Valószínűleg egy olyan definició maradt meg benned, melyet szerzője, fáradt pillanataiban írt a tankönyvbe, és a korrektor és a szakmai bíráló figyelmét is elkerülte.
Komolyan elszomorodtam. Nem az lenne a baj, ha kijavítanál, hanem az, ahogy teszed. Tulajdonképpen semmilyen érv, vagy indok nem szerepel a hozzászólásodban. Legalább akkor most magyarázd el, hogy a műtárgy miért nem az alépítményhez tartozó fogalom a vasúépítésben. Én most az csináltam, hogy a Google-ben rákerestem a szóra. Két találatot berakok:
MÁV Rt. Vezérigazgatóság EU Programigazgatóság ajánlati felhívása nyílt eljárás megindítására (11719/2004)
Az ajánlattevő műszaki és szakmai alkalmassági követelmények alapján alkalmatlan, ha: - nem tud az előző 3 évben legalább 1 db befejezett - minimum 30 vágány-km nyílt vonali villamosított vasútvonalon, legalább 2 db villamosított állomáson, amelynek része volt a vasúti pálya, a geotechnika, a vonali és állomási biztosítóberendezés, a távközlés, a felső vezeték, az energiaellátás, térvilágítás, váltófűtés, magasépítmény, továbbá legalább 5 db vasúti műtárgy (híd, aluljáró, áteresz), illetve környezeti hatástanulmány készítése - főtervezőként teljesített referenciamunkát igazolni,
SZÉCHENYI ISTVÁN FŐISKOLA KÖZLEKEDÉSI ÉS GÉPÉSZMÉRNÖKI INTÉZET
Dr. Kovács Ferenc KÖZLEKEDÉSTAN 2002.
Maga az alépítmény földmű vagy műtárgy lehet. A földmű a talajfelszínt módosítja a pálya célszerű vonalvezetése érdekében töltés, bevágás létesítésével és a talaj anyagának és szerkezetének (tömörségének) szükség szerinti változtatásával. A műtárgyak fő fajtái a hidak, átereszek, alagutak, galériák, támfalak, védművek. Alkalmazásukat a természeti viszonyok, valamint a gazdaságosság és biztonság szempontjai határozzák meg.
Kíváncsian várom válaszod.
"Több járat indításához nincs elegendő sín, főleg Pilisvörösvár és Piliscsaba között. Régen a csatolt szerelvényekhez nem volt elég Usgyi."
Azt tudom, hogy a 2-es vonal legnagyobb problémája az egyvágányú, elavult, rossz vonalvezetésű vasútvonal, de az előbb még azt írtad, hogy erre a vonalra sok lett volna az az Uzsgyi mennyiség ami érkezett az elvtársaktól, itt ellentmondást vélek felfedezni.
"Azért vették a Desirokat, mert nincs elég Usgyi? Aha, már 2 éve találgatjuk, hogy miért vették a Desirokat, de lehet, hogy ez a megoldás. Mivel ugyanolyan értelmetlen, mint a Desirok megvétele."
A kivastagított mondatrészben is ellentmondást vélek felfedezni. Mivel ugyanolyan mint az Uzsgyik megvételét akartál írni. Az Uzsgyikat azonban nem vették, hanem az orosz államadósság egy részét törlesztették így az oroszok (sajnos).
"Egyébként most hol mennek 100 km - t egyszerre?"
Pl. 7216-os Szolnokról (i.: 16:15) Hódmezővásárhelyig (é.: 19:00) közlekedő személyvonat, 110 km, 2 óra 45 perc.
Hiszed vagy nem, ezzel a válaszoddal már sokkal többre jutok, mert látom, elkezdtünk gondolkodni mindketten. Tényleg örülök.
kisérleti jelleggel bevezethetnénk a hétvégi időszakra, amikor sok diák jár. Mivel a diákok általában délután utaznak, ezért vonatpárként délután közlekedne.
Igy mindkét célállomást kiszolgálja.
A gondolat első felével egyetértek! Próbáljunk ki egy Pécs - Sárbogárd - Székesfehérvár - Komárom* - Győr vonatot [5] és [7] napokon. (*személyes preferencia, tudom, hogy neked más jön be)
A második fele: az a nagy baj, hogy egy vonatpárod lesz, de máris két szerelvény kell hozzá. Ilyen formában semiképp sem támogatom. Két szerelvényt tartani azért, hogy pénteken és vasárnap bohóckodjon, jó nagy pazarlás (pláne, mint alább írod, kocsma, minden lenne benne).
