A szíj nem bontható, ellentétben a lánccal. Így a vázat kell átalakítani hozzá, hogy át lehessen fűzni rajta a szíjat. És feszíteni is erősebben kell majd, mint lánchajtásnál. Amúgy a Gates nevű cég termékeivel érdemes számolni.
Köszönöm a válaszaitokat az agyváltóval kapcsolatban!
Meggyőzött, hogy nem ördögtől való az agyváltó, mint azt sokan állítják. Nyilván egy átlagos felhasználóként jelentek ki ilyet. Nem vagyok profi bringás, nem versenyzek, stb.
Amúgy ez pont olyan lehet, mint az autónál az automata sebességváltó. Akinek nem volt még, az a legtöbb esetben szidja, aki pedig már kipróbálta napi használatban, az általában már soha többé nem kér a mechanikus váltóból. Ja, nem elég egy próbaúton kipróbálni, csak a napi használat ad igazán képet ezekről a dolgokról.
Szóval, veszek agyváltós bicajt. A szíjhajtást utólag is fel lehet szerelni bármilyen kerékpárra? Gondolom, nem olcsó beruházás... De nagyon előnyös lehet a lánccal szemben.
szia, bár nem ezt a kategóriát nézted ki, de nekem a Decathlon Rockrider 500 (L-es méretben) nagyon bejött. olcsó alkatrészekből van összerakva, de átlagos használatra tökéletes. szóval, nem egy hiper minőség, de én is az ilyen 150-180 ezres kategóriából ereszkedtem le végül ide, mert úgy voltam vele, hogy ez is elég lesz a városi tekergésre, kisebb túrákra, utakra. ráadásul nem is kifejezetten nehéz, ami számít, amikor a 3. emeletre kell felhozni egy belvárosi bérházban :)
ha valami komolyabbra kell, akkor persze nem jó választás.
Korabban elloptak a bringamat es ideje a nyer kozeledtevel egy ujat szerezni. Remelem esetleg tudtok segiteni benne.
- Atlagos hasznalatra nezelodok, foleg varos esetleg egy kicsi foldut amin szoktam kozlekedni. Szoval szerintem a trekking kategoriarol lenne szo. - Arkategoriaban szeretnek nem menni 150ezer forint fole. - Meret 57-60as vazmeret (21-23"). (magassagom 189cm, belso labhossz 86cm)
Amiket eddig osszeszedtem es okos informacionak tuntek: - merevvillas, agyvaltos kerepar vagy ha nem agyvaltos lehetoleg kazettas hatso agy - valto tekinteteben keruljuk el a Shimano Tourney kategoriat a felette levok mukodhetnek (nyilvan Deore lenne a tuti de nem biztos ez az az arkategoria) / agyvaltos eseten meg Nexus 8 es kornyeke?
Ami eddig szimpatikusnak erzodott de nem vagyok tul hozzaerto:
Az agyváltó előnyei leginkább mostoha körülmények és intenzív használat mellett domborodnak ki. Én beruháztam egy komolyabb darabra (Alfine 11) a téli edző, városi közlekedős hibrid bringámba, nagyon elégedett vagyok vele eddig. (2,5 év elég intenzív használat, 8000+ km szó szerint hóban, sárban.) Egyetlen érdemi hátránya, hogy hátsó defektet javítani picit körülményesebb. Alkalmi, jó idős bringázáshoz a láncváltós bringák is ugyanilyen alkalmasak, ilyesmi használatra igazából nem ad annyi pluszt, amennyivel drágább. De ha van rá keret és tetszik, még ebben az esetben sem tudnék komoly ellenérvet, max még hogy talán hangyányival nehezebb a bringa hátulja. (Ez akkor lehet szempont, ha lépcsőzni kell vele, vagy vonaton, autón szállítanád sokat.) Annyit még hozzátennék, hogy én szíjhajtással használom, így még láncot sem tisztítok/olajozok soha, a bringát is csak szervízbe adás előtt szoktam mosni, vagy ha a gyerekeim megszólnak, hogy hogy néz már ki. :D
Természetesen van különbség. Ha adott márkát nézzük, az olcsóbb modell szinte minden alkatrészében "kebesebbet tud". Általánosan, 150 helyett 100-ért kompromisszummal, de lehet használható kerékpárt kapni.24 helyett 21 sebesség, vagyis kazettás hátsó agy helyett sima racsnis. Fékszett lehet más. Olcsóbb csapágyak, váltórendszer, felnik küllök esetleg gumik. Kormány alumínium ötvözet helyett acél, stb. A drágább alkatrészek általában pontosabban müködnek és tartósabbak. Lehet, azt a plusz 50ezret késöbb kifizeted (söt akár többet) hogy a gyengébb vagy nem tetszö alkatrészt jobbra cseréld. Ilyen szempontból megéri többet szánni a vásárlásra.
