Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atyoka Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5525
Csak az ismertebb márkák jönnek nálam szóba természetesen. Elf, Esso, Castrol stb... noname-et nem veszek, megnézem ezeket, köszi:)
Előzmény: báró úr s60 (5524)
báró úr s60 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5524

Nézd meg itt: API Service SJ,SL

 

Esetleg ezt: ILSAC GF-3

 

Azért az olaj vétele előtt gondold végi azt is, hogy melyik gyártótól. Lehet, hogy a madarasteszkóban is ráírnak hasonlót az olajra, de ne dőlj ám be nekik! (Ja, ezeket a guglin keresztül találtam : ).)

Előzmény: atyoka (5522)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5523
Te nem érted :). Tudjuk, hogy jó a cee'd 1,4-ese, de itt nem erről beszélünk.
Én - mint médiás, mellesleg jármű üzemmérnök - elhoztam már szinte az összes 1,4-est szerkesztőségi tesztre. Ennyire alulmotorizáltnak, tehetetlennek még nem éreztem kompaktot ekkora motorral, mint a Bravo esetében. Mellesleg a teljesítmény megint csak ne zavarjon össze, életszerűbb helyzet a rugalmasságot vizsgálni. A 75 lovas golf jóval rugalmasabb, mint a 90 lovas Astra. Kit étrdekel mit tud 6000-en :), mikor használod ott???

Előzmény: vlevi (5513)
atyoka Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5522

Igen tudom, meg is próbáltam, kaptam egy röpke választ, amire még rákérdeztem, de arra már nem jött válasz, vártam egy hétig, gondolom már nem is fog:)

 

2 gondom van, azért ide is beírom, hátha ennyire már vágja valaki:

 

A füzet szerint API Service SJ,SL vagy jobb, ILSAC GF-3 vagy jobb olaj kell a benzineshez. Na most ezek közül valamelyik, vagy hogy? Olyan olajat, ami mind az API-t mind a GF-3-at is tudná olyat nem találtam. Kaptam olyan választ, hogy az API SL az megfeleltethető a GF-3-nak, de azt már nem írta, hogy az életben, vagy hivatalosan is.

 

2. 5w30 vagy 5w40:)

 

Előzmény: Varshi (5516)
hgabor99 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5521
Nálam 1.4 EX, város(Szeged), többnyire csúcsforgalom, klimaval khmmm 9,4 - 9,6 l között mozog.
Előzmény: G4b0 (5510)
báró úr s60 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5520
Nono, bejáratás alatt ne a magad élvezkedését vedd előre, hanem ami a motornak jobb lehet. Szépen eldolgozgat egyenletesen, folyamatos és szinte állandó teljesítményleadás, állandó és elegendő hűtés. Meg különben is, van lehetőséged az autó minden porcikájának a feltérképezésére, aztán ha minden klappol, jöhetnek a hegyi szakaszok.
Előzmény: G4b0 (5519)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5519

Nekem az autópályával az a gondom, hogy túlságosan monoton. Nem használod különböző tartományokban, csak amit pörög 90-110 körül. Én személy szerint inkább választanék valami hegyesebb vidéket, ahol lehet a fordulatot dinamikusan változtatni, anélkül hogy széthajtanád a motort. Mondjuk egy jó kis bükki hegyi úton, vagy fel a Mátrába, Börzsönybe, stb... Itt még lefele a motorfékkel is lehet játszadozni, a fékeket se kell nagyon igénybe venni. :)

 

Az olajhoz meg annyit hogy a motor lelke. Tényleg érdemes odafigyelni mit rak az ember bele. Az hogy mit írnak, nem azt jelenti, hogy nem lehet jobbat, mert azért ne felejtsük el, hogy fogyasztó társadalomban élünk, annak minden előnyével és hátrányával. :)

Előzmény: báró úr s60 (5518)
báró úr s60 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5518

Újfent szép napot Néktek!

 

Lacee, szép a zautód!

 

Bejáratáshoz: Én mindenképpen olyan útvonalat választanék, ahol a legkevesebb externáliával akadhatnék össze, természetesen az autózhatóság szempontjából. Fel az autópályára, egyenletes sebességgel 90 körüli átlaggal, ami egy kicsit gyorsabb a kamionok tempójánál, de lehet még annyi tartalék az autóban, hogy a gyorsabbak elől kicsi gázra lépéssel félrehúzódjak. Egyébként egész biztosan minden motort megjáratnak kicsit a gyárban is, nem lesz semmi baja, ha jobban felpörög, de tényleg azért óvatosan. (Szerintem)

 