Veszprém - Sz-fehérvár. Szintén nagy forgalmú vonal
Enyhe tévedés. Veszprémben nem lehetnek illúzióink az utasforgalommal kapcsolatban, mert a lakosság túlnyomó részének a vasútállomás mindentől távol esik. Veszprém buszos" város, ha Carpy visszamerészkedik a topicra, majd ír neked erről.
A Győr - Pécs vonat veszprémi kerülőjének apropójáról pedig traficctól olvashatsz :-)
A forgalom is jóval nagyobb lehet. (Győr - Fehérvárra írod)
Cáfolom. Épp annyi a forgalom, hogy busszal simán meg lehet oldani. Nincs Komáromban tömegverekedés az Győr- Fehérvár és vissza irányú átszálláskor :-) (ezt pedig konkrétan 1999-2003 között volt alkalmam figyelni)
Kedden, szerdán, szombaton: ezeken a napokon közlekedik egy 1. osztályú, egy étkező, és 2 másodosztályú kocsi, a forgalmasabb napokon rátesznek még két másodosztályt. ennyi.
Hány fizető utas lenne kedden szerdán szombaton az 1. osztályon? 3-4? Akkor minek nekik egy 54 személyes kocsi? És a kocsmakocsi miből élne meg? Akkor meg minek? Azért, mert IC? Hát, itt értünk el ahhoz a ponthoz, hogy ne legyen IC. (a pótjeggyel kapcsolatos eszmefuttatásod is okafogyottá válna)
Visszautalok továbbá arra, hogy két szerelvényt szeretnél forgatni egy vonatpárért, a te igényeid szerint tehát (tartalékot nem számolva) kell 2x 1 db 1.o, 2x 1 db kocsma, 2x 4 db 2.o. Első osztályt még valahol találnék az országban, de kocsmát és fapadost nem nagyon (szintén messzire vezető kérdés, hogy mi a túrónak erőltetnénk az IC-t, mikor a min. 140-es kocsik még 120-szal is csak az út egy részén tudnak menni).
ahol bizony konferenciákat ,összejövetelekt tartanak.
így van, és mindegyik pont úgy kezdődik és végződik, hogy a fontos emberek elérjék a napi egy pár IC-t? :-) Biztos ez?
És ha Pécs európa kulturális fővárosa akar lenni, akkor bizony a megközelithetőségre, másrészt a jó hirnévre rengeteget kell költenie.
Ha a jó hírnév záloga egy bizonytalan megtérülésű vonat, akkor büntetésből legközelebb én is megsimogatom a Tizeskét :-)
Nem ezen múlik egy város híre. És Pécs egy fillért nem ad majd a vonatodra, hidd el.
turizmussal foglalkozom, szóval ebbe még bele se köthetsz.
Már hogyne köthetnék. Én pedig turista vagyok. És már most szólok, hogy csak addig erőltetem a belföldi nyaralásaimat vonattal, amíg van diákkedvezményem, és nincsenek porontyaim: jobb apa szeretnék én lenni annál, minthogy a csemetéimet és a bőröndöket a hónom alá fogva egész nap vonatra várjak, vagy vonaton zötyögjek. És még 99,7%-nyi turistatársam így van ezzel. Egyébként amint nincs az embernek diákkedvezménye, már nem is olyan vonzó a vonatozás...
Hirtelen ennyi. Lehet, hogy csak jövő héten térek vissza, sűrű napo lesznek, addig foglalkoztasd a topic többi részét :-)
a Győr-Pécs vonatnak Veszprémen át csak úgy lenne (úgy volt) értelme ha most is meglenne még a 49-es vonal (megállna:Pannonhalma,Veszprémvarsány,Bakonyszentlászló,
Nem az álmokkal van a baj, hanem azzal, ha megvalósíthatatlan álmokat álmodunk.
A Pécs- Győr IC lássuk hol megvalósíthatatlan:
ha megengeded, én nem a fórumot olvasnám, mert eből csak azt tudom meg, hol mit miért NEM lehet megépíteni. Én viszont nem ily pesszimistán közelitek semmihez se. Ha megengeded, komoly tanulmányokat olvasok, amik álmokból születtek, és kész tervek, tanulmányok vannak. Olyanok, amikhez képest az én vonatom annak csak 1, azaz Egy %-a. És ti neveztek engem álmodozónak:(
És ezek a tervek, tanulmányok olyanok, amikkel nem száll el a ló, hanem megvalósítható. És mondom a többszöröse annak amit én itt előhoztam.
