a gyári ajánlásban leginkább favorizált 10W-40-es motorolajtól az általad említett 5W-40-es egyáltalán nincs messze (figyelembe véve azt is, hogy téli időszakra 5W-30-as olajat ajánlanak), én mindenképpen ezt választanám. Természetesen a 10W-60-as olajjal sem lesz semmi baja a motornak, de ez esetben indokolatlannak érzem egy ilyen magas viszkozitású (sűrű) olaj használatát.
Mire ezt olvasod, már valószínüleg túlleszek az olajcserén. Amit említettem castrol gtx magnatec 10w-40est igyexem becserélni valami olyanra, ami teljesíti a VW 502 00-t. Szerintem 10w-40est fogok venni, mivel az autó mág bejáratós (4500 km), ezért most még nem rakok bele 5w-40est. Viszont a 15000es szervíznél már azt fogok. Segítségedet köszönöm, ha az eladón múlik akkor most 505 00-s olaj kerülne az autóba.
a rendelkezésemre álló információk szerint a típus nem túl válogatós a motorolajban, SAE 10W-30-tól a 20W-50-ig szinte minden (min. API SE minősítésű) olajjal használható - természetesen ezen lehet (és érdemes is) szűkíteni. A legszélesebb hőmérsékleti tartományban (- 10 C foktól + 50 C fokig) "természetesen" a kereskedő által (tévesen) lefikázott 10W-50-es motorolajok használhatóak - a "vékonyság" vagy "vastagság" (amint azt jól tudjuk) nem alapolaj kérdése.
Konkrétan az R4-et és a GPS 10W-40-et (vagy az Act-evo 4T-t) összevetve (természetesen) pont a fordított a helyzet, mint amit a kereskedő álított: GPS V100: 14, R4 V40: 17, GPS V40: 101, R4 V40: 117 vagyis egyértelműen az R4 rendelkezik jobb tömítő képességgel (is).
Szia SLX!
A segítségedet szeretném kérni. Új yamaha majesty 400-asba (YP400) milyen castrolt ír első ajánlatnak a nagykönyved? 1000-es szervíznél r4 s.b. 10w-50-et szerettem volna bele, de a kereskedő lebeszélt, mondván az egy henger miatt ebbe a szintetikus az "túl vékony", "enni fogja", inkább a félszintetikus gps 10w-40-est rakjuk bele. A könyv csak annyit ír, hogy 10w-40, meg hogy min SF, vagy ennél jobbat. A kereskedő "műszakilag megalapozott" magyarázata miatt tele vagyok kételyekkel. Kiváncsi vagyok a véleményedre. Nekem van az a yarisom, ami túl van a 300 ezren, olyan mint az új, olajfogyi nem mérhető, abba is anno a javallatodra tettem az slx-et, majd később a longtecet. A majestynél az elsődleges szempont a hosszú élettartam, hajtani nem szoktam, jó lenne ha megfutná ő is legalább a 200-ik x-et :) Segítségedet és véleményedet előre is köszönöm.
A motor üzemi hőfokán (is) az 5w-30-as olaj hígabb mint az 5w-40-es. Ezért ha kicsit kopottabb a motor, a 30-as olajat jobban fogyaszthatja. 13 éves az autó, tehát már nem mai gyerek, ezért nyugodtan használhatsz 5w-40-est.
Egy apró kérdésem lenne.Mia különbség az 5W - 30-as és az 5W-40-es olajok között? A gépkönyv szerint nekem 5W-30-as vagy 10W-30-as olaj kéne az autóba, jelenleg viszont 5W-40-es van benne.Probléma?
Egyikkel sem jársz rosszul. Egyik olajnak sincs oly nagy előnye, hátránya a másik olajhoz képest, hogy kijelenthető legyen: "Ezzel sokkal jobban jársz". 0w-40-es hangyányit vékonyabb hidegen mint az 5w-40-es.
Tudja e valaki hogy van-e lényeges különbség a Castrol Softec, a Magnatec és a Softec Plus között ? Hondába tenném, a Softec Plus felé hajlok, de az csak W30 -as, a gyári ajánlás pedig W40 ... számít ez valamit,vagy tök mindegy ?
Ember! Nézd már meg a referenciáit az isteni termékednek:
ad1) 120-as Skoda olaj nélkül kibírt 15 km-et. Nem azért, de ha erősen fogy az olajad, nem kéne megnézni időben, mért csinálja?
ad2) tizenéves kamionokba beleöntötték a húdefrankó adalékot (amit mellesleg gondolom ingyen és bérmentve kapott az illető cég), ilyen-olyan jó lett minden. Tapasztalatból tudom, hogy akinek fuvarozó cége van, az ott sóherkedik, ahol tud. Nem fogja megvenni a márkás - és esetleg jobb minőségű olajat - ha van teszkós sokkal olcsóbban.
ad3) Versenyzői tapasztalatok. Láttál már olyan versenyzőt, akit x cég támogat bazi nagy pénzmaggal, a versenyző pedig nekiáll fikázni x-et? Ha esetleg megteszi, ugrik a mani. Nincs sponzor, nincs verseny.
Ha esetleg érdekel a véleményem, vegyél rendes, belevaló olajat a kocsidba. Valószínűleg egy márkás olaj is olcsóbb lesz, mint ha mindenféle drága löttyöket öntenél bele egy szar olaj mellé. Ha meg a lóvé nem számít, és hangos a kocsi, hát cseréld le!
szerintem öntsél még valamit (természetesen az odavaló olajon, folyadékon kívül) a váltóba, a difibe, az aksiba, a hűtőbe, a szervó tartályba és a biztonság kedvéért a szélvédőmosó tartályba is.
maradjunk annyiban hogy ha felhasználó lennék akkor a tapasztalataimról írnék és nem kérdezősködnék. Arról meg nem mondok véleményt amit nem próbáltam....
De most már csak azért is megveszem hogy beszámoljak a hatásáról, és "hiteles" véleményt mondhassak a termékről! Előtte csinálok egy "pontos" mérést. (fogyasztás, teljesítmény (fékpadon mérve) és zajt is mérek). A gondom csak az, hogy olajcsere elött és után mérve adalék nélkül is más zaj értéket mérnék. fogyasztásban és teljesítményben talán minimális lenne a különbség. Ha összedobjátok az olajcserém árát (9.000,-) és teljesítménymérés árát (5.000,-)szívesen mérek friss olajjal zajt, teljesítményt, stb adalék nélkül majd ismételt olajcsere után adalékosan ugyanígy!
Ez persze vicc akar lenni, de így lenne korrekt a mérés, na meg úgy ha minden körülmény ugyanaz lenne (hőmérséklet, páratartalom, útvonal, átlagsebesség, stb).
Megpróbálom azonos körülmények között elvégezni a tesztet.
Egyébként üzemanyagrendszerbe is van jó néhány adalék amit az üzemanyag forgalmazók beletesznek a saját anyagukba, én még azt is bele fogom önteni, ha lúd legyen kövér.
Várom kritikus válaszotokat, hiszen azért vagyok itt...
maradjunk (részemről) annyiban hogy ezek szerint Te egyike vagy a több tízezer felhasználónak én pedig sosem leszek köztük.
Persze mindezt arról az oldalról is nézhetjük hogy Te (a több tízezer egyikeként) plusz pénzt költesz arra amit én (és szvsz még sokan mások) egy megfelelően kiválasztott motorolajjal külön költekezés nélkül is elérek.