Sokkal több géppel nem is férnének oda, legfeljebb ha két irányból közelítenék meg a helyszíneket. De úgyis csak decemberben lesz már valami az újraindulásból, addig pedig úgysem húzódik el a munka.
(Mondjuk ilyenkor jut eszembe az, ha Királdon használhatóak lennének a III. IV vágányok, működne az állomás, akkor nem kellene Putnokra visszavinni minden nap a gépeket.)
Tudomásom szerint a decemberi újraindítás 5 szerencsése között lesz ez a vonal és a 98-as is.Ezen kívül gyanítom a 47-es,a 13-as(Pápa-Kisbér) és a 114-es vonal újranyitását.
"szóval nem látom értelmét a kisszilvási vonal megnyitásának..."
- hosszas kendácsolások után is csak húszra (!!!) sikerült felküzdeni a sebességet putnok-királd között. királdig lehetnének betétjáratok is, a putnoki várakozósdi helyett. - királdon végigdöcög a főutcán, de nincs megálló ott, ahol kéne - nagyvisnyón szintén megállhatna a központhoz közelebb, de nem. - szilváson meg a faluszélen ér véget a menet. a szóló motor elmehetne a szalajkavölgyi megállóig, és akkor a turistaforgalomnak is lenne esélye.
abban a formában, ahogy eddig működött, valóban értelmetlen, sajnos.
Nem akarom, h rossz ómen terjesztője legyek de szerintem mindenki tudja, h a felső résznek a jövője teljes mértékben kimeríti a kérdéses kategóriát...Tipikus sehonnan sehová vezető vasút és egymás közt szólva a józan ész is azt diktálja, ami megtörtént megtörtént. Örüljünk neki, h az alsó rész egyben megmaradt... Bisztos forrásokra támaszkodva tudom de sajnos a józan észre támaszkodva mindeni el is tudja képzelni, h a beindításhoz szükséges pénz (karbantartások, takarítások, helyreállítások) annyi pénzt emésztenének fel amennyivel az alsó szakasz kritikus hibái kijavíthatóak lennének, sőt tovább megyek a realitások talaján, mire minden beruházás meglesz, mert az nem csak úgy megy, h a területi PFT kivonul javítani, hanem közbeszerzés megy, addigra még egy kis felújítás is beleférne... Tudom ezzel sokak szemében nem nyerek jó pontot, de aki ismer szeméjesen az tudja, h szeretem a vasutat, főleg ezt a vonalat, tudja h sok mindenről szoktam ábrándozni ezzel kapcsolatban, de azt is tudja elég reális vagyok ezek terén szóval nem látom értelmét a kisszilvási vonal megnyitásának...
nekem a 87-es alsó szakaszáról minden állomás helyszín rajza megvan. Anno ki is nyomtattam Füzesabonyt is valami 3db A4-es lapra. Csak épp a másik gépen van. Hátha megvan másnak is az abonyi anyag.
Véletlen találtam rá erre a thread-re, de kicsalta a könnyeket a szememböl....
90-94 között tapostam Egerben a bagi követ... Azok a régi szép idök... Amikor ment még a Zöldért, a Vasért, a Borgazdaság... Rendezöben az olaj, a téglagyár... Sas uton voltam a bakterbódéban. Istenem! Kelemen Bercibácsit soha nem feledem. Frigyes volt Eger fönöke, Tóth Imre Felnnémeté, Márkus Józsi attájt került fel Bélapátra fönöknek. Soroljam még?! Akkor még imádtam, szerettem a vasutat... Az utána következö 3 év 180 fokkal megforditott... Gyülölettel léptem ki Fradiból.... Már akkor elkezdett romlani az egri vasut. Ma csoda, hogy egyáltalán még üzemel... Ha nem éltetné valamellyest az OMYA ezen a vonalon, sztem nem csak a Szilvás-Putnok szakaszon huzták volna le a rollót....
Am, 1-2 érdekeség a multból:
- Ezt még Bercibácsi mesélte. Állitólag történt egy huszárvágás. Valamilyen csoda folytán a káli, meg az egri tervrajz valahogy felcserélödött. Eredetileg a káli épület lett volna rendezöben, ez meg Kálban....
- Eger-rendezönél azért van az a forduló, mert a személyt meg akarták szüntetni. (rendezöben ezért is van szélesperon) De az Agria volán kijelentette, hogy nekik tul költséges oda kimenni busszal, tul nagy kerülö, igy ez a terv dugába fulladt.
- Viszont Csárády-nak volt egy okos elmélete, ami sajna nem valósult meg. Szeretett volna Rendezöbe csinálni egy kamion terminált. Az akkoriban még 1000-rel üzemelö BÉCEM -közuti- teher forgalmát szerette volna megcsipni. Amire csak rá jött volna, hogy az OMYA is sokat szállitott akkoriban még közuton is.
Ma a vasutas hajlamaimat virtuálisan élem ki. Gyüjtöm 1000-rel a helyszinrajzokat, MSTS-en szeretném +csinálni Magyarország vasuti térképét, az állomásokat helyszinrajzok alapján... Eger személy, és rendezö helyszinrajzát hálásan köszönöm! Próbáltam keresgélni Füzesabony rajza után, de nem igazán jártam sikerrel... Ha valaki tudna adni 1 linket, nagyon-nagyon megköszönném!
PS.: Egyébként 10p-re lakok a felnémeti állomástól. Ugyhogy nekem a környék igencsak hazai vizek! :P
Csak az alján a szürke az tényleg világosabb volt egy leheletnyivel , de aki tekert vele az dicséri, mert én utóljára a főműhely előtt pár nappal bitoroltam, de akkor már gépmenetben sem nagyon bírta a 120-at...