A Mávhoz nem komoly pénz kell. Hanem elsősorban hozzáállás. Tegnap valaki( nem tudom ki, most hadd ne olvassam vissza), azt ecsetelte hogy a Kelenfüldi delta úgy 9 milliárdért megépíthető lenne. Mondjuk oda egy vágánnyal le tudnánk bonyolítani a forgalmat. Egy vágány, 1 km-en ( dehogy lenne annyi!) többe kerül mint 5 km komplett autópálya.
Ez igen, ezt jól megmondtátok.
Jó szervezés. Én éppen ezt csinálom. rugalmas szervezést, átalakitást. A XXI. században már erre van szükség. Ti még a XX. század fejében gondolkodtok, ami nem volna baj, sőt kell is hogy velünk fiatalokkal el ne szaladjon a ló, de ez már nem elég. Akkor jó volt ez a rendszer, ma már nem biztos hogy jó. Szükséges, és ha kell akkor kötelező változtatni. Csak ma senki sincs, aki változtatni merne, az esetleges választási vereség fejében. Itt kezdődik minden. hogy nem merünk, hogy félünk.
Nem mondom hogy trafficnak nincs sokszor igaza. De mikor egy dunántúli vonatról volt szó, akkor azzal előhozakodni, hogy mi van a dunántúl alföld kapcsolatokkal, kicsikét érdekes, nem?
A miskolc - Szeged vonalra ugyanigy szükség van. A föváros tehermentesítése transzverzális vonalakkal történhet. Építeni nem tudunk mert az tényleg drága. De a meglévő adottságokat ki tudnánk használni.
A mávnak egyetlen jó ötlete van, hogy a távolsági, és elsősorban az interegionális közlekedést az IC-re alapozza. Ez támogatható úgyérzem. De ez a fejlesztés ne csak az legyen hogy óránként jár IC Debrecenből, meg miskolcról, ezzel is a fővárost kiszolgálva.
Apropó. Ha már igy ezt leirtam. Többen jönnek azzal hogy mennyi lenne az utasok száma Győr - Pécs viszonylatban. Tehát hányan mennének végig. Elárulom: kevesen.
De most kapaszkodj meg: ha a kihasználtságot vennénk alapul, több hétközi IC-t Debrecen és Pest között be lehetne zárni. Sőt tovább megyek, ha a nyirgyi vonatok ( gyors, IC, stb) azt vennénk alapul, hogy Pestről hányan mennek végig nyíregyig, az összes vonat megállna Debrecenben, mert az utasok 90 %-a ott leszáll.
hát ezért nem lehet ezekre alapozni.
Mert ugye, van Szolnok - nyiregy P.ladány - nyiregy, és még Db. Nyiregy viszonylat is.
Humoros kedvedben lehetsz, de nem hiszem el, hogy még mindig ilyen elmaradott gondolkodású országban kell élni, ahol el kell fogadni a kisebbik rossz megoldást.
>>mert nem akartak égni a turisták előtt, akik ne adj Isten vonattal szeretnek eljutni Esztergomba.
Külföldi turistából eddig 2 - őt láttam. Azok ugyanis nem vonattal akarnak Esztergomba menni.
>>Ide vidékre meg jó az Uzsgyi is, a parasztoknak. Mi???
Szerénység kedves M41 2202. Pest és Komárom - Esztergom megye 2 - es vonalon utazó parasztjai is csak Szentes GF járművein (a vezérlőn és M41 2010 - en) utaznak.
>>hogy több járat indításához nem volt elegendő kocsi.
Több járat indításához nincs elegendő sín, főleg Pilisvörösvár és Piliscsaba között. Régen a csatolt szerelvényekhez nem volt elég Usgyi.
>>Azért is szerezték be többek között a Desiro-kat is.
Azért vették a Desirokat, mert nincs elég Usgyi? Aha, már 2 éve találgatjuk, hogy miért vették a Desirokat, de lehet, hogy ez a megoldás. Mivel ugyanolyan értelmetlen, mint a Desirok megvétele.
>>Utazz vele minél többet.
Igen!
