a gyári ajánlásban leginkább favorizált 10W-40-es motorolajtól az általad említett 5W-40-es egyáltalán nincs messze (figyelembe véve azt is, hogy téli időszakra 5W-30-as olajat ajánlanak), én mindenképpen ezt választanám. Természetesen a 10W-60-as olajjal sem lesz semmi baja a motornak, de ez esetben indokolatlannak érzem egy ilyen magas viszkozitású (sűrű) olaj használatát.
Mire ezt olvasod, már valószínüleg túlleszek az olajcserén. Amit említettem castrol gtx magnatec 10w-40est igyexem becserélni valami olyanra, ami teljesíti a VW 502 00-t. Szerintem 10w-40est fogok venni, mivel az autó mág bejáratós (4500 km), ezért most még nem rakok bele 5w-40est. Viszont a 15000es szervíznél már azt fogok. Segítségedet köszönöm, ha az eladón múlik akkor most 505 00-s olaj kerülne az autóba.
a rendelkezésemre álló információk szerint a típus nem túl válogatós a motorolajban, SAE 10W-30-tól a 20W-50-ig szinte minden (min. API SE minősítésű) olajjal használható - természetesen ezen lehet (és érdemes is) szűkíteni. A legszélesebb hőmérsékleti tartományban (- 10 C foktól + 50 C fokig) "természetesen" a kereskedő által (tévesen) lefikázott 10W-50-es motorolajok használhatóak - a "vékonyság" vagy "vastagság" (amint azt jól tudjuk) nem alapolaj kérdése.
Konkrétan az R4-et és a GPS 10W-40-et (vagy az Act-evo 4T-t) összevetve (természetesen) pont a fordított a helyzet, mint amit a kereskedő álított: GPS V100: 14, R4 V40: 17, GPS V40: 101, R4 V40: 117 vagyis egyértelműen az R4 rendelkezik jobb tömítő képességgel (is).
Szia SLX!
A segítségedet szeretném kérni. Új yamaha majesty 400-asba (YP400) milyen castrolt ír első ajánlatnak a nagykönyved? 1000-es szervíznél r4 s.b. 10w-50-et szerettem volna bele, de a kereskedő lebeszélt, mondván az egy henger miatt ebbe a szintetikus az "túl vékony", "enni fogja", inkább a félszintetikus gps 10w-40-est rakjuk bele. A könyv csak annyit ír, hogy 10w-40, meg hogy min SF, vagy ennél jobbat. A kereskedő "műszakilag megalapozott" magyarázata miatt tele vagyok kételyekkel. Kiváncsi vagyok a véleményedre. Nekem van az a yarisom, ami túl van a 300 ezren, olyan mint az új, olajfogyi nem mérhető, abba is anno a javallatodra tettem az slx-et, majd később a longtecet. A majestynél az elsődleges szempont a hosszú élettartam, hajtani nem szoktam, jó lenne ha megfutná ő is legalább a 200-ik x-et :) Segítségedet és véleményedet előre is köszönöm.
A motor üzemi hőfokán (is) az 5w-30-as olaj hígabb mint az 5w-40-es. Ezért ha kicsit kopottabb a motor, a 30-as olajat jobban fogyaszthatja. 13 éves az autó, tehát már nem mai gyerek, ezért nyugodtan használhatsz 5w-40-est.
Egy apró kérdésem lenne.Mia különbség az 5W - 30-as és az 5W-40-es olajok között? A gépkönyv szerint nekem 5W-30-as vagy 10W-30-as olaj kéne az autóba, jelenleg viszont 5W-40-es van benne.Probléma?
Egyikkel sem jársz rosszul. Egyik olajnak sincs oly nagy előnye, hátránya a másik olajhoz képest, hogy kijelenthető legyen: "Ezzel sokkal jobban jársz". 0w-40-es hangyányit vékonyabb hidegen mint az 5w-40-es.
Tudja e valaki hogy van-e lényeges különbség a Castrol Softec, a Magnatec és a Softec Plus között ? Hondába tenném, a Softec Plus felé hajlok, de az csak W30 -as, a gyári ajánlás pedig W40 ... számít ez valamit,vagy tök mindegy ?
Ember! Nézd már meg a referenciáit az isteni termékednek:
ad1) 120-as Skoda olaj nélkül kibírt 15 km-et. Nem azért, de ha erősen fogy az olajad, nem kéne megnézni időben, mért csinálja?
ad2) tizenéves kamionokba beleöntötték a húdefrankó adalékot (amit mellesleg gondolom ingyen és bérmentve kapott az illető cég), ilyen-olyan jó lett minden. Tapasztalatból tudom, hogy akinek fuvarozó cége van, az ott sóherkedik, ahol tud. Nem fogja megvenni a márkás - és esetleg jobb minőségű olajat - ha van teszkós sokkal olcsóbban.
ad3) Versenyzői tapasztalatok. Láttál már olyan versenyzőt, akit x cég támogat bazi nagy pénzmaggal, a versenyző pedig nekiáll fikázni x-et? Ha esetleg megteszi, ugrik a mani. Nincs sponzor, nincs verseny.
Ha esetleg érdekel a véleményem, vegyél rendes, belevaló olajat a kocsidba. Valószínűleg egy márkás olaj is olcsóbb lesz, mint ha mindenféle drága löttyöket öntenél bele egy szar olaj mellé. Ha meg a lóvé nem számít, és hangos a kocsi, hát cseréld le!
szerintem öntsél még valamit (természetesen az odavaló olajon, folyadékon kívül) a váltóba, a difibe, az aksiba, a hűtőbe, a szervó tartályba és a biztonság kedvéért a szélvédőmosó tartályba is.
maradjunk annyiban hogy ha felhasználó lennék akkor a tapasztalataimról írnék és nem kérdezősködnék. Arról meg nem mondok véleményt amit nem próbáltam....
De most már csak azért is megveszem hogy beszámoljak a hatásáról, és "hiteles" véleményt mondhassak a termékről! Előtte csinálok egy "pontos" mérést. (fogyasztás, teljesítmény (fékpadon mérve) és zajt is mérek). A gondom csak az, hogy olajcsere elött és után mérve adalék nélkül is más zaj értéket mérnék. fogyasztásban és teljesítményben talán minimális lenne a különbség. Ha összedobjátok az olajcserém árát (9.000,-) és teljesítménymérés árát (5.000,-)szívesen mérek friss olajjal zajt, teljesítményt, stb adalék nélkül majd ismételt olajcsere után adalékosan ugyanígy!
Ez persze vicc akar lenni, de így lenne korrekt a mérés, na meg úgy ha minden körülmény ugyanaz lenne (hőmérséklet, páratartalom, útvonal, átlagsebesség, stb).
Megpróbálom azonos körülmények között elvégezni a tesztet.
Egyébként üzemanyagrendszerbe is van jó néhány adalék amit az üzemanyag forgalmazók beletesznek a saját anyagukba, én még azt is bele fogom önteni, ha lúd legyen kövér.
Várom kritikus válaszotokat, hiszen azért vagyok itt...