Keresés

Részletes keresés

petya1981 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 386

Üdvözlet.Van egy 80m2-es házunk,jelen esetben szénnel fütünk 2000ft/mázsa.téli szezonban 60mázsa megy el.mellete +kb 8000ft gázdij havonta.szeptembertől-áprilisig ez cirka 200000 ft téli szezonban. A házunk le van szigtelve 10cm nikecel,ill müanyag ablakok mindenhol,hiába fütök szénnel minden nap,hajnali orákba a házunk kihül 20c'-ra vagy alá.... gáz bekapcsol és ez a havi 8000ft. Tavassszal lesz annyi pénzem hogy a tetőteret leszigeteljem 10cm üveggyapottal,nem tudom ha megkapja a gyapotott a tető akkor merjek e ugy nekivágni a következö télnek  hogy csak gázzal fűtenék.már nagyon elegem van a szénből és  vele járó mocskolódással.Valaki azt mondja vegyek fát de már a fát is 18000 ft/m3-ért adják,meg azt gyakrabban kell pakolni ,mint  a szenet. Meg azt is beszélik ki fával tüzel elhaszál 1m3 havonta,vagy még többet.A gáz folymatos drágulásával lassan arányosan emelkedik a fa,ill szén ára is.....próbálunk sporolni de mennyire van értelme?

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 385

Kösz a helpet.

 

Egyből kiderült hogy a 0,044-es éri meg nekem 350FT/m^2 áron. Főleg mert van hely.

Előzmény: nopánick (384)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 384

A megéri kérdésre a Ft/U a jó mérőszám.

 

Amihez az: U=lambda/vastagság 

 

Amelyikből olcsóbban kapsz kisebb U értéket, az éri meg jobban.

 

Más kérdés, hogy ha kevés a hely akkor a kisebb lamda-jú a nyerő.

 

Mert a kisebb lambda-ból a vékonyabb réteg is szigetel annyit,

mint a nagyabb lambda-ból a vastagabb réteg.

Az ár a hely hiánynál gyakran másodlagossá válik....

 

Mert minden pici U csökkenés, kemény Ft-k

megtakarítását jelenti a jövőben sok-sok éven át.

 

Vigyázó szemeitek, ezért mindig az U értékre vessétek!

Előzmény: Khaosz5 (382)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 383

Háát..passz. Az biztos hogy a  0,039 es jóval többe  kerül mint a 0,044 es. A 0,034 es pedig egyenesen aranyárban van és nem is tartják szinte sehol. A Szigatech nél is 2 hetet kellett volna várni a 0,039 re is. Mindenhol csak  a 0,044 es van raktáron. Kérdés hogy megéri e az árkülönbözetet...Az is érdekelne hogy hol lehet raktárról venni a jobb fajta szigetelő anyagokból, mert ettől a "megrendeljük és majd telefonálunk" rendszertől  pont a falnak tudnék menni....és szinte mindenhol ez a módi.

Előzmény: Khaosz5 (382)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.16 0 0 382

Ezenegem is érdekelne, hogy a 0,039-es éri meg avagy az olcsóbb 0,044-es.

Előzmény: rfamp (381)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 381

apropó...gondolom az "óccsó akciós" 0,44 k s szigetelést nem is szabad megvenni ugye..? Én inkább a 0,39 es ben gondolkodtam, az még kifizethető éslkényegesen jobb.

Előzmény: rfamp (380)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 380

Hát..így sem sok helyem marad az alacsony tetősík miatt, ha ebbl még elveszek mindenhonnét még 10 centit...hát nagyon szűkös lesz az egész tér. Bár elvileg csak olyan műhely jellegű helyiségnek szántam. No nem kovácsműhely, műszerész vagyok...kis asztal páka, műszerek stb stb. Nagy hely nem kell de azért minél több van belőle annál jobban érzi magát a helyiségben az ember....Átgondolom és köszönöm a fejtágítót..! :-)

Előzmény: nopánick (378)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 379

A szabvány jelenleg új építésre.

Fűtött tetőteret határoló szerkezetek: <=0,25 W/m2K

 

 

Ezt a gyakorlatban >=20 cm adja ki.

A vázszerkezet hőhídjai miatt...

Előzmény: nopánick (378)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 378

Hamár csinálod, akkor, ahol csak lehet, ne menj 20 cm alá...

Sőt, ha van rá keret, 25-30 cm-t rakj, ha elfér/megoldható.

Megéri....

 

0,01 csökkenés az évente 10 Ft gáz megtakarítást

jelent a jobban szigetelt felület minden négyzetméterén.

 

 

17 cm >> 0,24 >>   alapeset

20 cm >> 0,20 >>   -40 Ft/m2/év  >> 3-4 év megtérülés

25 cm >> 0,16 >>   -80 Ft/m2/év  >> 4-5 év megtérülés

30 cm >> 0,14 >>  -100 Ft/m2/év >> 5-6 év megtérülés

 

A mostani gázárral, ami hamarost nőni fog legalább 20%-al.

(szerintem már a jövő télre) és így javul a megtérülés is.

 

A ferde részen, ne menj 5 cm alá a légréssel.

Rosszabbak a légáramlási viszonyok benne.

