Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5394

Szép ez a vihar előtti kép Kunmadarason:-)))

 

De így belegondolva, ez az egész kirándulás így volt teljes, mármint a viharral:-)))

Előzmény: M41 2127 (5393)
M41 2127 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5393
Pardon:

M41 2127 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5392
Illetve szélvihar és jégeső előtti hangulat Kunmadarason:

M41 2127 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5391
Egy ritkaszép mellékvonali állomásépület Kenderesről, előbb az utca felől majd pedig a vágányok irányából:

radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5390

Ezt tegnap mi is tapasztaltuk Barcikán. Én is az első vágányra gondoltam, de tényleg ott a problémás mérleg.

A képne jobbra van a felvételi épület.

Kazincbarcika, ahol a rudabányai vonatnak nem jut peron

 

De mielőtt még ez lenne a fő probléma, akkor szintén egy tegnapi kép a minőségi személyszállításról Tornanádaskáról, ahol az IP-nek még "peron" szerűsége sincs, na meg is jegyeztem akkor. 

 

Tornanádaska IP peron
Előzmény: ZE (5386)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5389

1. nap: leutazás Pécsre, esetleg kiruccanás Komlóra.

 

Kapuvár i.: 6:42 9910 EUREGIO Győr-Bécsújhely

Sopron é.: 7:17

Sopron i.: 7:40 IC981 CORVINUS Bécs-Pécs

Dombóvár alsó é.: 12:25

(egy kis kirándulás, főtőház...szb Dombóváron)

Dombóvár i.: 14:25 8064 személy Pécs (csak munkanap!)

Sásd é.: 14:38

Sásd i.: 14:55 38634 személy Komló (csak munkanap!)

Komló é.: 15:26

Komló i.: 16:58 38613 személy Dombóvár

Godisa é.: 17:24

Godisa i.: 18:15 8006 gyors Bp-Pécs

Pécs é.:19:07

( a Komlóival Dombóráig is vissza lehet menni é.:17:42, és onnan jönni a Pécsivel i.:17:56)

 

2. nap: Pécs-Villány-Sellye-Szentlőrinc-Középrigóc-Villány-Magyarbóly-Pécs.

 

Pécs i.: 7:00 38812 személy Mohács

Villány é.: 7:44

Villány i.: 8:10 38147 személy Harkányba

Harkány é.: 8:42 (vagy akár Siklósón is át lehet szállni és szétnézni van 2 óra)

Harkány i.: 10:51 38127 személy Siklós-Sellye

Sellye é.: 12:00

Sellye i.:12:05 38215 személy Szentlőrinc

Szentlőrinc é.: 12:35

Szentlőrinc i.: 13:34 8915 személy Pécs-Gyékényes

Középrigóc é.:14:16

Középrigóc i.: 14:17 38114 személy Barcs-Villány (csatlakozó vonat Középrigócon)

Villány é.: 17:34

Villány i.: 18:00 38811 személy Mohács-Pécs

Pécs é.:18:44

2/B verzió:

Villány i.: 17:52 8146 személy Magyarbóly

Magyarbóly é.: 18:00

Magyarbóly i.: 19:50 8121 személy Pécs

Pécs é.: 20:59

 

3. nap: Pécs-Mohács-Pécs és/vagy Pécs-Pécsvárad (és bezárt részei)-Pécs.

Pécs i.: 7:08 38012 személy Pécsvárad

Pécsvárad é.: 7:52

Pécsvárad i.: 8:10 38017 személy Pécs

Pécs é.: 8:53

Pécs i.: 11:21 8134 személy Villány

Villány é.: 12:09

Villány i.: 12:15 38844 személy Mohács

Mohács é.: 12:39

Mohács i.: 15:08 38843 személy Villány

Villány é.: 15:32

Villány i.: 15:36 8114 személy Pécs-Beli Manastir

Magyarbóly é.: 15:43

Magyarbóly i.: 16:54 8113 személy Beli Manastir-Pécs

Pécs é.: 17:53

 

3/B verzió (2/B esetén)

Pécsvárad i.: 12:22 38015 személy Pécs (így van 4 óra körülnézni)

Pécs é.: 13:06

Pécs i.: 14:45 8114 személy Beli Monastir

Villány é.: 15:30

Villány i.: 15:45 38846 személy Mohács

Mohács é.: 16:09

Mohács i.: 17:20 38811 személy Pécs

Pécs é.: 18:44

 

De a 2/B-s magyrbólyi kitérő itt is befér Mohácsról jövet Villányi átszállással.

