Sajna ez van, az új dieselek tényleg szeretik az olajat! Egyik ismerősöm új passatja is csócsálja, neki azt mondták, hogy pár 10ezer után ez meg fog szűnni! Hát kíváncsi leszek rá! A másik oldalról meg ezek a mai szintetikus olajak néha olyan vékonyak, hogy nem is csoda ha csipegeti! De ettől nem dől össze a világ, attól még jó a motor! Tényleg ki mit tud, milyen viszkozitásút raknak a Cee'd-be? Nekem egyik szervízben 5W-30, vagy 5W-40 -est mondtak!
Igen ez tényleg így van, sokszor 1000km alatt 1 liter olaj nekik belefér kategória. Szal hozzá se nyúlnak a kocsihoz ez miatt. Azért is komoly, mert ebbe 4 liternél is kevesebb olaj kell, ezzel az erővel 4000 km alatt nulla is lehetne az olajszinted, szal lehet jó sűrűn kell nézegetni. Nekem még nem volt dízelem most sincs, így csak a benzinest tudom mondani, de rákérdeztem, azt mondták ennél szinte nulla az olajfogyasztás... korábbi autómon is ezt mondták (OFF Fiesta) és tényleg nulla volt, remélem most sem lesz másképp, mindenesetre most ezt figyelni fogom ezek után.
Általában minden modern dieselmotornál van olajfogyasztás.
Ez a mérték egyáltalán nem sok.
Tenni nem tudsz ellene , mert a gyárak általában olyan olajfogyasztási normát állapítanak meg , hogy még csak véletlenül se legyen garanciális visszahívás.(nem egy modellnél 1000 km-re 1 liter a megengedett).
Bejelentkeztem erre a nyári ingyenes átvizsgálásra és most kb. 2 hónap óta először megnéztem az olajnívót!
Gyerekek 10600 km-es futás után (1,6 CRDi) a minimumon van az olaszint!!!!! (épp eléri a minimum lukat a nívópálcán az olaj!!!!!)
Az autót gyakorlatilag munkába járásra használom meg kb. 1 havonta 600 km autópálya és nincs széttaposva!!!!! Beszéltem a szervízzel azt mondták utána kell tölteni, de én ezt ennyivel nem tartom elintézetnek!!
Kinézetre tényleg vadállat lesz és úgy néz ki a motorok alapján is, bár ahogy elnézem a fotókat, meglesz a triumvirátus a hátranézve kiláthatatlan autókból az alsó közép kategóriában . (1. Civic, 2. Új Bravo, 3. Lancer)
Hát ezt nem tudtam. Köszi hogy szóltál, de muszály lesz meglépnem a kötelező váltást is, mert csak úgy adnak az AEGON-nál a cascóból és a kötelezőből is kedvezményt ha egyszerre kötöm, ez igy meg havi szinten több mint egy ezres spórolás. A kötelezőből meg 1 bónusz növekedése kisebb mértékű mint ez a nyereség most nekem.
Köszi. Igen, láttam a Mars Red-et ez volt a Dakar sárga mellett a második legjobban bejövős szin, napsütésben állatul néz ki. Azért is jó a Karácsonyi-Nagy Kia szalon, mert náluk egy csomó Ceed ki van állítva, most éppen van náluk: dakar yellow,compass blue,pewter beige,piston gray,fekete,fehér,mars red,so red.
Gratu az autóhoz, sok balesetmentest. Láttál már mars red-et élőben? Igen a KN egy nagyon jó kereskedés, Én is onnan vettem volna, egyből jó ajánlatot adtak nem vaciláltak.
Még egyszer ki tudja mikor lesz ekkora robbanás, mint a Ceed megjelenése a C szegmensben. A konkurensek évekig fognak vergődni a meddő próbálkozásaikkal.
Amúgy örömmel jelenthetem be a T. Topictársaknak, hogy hosszas rágódás, vaciállálás, számolgatás után ma megrendeltem egy 1.6 CRDI EX Limited-et metálfénnyel bordó (Mars red) szinben. Az új Grando Puntó a designjával,1 év ingyen cascójával és az alacsony THM-jével ugyan majdnem elcsábított, de mivel lassan már a fél Grande Punto topic márkaszervizekben tölti a szabadságát (ami ugye a garanciaidőben még csak hagyján,de az a 2 év gari elég hamar lejár) igy úgy döntöttem, 2 olasz autó után márkát váltok.
