Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162084

Persze, mert ott csak MÁV személyzet jár velük... :-)

 

Itt a megoldás: nem MÁV-os vezérrel a menetidő minimum 20%-kal csökkenthető! Ez gazdaságilag roppant előnyös. Igaz, az első borulásnál vége lenne a dalnak:-)

 

Megjegyzés: a repülőtársaságok beépítik a jegyárakba a lezuhant áldozatok hozzátartozóinak járó kárpótlás összegét, ahelyett, hogy biztonságosabb gépeket használnának...

Előzmény: Vendégsín (162077)
amicus Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162083
Az Amicus Magazin szerint pedig kevéssel maradtál le az Év Embere Díjról Amica és amicus mögött :-)
Előzmény: Carpy (162076)
Vendégsín Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162082
A Coradia Duplex villamosmotor-vonatokat kifejezetten az elővárosi forgalomra tervezték...
...
Az utastér kialakítás ezen vonattípusnál is, mint az Alstom emeletes vonatánál lehetővé teszik az InterCity vonattá való alakítást.


Hogy van ez?
Mert akkor az első nem jó, vagy mindkettő jó

A vonatot olyan elektromos berendezésekkel látták el, amely lehetővé teszi a több országon való közlekedést, például Ausztria, Magyarország és Szlovákia viszonylatban. az elővárosi IC forgalomba.

Bingó! Ez kell nekünk!
Kanadában azért még nem járt minden vasúti vezető.
Előzmény: Törölt nick (162071)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162081

Sv-Boba:

 

A projekt befejezésének határideje: 2006. október 31.

Mármint gondolom a tervezésé...

A kiáltvány szóhasználata mintha nem lenne teljesen következetes, hogy a "projekt" magát az átépítést, vagy csak annak tervezését jelenti-e...

 

Minden esetre szomorú és meglepett lennék, ha előbb az Sv-Boba épülne át, és nem a Bp-Sv, bár itthon minden lehet.

Előzmény: Törölt nick (162074)
oldmumus Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162080
Csak nem valami olyan mozdonybol keszult ami a Keletibol jon? Pl. Maestral.
Előzmény: Z. Z. (162073)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162079

bocsánatot kérek.

az én hibám.

Lemaradt.

Pontosabban kihúztam a cikből, hogy rövidebb legyen a bemásolás.

 

a NAVIGATOR kiadó, 1996 óta megválasztja Magyarországon "az év Logisztikai emberét".

 

Eddig három vasutas, ebből kettő MÁV-os jutott ide be.

 

az eddigiek :

 

- 1997 = Sipos István, MÁV

- 1998 = Kautz István

- 1999 = dr. Berényi János GySEV,

- 2000 = Wáberer György,

- 2001 = Iszak Tíbor,

- 2002 = Révész Bálint,

- 2003 = Fülöp zsolt,

- 2004 = Kovács Imre MÁV

 

 

Előzmény: Carpy (162076)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162078

...még hozzá egyhangú szavazással :-)

 

Egyébként neki a Magyar Közlekedési Kiadó áruszállítási szakfolyóirata, a Navigátor ítélte ezt oda...

 

Nekem is odaítélhetnének már a bácskai v. az izsáki "könyvtárban" valami hasonló megtisztelő címet :-)

 

Előzmény: Carpy (162076)
Vendégsín Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162077
Debrecen felé minden IC azonos menetidőt "fut".

Persze, mert ott csak MÁV személyzet jár velük... :-)
Előzmény: sb2005 (162066)
Carpy Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162076
Nem pontosan ertem: Ki valasztotta az illetot az Ev Emberenek? A Times, vagy a Kacsa Magazin?

(A Carpy Magazin szerint az Ev Embere Carpy.)
Előzmény: Törölt nick (162075)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162075

Kovács Imre az Év embere .

 

Kovács Imre nevéhez fűződik a hazai vasúti áruszállítás dinamizálása.

 A 40 éves szakember két éve áll a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágának élén, mint főigazgató. Kinevezése előtt a GySEV Rt. kereskedelmi igazgatóhelyettese volt. 

 . Kovács Imre árufuvarozási főigazgató irányításával dinamikus és eredményes lett a MÁV Rt. áruszállítási teljesítménye.

Európai szinten is jelentős mértékben nőtt a vasúti áruszállítás részaránya, amely mindenekelőtt köszönhető az új hazai és nemzetközi üzletpolitikának.

