Nekem van olyan szegedi térképem, amin a valaha volt összes (?) villamosvonal rajta van.
Viszont elküldei egyelőre csak postán tudom a fénymásolatban. Ha érdekel, küldj emailban postacímet!
Az Index annyiban más, mint az e-mail, hogy nyilvános. Ez sokat jelent. Tehát a közvetlen részvétel hasznosabb lenne, mint az e-mail.
Aba Úrnak gyorsan szólni kellene, hogy az Index szegedi mutációján lévő közlekedési topic esetében az SZKT ezt már megtette, nehogy erről is tőled értesüljön legközelebb Brüsszelben... :-))
Nagyon jo volt Szeged!!! Köszönet mindenkinek érte.
Egy kérés: van vkinek régi Szeged térképe bescannelve, amin a megszüntetett villamos (esetleg troli) vonalak rajta vannak. Tudom, ez nem egy idöintervallum, de bármelyiknek nagyon örülnék.
Kb egy órája láttam utoljára, de szerintem még most is megy, csak nem voltam a helyemen. Szerintem igencsak kerékesztergára szorulna, mivel félelmetesen zakatol...
Es mi a helyzet kalauz nelkuli kozlekedesnel? A Vaci uton, a Nyugati felol Ujpest kocsiszin elott volt egy felteteles megallo. Itt a megallas nem az utasok igenyeitol fuggott, hanem attol, hogy az elotte halado szerelveny kocsiszinbe ment-e. Ha igen, akkor az letette az utasokat a felteteles megalloban, az utana kovetkezo pedig felvette.
Plusszos járatok: amint megtudom, hogy éppen melyiknek fogjuk csinálni a designját, rögtön írom. Amikor az Alacskát mondtátok, én csak bután néztem, aztán csak kiderült, hogy nem plussz.
Most éppen a 4-6 vonalcsíkját csináljuk...
"Feltételes megállóhely: Feltételes megállóhoz ugyanúgy kell közeledni, mint a rendes megállóhoz. Amennyiben a kalauz a megállóhely elött mintegy 20 méterrel elöbb jelzi a kalauzcsengő egyszeri megszólaltatásával, hogy nincs leszálló és a megállóhelynél senki nem tartozkodik, a kocsivezető a vonattal 10 km/óra sebességgel elhaladhta a megállóhely mellett. Ha a kalauz a feltételes megállóhelye elött nem ad jelzést a tovább haladásra vagy valaki az első peronon a kocsivezetővel közölte leszállási szándékát, akkor a kocsivezető köteles a vonatot megállítani.
Kettőnél több kocsival közlekedő vonatoknak a feltételes megállóhelynél is meg kell állni."
F.2. Forgalmi utasítás 1958
A régi szép időkben még olyan is volt, hogy feltételes megállóhely villamosnak. Csak arra nem emlékszem, hogy az egyvezetékes villamoscsengővel akkor csengetett a kalauz előtte, ha volt leszálló, vagy akkor, ha nem volt.
Volt ilyen az 56-oson is. A huvösvölgyi végállomás felé a megállókban a vezeto egyszeruen hátranézett, és ha látott utast az ajtónál vagy volt felszálló, akkor állt meg. Ja... az 1980 elott volt, amikor még nagyon kisfiú voltam.
Nem archiválta le valaki mostanában a BKV menetrendjét a honlapról? Semmi kedvem letöltögetni az egészet, de szükségem lenne rá. Pár sörtöt megérne a dolog.
Kice
Köszönet a szombati programért! Szeged szuper. Szombat este hazánkban életemben először utaztam úgy villamoson, hogy nem állt meg, ha nem volt utascsere igény (T6A2 és Bengáli is). A zöld ZIU-k is szuperek, nagyon tuti az első keréknél levő hely bővítés, vasárnap az 1-esen a 812 jött szembe próbajáratként. Azt nem állítom, hogy a szegedi buszokon túl sok táblát találtam arról, hogy most merre is megyünk, hol állunk meg.
Budapest: Pestről láttam 9:30 felé hogy a Rudas fürdő előtt álltak a vilik, nem tudjuk mi történt?
A 12:00-ás Alacska busznak Demszky Gábor is utasa volt, úgy tűnik a korábbi sejtéssel ellentétben, hogy ez nem Plussz, csak új és expressz, nincs fokgyem meg matrica, nincs elektromos lyukasztó, nincs szórólaptartó, de van szórólap, és nagyon szépen csillognak a buszocskák.
Hosszabítják? Hosszabították Káposztás 1-től, Káposztás 2-ig. Ez öt új megállót jelent, és Káp. 2. lakótelep messzi homályból való tiszta időbeni előtündöklését. Ha esetleg mégis valami hosszabítást fontolgatnak, az még sok-sok év :-((
Hosszabítják? Hosszabították Káposztás 1-től, Káposztás 2-ig. Ez öt új megállót jelent, és Káp. 2. lakótelep messzi homályból való tiszta időbeni előtündöklését.
"Két kérdés villamos-témában: 14-est merre hosszabbítják? "
14-est? a pestit? szerintem semerre...
utoljára a WECC építésekor volt szó arról, hogy a Nyugatiig, de sajnos nem lett belőle semmi...