Szeged-Békéscsaba túl hosszú t Desiróval... Jó az a Pusztametró, hidd el... A lényeg, hogy ne kelljen két fűtőházban is elvtársakat meg húsz alkatrészbányát tartani.
és a komárom - fehárvár szakaszon se jobb sokkal a menetidő, mint Veszprém felé.
Segítek:
Győr indult 15:55, Veszprémen át Székesfehérvár é.:19:23 menetidő 3 óra 28 perc
Győr indult 17:33 Komáromon át Székesfehérvár é.:19:27 menetidő: 1 óra 54 perc
De a másik irányban tavaly a Veszprémi irányban 10:44-kor érkezett Győrbe, míg a Komáromi irányban 9:43-kor a pécsi gyors.
De akkor a Kelenföldnél maradva, a Győrből 16:24-kor indul az IC Pestre, ennél van 15 perc átszállás Kelenföldön a pécsi Sopianae IC-hez, ami 20:27-re ér Pécsre. Ez 4 óra 3 perces menetidő.
De péntek vasárnap Győből a 17:50-es pesti gyorshoz Kelenföldön csatlakozik (31 perc) a Zengő IC Pécsre, ami 22:28-ra érkezik. Ez bőven mentesíti a régi Győr-Pécs gyorst péntek/vasárnapi "diákcsúcsban".
De akkor visszafelé 4:55-kor indul Pécsről a gyors Pestre, amihez Kelenföldön 30 perces átszállással csatlakozik a győri expressz, ami 9:50-re érkezik Győrbe. De akinek ez túl korán van, annak Pécsről munkanap ott az ICR 6:55-kor, és Kelenföldön 28 perces átszállással csatlakozik Győr felé az EC24, ami 10:50-kor Győrben van, ez 3 óra 55 perces menetidő, 28 perces kávészünettel.
De még nagyon sok alternatíva van, de aki még a menetrendet sem nézi, azzal nincs miről beszélni...
Ne nézz már madárnak, előtte meg az volt a probléma, hogy több járat indításához nem volt elegendő kocsi. Azért is szerezték be többek között a Desiro-kat is...........
traficc :
Az életkor csak egy bizonyos szintig lehet mentség, arra, ha lépten nyomon kderül, hogy az illető a meglévő és közismert információt, csak azért nem ismeri mert lusta elolvasni, vagy megtanulni.......
És M41 2202, mielőtt megkérdeznéd, hol lakom: amikor nem egyetemistáskodok, akkor Kiskunfélegyházán. A 145, 147 vonalakon lassan, de biztosan nő az Usgyik aránya. Amikor Esztergom felé járt az első 10, akkor pedig kifejezetten sokat utaztam rajta. És nekem bevált. Egy Bz után mindenképpen. De még egy Bx után is.
Ja és szerintem azért beszélsz ilyen könnyelműen a dologról, mert nem Neked kell nap mint nap ezen a csúcsszuper, mindennemű járművé átalakítható orosz motorvonat csodával utaznod. Igazam van abban, hogy nem olyan vasútvonal mentén laksz, ahol ezek közlekednek?
>>Ez valamelyik szervezet hivatalos álláspontja, vagy magánvélemény?
Ez az én szervezetem hivatalos álláspontja, miután mindkét járművön aludtam. :) Egyébként komolyan az a véleményem, hogy ha az Usgyiról leszedjük a hülyeségeket, homlokfal, részben az ülések, belső tolóajtó, wc egyes megoldásai, rejtélyes dobozok az utastérben, és meghagyjuk a kasznit, az ablakokkal, motorral, fékrendszerrel, hajtással, akkor az Usgyi_tényleg jobb_.
Ugyanis: -sokkal rugalmasabban variálható, mert a metrókocsiból 2 féle vonat is építhető: 1, kétrészes gyorsvonati 2, kétszéses átjárható elővárosi, ebben az esetben meg lehet oldani egy további alacsonypadlós vagon csatlakoztatását is. Több ajtó sem ártana, de nem feltétlenül szükséges. Ez a kétfajta, de sokban hasonlító jármű pedig alkalmas lenne az összes jelenlegi motorvonat feladatainak ellátására.
Az 50Kv-os vasutakról egy cikben foglalkozott a MODELLEISENBAHNER folyóirat januári száma. Nem csak az USA-ban van (volt) ilyen vontatás, hanem Kanadában, Dél-Afrikában, és Braziliában is. Ez utóbbival nem foglalkozik a cikk.
Sajnos nincs szkennerem igy nem tudom feltenni.
Pécsi vagyok, de úgy gondolom, hogy Pécsröl felesleges közvetlen vonat Györbe.
A Pécs-Budapest, és Budapest-Györ vonal a Magyar viszonyokhoz képest nem
rossz. Még átszállással is rövidebb a menetidö, mintha egy közvetlen vonat
1997/1998-as adatokkal tudok szolgálni a Pécsi xx-41-es kocsikkal kapcsolatban:
Honosak voltak az alábbi kocsik:
20-41 050-4,052-0,054-6,058-7,102-3,105-6,108-0,109-8,111-4,113-0,115-5,117-1,118-9,121-3,124-7
39-41 018-3,019-1,020-9,022-7,025-8
19-41-es kocsi nem volt.
"S indíts vonatot bárhonnan a Dunántúlról, bárhová az Alföldre, Budapesten keresztül, és a vonat NE álljon meg sehol Budapesten."
A próféta szóljon belőled, és a Dunaújváros - Záhony, a Hegyeshalom-Lőkösháza (stb.) vonatok NE álljanak meg sehol, a végállomásig! A tehervonat is vonat. :-)
a Győr-Pécs vonatnak Veszprémen át csak úgy lenne (úgy volt) értelme ha most is meglenne még a 49-es vonal (megállna:Pannonhalma,Veszprémvarsány,Bakonyszentlászló,
Amikor ilyen határozottan írod ezeket a dolgokat, néha "ökölszámokkal" alátámaszthatnád, hogy mennyivel kerülne többe az órás ütemesség (egyes vonalrészeken félórás), mint a mostani.
Ez kb. azt jelentené, hogy a mostani menetrendhez kialakított fordákból jelentősen csökkenne az állásidő, sőt, egyes helyeken 20-30%-al kevesebb szerelvény kellene, esetleg a sűrűbb közlekedéssel kisebb kapacitású vonatok miatt kocsikat is lehetne "megtakarítani" a mostani rendszerhez képest. (Nem hiszem, hogy nagyon gazdaságos ma egy egynapos fordában egy szerelvénynek 200 km-t teljesíteni 2 vonatszámban...)
Szerintem azért nem az Uzsgyikat hagyták meg Budapest-Esztergom között, mert nem akartak égni a turisták előtt, akik ne adj Isten vonattal szeretnek eljutni Esztergomba.
Ide vidékre meg jó az Uzsgyi is, a parasztoknak. Mi???
"Azért nem, mert itt nincs ennyire szükség."
Ne nézz már madárnak, előtte meg az volt a probléma, hogy több járat indításához nem volt elegendő kocsi. Azért is szerezték be többek között a Desiro-kat is.
"Menjenek, az Usgyi jobb."
Utazz vele minél többet. Főleg távolsági közlekedésben, min 100 km-es úton. Nézzük utánna is ez lenne-e róla a véleményed. Kellemes utazást kívánok.
"A Desiro csak annyiban jobb, hogy össze van rakva."