 

A nyereséges áruszállítási teljesítmény mellett, Kovács Imre vezetői munkájának köszönhetően, szakmailag is elfogadott, új menedzsment új stílusban vezeti a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágát, amely – érdekeltségeivel közösen – ma már MÁVCARGO néven közös stratégiai elveket képvisel.

Kovács Imre vasúti szakmai elkötelezettsége közismert, személyében az új, vasúti menedzsergeneráció részesül elismerésben, amikor az árufuvarozási főigazgató az Év embere díjat átveszi.

 

 A 40 éves szakember eddigi, kétéves vezetői működésével új fejezet kezdődött a magyar vasúti áruszállításban.

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162074

Brüsszeli határozatok.

 


Közlekedésfejlesztési támogatások magyarországnak.

 

 

A magyar közlekedés fejlesztése tárgyában újabb, brüsszeli támogatásról szóló határozatok születtek.

A támogatási javaslatokat a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közvetlenül nyújtotta be a Bizottsághoz.

 A támogatások összértéke 9,6 millió euró, azaz 2,4 milliárd Ft. Ez a támogatás a magyar költségvetés 4 milliárd forintját egészíti ki.

A négy projekt teljes, elismert költsége 26,5 millió euró (6,6 milliárd Ft). A támogatott fejlesztések:

 - a Szajol és Záhony közötti vasútvonal felújítása;

 - a Székesfehérvár és Boba közötti vasútvonal felújítása;

 - valamint két, a Duna hajózhatóságának javításához szükséges tanulmány elkészítése.


A Szajol–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalra vonatkozó, 18 millió euró értékű tervezési munka a határozat alapján 33,33%-os, azaz 6 millió euró támogatásban részesül. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítását, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítését, az energiaellátást, a biztosító berendezéseket, a távközlési munkákat, a térvilágítást, az épületek terveit, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítését foglalják magukban.

A tervezési feladatokat, valamint a projekt végrehajtásával megbízottak – közbeszerzési folyamat keretében történő – kiválasztását 2006. szeptember 30-i határidővel kell elvégezni. A Szajol–Záhony vasútvonal teherforgalma az 1990 előttinek 1/3-ára esett vissza, azonban jelentős a szerepe a transz-európai összeköttetések számára, ezért közös érdekű európai projektnek minősül. A támogatás révén megvalósuló fejlesztések hatására európai normáknak megfelelő, korszerű, 225 kiloNewton (kN) tengelyterhelésre alkalmas kétvágányú, villamosított pálya valósulhat meg, amely 160 km/óra sebességű közlekedést tesz lehetővé.

 



A Székesfehérvár–Boba vasútvonalra vonatkozó, 5 millió euró értékű tervezési munka a Bizottság határozata alapján 40%-os, azaz 2 millió euró támogatást kap. A tervezési feladatok a vasúti pálya felújítására, a műtárgyak, illetve a villamos felsővezetékek átépítése, a biztosító berendezésekre, a távközlési munkákra, a térvilágításra, az épületek terveire, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítésére vonatkoznak.

A vasútvonal jelenlegi tervezési sebessége 100 km/óra, a Bakony hegységen átvezetett kedvezőtlenebb domborzatú szakaszain pedig 80 km/óra. A fő célkitűzés hogy a pálya feleljen meg a 225 kN tengelyterhelés követelményének, javuljanak a közlekedés-irányítási körülmények és a biztonság (miközben az utazási sebesség nő), s épüljön valamennyi állomáson és megállóhelyen magas peron. A projekt befejezésének határideje: 2006. október 31.


A Duna hajózási útvonala fontos eleme a TEN (Trans European Network, transz-európai infrastrukturális hálózatok) hálózatnak, szerepel az elsőbbségi projektek között is. A Duna hajózhatóságának javításához szükséges két tanulmány készítését – amelyek a komplex folyógazdálkodás részét képezik – Brüsszel 50%-os támogatásban részesíti, azaz a 2,2 millió euró teljes költségből 1,1 millió euró támogatást ítélt meg.