Eredetileg egy Dakar sárgát szerettem volna, de ilyen dizelben nincs az országban, igy legalább 2,5 hónap vagy több is lett volna mire legyártják. Ráadásul amikor az értékesítő megemlítette, hogy augusztusban a szabadságolások miatt a KIA gyár csak csökkentett kapacitással fog dolgozni, igy amiatt még tovább is is csúszatott volna az átvétel időpontja. Másik meg az, hogy a jelenlegi kocsimat is beszámíttattam részben önrésznek, igy nem lett volna kedvem végigidegeskedni több hónapot, hogy nehogy addig valami idióta belémjöjjön. Igaz, a Dakar sárga másik hátránya lett volna, hogy SZVSZ kicsit nehéz lett volna később eladni. A Karácsonyi-Nagy Autószalonban rendeltem meg Tatabányán, én is csak ajánlani tudom őket mindenkinek! Voltam benn az AEGON-nál casco és kötelezőre ajánlatot kérni, a kötelezőjük ugyan nem lett volna túl olcsó,de a cascóval (10% 50e Ft önrész, csoportos beszedés,32 éves vezető,vidéki kisváros) együttkötve a a cascóból és a kötelezőből is adnak 10% kedvezményt igy a kötelező 3424Ft, a casco 6885 Ft lesz. Úgy tudom, még a Groupama ami olcsó a Cee'd-re megérdeklődöm majd őket is. A röhej, hogy a Grande Puntóra drágább lett volna a casco - igaz ott 1 év ingyen van - csak én fekete pontos vagyok a Uniqánál (1x már volt náluk cascóm, csak hamarabb visszafizettem a kocsihitelt, és nem fizettem tovább a cascót...) igy emiatt se lett volna célszerű a Puntó, hátha retorzióval élnek kár esetén.
Nehéz döntés volt ennyi pénzt kiadni egy kocsiért (sokáig az olcsób 1.4 EX Limitedre pályáztam anyagi okokból) de úgy voltam vele, hogyha kifizetek egy csomó hitelt meg költséget üzembentartásra, akkor legalább legyen vezetési élmény is az autózásban. Más márkából meg a jóval rövidebb garik miatt nem mertem volna venni turbódízelt. Magamat meg ismerem, hogy nem fogom széthajtani, a Puntóval is mindig nagypapásan közlekedtem, szerencsére ritkán sietek bárhova. Igaz, a Puntót a maga 60 lójával hiába is tapostam volna, 2500-nél leadta a a 102Nm nyomatékmaximumot, afölött már csak hangja volt,ereje nem.
A Ft jelenlegi erősségét, és a folyamatos svájci jegybanki alapkamat emeléseket nézve (a múlt héten is volt egy és még várható a közeljövőben is) a CHF hitelre fix törlesztőt és változó futamidőt kértem. Kevesebb nem hinném hogyí nagyon lenne a törlesztő, inkább legyen pár hónappal hosszabb a futamidő, mintsem esetenként plusz havi 5-10e Ft-okat kelljen befizetni. A Budapest Autós hitelnél a kezdeti tőke/kamat arány kb 2/3 1/3 a tőke javára ami később a tőke javára tovább fog tolódni, ez azért pozitiv. (A KHB-s lakáshitelemmel szemben, ahol a kamat 2x annyi a tőkéhez képest...)
Apropó, egy kérdés: a kötelezőt is át akarom vinni másik biztosítóhoz, ha jól tudom, ilyenkor a meglévő kocsimra vonatkozó adás-vételi szerződést is vinnem kellene a felmondáshoz? (ilyen ugyanis még nincs, mert a Cee'd átvételekor veszik be a régit) Ha nincs ilyen akkor mi van, egyenlőre fizetem a régi biztosítást, az új biztosító meg addig besorol A0-ba amig fel nem mondom a régit?
Korábban olvasgattam egy hazai ford focus club-os oldalt, ott a fórumon olvasottak alapján nekem az jött le, hogy a változó szelepvezérlésű 1,6-os fél literrel többet kér enni, illetve amit te is irtál, hogy csak magasabb fordulattól megy.
:) hát igen az Én választásom, de nem hinném hogy megbánnám. Jah most látom az eszmei mondanivalót: "Lehet, hogy bejön. Sőt biztosan, a Mazda már bizonyított. "
De ettől függetlenül jó autónak tartom a ceed-et, sokan támadják annak ellenére hogy soha nem ültek benne.
U.I: Látom a ceed hiba lista elmaradt, nekem otthon még megvan ha kell valakinek.
A Volvo S40-V40-nél valóban 7 cm-rel szélesebb a Cee'd. Fő is a fejem, mert elődeim szűk garázst hagytak rám. Tulajdonképp ezért vettem elektromos csomagot, hogy be tudjam húzni a tükreimet, hogy beférjek. :-) Majd a gyakorlat remélem igazol.
Érdeklődve olvasom az 1,6-os benzines S40 fogyasztási adatokat, mert a V40-esem 1,9-es motorral nem eszik kimutathatóan többet, igaz, nem is hajszolom.
Mekkora szerencse, hogy egy használt 2 éves Mazda 3 olcsóbb, mint egy új Ceed.
MOST!
Isten hozott a 2-3 évenkénti autó csere-bere örökké forgó spiráljában, ahonnan soha nem lehet kikeveredni, csak egy új autó, hosszú távú vásárlásával. Kullogni a trend, az innováció, és a vágyak mögött, azt igen.
