>>Ez valamelyik szervezet hivatalos álláspontja, vagy magánvélemény?
Ez az én szervezetem hivatalos álláspontja, miután mindkét járművön aludtam. :) Egyébként komolyan az a véleményem, hogy ha az Usgyiról leszedjük a hülyeségeket, homlokfal, részben az ülések, belső tolóajtó, wc egyes megoldásai, rejtélyes dobozok az utastérben, és meghagyjuk a kasznit, az ablakokkal, motorral, fékrendszerrel, hajtással, akkor az Usgyi_tényleg jobb_.
Ugyanis: -sokkal rugalmasabban variálható, mert a metrókocsiból 2 féle vonat is építhető: 1, kétrészes gyorsvonati 2, kétszéses átjárható elővárosi, ebben az esetben meg lehet oldani egy további alacsonypadlós vagon csatlakoztatását is. Több ajtó sem ártana, de nem feltétlenül szükséges. Ez a kétfajta, de sokban hasonlító jármű pedig alkalmas lenne az összes jelenlegi motorvonat feladatainak ellátására.
Az 50Kv-os vasutakról egy cikben foglalkozott a MODELLEISENBAHNER folyóirat januári száma. Nem csak az USA-ban van (volt) ilyen vontatás, hanem Kanadában, Dél-Afrikában, és Braziliában is. Ez utóbbival nem foglalkozik a cikk.
Sajnos nincs szkennerem igy nem tudom feltenni.
Pécsi vagyok, de úgy gondolom, hogy Pécsröl felesleges közvetlen vonat Györbe.
A Pécs-Budapest, és Budapest-Györ vonal a Magyar viszonyokhoz képest nem
rossz. Még átszállással is rövidebb a menetidö, mintha egy közvetlen vonat
1997/1998-as adatokkal tudok szolgálni a Pécsi xx-41-es kocsikkal kapcsolatban:
Honosak voltak az alábbi kocsik:
20-41 050-4,052-0,054-6,058-7,102-3,105-6,108-0,109-8,111-4,113-0,115-5,117-1,118-9,121-3,124-7
39-41 018-3,019-1,020-9,022-7,025-8
19-41-es kocsi nem volt.
"S indíts vonatot bárhonnan a Dunántúlról, bárhová az Alföldre, Budapesten keresztül, és a vonat NE álljon meg sehol Budapesten."
A próféta szóljon belőled, és a Dunaújváros - Záhony, a Hegyeshalom-Lőkösháza (stb.) vonatok NE álljanak meg sehol, a végállomásig! A tehervonat is vonat. :-)
a Győr-Pécs vonatnak Veszprémen át csak úgy lenne (úgy volt) értelme ha most is meglenne még a 49-es vonal (megállna:Pannonhalma,Veszprémvarsány,Bakonyszentlászló,
Amikor ilyen határozottan írod ezeket a dolgokat, néha "ökölszámokkal" alátámaszthatnád, hogy mennyivel kerülne többe az órás ütemesség (egyes vonalrészeken félórás), mint a mostani.
Ez kb. azt jelentené, hogy a mostani menetrendhez kialakított fordákból jelentősen csökkenne az állásidő, sőt, egyes helyeken 20-30%-al kevesebb szerelvény kellene, esetleg a sűrűbb közlekedéssel kisebb kapacitású vonatok miatt kocsikat is lehetne "megtakarítani" a mostani rendszerhez képest. (Nem hiszem, hogy nagyon gazdaságos ma egy egynapos fordában egy szerelvénynek 200 km-t teljesíteni 2 vonatszámban...)
Szerintem azért nem az Uzsgyikat hagyták meg Budapest-Esztergom között, mert nem akartak égni a turisták előtt, akik ne adj Isten vonattal szeretnek eljutni Esztergomba.
Ide vidékre meg jó az Uzsgyi is, a parasztoknak. Mi???
"Azért nem, mert itt nincs ennyire szükség."
Ne nézz már madárnak, előtte meg az volt a probléma, hogy több járat indításához nem volt elegendő kocsi. Azért is szerezték be többek között a Desiro-kat is.
"Menjenek, az Usgyi jobb."
Utazz vele minél többet. Főleg távolsági közlekedésben, min 100 km-es úton. Nézzük utánna is ez lenne-e róla a véleményed. Kellemes utazást kívánok.
"A Desiro csak annyiban jobb, hogy össze van rakva."
