Hát, az APS-C gépen sem nevezhető portréra való objektívnek. Még az 50mm sem igazán.
Ha a lámpák előtt van szoftbox is, akkor ok.
De nem igazán értelek, ha már megvetted a felszerelést, miért nem próbálod ki? Majd élesben akarsz ügyetlenkedni? Igazából a fotózás nem igazán eszközfüggő, csak tudni kell a fénnyel bánni. Ehhez például bőven elég volt az ablakfény meg egy fehér rongydarab. Ehhez nyilván már nem árt mesterséges megvilágítás, de még egy ilyet is meg lehetne fotózni természetes fénnyel, csak megfelelő tér kell hozzá, felülről jövő fénnyel.
Állványról jobb fotózni de egy dinamikus modellfotózásnál egyszerűbb kézből.
Portré- és termékfotózásban jártas valaki? Most vettem három lámpát, az állványok ugyan gyengécskék, de a fény jó, bemértem, legalábbis a géppel. Félek az árnyékoktól, háttérkép lesz a termék mögé, aminek elmosottnak kell lenni. Remélem nem lesz fényes, bár a szórt 5500 k, szürke fényáteresztőn majd csak nem csillog benne. A portréhoz 35 mm-es fix obim van, állványról lenne jó, vagy mehet kézből? Egy portfólió lesz egy ügynökség 12 munkatársáról.
A videoban lévő különbség fontos lehet, akkor már inkább a hd. Nem figyeltem oda a múltkor, ugye mindkettőben kivehető és töltőre dugható akksi van? Mert amelyikben nincs az nem jó) bár elég régen volt már, hogy a gépet kellett konnektorba dugni. Ha a keret szűkös, akkor én az olcsóbbat venném plusz egy tartalék akksit, ami töltve jól mutat a zsebben...)
Ebben a videóban a szemből felvett schnittek egy fullHD Sony HDR-CX220E videokamerával készültek, míg az oldalsóak egy Nikon coolpix L120 fényképezőgéppel, 720p üzemmódban. Utóbbit a szerkesztőprogram átrenderelte, felinterpolálta.
Sajnos a hangfelvevőn nem volt rajta a szélvédő sapka, és a huzat nagyon bezörgött.
Üdvözlet mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni, mert semmit nem találok erről a lencséről. Teljesen laikus vagyok, úgyhogy az sem biztos, hogy fényképezéssel kapcsolatos
Köszönöm a válaszod. Természetesen én is elolvastam a teszteket a gépekről, magyar és külföldi oldalakat is. Lényegében ugyanezt írtam volna le amit te, és hasonló a véleményem, annyival egészíteném ki, hogy a Panasonic 720p videót készít, míg a Nikon 1080p (FullHD) ben rögzít. Itt fel is tenném a kérdést, hogy mennyire számít a különbség a kettőbe között. Mivel van okostelefonja lehet döntő érv lesz a WiFi (vagy Bluetooth) a Nikon mellett, de még kíváncsi lennék más véleményére is.
Optikai zoom szinte ugyanaz. Arra viszont nem írták semmit, hogy Optikai képstabilizátor melyikben van vagy egyikben sincs?
Mindegyik nagyon márka és jó technikai háttere van.
Jó a kérdésed, mert a két kamera nagyon hasonló, még árban is, és mindkettő jónak tűnik. Bár én nem használok kompaktot, gyorsan beleolvastam egy kicsit.
A lumix mindig is jó márka volt, és itt is az, de a leírás nem említ wifit, ami a nikonnál van, így okostelefonról, tabletről vezérelhető.
A teszt kiemeli a rövid akku-időt, tehát amit egy töltéssel a gép működik, de ez a nikonnál sem jobb.
A lumix esetében hátrányként kezeli a pici gombokat, nem kolbászujjakhoz valók, de ha a lányodnak kell...
Képminőség. A nikonnál megemlíti, hogy a kijelzőn nem mindig éles a kép, akkro sem, ha valójában az. Ez biztos zavaró.