 

4. nap: Hazautazás Pécs-Barcs-Nagykanizsa-Szombathely-Sopron-Kapuvár.

 

Pécs i.: 5:21 8909 gyors Szombathely

Szombathely é.: 9:33

Szombathely i.: 9:50 594 gyorsvonat Celldömölk-Győr-Bp-Szerencs

Győr é.: 11:37

Győr i.: 12:10 Ex992 Bp-Sopron

Kapuvár é.: 12:50

 

 

Így az új menetrend szerint lehetőség lesz a 4 nap alatt mindenféle vonattipussal utaznod:-)))

Előzmény: gmarc (5373)
M41 2127 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5388
Egy kérdés: mi kell ahhoz, hogy új megállóhelyeket jelöljenek ki egy mellékvonalon, vagy a meglévőt áthelyezzék egy jobb, észszerűbb helyre? Gondolok itt elsősorban ilyenkre, hogy engedélyeztetés, peron kialakítás stb.
M41 2127 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5387
Hetényegyházán néhány éve megszűnt a jegykiadás, ez biztos. Ha a tekerős sorompót nem cserélték még le fénysorompóra, akkor valószínűleg van még szolgálat is...
Előzmény: tweety83 (5362)
ZE Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5386
Ami dühít, hogy Kazincbarcelónána az I. vágányon max. tehervonatot (ja, a mérleg... persze, meséljék a nünükének...) láttam eddig, a rudai meg áll az V.-en, a sárban-hóban-sötétben... Ha rákérdeztem, az indoklás max. annyi volt, hogy nem jó, mert át kel szelni az egész állomást, és az valami miatt nagyon zaccos dolog. Ja, egy szál Bz-nek...

Majd ha arra járok, csinálok fotót... (csak el ne felejtsem...)

Előzmény: Törölt nick (5383)
roosevelt Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5385

Szóval:

 

Bánréve
Előzmény: roosevelt (5384)
roosevelt Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5384

Már tavaly is volt nagy építkezés:

 

Előzmény: Törölt nick (5383)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5383
Az egyik "kedvenc" szeszásom szerint a rendes peron sk+30-nál kezdődik, ami magában hordozza azt is, hogy nem mehet 4,75-ös vágánytengelytávolságba, hanem egy vágányt ki kell venni. Én azt mondtam, hogy a semminél a 15 centis peron is jobb, s határozottan olcsóbb. Kíváncsi lennék hogy mekkora az utasforgalom Bánrévén, de valószínűleg nem nagyobb, mint Pásztón, ahol szintén csak ilyen kis igénytelen perononk vannak. És talán előbb csináltam volna ilyen peront Ózdon, vagy Putnokon, de reméljük, hogy ami késik, nem múlik...
Előzmény: ZE (5371)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5382

Három pötty cé dégékáúemm :-)))).

 

A 60-61-62 háromszög nekem is célpont :-))).

Előzmény: Carpy (5375)
gmarc Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5381

Mazochizmus:-)

 

No, majd tavasszal visszatérünk rá:-)

Előzmény: Carpy (5380)
Carpy Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5380
Biztos? Szerintem belefer meg Mohacs is, csak eleg koran kell indulni :)
Előzmény: gmarc (5379)
gmarc Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5379
De így belefér és útbaesik a magyarbólyi kitérő is, amúgy meg Pécsről külön le kellene menni oda is.
Előzmény: Carpy (5378)
Carpy Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5378
Anelkul, hogy megneznem konkretan a menetrendben: szerintem gyorsabb ugy, hogy megcsinalod (valamilyen iranyban) a Pecs-Villany-Kozeprigoc-Pecs kort, es Szentlorincrol leugrasz Sellyere meg vissza.
Előzmény: gmarc (5377)
gmarc Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5377
A mellékvonal-hálózat optimális beutazása ezen az útvonalon a legkedvezőbb. Ha valamit el nem nyom a vasút, akkor mindenhol van jó csatlakozás (kivéve egy harkányi 2 órácskát). 7:00-tól 20:00-ig bejárható a régió Pécstől Pécsig:-)
Előzmény: Carpy (5375)
gmarc Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5376
Sajnos nekem vizsgaidőszakom lesz, február elejéig, és ez Bp.-re/Kapuvárra láncol:-((
Előzmény: _nyunyuka (5374)
Carpy Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5375
"Villány-Sellye-Szentlőrinc-Középrigóc-Villány"

Ezt a mazochizmust :)
Előzmény: gmarc (5373)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5374

1. nap: leutazás Pécsre, esetleg kiruccanás Komlóra.