Számomra az olaj az egyik olyan tényező, amivel SOHA NEM VICCELEK! Pláne akkor nem, ha ezzel az újonnan vásárolt autóm garanciavesztését kockáztatnám. Ha a gyárban, a fejlesztés során a mérnökök az javasolják, hogy csere x km-nél javasolt, azt én elhiszem nekik, mert gondolom többet tudnak a témáról, mint én, ezért nincs lehetőségem a vélemény felülbírálására, annak ellenére, hogy magam is műszaki ember vagyok, s gondolom  Ők sem halbiológiából diplomáztak, s úgy lettek fejlesztők. Ha Ők azt mondanák, hogy az én motoromba mondjuk Prista olaj kell, mert azzal jó, akkor berakják ők, ha gond van az övéké felelősség. Más kérdés, hogy miként cslekszik az ember a garancia végeztével. Nekem ezesetben szerencsém van, mert a gyártóm által meghatározott követelményeknél a tapasztalatok alapján is többet tud az olajam, amit használok, de még ezzel sem szándékozom elmenni a 20000 km-es szervízintervallumot, mert így nagyobb valószinűséggel előzöm meg a problémák kezdetét, annak ellenére, hogy erre még semmi utaló jel nincs, hála a jó égnek, de az ember a távoli jövőre tervez, szerintem.

vlevi Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5517
Továbbmegyek, a nálam a ford 1.6-osa is esélytelen. Próbáltam, alig vártam, hogy kiszálljak belőle.
Előzmény: fabris123 (5515)
Varshi Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5516

> Nincs véletlen olajszakértő köztünk? Olajdoktor cseszik válaszolni:D

 

Van egy külön olajos topic, kérdezz rá ott.

Előzmény: atyoka (5506)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5515
A Bravónál meg a Ford Focusnál még az is rátesz a gyengeségre, hogy majd' 1,3t mind a kettő, a többi 1,2t körüli.
Előzmény: vlevi (5513)
vlevi Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5514
Mondjuk az biztos, hogy más a városi fogyasztás, ha péntek délután akarsz kijutni az Üllői útról Budaörsre, mintha ugyanezt vasárnap délután próbálnád. De legalább péntekenként úgy érzed, mintha automata váltós kocsid lenne. Berakod egyesbe, és ezzel 1-2-3 órát elvagy :)
Előzmény: Törölt nick (5512)
vlevi Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5513
Még mindíg nem értitek :)
Nem a Bravo 1.4-ese a gyenge, hanem a Ceed-é nagyon jó!
Ha megnézed, hogy a többi, ma kapható kocsiban mit tudnak az 1.4-esek, akkor sírva fakadsz:
Ford Focus: kőkemény 80ló
Mazda 3 : 84ló
Fabia : 86 ló. Ez még határeset, mert a Fabia könnyebb
Astra : 90 ló
Megane : 100ló, na ez már jó lenne, csak a megane nálam kiesik.
Lacetti : 95, csak itt valamit nagyon elb***tak, mert a gyári városi fogyasztás 10liter
Folytassam?
Előzmény: Pancelos72 (5437)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5512
szerintem akinek a kocsija ennél kevesebbet fogyaszt, az nem igazi városiban használja, vagy festi magát. Nekem is volt olyan kollegám, aki mondta, hogy neki városban 6,5-öt eszik a kocsija. Kiderült, nála az a város, hogy az elkerülő szakaszon a városhoz kapcsolódott 10 km-re levő városrészből egyenletes 80-90-el bejön dolgozni, aztán meg hazamegy. Hát ha ez városi körülmény.....
Előzmény: G4b0 (5510)
Pancelos72 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5511
Az van, hogy 2.000 fordulaton 5.-ben 70, 6. fokozatban 85 km/órával megyen az autó.
Előzmény: scenic(725) (5448)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5510
Nekem kicsit soknak tűnik az a 9 liter, még klímával is városban...
Előzmény: feco65 (5508)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5509
országúti 90-100-as nyugis vezetésnél hogy fogyaszt?
Előzmény: feco65 (5508)
feco65 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5508
Sziasztok nekem is ilyen verdám van 1.6 EX benzines abyss blue.Én 1000 km ig 3000.ig pörgettem de utánna meghúzattam 4500.ig is de csak rővid ideig a legjobb a sok órszágúti vezetés.Én 3000 ezernél cseréltettem olajat jó borsos áron 20000-ért igaz Castrol soft tech 5-30-as full synt olaj került bele.A fogyasztásom nem kevés de ilyenkor a klima kb.2liter plussz városban de a fene izzadjon ha már van,igy full klima városba dugóban megpakolva 9 körűl van.Most igy 4000 kilométer után nagyon meg vagyok elégedve vele a futómű nagyon jó a motort pörgetni kell főleg rükiben de amugy nagyon csendes és jól huz.
Előzmény: polo78 (5471)
ceeee Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5507

Köszi!

