjegyzem, mai állomásbejárási körutunk során találtunk váltózár-másodkulcsot használatban... Nem foglalkoztunk vele. Tehát a gyakorlat néha kicsit más... :(((((
Tudtommal sehogy. Én legalábbis nem tudok róla. Van egy beszállítózsák, oszt abban vannak és kész... Mávnál öt pont van a kulcstáblán, ebből lehet tudni, hogy 2odkulcsod van. :)
Ilyenkor keresni kell az eredetit, visszaolvasni az eseménykönyvben, a hibaelőjegyzésiben, érdeklődni, hogy hová tűnt. Ha nincs meg, akkor cserélni kell a váltózárban és a biztberben az őrlemezeket, hogy ne lehessen ezt a kulcsot felhasználni.
Hát pont úgy biztos nem, mert ott a felvágáskor átállt teljesen és valószínű, hogy a sebesség miatt borult ki, mert nem bírta bevenni az ívet. A nyugatiban viszont, ha a felvágott váltón 36-tal siklott, akkor az megsérülhetett a felvágás miatt, és nem simult, ezek szerint. Nem?
Ha már Szajol, a Nyugatiban a bejáró 709-es pont úgy esett ki pár hete hétvégén, mint Szajolban az a bizonyos vonat. Csak ott 103-mal lépett ki, itt meg "csak" 36-tal (37-tel). Egyébként a váltó 20-as. :)
- bizt.ber. mechanikai vagy elektromos hiba miatt mégis tudott jelzőt kezelni?
- másodkulccsal dolgoztak?
- a vonat előtt oldott, és váltót dobott hirtelen a II. helyett a III.-ra? (ez kicsit sem valószínű)
- fel volt vágva a II-III vágányok között terelő váltó, és a vg.út a II.-ra volt lezárva, de ő a III.-on kötött ki? (kicsit Szajolhoz hasonló)
Megállj állású jelző mellett, mert
- nem vette figyelembe a mozd.vez. - Hívójelzést kapott
- élőszóval v. Szabad az elhaladás jelzéssel behozták, "beintették"
Utóbbi két esetben el tudnám képzelni pl., hogy elromlik a berendezés, ezért Megállj mellett járnak mondjuk reggel óta, és ekkor történik figyelmetlenségből a baleset.
Persze kár latolgatni, remélem hamarosan megírja valaki a frankót!
A kérdéses váltó kulcsa az irodai rendelkező berendezésben van, és függésben van a III.vágányra beállított menetekre. Magyarán, ha kulcs nincs bent (ipv. kiszolgálás van), nem lehet vágányutat zárni és jelzőt kezelni arra a vágányra. Az állomás egyébként nem biztosítottnak minősül, függetlenül attól, hogy a páros vége biztosított. Ráadásul ahol csak kulcsazonosító berendezés működik, az az állomás nem biztosított. De ennek ehhez a balesethez semmi köze, egy biztosított állomáson is megtörténhetett volna, annyira fel lettek rúgva az alapvető szabályok.
A dolog bejárás közben történt a nem biztosított végen. De berendezés itt is van, kulcsazonosító. Ennek a váltónak a kulcsa is szerintem a berendezésben kellett volna, hogy legyen, vagy az I. bódéban, vagy a forgalmi irodában.
Persze elképzelhető, hogy mondjuk később telepítették a váltót, mint a berendezést, és ez kimaradt. Ilyenkor az állandóan zárva tartott váltókra vonatkozó előírások szerint kellett volna a helyes állást ellenőrizni, távolról rátekintéssel a váltókezelőnek és a kulcs meglétéről a kulcsot őrző dolgozónak (F2. 2.71. 7. alpont).
Bár nem ismerem ennyire Kispest állomás berendezését, de ha a kijárati jelzőn továbbhaladást engedélyező jelzési kép van, akkor nem feltételezhetem, hogy a váltók lezárt állapotban arra vezetnek, amerre kéne?
Amúgy egy külön misét megér, hogy Kispest biztosított vagy nem biztosított állomás-e? A páros végén biztosított, a páratlan végén nem biztosított a bejárati jelző. Hogy is van ez???
Jól olvastad, tényleg a villamos sinen is átrobogott a vonat útban a traktorgyár felé, de nem az Üllői úti vágányokon, ahol az 50-es jár, hanem a Hoffherr Albert úti (ez párhuzamos a vasúttal) összekötővágányon, ami az 50-es és a 42-es villamos vonalát köti össze. Ezen a vágányon csak üzemi menetek szoktak közlekedni.
