Bocs akkor félreértettem, azért kérdeztem hogy mit tekintesz faceliftnek, mert A6-os maradt a neve továbbra is. Bár a Toyota Corolla első és utolsó generációjának amennyi köze van egymáshoz... :) Üdv.
"Na meg a többlengőkaros futómű is a magyar utakon elég költséges tud lenni és elég sok drága(gyári) alkatrészből áll.... A facelift-esnél már javítottak a futóművön..."
Ennek nagyon örülnék ha így lenne, bár pontosan melyik faceliftre is gondoltál ? :)
A C6-os német tesztjei kevesellték a futóműbe rakott anyag mennyiséget, magyarul filigránnak találták a lengőkarokat, stb. Mikor mondtam egy autókereskedelemmel foglalkozó barátomnak mit vettem, azt mondta hogy a C6-os A6-nak egyetlen komoly gyenge és költséges pontja a Multilink futómű, mert gyenge a magyar utakhoz és több darabot csak egyben lehet cserélni, ami megdrágítja a szervizelést. Én persze rögtön alábújtam de elég meggyőző darabokat láttam alatta, persze nem Hummer után. :) De ha már megalkották a típus legjobb motorját a 2.4 V6-ost, akkor annyi már igazán megengedhető, hogy a futómű egy kicsit könnyedebbre sikeredett... :):):) Üdv.
'05-ös ben gondolkodom.Azért az a 180 paci nem olyan rossz,bár mindenképp avant kell! S természetesen csak magyarországi autó,semmi kép nem behozott. Tehát szerinted????????????
Ha őszinte akarok lenni, akkor sajna elég sok a probléma...
Ha a 150 lovas V6 TDI van benn (szerintem az), akkor fel lehet készülni egypár költséges problémára. Nem törvényszerű, de az esélye megvan a következőknek:
- vezérműtengely elkopása
- vezérműtengely törése
- tömítések elfáradása (fossa az olajat mindenhol)
- feszítőgörgők lógása, törése
- szíjszakadás
- vízpumpa beállása
- gyenge motorszerkezet miatt csapágyak, főtengely pláne, ha chippes volt valamikor
Egymás mellé téve a 150 lovas és a 155 lovas (újabb verzió) motorok hajtókar, dugattyú, főtengely + ezek csapágyait óriási a különbség az újabb verzió javára....
Tehát a motor eléggé gyenge láncszem
Az automata váltónál olajcsere az előírásoknak megfelelően + chipet elfelejteni + kímélni... A futott kilométerek növekedésével - igaz ez minden dologra igaz - nő a veszélye a tönkremenetelnek. 11 éves autó lévén már a kilométerfutás és az előélet is nagyon kérdéses lehet...
Na meg a többlengőkaros futómű is a magyar utakon elég költséges tud lenni és elég sok drága(gyári) alkatrészből áll....
A facelift-esnél már javítottak a futóművön...
Nem idegesíteni akarlak, mert nem az volt a célom, csak a kérdésedre próbáltam válaszolni.....
Az Common Rail motor.... V6-os győri motor... Teljesen OK műszakilag, csak egy picit gyengécske... Németeknél relatíve sok fut belőlük cégautóként: A kilométerfutásra nagyon figyelni kell.....
Sziasztok! Nekem 98-as 2.5 v6 tdi tiptronicos a6-om van,valakinek van valamilyen tapasztalata,hogy mikre figyeljek oda?leginkább az automata váltó érdekelne mert azt mondják mindegyiknél meghal akármennyire van odafigyelve rá!Ha az olajcserére figyelek és nem hajtom szét a gépet akkor ez elkerülhető esetleg?és ez a tipus télleg olyan szar mint mondják?? köszi előre is az infókat!
"az sokkal megbízhatóbb lesz, mint a bonyolult PD."
A "sokkal" kifejezéssel vitatkoznék!!!
Mondjuk inkább úgy, hogy az egyszerűbb technika, szerkezet miatt valamivel megbízhatóbb, mint az 1,9 PD-k, de hasonlóan odafigyelve a szervizekre mindkettő rendkívül strapabíró....
Köszönöm. Ismerősömnél merült fel a kérdés (látva a gépeim alakulását :) hogy sarkítva 1.9-es I-es Superb 130 lovas automatát vegyen-e (2 milla) vagy ugyanezt 2.5-ös automatával, vagy ne adjon ki annyi pénzt és vegyen egy C4-es jó állapotú Audi 100-ast 2.5-ös TD-vel (max 1 milla) és mindegyik meg lenne chippelve 170 ló környékére. Kérdés, melyik hullana szét hamarabb motorikusan. Üdv.
A százalákot nem írom le, de több mint gondolnád....
Százalékosan a 100 lovas egy picit tovább húzható, de lóerőre természetesen a 130-as...
A Superb 2,5-öse (163 LE) és az Audi - egyik - 2,5-öse (180 LE) szerkezetileg hasonló, de a perifériák különbözőek (turbó, üzemanyagellátó rendszer stb.) Tehát - mivel hasonló a szerkezet - százalékosan hasonlóan húzhatóak....
Akkor a VAG dízel motorjai közül melyik a legjobban chippelhető szerinted ?
Az 1.9-esnél a 105/115/130 lovasból ? (gondolnám, hogy a 130 lovas)
A 2.5-ösnél a Superb 2.5-öse és az A6-os 2.5-öse (régebbi, a C4-es ?) érdekelne, úgy tudom nem azonos a két motor.
Vagy vannak esetleg évjáratilag is komoly különbségek ?
A legjobban szónál a műszaki biztonságra gondoltam, tehát, hogy a motor többi része (hengerfej, dugattyúk, turbó, stb.) is nagyjából bírják a plusz 30-40 lovat.