A viccet is! :-D

Előzmény: vlevi (5505)
atyoka Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5506

hehe, jó a vicc:)

 

Nincs véletlen olajszakértő köztünk? Olajdoktor cseszik válaszolni:D

 

Gyerekek eddig nem is nagyon hallgattam, így nem tűnt fel, de a rádió-vétel tényleg siralmas.

Előzmény: vlevi (5505)
vlevi Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5505
"Életem első újótója. Negyvenévesen..mert megérdemlem ..! :-)))"

Na, akkor te már jobban állsz, mint a viccben szereplő ember:

"Húsz éve arról álmodoztam, hogy a 60ezer legyen a fizetésem, és legyen egy II-es Golfom. Mára ez mindkét álmom teljesült"
:)

Gratula az új verdához!
Előzmény: ceeee (5498)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5504
Akkor hát jól tévedek . :-D
Előzmény: G4b0 (5502)
ceeee Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5503

Vágom vágom!

Bár a várakozási izgalmakat sikerül csökkentenem egy görögországi kiruccanással,
:-D (figyelemelterelés) így amikor visszajövök, másnap már megyek is a szalonba...

Előzmény: G4b0 (5499)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5502
Mi felhívtunk több Renault kereskedést, többek közt azt is ahol vettük a kocsit. Nem a turbó miatt csökkentették a szervizperidódust, hanem az Euro4-es norma miatt... De azért érdemes rá vigyázni! :)
Előzmény: Törölt nick (5501)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5501

Az benzines. Így is páratlan, amit kibír.

 

A dízel esetében a turbó miatt jobban kell ügyelni.

Az off Rönó ezért csökkentette az olajcsere periódust 30-ról 20 ezerre.

 

Lehet, hogy ezen alapozva a bejáratáskor a DÍZELNEK mégis jót tehet egy rendkívüli olajcsere? Az érzékeny turbó élettartamát megnövelné? Persze ez is relatív.

 

Előzmény: Törölt nick (5500)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5500

Ha csak annyira jó minőségben gyártják a motorját, mint általában a távolkeleti motorokat, akkor semmi értelme a sűrűbb olajcserének. Vajon mekkora hasznod van abból, ha 500e km helyett 800e-nél jön el a végkimerülés???

Szoktam példálózni egy nagykanizsai autoalkatrész kereskedés alkatrész kiszállító 1,3 8v suzuki van-jával, aminél 603e km-nél lett vége a motornak. Normál 15e-es intervallumban cserélték az olajat.

Előzmény: Metal Dog (5488)
G4b0 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5499
Akkor vághatod a centit, még másfél hét! :)
Előzmény: ceeee (5498)
ceeee Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5498

Hallelujja!!! Bólintott egy nagyot a bank!

 

4-én átvehetem a "bézsemet" ! 

Életem első újótója. Negyvenévesen..mert megérdemlem ..! :-)))

atyoka Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5497

Tényleg nagy a szórás, ezért kell körbecsörögni, én is kaptam ajánlatot 13-30 ezerig.

 

Az én füzetem szerint meg 5w30 API service SJ, SL vagy jobb. ILSAC GF-3 vagy jobb. Persze a dízelhez az kell, amit írtál:) Csak gondoltam nehogy valaki ez alapján megvegye magának az olajat és nem dízele van:) Amúgy erről az adatról úgy tudom, hogy az API SL már magában tudja az ILSAC GF-3-at, de nem teljesen tiszta, hisz csak olyat találtam, amin az van feltüntetve. Ha valaki jobban képben van, írjon. Amúgy én is mostanság gondolkozom, hogy vigyem-e a gépet, az az igazság, hogy csak olyat töltetek bele, amit magam viszek. Elfogadnám az övékét is, ha a szemem elött tudnák kibontani, de kannánál ez nem megoldható, szal nem bízok én már senkiben. Persze nagy garanciavesztést helyeztek elő a szervizekben ezért, de ráiratom, hogy milyen olaj, szavatossági idejét és hogy bontatlan csomagolásban hoztam.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5496)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5496

Szia!

 

Én 2600-nál megcsináltattam az olaj+ szűrő cserét.

10.600 magyar forint volt.

 

Nagy a szórás. Adrew31  45000ft-os árajánlatról ír.

Milyen olajat tettek neked bele 10.600-ért?

A gépkönyv szerint 10-40-es ACEA B4 való bele.

Ilyet lehet kapni 1600Ft -ért is literét, (Q8) tehát reális az ár.

Előzmény: Deras71 (5482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!