Ez azért más eset, mert erre a szituációra tényleg jellemző, hogy "egyszer kértek, egyszer meg nem kértek" a mozdonyvezetők fékpróbát. Feltételezem, ez régebben volt, amikor még az előd E2 volt hatályban. Van különbség egy szóló Bz, meg egy gépmeneti V43-as között a korábbi szabályozás szerint?
Meg én tudom, hogy alállomás Újszászon, Szajolban, Cegléden, meg Hatvanban van, ha már az az oldal, távolabbi helyben nem gondolkodtam, mert exmv a másik irányban lakik.
Végigolvastam köszi a véleményed, köszi a hozzászólásod.
Az első mondataiddal nem vitatkoznék, mert nem igaz. Nem mondtam azt hogy szúrja a szemem a sok jó vonat nem mondtam azt, hogy szúrja a szemem a sok utas. Ez igy hülyeség.
A lényegre térve:
Ha megengeded nem folytatnám azt amit elkezdtél. Nem mondom hogy nincs igazad sok mindenben, de:
1. pont: ezt már tegnap is felvetettem úgy látszik ez érdekes módon elkerülte a figyelmeteket hogy kisérleti jelleggel bevezethetnénk a hétvégi időszakra, amikor sok diák jár. Mivel a diákok általában délután utaznak, ezért vonatpárként délután közlekedne.
Igy mindkét célállomást kiszolgálja.
2. pont: Mely városból vonz? Ha megengeded, most a ma leirt álláspontot fejteném ki, veszprém és Fehérváron át. Na akkor menjünk végig gondolatban Győr és Pécs között. Győr és Veszprém között jelenleg a csigalassú és hadd ne mondjam színvonaltalan vasúti közlekedés miatt az utasok 90 %-a a buszt választja. Meg lehet őket nyilván érteni. Én sokszor jártam Veszprémből Győrbe. És bár nagyon szeretek vonatozni, egyszer mentem csaqk arrafelé Győrig vonattal. Többet nem vállaltam. gondolatban tegyünk erre a vonalra egy jobb vonatot. Ami nyilván nem fog gyorsabban menni mint 60, vagy mennyi, de a kiszolgálás jobb lesz. A két város közöt rövid a távolság, a helyjegy megoldható egy 130 ftos kedvezményes jeggyel is. Ha a jegy árát összehasonlítjuk, a kedvezményes IC jegy is olcsóbb lenne mint a busz. A menetidő pedig akár még rövidebb is hiszen mig a busz jó esetben csak minden másokdik fánál áll meg, addig az IC Veszprémig sehol. ( esetleg a bakonyi turistaforgalom kiszolgálásra Zircen).
Menjünk tovább, Veszprém - Sz-fehérvár. Szintén nagy forgalmú vonal, ahol az IC közlekedés szintén megoldható kedvezményes pótjeggyel. És most számoljunk. Ki lehet alakítani úgy a vonat menetidejét, hogy Fehérváron közvetlen csatlakozása legyen valamelyik pestre tartó Kanizsai IC-hez. Fehérvár pest szakasz megint csak megoldható kedvezményes ic jeggyel, vagyis bár a veszprémi utasnak át kell szállnia, mégis csak 260 ftot fizetett pótjegyre, és nem 330 Ftot.
Győr - Székesfehérvár: négy évig utaztam a lakóhely és az iskola között ( Veszprém és Sopron) autóbuszon. Ez két közepes méretű város, és mégis vasárnaponkét két busz tele ment, de még állóhely se volt. Pápától pedig a mentesitő isa full tele. Vissza pénteken ugyanez. Itt viszont nem máaról van szó mint két regionális központról. A frogalom is jóval nagyobb lehet. 330 Ftos IC pótjeggyel megoldható a két város áthidalása. És van helye az utasnak, nem kell nyomorogni egy távolsági busz mogorva utasai közt. Vagyis kényelmesen az otthon melegébe ér.
Székesfehérvár - Pécs: egyetemi hallgatók az utazásukhoz fel tudnák használni. Ugyanez igaz a Veszprém - pécs vonalra is. Jelenleg Veszprém és pécs között csak buszközlekedés van. Menetideje: 4óra 10 perc. Vonattal: Veszprém - Fehérvár IC: 35 perc, Sárbogárd - Pécs IC: 1 óra 38 perc. ez valamivel több mint két óra. És a fehérvár Sárbogárd szakaszon nem menne a vonat két óráig.