Z. Z. Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162073
 A perontetővel kapcsolatban eszembe jut egy régi történet, amikor a rakmintás vonat mozdonyvezetőjének írásbelit kézbesítenek Fc-ben, hogy K jelű vágányra nem járhat. Melyik az a K jelű vágány - kérdezi. Hát a perontetős - válaszolja a forgalmista. Akkor írja rá azt is - mondja a mozdonyvezető, így rákerült az írásbelire az, hogy perontetős vágányra nem járhat be. Mit ad isten, Kelenföldön kanyarodik befelé, és a 14-re áll a vas. Megáll a tető előtt. Jön a forgalmista, a mozdonyvezető mutatja, hogy őt bizony rossz helyre járatták. Biztos senki nem találná ki: született egy új írásbeli rendelkezés, miszerint: Ez a tető nem perontető :-)))) Persze ez már régen történt, nekem is úgy mesélték, lehet, nem is így volt ...
radio100jozsi Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162072

Szerintem pont jó a 15 perces menetidő, 31 km 15 perc alatt, a pálya 120-as, nem tudom, hogy mi a kérdés? Vagy ti nem hallottatok a 0-120-ra 1mp alatt gyorsuló, míg 120-ról 0-ra 1 mp. alatt lassuló taurusról? :-)))

 

 

De a vágányzári menetrendet ne vegyétek ilyen komolyan, az nem mond semmit, csak kb benne vannak a vonatok, és kész, erről bőven van tapasztalatom a 100(a)-ról.

 

 

Előzmény: gmarc (162069)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162071

Döntés márciusban várható


Célegyenesben a MÁV motorvonat-tendere .

 

A MÁV a motorvonat-tenderrel a szállítási idő és a költségek csökkentése szempontjából Európában már jól bevált, illetve gyártásban lévő, korszerű motorvonatot kíván beszerezni. A műszaki ajánlatok értékelését az év elején fejezték be, és azt követően január végén már csak három pályázó céggel kezdődtek meg az árajánlatokat tartalmazó kereskedelmi tárgyalások. Összehasonlításképpen az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégek járművei.


 A motorvonat-tenderen induló Alstom Magyarországon különlegességnek számító emeletes vonattal pályázik. A Coradia Duplex villamosmotor-vonatokat kifejezetten az elővárosi forgalomra tervezték, a világon már mintegy ötezer kocsi közlekedik. A 120-140 km/órás sebességre alkalmas jármű esztétikus megjelenésű utastere 123 rendkívül kényelmes üléssel van ellátva.

A szerelvény hatvan százalékban alacsonypadlós kialakítása könnyebb le- és felszállást tesz lehetővé, illetve megkönnyíti az utazást a mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető mellékhelyiség. Az emeletes járművekkel egyidőben 40 százalékkal több utas szállítható a hagyományos szerelvényekhez képest.


 A kanadai Bombardier Ausztriában már közlekedő áramvonalas Talent típusú villamosmotor-vonatot ajánl a MÁV számára.

 A 140 km/órás sebességre képes, 126 férőhelyes vonatra kerekesszékkel, babakocsival és kerékpárral is kényelmesen fel lehet szállni. Ilyen típusú vonatból 11 szerelvény állt forgalomba Salzburg környékén, és az osztrák vasút (ÖBB) további száz ilyen járművet rendelt.

 A vonatot olyan elektromos berendezésekkel látták el, amely lehetővé teszi a több országon való közlekedést, például Ausztria, Magyarország és Szlovákia viszonylatban. A tenderen előnyt jelenthet a vállalat számára, hogy a Bombardier Dunakeszi üzemében végezhetnék a vonatok javítási, szerelési munkálatait.

 



 A svájci Stadler cég ugyancsak az elővárosi forgalomra tervezett villamos és dízel moduláris felépítésű motorvonattal pályázik.

A járművek a forgalmi, illetve utaskapacitási igények függvényében 4, 5, illetve 6 kocsis összeállításban üzemeltethetők.

Az utastér kialakítás ezen vonattípusnál is, mint az Alstom emeletes vonatánál lehetővé teszik az InterCity vonattá való alakítást. A vonatok elektromos berendezéseit úgy alakították ki, hogy azok alkalmasak legyenek a határokon átmenő, más országokban való, más áramnemű közlekedésre. A Stadler motorvonatokból már Svájcban közlekedik néhány, és a német vasútnál is rendeltek húszat ebből a járműből.