Súlyos vasúti baleset történt tegnap délelőtt 9 óra 15 perckor a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút ausztriai fővonalán. A Wulka- prodersdorfból Ebenfurtra tartó személyvonat a Müllendorf és Neufeld an der Leitha közötti szakaszon összeütközött a vele szemben közlekedő tehervonattal. A baleset következtében az osztrák motorkocsiban helyet foglaló két személy, az ÖBB vonatvezetője, valamint Simon Csaba, a GySEV soproni igaz- gatóságának forgalmi osztályvezetője életét vesztette. 20 személy megsérült, közülük ötöt súlyos, életveszélyes állapotban szállították a neunkircheni, a bécsújhelyi és a kis- martoni kórházba. Az öt magyar sérült között van Holper Ferenc, a tehervonat magyar villanymozdonyának vezetője is. Mint azt az azonnal a helyszínre siető GYSEV-vezérigazgató, dr. Berényi János elmondta, az anyagi kár is jelentős.
szeptember 18., hétfő
A tragédiát emberi mulasztás okozhatta
Hivatalosan hírzárlatot ugyan ismereteink szerint nem rendeltek el a pénteki, burgenlandi vasúti szerencsétlenség ügyében, ám az illetékes szervek egyelőre húzódoznak a válaszadás elől. Annyi bizonyos, hogy a vizsgálatot az Osztrák Államügyészség vezeti, magas rangú szak- értők bevonásával. Készségesen nyilatkozott viszont soproni szerkesztőségünknek Wilhelm Lampel, a GySEV osztrák üzletigazgató- ságának vezetője. Mint elmondta, az eddigi vizsgálatok szinte teljesen kizárják a műszaki hibát, s a baleset a Neufelden szolgálatot teljesítő vasutas mulasztásából következhetett be. Ma ismét közösen folytatják az eset részletes elemzését. Az osztrák motorkocsival összeütközött tehervonat mozdonyvezetője, Holper Ferenc az eset után súlyos, életveszélyes sérülésekkel került a neunkircheni kórházba. Az intenzív osztály ügyeletes orvosa elmondta, hogy az eddig elvégzett műtéti beavatkozások során - meglátása szerint - - sikerült a közvetlen életveszélyt elhárítani, az alapvető életfunkciók normálisan működnek. A magyar vasutast továbbra is folyamatosan altatják, hogy a még szükséges operációkat jobban elviselhesse.
50 es villcsi nem éppen a Lajosmizsei sorompónál metszi a 142-est?
50
ÚTVONALA:
KISPEST, HATÁR ÚT VÁ. - ÜLLŐI ÚT - PESTSZENTLŐRINC, BÉKE TÉR VÁ.
ÉRVÉNYES: 2002. MÁJUS 1-TÓL
MEGÁLLÓHELYEK:
MENETIDŐ PERCBEN:
KISPEST, HATÁR ÚT VÁ.
-
CORVIN KÖRÚT
2
LEHEL UTCA
3
KOSSUTH TÉR
5
FŐ UTCA
6
ÁRPÁD UTCA
7
KISPEST, VILLANYTELEP
9
LAJOSMIZSEI SOROMPÓ 10
TINÓDI UTCA
11
DARÁNYI IGNÁC UTCA
13
KEMÉNY ZSIGMOND UTCA
14
BAROSS UTCA
16
VÁROSHÁZ UTCA
17
SZARVAS CSÁRDA TÉR
19
MADARÁSZ UTCA
20
IPARVASÚT
21
SALLAI IMRE UTCA
23
NAGYENYED UTCA
24
TARKŐ UTCA
25
PESTSZENTLŐRINC, BÉKE TÉR VÁ.
A bak a Keletiben téves információ volt, helyette Sopronban fogott bakot a 910. sz. vonat betolás közben. Viszont a mozdonyvezető Keletis volt, így valami igazság csak volt a hírben. :)))
Kispesten a 2815. sz. vonat a 102 psz. vezérlővel az élen landolt a traktorgyárban. A mozdonyvezető állítólag kb. 50 méterről látta meg a helytelenül álló váltót, amikor már túl sok mindent nem tehetett. A vonat elment kitérőbe, átvágott a villamosvágányon és a közúton, majd a gyárkaput "kinyitva" kb. két méterre becsúszott a gyár területére.
A hírek szerint tolatást végeztek az iparvágányon. ami után úgy hagyták a váltót.