a GTX Magnatec 5W-40 rendelkezik a típushoz javasolt "legszigorúbb" VW 502 00 jóváhagyással így kereve sem (nagyon) találhatnál ennél jobbat. A beszerzési forrásba nem kívánok beleszólni.
számomra jó érzés, ha tudok másoknak segíteni - az már csak egy (lehetséges) plusz ha valaki a Castrol kenőanyagok valamelyikében találja meg a számára legjobb megoldást.
A turbós motorok valóban érzékenye(bbe)k a hidegen történő terhelésre és a melegen történő leállításra mint atmoszférikus feltöltésű rokonaik de ez az eltérés (ma már) nem olyan drámai mértékű mint mondjuk 15-20 évvel ezelőtt. Akkor (most erre különösen érzékeny konkrét márkákat és típusokat nem említve) elég volt egy-két gázfröccsel való leállás vagy hidegen történő "ráterhelés" a turbó kinyiffanásához. Ma már - részben a motorolajok fejlődésének is köszönhetően - nem ilyen kritikus a helyzet de a turbók azért élettartamban mindenképpen meghálálják ha hidegen nem "küldöd meg" az autót és a leállítás előtti utolsó 2-3 kilométert nem padlógázon teszed meg. A leállítás előtti állóhelyzetben történő járatásra szvsz (ma már) nincs szükség.
A (jó minőségű) motorolajnak egyébként nem jelent komoly "többletmunkát" a turbó: az olaj a turbón egy szösszenet alatt átsiklik így az olaj hőmérséklete ezekben a motorokban (az olajteknőben) alig magasabb, mint egy atmoszférikus feltöltésű motorban.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 1.4 16v Seat Ibizaba a Castrol GTX Magnatec 5w40, hogy passzol? Vagy valami más alternatíva?? Jó minőséget akarok. A másik pedig, hogy érdemes-e a totalcar áruházból rendelni? Megbízható minőséget forgalmaznak?
SLX: Nagyon korrektül informálsz minket és baromira türelmes vagy. Elárulnád hogy neked ez hol térül meg? Ennyi időt és kutatást fordítani erre a témára csak azért hogy önzetlenül segíts másokon... Szóval hol itt a bibi?
Azért lenne egy szakmai kérdésem is: A turbós motorok leállításakor, főleg az autó meghajtása után az olaj keringése a turbóban leáll, azaz az olaj rendkívül felmelegszik. Ez mennyire befolyásolja az olaj minőségét, pontosabban ha sok rövid utat teszünk meg sokkal gyorsabban megy tönkre az olaj. Jol gondolom? Ha "megfő" az olaj az okoz-e károsodást az olajban? Valóban 1-2 percig érdemes járatni az autót alapjáraton mielőtt leállítjuk? Én eddig ezt nem tettem. Lehet hogy úgy van méretezve, megtervezve a turbó hűtése hogy ha egy tudatlan paraszt (jelen esetben én) jár vele akkor se nyiffanjon ki semmi idő előtt? Ha meg így van akkor feleslegesen füstölünk percekig a leállítás előtt?
a rendelkezésemre álló információk szerint a Fiat ehhez a modellhez (is) ACEA A1-es minősítésű SAE 5W-30-as vagy ACEA A3-as SAE 10W-40-es motorolajok használatát javasolja (a Selenia 20K-t természetesen erősen ajánlva).
Az 5W-30-as (és általában a 30-as "végű") motorolajak egyáltalán nem jelentenek semmilyen kockázatot tartósan magas külső hőmérséklet (és /vagy a verda hajszolása) esetén sem mivel az olajok hőtűrő képessége nem a viszkozitási osztálytól hanem az alapolaj minőségétől függ (az 5W-30-as motorolajok pedig általában nem a "gagyi" kategóriába tartoznak).
Fiat punto II. 1,2 8V autóba motorolajcsere előtt állok. A gyári ajánlás 10w40 ACEA A3 API SJ/CF, illetve -20 fok alatt 5W30. A 10W40 téli hidegindításával nem igazán vagyok megelégedve, az 5w30-at nyáron pedig kevésnek találom (a 30-at). Évente kb 13.000 km-t megyek az autóval így nem szívesen cserélnek évente kétszer olajat, ezért számomra az 5w40 viszkozitási osztály lenne a szimpatikus, ami a kettő ajánlás közötti középutat jelenti. Konkrétan a SELNIA PERFORMER 5W40 és a SHELL HELIX ULTRA 5W40-et néztem ki, mindkettő teljesíti az ACEA A3 és az API SJ/CF minimum teljesítményszintet. Mi a véleményetek?
a motorolaj hőmérséklete a motor konstrukciójától (alapvetően az olajhűtő lététől vagy nem lététől) valamint a terheléstől függően 80 és 140 C fok között mozoghat.
átlagosan használt "átlagos" (nem tuningolt) autókban 85-110 C fok a jellemző üzemi olajhőmérséklet.
az ACEA (A5/)B5 minősítés - mivel az üzemanyagtakartékosságra "kihegyezett" viszkozitási értékei mellett a hosszú csereciklusokhoz alkalmasabb adalékcsomaggal van ellátva - egyértelműen "felülírja" az ACEA (A1/)B1 minősítést.
az API CF (vagy G, H, I)-4 egyértelműen a haszonjármű dízelmotorok speciális minősítéseit takarják így az általában jobbára személyautókra speializálódott kereskedelmi egységekben valóban nehezen találsz ennek megfelelő motorolajat.