>>Főleg távolsági közlekedésben, min 100 km-es úton. Nézzük utánna is ez lenne-e róla a véleményed.
Igen! Egyébként most hol mennek 100 km - t egyszerre? Szeged - Békéscsaba csak 97.
>>Kellemes utazást kívánok.
Köszi. Az meglesz, nagyon kényelmesek, jól lehet bennük aludni és sok hely van.
>>Az Uzsgyi meg csak egy összecsapott kókány munka.
Ez azért erős túlzás. Legyünk őszinték, a MÁV-osok szerint minden jármű sz@r, kivéve ami rengeteg pénzbe kerül.
...marekp.:....És ezt komolyan úgy kell érteni, hogy én írtam hülyeséget?
traficc :
ilyen sarkosan én nem fogalmaznék.
Pláne nem Veled szemben, akivel többször értek egyet mint nem.
mint látod, akikkel nem értek egyet, még azokat sem bántom, nem minősítem.
mondjuk, inkább úgy : Valószínűleg egy olyan definició maradt meg benned, melyet szerzője, fáradt pillanataiban írt a tankönyvbe, és a korrektor és a szakmai bíráló figyelmét is elkerülte.
más..
Minap kezembe került egy 1977-ben írt középiskolai tankönyvem.
Ma inkább már jegyzet vázlatnak nevezném, de akkoriban az adott középiskola igazgatója nagyon büszke akart leni, és "tankönyvként" adatta ki.
Az óópusz minőségéről annyit, hogy inkább nevezném takilaci ifjú kori irodalmi szárnypróbálgatásainak mint diákok kezébe való műnek.
Szeged-Békéscsaba túl hosszú t Desiróval... Jó az a Pusztametró, hidd el... A lényeg, hogy ne kelljen két fűtőházban is elvtársakat meg húsz alkatrészbányát tartani.
és a komárom - fehárvár szakaszon se jobb sokkal a menetidő, mint Veszprém felé.
Segítek:
Győr indult 15:55, Veszprémen át Székesfehérvár é.:19:23 menetidő 3 óra 28 perc
Győr indult 17:33 Komáromon át Székesfehérvár é.:19:27 menetidő: 1 óra 54 perc
De a másik irányban tavaly a Veszprémi irányban 10:44-kor érkezett Győrbe, míg a Komáromi irányban 9:43-kor a pécsi gyors.
De akkor a Kelenföldnél maradva, a Győrből 16:24-kor indul az IC Pestre, ennél van 15 perc átszállás Kelenföldön a pécsi Sopianae IC-hez, ami 20:27-re ér Pécsre. Ez 4 óra 3 perces menetidő.
De péntek vasárnap Győből a 17:50-es pesti gyorshoz Kelenföldön csatlakozik (31 perc) a Zengő IC Pécsre, ami 22:28-ra érkezik. Ez bőven mentesíti a régi Győr-Pécs gyorst péntek/vasárnapi "diákcsúcsban".
De akkor visszafelé 4:55-kor indul Pécsről a gyors Pestre, amihez Kelenföldön 30 perces átszállással csatlakozik a győri expressz, ami 9:50-re érkezik Győrbe. De akinek ez túl korán van, annak Pécsről munkanap ott az ICR 6:55-kor, és Kelenföldön 28 perces átszállással csatlakozik Győr felé az EC24, ami 10:50-kor Győrben van, ez 3 óra 55 perces menetidő, 28 perces kávészünettel.
De még nagyon sok alternatíva van, de aki még a menetrendet sem nézi, azzal nincs miről beszélni...
Ne nézz már madárnak, előtte meg az volt a probléma, hogy több járat indításához nem volt elegendő kocsi. Azért is szerezték be többek között a Desiro-kat is...........
traficc :
Az életkor csak egy bizonyos szintig lehet mentség, arra, ha lépten nyomon kderül, hogy az illető a meglévő és közismert információt, csak azért nem ismeri mert lusta elolvasni, vagy megtanulni.......
És M41 2202, mielőtt megkérdeznéd, hol lakom: amikor nem egyetemistáskodok, akkor Kiskunfélegyházán. A 145, 147 vonalakon lassan, de biztosan nő az Usgyik aránya. Amikor Esztergom felé járt az első 10, akkor pedig kifejezetten sokat utaztam rajta. És nekem bevált. Egy Bz után mindenképpen. De még egy Bx után is.