Mint látom a 2,4-es szívó benzinesed tényleg prímán fogyaszt, mint irod az átlag 8,5 liter ami tényleg nem sok egy ekkora motortól. A "trükk" ott van, hogy magad is irod főleg pályán közlekedsz a városi szütykölődést kihagyod. Ez szerencsés, mert ott nyalna igazán a verda főleg ha automata. A Volvo egyébként is prémium márka, tehát jelen topik névadójával nem egy szint. Amit egyébként furcsálok, nékem is van Volvós barátom neki az 1,6-os benzinese (S40) van és a jó múltkorába nyomtunk le egy 600 km túrát a két oldalbordával az ő fogyasztása 8,2 volt normál tempóban autópáya 70% város 30% arányban.Ehhez képest a te 2400-asod 8,5 litere igazán figyelemre méltó. Egyébként - a méretre visszatérve - magam is meglepődtem, mikor nemrég azt olvastam egy elemzésben - nem néztem utána, hogy igaz e - hogy a Ceed, 7-es db cm-el szélesebb belterű, vagy összszélességű mint az S40-es Volvo.
A kókuszos témához meg annyit, hogy tényleg magam is vezettem új kasztnis 1,4-es meg 1,6-os Focust és vulgárisan azt kell mondanom, hogy a diesel Ceed menetdinamikájához, nyomatékához és élményautózásához képest eme járművek hasonló paraméterei a lófasz és az esti fény kategóriájába tartoznak. És ezt nem én mondtam, hanem mindkét tulaj aki kipróbálta a Ceedet is.
Az pedig - mint némi gúnnyal irod topikotokban - hogy lenyomtál a pályán egy pdtdi Octáviát nem túl nagy eredmény hiszen eme autók átlagban 105-110 Le-s motorokkal jönnek ki, bár valszeg azért egy 2000-es diesel RS Octávia a maga 180 Le-s teljesítményével már kicsit jobban megizzasztott volna.
Abban pedig gondolom nincs köztünk vita, mert ma már mindenki elismeri, hogy AZONOS ccm esetén a mai modern magasnyomású turbodiesel motorok nyomatékával, teljesítményével és főleg fogyasztásával a benzinesek nem tudnak versenyezni. Épp ezért kezdte meg az erőlködést néhány európai gyártó a kis ccm-s benzines turbósokkal hogy ezt az űrt valahogy betömjék, lásd 1,4 FSI W5 (140 Le) 1,4 új Bravó (hasonló).
A Volvóval én is szemezgettem, de pl. egy új S40-et 4,9 milláról indítanak, ugyan ezt 1,6 dezsőbe 5,9-ről. Ezt a diesel felárat pedig biztos hogy a büdös életben nem tudom kiautózni.
Érdekes, - és most külön elnézést valamennyi benzines gépjárműhasználótól - de 2 évvel ezelőtt eszembe sem jutott volna öngyújtóst venni, ma már eszembe sem jut, hogy valaha újra benzinest veszek.Ebben a tudatomban ma is megerősödtem mikor a Hungárián tartó dugóból hazajöttem (kb 1 óra) és a teletankolás után 210 km-el (full város) a ház előtt megállva 4,9 l/100km átlagot mutatott a fedcomp.
Nem hinném hogy több lenne, mivel a garancia ha tetszik ha nem, a Mazdán már sehol nem lesz 3-5 évesen, míg a Ceed esetében még igen, ez nagy pozitivum. A másik, hogy ki mondta hogy eladom 3-5 évesen (még meg sincs amúgy :)). Ha eladom mondjuk 8 évesen, tuti nem lesz 700e a különbség, főleg úgy, hogy a Mazda3 már 2003 óta kint van, míg a Ceed 2006-os. Lehet hogy nem lesz egy árban a 2, de nem lesz ekkora a különbség, az biztos. De erről valószínűleg a hozzá értőket kéne megkérdezni... :)
Nem akarom teleoffolni a topicotokat, de azt halkan megjegyezném hogy pénteken 8,1-et, múlt héten 8,5-öt, előtte héten 8,7-et fogyasztott a, khm. 2,4-esem, igaz ebben szerencsére nem sok város, ám annál több autópályás suhanás, s természetesen végig klíma : ).