Ki kell próbálni, minél több bringát vásárlás elött.
Vagy ott van a Riverside 500 ami kényelmes üléspozíciót és tárcsaféket kínál. A 9 sebesség normál használatra elegendö.
Elnézést rosszul fogalmazta, igazából az lenne a kérdésem, hogy mondjuk van-e küldönbség a belinkelt kerékpár és mondjuk egy 100 ezres között, mert ha igazából hobbi felhasználónak mind1 nem biztos , hogy kifizetnék plusz 50 ezret.
Elég sok féle fajta agyváltós kerékpár van, még a 3 sebességeseknél is lehet válogatni stílus szerint. Maga a Nexus3 jó dolog, ha nek gond a fokozatok közti nagy ugrás és abkontrafék amivel túlnyomó többségben rendelkezik. Amit most használok, egy régi országúti túravázba építettem. Közlekedésre kiváló, munkába járni de tettem már Budapest-Szentendre túrát is.
Mi a véleményetek az agyváltós kerékpárról? Városi közlekedéshez, vagy kisebb, rövidebb kirándulásokhoz használnám, nem túl dimbes-dombos vidéken. Amit kinéztem, Shimano Nexus 3 típussal szerelt. Próbáltam már ilyen kerékpárt korábban, járkáltam vele egy ideig, akkor nagyon tetszett. Azt mondják, nincs vele annyi macera mint a sima láncváltóval.
Összefutottam ezzel a járgánnyal. Az én fejemben az van, hogy a Mali egy jó márka, viszont ennyiért nem lehet normális új bicót venni. Melyik nem igaz? Ennek mi lehet, lesz a gyenge pontja?
Tanácsot szeretnék kérni kerékpár vásárlás témában. Aszfalton, kavicsos/murvás töltésen és néha földutakon használnám a biciklit. Egy crosstrekkingre gondoltam, az ár nagyjából 130 ezer ft környéke. kérdésem az lenne, hogy ez megfelelő ilyen terepviszonyokra vagy inkább mtb kellene szélesebb gumikkal?
ezzel van valakinek tapasztalata? ebben az árban ezt találtam a legjobb váltóval.
A ket kerékpár vasárlása között vacillálok,közel azonos áron juthatnék hozzájuk (5 e ft eltérés), szakértő segítségére volna szükségem :) Én azt néztem,hogy alapvetően a fék minősége, a világítás és a villa között van különbség. Miben más a Suntour SF13 CR8-V28 és a Suntour Nex-P villa? Melyik kerékpár a jobb választás? Köszönöm segítségeteket!!
Valakinek van tapasztalata ezekkel a vázakkal kapcsolatban? Az is jó ha ismer olyat akinek van. :) A kínálatban szereplő Pure Cycles váz is szimpatikus, sőt...
Van egy egysebességes bringám csak a váz sérült. Arról szeretném átmenteni az alkatrészeket egy új vázra. Igazából csak városi cirkálásra kellene, egy minél letisztultabb, minél egyszerűbb bringa.