A videó hossza egy töltéssel több mint két óra mindkét gépnél, a készíthető felvételek száma is hasonló, ca. 250 kép.
Igazából, a kettő közötti különbségek vagy nem számítanak, vagy annak kell dönteni közöttük, aki megveszi. A nikon pl. víz alatt többet bír ki, a lumix magasabbról leesve is túléli etc. Alapjában elmondható, hogy a két gép a maga kategóriájában, nagyjából ugyanaz, a Nikon kicsit drágább. Én megvárnám mit írnak itt a kollégák, de hajlok rá, hogy az a ca. 30 euró árkülönbség, ami a nikonnál jelentkezik, csak a márkanévnek szól.
A dr-40 elég komolynak látszik, ha állványra tudom csíptetni szerintem nem rossz dolog. Most azon gondolkodom, mire tudom még később használni, mert ca. 180 euró. Bár hajlok rá, hogy ha meglesz, észre fogom venni a helyzeteket ahol kell.
Itt az elején a nagytotál beállításnál látszik, hogy hol van a H2 egy alacsonyra állított mikrofonállványon. Tűrhető hangosítás volt, de a hangfalak nyalábja mögé tettem a hangfelvevőt, hogy többet vegyen fel a direkt hangból. Szerintem nem lett nagyon rossz.
Nekem a hangzással szerencsém van, mert ez egy élő kórus, csak egy akusztikus gitár van a kórusvezetőnél. Amikor a kottaállványára tettem a mikrofont, és levettem az érzékenységét, hogy a legmagasabb jel is csak kétharmadig menjen ki, akkor már tiszta volt, csak a gagyi mikrofon miatt olyan sokol rádiós lett. Goldwave-al próbáltam javítgatni rajta, de nem igazán jött be. A karácsonyi időszakban sokat fognak énekelni rendezvényeken is, addigra beszerzek egy ilyen kütyüt. A hangosítás nélküli ének nem teremszagú és tényleg jól szól. Amilyen kicsi a helyiség, nem is kell, élvezhető. Mégegyszer köszi a tippeket.
...ez bizony nagyon így van, de elfogadható minőségben már egyáltalán nem nehéz. Pár nem túl drága cucc is elég hozzá és tényleg csak pár ökölszabályt kell betartani.
A legelső, hogy ha van egy tűrhető hangosítás akkor onnan el kell cigánykodni a vonaljelet, mert levegőből még azt megközelítően sem lehet rögzíteni. E mellé már csak némi közönség moraj kell és kész is a félprofi hangzás, méghozzá olyan amit néha még TV-ben sem hallani!
A Zoom cuccok is jók, van aki ezekre esküszik és van aki a Tascam cuccokra, nagyjából hit kérdése. Olyan Canon vs. Nikon dolog ez, és tele a YouTube összehasonlító videókkal, szóval könnyű eldönteni.
Kösz a tippet, ha az ember nincs benne a dologban, nem is tud róla micsoda kütyük vannak vagy állnak feljesztés alatt. Azt hiszem a negyvenes modell lesz, sapival.
Én egy Zoom H2-t használok ilyen célra már sok éve. Akár mikrofonállványra, akár fotoállványra felrakható. A képet felveszem videokamerával, és utólag alászerkesztem a hangot.
Vannak olyan rögzítők amik elég kicsik, ugyan nem nevezhetők profinak, pláne ha egy ilyen kórust kell rögzíteni, de egy fényképezőgép, vagy egy kamera mikrofonjánál nagyságrendekkel jobb minőségben rögzítenek. Ilyen például a Tascam DR-05, vagy a DR-40. Ezek már szinte nevetséges összegekért megkaphatók, kicsik, egy filigrán állványról már pár méterről is alig zavaróak, nem kell hozzájuk vezeték, stb...
Filmforgatás fényképezővel? Lehet hogy komolyabban kéne venni ezt az opciót. Igazából csak a rekszt kell jól eltalálni az obihoz, hogy a kívánt mélységélesség meglegyen. Majd beleásom magam egy kicsit.