Honnan lehet tudni, hogy egy 2008-as PD TDI, BXE kódos Octaviaban esetleg van-e elektromos kiegészítő fűtés?
Azért kérdezem, mert van egy 2006-os PD TDI, BKC kódos Octink is, és az lényegesen lassabban melegszik be télen (2-3-szor annyi idő alatt), a termosztát jó.
Már vettem rá hűtőrács letakaró maszkot, érdemben az se segít, de legalább jól néz ki...:)
Menj be a legelső autószervízbe, amit nyitva kapsz holnap, mérjen rá a töltésre. Nekem 3 PD-volt, de még baj a tőltéssel nem volt, hátha neked sincs.
Ha jó, akkor inditsd el az autót valahogy (békázva), és indulj el, mert hazaérsz, ha egyszer sem állítod le a motor és fényed is lesz. Az akku zárlatos lett, kuka. Vegyél otthon egy pont olyat, ami benne volt és egy rendes szervízbe cseréltesd ki, ez nem egy kétperces művelet, meg kell nézni sokmindent a kocsi agyába. o742675o8o- ez a diszpécser, Bácsban vannak, ahol a búsz megfordul arra kell letérni balra, a vasút mellett, az átkelő előtt van egy nagy udvar, oda költöztek.
Octavia 1, 1.9TDI (AXR), tegnap este kigyulladt a piros akku a műszerfalon, Budapest központjából akkun kiértem Törökbálintra, az akku teljesen lemerült. Éjjel töltőre tettem, most reggel gond nélkül indult, de a piros akku természetesen nem aludt ki.
Kolozsvári vagyok, ma kellett volna hazamenjek családdal, 2 gyerek, nem merek így útnak indulni 400km-t hidegben ...
Ha ismertek Törökbálint közelében (15-20km) megbízható autóvillamossági szerelőt kérlek szóljatok (hátha hátha unatkozik vasárnap és ránéz, ha nem, akkor hétfő reggel ...).
Miért a TEXTAR maga amúgy is keménynek számít?Volt még Jurid azt nem ismerem ATE nem volt készleten így lett Textar,végül is 1.6 benzin -hez lesz nem egy erőgép ,de akkor is kellemetlen ha kemény .....
Én a Fabiaban párosítottam a Brembo tárcsát és a Textar betétet. Nagyon kemény volt nekem ez a párosítás, most jön csere újra. Úgy néz ki a tárcsát nem cserélem de a betétet igen. Viszont nem tudom h milyen betétet vegyek, egyenlőre a Textar az esélyes így viszont készülhetek h megint kemény lesz a fek...
Első körben a biztosítékokat kell megnézni amit írtak is itt a kollegak. Ha ázok ott vannak és rendben vannak akkor érdemes lenne a hibatarolot kiolvasni h dob e rá hibakodot. Kimérni nagyon nem lehet mivel egy elektromos fűtőtest elektronikával. A középső konzolt kell kiszedni, a bal oldali lábtér burkolatot, aminek a rögzítő csavarja a hamutartó felől -bontható ki. A futest ha jol emlekszem maximumra kell allitani igy fogsz majd kesobb hozzaferni a belso csavarokhoz. Akksi sarukat le kell venni. Utána a műszerfal alsó részét kell leszedni, a csavarok egy része a díszcsík burkolat alatt van. Utana 3 csavar ami fedi a fűtőtestet. Akkor hozzáférsz az elektromos vastag vezetekek rögzítő csavarjaihoz. Aztán ki kell az egészet húzni. Mivel kissé hosszadalmas művelet és sok bontással jár így javasolnám a hibatarolo kiolvasását először.
Mikor cserélni szerettem volna új alkatrészt ha jól emlékszem 130ezer környéken adtak, így vettem bontottat 10ezerert.
A művelet sorra már nem biztos h pontosan jól emlékszem, de ha nekiállsz akkor fogok tudni segíteni ha elakadsz.
Ma leszedtem a bal oldali A oszlop borítását a parkolójegy tartó miatt. Fuggonylegzsakos a Kocsi, első lépés az Airbag műanyag dugó kipattintasa volt. Az alatt rejtőzködött egy csavar. Utána szépen óvatosan lehúztam a burkolatot. Mint kiderült volt benne kártya tartó csak eltört. Pár perc alatt kész is volt a cseréje.
Egy porszáraz, napos -5 fokban, egyenes (2. kijáraton való) kihaladáshoz készülve beleereszkedtem egy kis körforgalomba 3-asban, ahogy amúgy szoktam. Válság és öreg autó lévén a cégem csak előre vett és tett új gumit, így a hátulja indult el. Az pont igaz, hogy fele intenzitással.
Ma bevásároltam nagy szervízre OFF autó Bárdinál készleten márkásabb csak Textar tárcsák és betétek voltak...jó az azonos márkájú tárcsa + betét párosítása TEXTAR-nál ?...Mert másik OFF autómnál a Brembo tárcsa betét nem nagyon jött be túl kemény ..kellett vagy 10 ezer km mire most azt mondom hogy jó.
Persze. Nekem is szar volt, ősszel megcsinálták. Sajnos fogalmam sincs, hogy mit csináltak és mennyiért, mert céges az autó és még garanciális, de +5°C alatt végre vállalható fűtése van.