A Toyota Hiace dízelekhez a legáltalánosabban a SAE 10W-40-es motorolajok (pl az API CH-4 minősítésű Castrol Tection 10W-40) használhatóak, pl az Unix-Trade valamelyik egységében valószínű tudnak ennek a beszerzésében segíteni.
Érdeklődnék, hogy Opel Corsa (1.7 DI, 2003-as, 50000 km, az átlagnál egy kicsit többet megy) személygépkocsimba jó lesz-e a 5W-40-es olaj? A használati utasításban többfélét is javasolnak és a szervízben is mást mondanak. Nem tudom melyik lenne a legjobb döntés. Utánanéztem, hogy mit is jelentenek azok a jelek az olajos flakonokon, de nem jutottam sokkkal előrébb. És még arra is kíváncsi lennék, hogy melyik olajok a legjobbak. Melyikből érdemes venni, ha jót akarok az autómba tölteni. Esetleg ha tudtok olyan üzletet ahol még olcsóbb is egy kicsit, vagy netes boltot, akkor nagyon hálás lennék.
Vettem egy 3 éves Micra-t. Ahogy elnézem eddig se olajat se szűrőket, semmit nem cseréltek benne. :( (30.000km)
Sajnos a kocsinak nincs meg a használati utasítása. Tudja valaki, hogy milyen olaj kell bele? 998ccm benzines (ez még nem az új Micra). Vagy van valahol a neten olyan hely ahol típus, vagy motorszám alapján meg lehet nézni, hogy mi a gyári ajánlás?
A Metróban láttam Castrol GTX 15-40-et (fehérdobozos) 3 e Ft alatt volt a 4 liter akcióban, annál jobbat kár bele. Csak egy 40 éves Fiat konstrukció...
Ha a gépkönyv minimálspecifikációként jelöli meg a B1-es motorolajat, akkor a B5-ös jobb, vagy rosszabb választás?
Mi a helyzet, ha a terméken ACEA B1/B5 is fel van tüntetve?
Más: Toyota Hiace D4-D, 105e km, (2KD motorkód) csak annyit tudok, hogy a gyári ajánlás CF-4, de a -4-et még egy dobozon sem láttam. Na és a viszkozitás? Kérlek segíts!
1985ös 1.1es Zastavába milyen olajat javasotok? Egyik barátom most örökölte szüleitől és jót akar neki adni... Állítólag nem fogyasztja az olajat, csak ereszti :)))
Én valami 15W40es ásványira gondoltam... Vagy azért ez a motor is megérdemel egy 10W40et? (csöndben jegyzen meg, sztem eddig Tescós "CAREX" nevű csoda volt benne... kb 1700Ft/4liter ;))
léteznek ACEA A4-es és A5-ös besorolású motorolajok is de egyik sem való igazán a Matizba: az A4-es (amit élőben még nem láttam) a közvetlen befecskendezésű benzinmotorokhoz megálmodott kategória, az A5 pedig üzemanyagtakarékosságra kihegyezett (alacsony, 2.9 mPas HTHS viszkozitású) és hosszú csereperiódusokra különösen alkalmas motorolaj.
Én egy (ACEA A3-as) 5W-40-es vagy 10W-40-es motorolajat választanék.
a Vectra C-khez kizárólag GM-LL-A (dízelekhez B)-025 jóváhagyású 0W-s (dízelekhez 5W-s vagy 0W-s) motorolajok használhatóak, ilyen jóváhagyású motorolajat majdnem minden cég gyárt.
a leginkább "lájtos" (és ennek megfelelően nem sokat érő) beavatkozás a szelepszárszimeringek cseréje és a gyűrűzés - viszonylag kis pénzből megvan és (általában) nem sokat segít. Érdemes egy kompresszióméréssel nagyjából behatárolni a probléma nagyságát és attól (valamint alapvetően a rászánt összegtől) függően eldönteni hogy milyen munkákakt végeztetsz ela motoron (az igazi megoldás persze egy teljes generál: fúrás, új dugók, új gyűrűk, végső esetben főtengelyköszörülés és új fekvőcsapágyak).
(olaj oldalról) ideális megoldás ebben az esetben nincs a láthatáron: egy 10W-60-as motorolaj (vélhetően) megoldaná az olajdogyasztási problémádat de a reggeli hangoskodásra valószínűleg nem jelentene gyógyírt.
Így félig-meddig látatlanban még mindig az 5W-40-es olaj tűnik a legkevésbbé rossz megoldásnak.
2001-as Z16XE (1.6 16V) Astra G-m elegge szerette az olajat. Kulonosen azt itta amit a markaszerviz tett bele, 5w40-es Mobilt (7dl/1000 Km) Kiprobaltam 10w40-es Valvoline Durablendet, ebbol 1dl/1000Km a fejadagja. Viszont ugy vetettem eszre telen nehezebben indul es szinten telen amig be nem melegszik, magasabb fordulatszamonkicsit cicereg is a motor (vagy a hajtaslancban a kuplung elott valami). Lehet ennek az olaj az oka? Terjek vissza a fogyos 5w40-re?