 

Ezt előrehoztuk már idénre, kinézünk egy jó havas napot! Zöldellő tájas fotó és "Führerstandvideo" már van :-))))).

Előzmény: gmarc (5373)
gmarc Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5373

Sziasztok!

 

Bár messze van még a tavasz (hát még a nyár!), már tervezgetem a Pécs környéki vonatozgatásaimat. A jelenlegi menetrend alapján egy ilyen változatot gondoltam:

 

1. nap: leutazás Pécsre, esetleg kiruccanás Komlóra.

2. nap: Pécs-Villány-Sellye-Szentlőrinc-Középrigóc-Villány-Magyarbóly-Pécs.

3. nap: Pécs-Mohács-Pécs és/vagy Pécs-Pécsvárad (és bezárt részei)-Pécs.

4. nap: Hazautazás Pécs-Barcs-Nagykanizsa-Szombathely-Sopron-Kapuvár.

 

Első reménykedés: ez az új menetrenddel is működik-e (főleg a 2. nap)?

Második reménykedés: a 4. napi Pécs-Szombathely vonat az MD lesz-e?

Harmadik reménykedés: mely vonatok MD-k a Pécsi körzetben?

 

üdv: gmarc

radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5372

Remot Csörgő mikor jár?

 

Még ott pihet tegnap a fűtőház előtt Miskolcon.

Előzmény: Törölt nick (5363)
ZE Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5371
Nem, tényleg nem felejtkeznek el... Tudomásom szerint pár éve télen volt egy lábtörés az egyik megállóhelyen, ott azt követően csináltak rendes peront :-/ Nem tudom, a Rudabánya "expressz" mikor fog Kazincbarcikán normális peronhoz jutni... Remélem, nem kell senkinek összetörni magát hozzá....

Előzmény: Törölt nick (5367)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5370
Amit látnia kellett az látta. Mi a peron legelejéről fotóztunk, jó hosszú exp. idővel.
Előzmény: Törölt nick (5367)
division by zero Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5369
"a szokottnál jobban töpörítettem :-)))). 320*200, ide még ez is túl jó :-)"
Ezzel az erővel elég lett volna leírni, hogy van egy kép: "Bz valami épület elött", kb ugyanannyi az információtartalom...
Előzmény: _nyunyuka (5365)
mestska Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5368

olvasnivaló:

 

Közlekedéstudomáyni Szemle 2004/11

 

Antal Dániel: A mellékvonalak lehetőségei az új európai vasútszabályozási környezetben.

 

idézet a cikkleírásból: ..... vizsgálja a vasúti mellékvonalak gazdaságosságát és arra a megállapításra jut, hogy közlekedési szövetségek alakításával a mellékvonalak többsége gazdaságosan fenntarthatóa  jövőben is.

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5367

Szegény forgalmista... ilyen gyorsan megtanulta volna, hogy jobb ha nem lát semmit? :)

Akkor Bánrévén tényleg elkészülnek idén a peronnal, csak tudnám, hogy miért kell mindenhol ezt a viacolort erőltetni. Öntött aszfalt oda pont jó lenne... Azért jó, hogy erről a vidékről sem feledkeznek el...

Előzmény: _nyunyuka (5365)
looksharp Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5366

Karádon állomáskezelő van, ő kezeli a fénysorompót és a jelzőket, valamint a KM-es péntárat. Kisbárapátiban sorompóőr van, van egy csapórudas sorompó, ami nincs jelzővel fedezve és nem belátható. Itt is KM-es pénztár üzemel. A falunak csapnivaló a buszközlekedése. Ezen kívül a től nem messze levő iparvágányról érkező fával rakott vonatok esetében itt van a körbejárás.

A vonal tényleg hangulatos, de (pénteket és vasárnapo leszámítva) a Kaposvár-Kisbárapáti és a Tab-Siófok szakaszok kivételével alig van utas.

Előzmény: Muntanitz (5348)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.29 0 0 5365

Szia!

 

Ózdon már sötét volt, amikorra megérkeztünk, nem sokat láttunk. Pár "by night" fotót eresztettünk csak el. A forgalmista nem ugrált, nem is láttuk. (ő se minket :-)))

 

Bánrévén ment az átépítés, épül a magasperon, csak nem IC fog Ózdra járni? :-)))

 

Divi kérdésére: lusta voltam logózni a képeket, ezért a szokottnál jobban töpörítettem :-)))). (320*200, ide még ez is túl jó :-). Ha a tár föléled, oda is fölrámolom, majd figyeljétek, de úgyis szólok)

Előzmény: Törölt nick (5363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!