Nem túl könnyű a hozzáférés, de a biztosítékait meg tudod nézni, az elvileg az akkumulátor felett van (általában 2-3 darab, ennyi független köre van), a kezelésiben le van írva, hogy melyikek azok. Ez egyben jelzi azt is, hogy van-e a kocsiban ilyen - ha üresek ezek a helyek akkor nincs, ha ülnek benne 20-30-40A-es biztik akkor van.
kíváncsi lennék, hogy az ESP beavatkozna-e (segítene-e valamit).
Elvileg igen. A múltkor a páromat elvittem, direkt a teljesen embervezérelt O1-gyel, és ott volt egy Mondeo, ami szinte mindig egyenesben tudott maradni. Hosszú tengelytáv + menetstabilizátor együtt sokat segít, az O3 ilyen szempontból már a hosszabbak közé tartozik.
Igazából, ha az autó hátulja megcsúszik (kivéve drift :)) a profi sofőr is ritkán fogja meg...
Ezért rohadék dolog a túlszervózott autó, mert ha van egy normális ellenállása a kormánynak, akkor ha az ember műszerei finoman működnek, úgy már megcsúszás nélkül is érezni, hogy a tapadás csökken. Túl erős rásegítésnél porszáraz nyári aszfalton is olyan könnyű a kormány mint egy téli csúszós úton, így ilyen visszajelzésed nincs.
mellesleg ha rajtam múlna, az ilyen vezetéstechnikai képzés kötelező eleme lenne a jogsiszerzésnek, de nem ártana kötelező tréning a jogosítvány meghosszabbításához sem az idióta orvosi alkalmassági helyett
Szvsz abszolút nem életszerű. Tegye már fel a kezét , akivel hosszú pályafutása alatt megtörtént valamelyik felsorolt eset. Ilyen direkt rántásnál már csak utas vagy, még úgy is, hogy rákészülsz a dologra. Ha meg készületlenül ér akkor tökmindegy, hiába vagy egy "minivalterről":) Ha fele intenzítással lenne kivitelezve, akkor sokkal több értelmét látnám. Kicsit sok a jóból.
Nyomáspróbánál nyomáscsökkenést és növekedést kell mérni, nem azt nézni hogy hol szivárog. Van hozzá VAG célszerszám, amit a kiegyenlítő tartályra kell rögzíteni és van technológiai leírás és határértékek is. Ha jól csinálják, kiderül hogy szivároghat-e valahol vagy sem, és az is, ha indokolatlanul megnő a nyomás a vízkörben, mert mondjuk egy henger oda is dolgozik.
1. Haladsz a belső sávon a pályán és hátulról egy kretén megérinti a hátsó részed egy felét, pl. rosszúl előz, vagy nem fér be
2. Amikor kiszakad a nyomtávrúd persely a hátsó felfüggesztésnél, annak az a első jele, hogy egy hasonló kitőrést csinál egy kombi fara egy éles kanyarban, amit épp hogy beveszel mindig.:)
A tegnapi 60 ezres szervízen nyomáspróbát tettek, nem láttak szivárgást (kívülről). Hogy a motoron belül mi zajlik, azt persze nem látták, nem szedték szét.
Most feltöltöttéka tartályt a max-ig és kérték, hogy figyeljem, mikor (hány km után) jelzi be a rendszer a hiányt. Nem tudom, ez mennyire tudományos alapú vizsgálódás (ebből mit tudnak meg???), de annyit legalább elértem, hogy rögzítették az észrevételem, hogy valami van a hűtővízzel.
Persze oktatási célzattal jó lehet, hogy mi a helyes teendő olyankor.
pont ennyi a lényege. egyébként tényleg előfordulhat olyan hirtelen megcsúszás, amit szimulálni próbál, bárkivel megeshet, hogy hirtelen tükörjégre hajt, aztán jön, aminek jönnie kell. de inkább azt próbálja megtanítani, hogy ha ez akármilyen módon megtörténik, akkor ne sikítson a user, hanem ellenkormányozzon, mert akkor meg lehet úszni
Ez igaz, csak kézifékes ökörködéssel tudtam eddig úgy megcsúszni. Amiből egyszer egyébként hátsó híd csere lett az egyik régi autómon, mert jött a padka. :S
Természetesen bepánikoltam, és csak a féket tapostam, szépen neki is csúsztam.
Egyébként bánom, hogy az O3-mal még nem voltam tanpályán, kíváncsi lennék, hogy az ESP beavatkozna-e (segítene-e valamit). Sejtésem szerint olyan lassú tempónál nem igazán.
Na meg még ha mindenkinek kötelező lenne egy évig bringával járnia városban és országúton is a jogsiszerzés előtt, az is sokat segítene. Kifejlődik az emberben az egészséges életbenmaradási ösztön, jobban odafigyel a forgalomra.
A rántópad szerintem nem túl életszerű, túl hirtelen történik és előzmény nélkül. Egyszer láttam valami videót, ahol még az F1 pilóták is véreztek el rajta. Persze oktatási célzattal jó lehet, hogy mi a helyes teendő olyankor.