A motorvonat pályázat tehát a célegyenesbe ért, és várhatóan március közepéig megszületik a tendergyőztes, s azután kiderül, hogy a MÁV járműparkja milyen új vonatokkal újulhat meg.

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162070
 A Sopron témához a Magyar vasúttörténet című könyvből ennyivel tudok hozzájárulni.
gmarc Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162069
_nyunyuka tudna mesélni a késésekről és annak behozásáról:-) Lehet hogy a vágányzáriban kap valahol 5 percet a 916, ezt itt be lehet hozni:-))
Előzmény: sb2005 (162067)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162068
Fűmagot.
Előzmény: marslakó (162005)
sb2005 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162067

Igen de akkor ez azt jelenti hogy a 910-es sosem szokott késni???

Én még arrafelé nem tapasztaltam késést, persze ritkán járok arra, évente ha kétszer.

 

Előzmény: gmarc (162065)
sb2005 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162066

Vonaton van WC, IC-n még ki is néz valahogy:-))

De ezt a menetrend eltérést tényleg nem értem, Debrecen felé minden IC azonos menetidőt "fut".

Előzmény: Törölt nick (162064)
gmarc Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162065

Van ennek valami kézzelfogható oka??

 

Valahol be kell hozni a késést...:-)

Előzmény: sb2005 (162062)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162064
Mert a második vezérnek hasmenése van........:-)))
Előzmény: sb2005 (162062)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162063
Ehhez nem kell lemennie az autópályára :-))))).
Előzmény: Törölt nick (162060)
sb2005 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162062

IC 916 menetideje a megadott időpontokban nekem 20 perc Győr és Csorna között.

IC 910 viszont 15 perc ugyanarra a távra.

Miért megy az egyik gyorsabban mint a másik? Van ennek valami kézzelfogható oka??

 

Előzmény: gmarc (162058)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162061
Végre elkezdik valamennyire kihasználni a pálya adottságait :-))). Nem kellide nekünk kirakatvonal, ETCS meg társai :-))))).
Előzmény: M412192 (162057)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162060

Szerintem Komáromnál lemegy az autópályára s ott megy Győrig.

 

Képzeld el amikor a Ciklámen express IC elkezd indexelni, kihúzódik a belső sávba és tól egy hatodik sebességet 140-nél, és gyorsít 200-ig.

 

na jóó, csak 190-ig.

 

Mivel a vonat utolsó kocsiján nincs rendszámtábla az autópálya rendőrök mehetnek a búbánatba a trafipaxukkal..............:-)))

Előzmény: M412192 (162057)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162059
Na akkor jó estét kívánok! Lezárom a szavazást mozdonyon utazás ügyben, és megolvasom a nekem szóló kedves kirohanásokat.
gmarc Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162058

Ciklámen -Savaria IC menetideje Győr-Csorna viszonylatban csak 15 perc az eddigi 20 perc helyett. Az átlagsebessége nekem így 124 km/h-ra jött ki. Nem lehet, hogy rossz adat szerepel az Elvirában?

 

180-as pályán? Gyenge teljesítmény:-DDD

Előzmény: M412192 (162057)
M412192 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162057
Sziasztok!
Az Elvirán nézegetve a Bp-Győr vágányzári menetrendet (III.1.-III.12.) azt vettem észre, hogy a Ciklámen -Savaria IC menetideje Győr-Csorna viszonylatban csak 15 perc az eddigi 20 perc helyett. Az átlagsebessége nekem így 124 km/h-ra jött ki. Nem lehet, hogy rossz adat szerepel az Elvirában? (Győr i.: 7.53, Csorna é. 8.08). Előre is köszi a választ M412192
Tova Szilárd Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162056
Légyszi nézzétek át az 1-es vonal vágányzáras menetrendjét az Elvira Menetrendi változások rovatában: nem pont ugyanazokra a vonatokra mutatnak a linkek, mint kellene, van egy kis katyvasz.

Nem sikerült hibát találnom; azt hiszem, segít rajtad, ha a böngésződ gyorstárát (a cache-t) üríted. Ha nem, kérlek, írj a címemre.
Köszönöm!
Előzmény: Zolcsi67 (161994)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.21 0 0 162055

Ma délben Rákos-rendező felé jártam és jó szokásomhoz híven benéztem és Őt találtam ott. Kellemes meglepetés volt.

Úgy látom mostanában M28 1001 helyett Vele tolagatnak a parkosok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!