Dombóvár - Pécs: regionális kiszolgálás, 240 Ftos pótjeggyel.
Sásdon nem állítanám meg, mert aki komlóról utazik az bejön Dombóvára és ott száll át.
Na hát ennyi város ennysi utasát kiszolgálná kedves amicus.
3-4 pontok: előzőekben már részben megválaszoltam, de ehhez kérdőives felmérések lehetnek irányadók.
Kedden, szerdán, szombaton: ezeken a napokon közlekedik egy 1. osztályú, egy étkező, és 2 másodosztályú kocsi, a forgalmasabb napokon rátesznek még két másodosztályt. ennyi.
Ha a ma felvetett álláspontot alapul vée ez három regionális központot köt ösze, ahol bizony konferenciákat ,összejövetelekt tartanak. Nem hiába épülnek most az országban a regionális konferenciaközpontok. És ha Pécs európa kulturális fővárosa akar lenni, akkor bizony a megközelithetőségre, másrészt a jó hirnévre rengeteget kell költenie.
A vonat előbb érne Győrbe, mint ő autóval, még igy Veszprémen át is. :-))
Nem biztos hogy nem ülne át. És közben tud dolgozni, gondolkozni, fel tud készülni a beszédére, az előadására, és nem az utat kell figyelje.
turisták: ilyen szolgáltatással valóban nem kerekednek fel. De azért vannak, és jobb ha hiszel nekem a Dél - dunántúli tirisztkai régió az utolsó előtti helyen áll. Az egyik oka ennek a rossz megközelithetőség.
Csak ezen gondolkozz el egyszer, kérlek. turizmussal foglalkozom, szóval ebbe még bele se köthetsz.
5. pont: már leiram a vonatösszeállitást.
Újabb pár ot csökkenti a kihasználtásogot, ahol már telitve van. Mivel ez lenne az első Pécs - Győr járat, ezért ezen ralációban nincs telitve, ugye ebben egyetértünk.
Én utaztam sokszor ezzel a személlyel meg ehhez csatlakozó személlyel Veszprém-Budapest között, vasárnap esténként.
Milyen személlyel?
Ez a 19005-ös Győr-Veszprém-Székesfehérvár közvetlen Pécs sebesvonat amiről én írtam.
De amikor ilyen jó a Győr-Pécs utazás, csak egy nyamvadt átszállás kell Kelenföldnél, nem értem, minek ez a Győr-Pécs közvetlen hercehurca, amikor 10-12 tömött kocsis vonatokat elvettek a 100-ason, és délelőtt nincs közvetlen gyors Nyíregyre Pestről, itt meg napok óta megy a vita egy két kocsis vonatról.
Még csak ennyit hozzá. Ez kell nekünk, nem mindenféle sznob tükrök, értelmetlen és törékeny ívelt ablakok, fautánzatú karfák amik semmire sem jók, gagyi tömítések, rossz ülések még rosszabb fejtámlával, hiányzó szemetesek, zörgő üvegajtók, az utastéren átsöprő szélvihar.
na akkor már én is hozzászolnék ehhez a Győr-Pécs vonathoz.
oké oké kár érte hogy eltörölték.tény és való hogy a hétvégi Csörgő+2 Bo
Győr-Veszprém-Szfvár kerülő szerintem is felesleges volt.nem volt kihasználva.
hiszen ott volt és ott van most is a Veszprém-Szfvár közötti 9063 ami remek csatlakozási lehetőség a Szfvárról induló vonatokhoz éppen ezért a Szfvár-Sárbogárd közötti esti 38418 (Btx+Bx+Bx+Mdmot) is bevárja.ez pedig éppen azelőtt ér le Sárbogárdra mielőtt a Pécsi exp 808 odaérne.
most már csak azt kellene megoldani hogy közvetlenül vagy komáromi átszállással legyen egy Győr-Szfvár vonat ami mondjuk 17 óra körül indulna Győrből és 19:20 körül leérne Szfvárra.mehetne ez csörgővel és két kocsival
Azért nem, mert itt nincs ennyire szükség. Lettek volna az Északiban, legközelebb Hatvanban, de ide sem kell a maradék és még Székesfehérváron is. Legalább 1 szokott járni Esztergomba is még.
>>a Szeged-Békéscsaba vonalra pedig jöhettek volna a Desiro-k.
Menjenek, az Usgyi jobb. A Desiro csak annyiban jobb, hogy össze van rakva.