Most jó alkalom lett volna egy hosszú garanciás, tartós, kiemelkedően teljesítő, megbízható ÚJ AUTÓT VENNI hosszú távra. Még egyszer ki tudja mikor lesz ekkora robbanás, mint a Ceed megjelenése a C szegmensben. A konkurensek évekig fognak vergődni a meddő próbálkozásaikkal. Emlékezz a Toyota Carina E, vagy a szintén off Mercedes 123 -124 megjelenésére. Azóta sem gyártott senki olyan jó, tartós vasat.
Ezt most elszalasztottad, de mindezek ellenére sok szerencsét, és örömet hozzá! Lehet, hogy bejön. Sőt biztosan, a Mazda már bizonyított.
Megjegyzem, ez csak a saját véleményem, nem kell megkövezni érte.
Öreg Toyotát akartam venni, de elkezdtem számolni, és gondolkodni, így lett új autó belőle.
Ne érts félre, nem akarom magyarázni a bizonyítványom, s megköszönöm, hogy utánam néztél. : )
Azt a mi topicunkban is írtam már valamikor, ha pályán gördülök általában 150+, de mint ma is, megcsúsztam időben 200 tempomattal(mint az elmúlt két hétben párszor). Mivel csak egy rövid etapot nyomtam, a nagy átlagomba nem jelenik markáns tényezőként, de a pill. fogyi ekkor 13-18 l/100-at mutat, a terepviszonyoktól függően. Főúton 120-nál jobban nem szoktam menni, előzni, amikor lehet, mindig dinamikusan, a lakott terület szinte 100% tabu. Egyébként manuális váltó van a kocsimban.
Két haveromnak is van s40 1,6-tal, valóban így fogyasztanak.
Igen, az RS Octavia biztos nem menne, de, az általad is említett gúnyolódás azért kerekedett, mert én valóban siettem, ellenben a kolléga úr, s ebben átmenetileg megakadályozott, először önhibáján kívül, a forgalmi viszonyok miatt, másodjára pedig leckét akart adni, aminek akkor nagyon nem örültem. Egyébként nem szoktam heccelni a vagányokat, az messze nem az én műfajom, még ha ez esetleg az írásomból nem is úgy csapódik le.
Amik eddig "alázások" megestek, nagyrészt a fentebb leírthoz hasonlóan olyanokkal esett meg, akik tűlértékelték az egyébként minden bizonnyal kiváló autójukat. Azaz egyetlen esetet kivéve, amikor Édesapámmal rendeztük egy versenyt az autópályán. Neki egy 220 cdi mercije van, 6-os váltóval. Ő ellene úgy 100-ig tuti esélytelen vagyok, iszonyatos a rugalmassága, kb 100-130 között kezd kiegyenlítődni a különbség, s mint az a pályán ki is derült, 150-től, amire ténylegesen a seggében voltam, már feltartott, onnantól pedig egyértelműen elmentem. Csak, hogy teljes legyen a kép, az ővé 150 LE, ~380-400 Nm(ezt nem tudom pontosan), nekem 181 LE, 233 Nm (ez a fékpadi mérés eredménye). A két autó között 10 kg eltérés van. S az utolsó, amiben vita nincs, s ezt mondtam Apámnak is, a fogyasztásunkat az életben nem vetném össze.
Végezetül, nem szeretném, hogy hosszú hozzászólásáradat kerekedjen kettőnk diskurzusából, mint ahogy a volvósoknál is megesett néha, mert a benzin/dízel összehasonlítása kb annyira lehetetlen, mint a melyik a jó autó. Véleményem szerint a mai dízelek nagyon jó motorok, éppúgy, mint a benzinesek, s szerintem mára eljutottunk odáig, hogy kétfajta autó létezik. Vannak jó autók és vannak még jobbak.
Nota bene, amennyiben futotta volna olyan új autóra, amire vágyom, egész biztosan öngyújtóst vettem volna. De mivel olyanra nem fussa, s a magyar használautókereskedelm sötét bugyrairól biztsan hallotattok, rosszabb esetben szenvedő alanyai volt közületek is bárki, akkor nem kell hosszasan ecsetelgetnem, hogy használtban miért benzines lett, s nem pediglen dízel.
uj autónak ha mazda, ha kia esik az ára keményen. Aki hosszu távra tervez neki jobban megéri a ceed szerintem.
De Én lehet 2-3 év mulva lecserélem egy mazda6 -ra a mostanit, az - az igazi sedan nem a mazda3 sedánja, ha 3 -as akkor hatchback ha sedan akkor mazda6 -árban nem is nagy a külömbség.
Ez 2 éves és nagyon jó állapotú, 46ezer kilóméterrel és még gari is van . Az ára -megsugom- peddig 3 milla alatt van költségekkel eggyütt, alkalmi vétel ne hagyhattam ki.
A költségek nem hinném hogy annyira huzós lenne, ezzel riogatják a kiasokat is :)