nekem az jutott eszembe, hogy a nagy kérdés az, amikor a Mazdát 3-5 évesen el akarjuk adni, akkor mennyi marad ebből a 700e-ből, vagy esetleg még több is lesz az árdifi. Megbeszéljük 2012-ben :-)
Nekem is bejön a Mazda3, csak mint említettem a sedan. Viszont az ára nagyon durva, a dízel TX újonnani listaára 5.829.900 Ft, most akciósan 5.379.900 Ft. Ez a TX van kb egy szinten a Ceed EX felszereltségével. Namost az meg 4.668.000 Ft. A számok magukért beszélnek. Még így "akciósan" is borzasztó drága. Több mint 700e forintnyi különbség nem kevés, még akkor se, ha mazda. :)
Én is sokat gondolkoztam a Mazda 3-on mert tetszik nagyon és jelenleg akciózzák plusz kicsi rá a THM,de nekem kb. 10e lenne a cascója a Cee'd 6-7e Ft-jával szemben, meg ahogy a neten olvasgattam az alkatrészárak elég durvák. Valamint a 90LE-s Mazda3 CE árából megvan az 1.6 CRDI EX Limited Cee'd ami jóval felszereltebb. Igaz, a Mazda jóval szebb belül. Persze ha jó árat kaptál rá akkor jó vétel, a TX meg tényleg jól felszerelt.
Véletlenül az utolsó pillanatokban akadtam erre a kis mazdára, ha nincs olaszországba ismerősöm akkor ceed lett volna, igy: mazda3, 1,6 diezel -110LE, 2004 es, TX.
Mikor ajánlotta a haverom, azonnal mazda szalon, és teszt, igaz régebben próbáltam már de akkor egy utolsót.
Igaz a helykinálata nem olyan jó mint a ceed-é de nekem tökéletesen megfelelt. Az uttartása szerintem jobb mint a ceed-é, a motor többi ugyan ott van.
A hátsójára visszatérve, nekem se tetszett elsőre annyira, most annál jobban bejön, először spoilert szerettem volna rátenni de már nem kell.
Nem mennék bele a ceed vs. mazda3 -összehasonlitásba, szerintem mind2 autó nagyon ott van.
Ami hiányyzik az az MP3-USB, ezt valahogy meg kell oldanom, ajánlottak valami mp3 kábelt ugyhogy remélem ez is megoldható.
Atyoka, a rádióvétel, vagyis az adóállomások beállítása nekem sem sikerült elsőre tökéletesen. Automata kereséssel a legtöbb állomáson túlszalad. Amikor kézi beállítással próbálkoztam akkor meg rengeteg adóállomást találtam. A magyarokon kívül vagy 5 szlovák adót is... :)
-az olasz tulaj képei, nem volt lehetőségem még ujjakat csinálni.
Végül is nem ceed lett, az utolsó pillanatban véletlenül mazda3 mellett döntöttem, remélem nem bánom meg.
Sárvédőket kell szereltessek rá, ki is néztem valami univerzálist ezer valamennyi 1 haverom meg felszereli, meg lehet ablak sötétités... más minden van benne, rajta.
Ha bekukucskálsz a pedálhoz, látni fogod, hogy egy elektromos egységhez csatlakozik a kar. Mi köze az alapjárati léptető motorhoz, ha van benne egyáltalán?
A pedálkar derekára, és felette egy vasrúdra beakasztottam egy hosszúkás rugót.
Még keresnem sem kellett, a minap a garázs polcról esett le egy épp oda való darab. Kb 2 perc volt az egész, sokkal jobb lett.
A motor bejáratásánál nem jó az egyenlates sebesség. A legrosszabb ha ráálsz 90-100 ra és úgy mész többszáz km-t. Arra kell figyelni. hogy az első 2-3 ezer km-en ne nagyon lépd át a maximális fordulatszám 80%-át. Bejáratás közben a legjobb ha normál átlagios körülmények vannak ( lassú, gyors, város, autópálya) Semmiképp nem jó az autópályás bejáratás.
Valóban. A másik nem volt túl nagy kaland, a totalcar-on találtam az olajdokinál. Most nem keresem már meg, mert megyünk elfelé, de nem lesz nehéz rálelned szerintem.
Az 1,4-es Lacettibe a legjobb választás a SAE 5W-30 viszkozitású, ACEA A3/B4, API SL/CF minőségű kenőanyag. Ráérsz még gondolkodni a SAE 10W-40 viszkozitás használatán. Egy kicsit had kopjon az a motor, úgy 100 ezer km-ig. Az ILSAC egy ugyanolyan kenőanyag-minősítő intézet, mint az API vagy az ACEA. A GF 3 pedig megfelel az API SL benzines minősítésnek."