Előzmény: rfamp (377)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 377

Nos, azt hiszem kitaláltam a tuti megoldást... (bár lehet előttem már pár százan is, spanyolviasz esete...:-)..?) A falazatra felragasztok (fúrok..?) bramac lécet ahogy te írtad és erre ráfeszítek kapocsbelövővel csirkehálót. Ez arra hivatott hogy a lécek közti részeken is megtartja a távolságot majd a szigetelés és a fal között. Ugyanezt ötlöttem ki a szarufák közé is a párazáró alá mert a meglévő tetőhéjazat bramacléc alatti fóliája párazáró, így muszáj kiszellőztetni. Ez a megoldás szerintem tökéletes a fal esetében is, főleg ha a szellőztetés is működni  fog jól ahogy írtad. Csak ez az egy "hideg fal" van a tetőtérben, a többi részen tetősík van. Ikerház, ez a fal a tetőtéri elválasztó fal a két iker padlástere között. A tető többi részén szarufák (10x15 cm) közti 15cm - 3 cm légrés, tehát 12 cm es szigetelést terveztem, + a szarufák feletti 5 cm es szigetelés majd párazáró és gipszkarton. Így kb 17 - 18 cm szigetelésem lesz, gondolom ez elég....ha nem akkor a giszkartonba is elfér még 5 cm szigetelés, csak azt az 5 cm t meg akartam hagyni a vezetékeknek, csöveknek.

Előzmény: nopánick (376)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 376

Ha, a skicc "tetején" a légrést a padlás huzata jól "megszívja" az elég lesz, szerintem.

 

Mert a tömény pára a ritkább felé áramlik, azaz

hígul alul...mivel a tetején a légaramlás magával viszi

ami felszállt lentről. és fel fog szálni, mert a gyapot ez esteben

alul több fokkal lesz melegebb , mint közápen és fennt.

(a vastagságok miatt, alul több meleg jut ki...)

 

Egyébként pedig a WinWatt szerint ez a szerkezet még -15 fokban is jó, úgy látom.

Annyi párát meg fog a párazáró fólia.

 

Viszont épp ezért, lehet, hogy jobb lenne duplán

gipszkartonozni minden határoló falat.

Hagy legyen egy kis párapuffer a laktérben ...

 

 

 

 

Előzmény: rfamp (375)
rfamp Creative Commons License 2011.01.15 0 0 375

Köszi a választ!  Nagyjából én is így gondoltam, de szivem szerint az alsó falrész lefaragását passzolnám.... A pára elvezetésen már én is gondolkodtam, mert ha a tetősíkban a szarufák közt elhelyezett szigetelést is ki kell szellőztetni akkor ezt ugye miért ne kéne..? De ott az eresz dobozásnál kialakított szellőzőktől a tetőgerinci szellőzőkig tart a kiszellőztetés a légrésen át. Az előtétfal és a meglévő fal közti rés "teteje" ugyan beleszellőzik abba a térbe ahol a bramac szellőzők vannak, az álmennyezet fölé. De a felfelé áramlását a levegőnek hogyan oldjam meg..? Mert ha alul nincsen rés a falon akkor nincs felfelé áramlás sem, szerintem. Viszont elég hülyén néz ki egy fal, alul szellőzőlyukakkal...:-) Erre esetleg valami ötlet..?

Előzmény: nopánick (371)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 374

Ha nem járkálsz rajta és nem érí víz(pára), azaz

szellőzik a padlás rendesen fölötte, akkro nem roskad...

Előzmény: Khaosz5 (373)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 373

Hali,

zseton van rá szóval én gondolodom a 35cm-ben.

 

Ha 20cm van egymás felett akkor nem fog összeroskadni egy idő után?

Előzmény: nopánick (369)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 372

Egy skicc az iméntihez...

 

Előzmény: nopánick (371)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 371

A fólia MELEG oldalra valóban kell, résmentesen.

Közvetlenül a gipszkarton alatt van a jó helye.

 

Úgy gondolom, hogy a fal lépcsők élét levernén és átmenetesre alakítanám.

 

Alul (~5 cm hely van) tele tölteném gyapottal a helyet.

 

Középen (~ 13 cm hely van) ragasztanék/csavaroznék a falra 5 centis léceket

(5x3 cm barmac lécből, ~90Ft/méter) függölegesen távtartónak, ÉGRÉS képzésnek.

Ez GARANTÁLJA, hogy a 10 cm gyapot és a fal között kitud jutni az alsó telerakott  részből a pára ....

 

Felül (~25 cm hely van) szintén távtartóznék 5 cm légrést.

Aztán amennyi gyapot befér 15-20 cm annyit raknék be ide.

 

A középső légrést ügyesen átvzetném ebbe a légrésbe! rés folytonosan.

 

A lényeg, hogy az alsó gyapot rész teteje és középső+felső gyapot rész oldala mentén

a pára akadálytalanul tudjon felfelé a kialakított légrésben kijutni a gyapot és a fal között.

 

Igazából az alsó 60 cm-en érdemes lenne a középső rész síkjáig lefaragni a 38-as falat.

Úgy, hogy ~ 2 méterenként meghagyod a eredeti vastagságot merevítésnek.

Így alul is beférne 10-15 cm gyapot

 

Vagy legaláb a fele magasságon....

 

 

Előzmény: rfamp (370)
rfamp Creative Commons License 2011.01.15 0 0 370

Sziasztok!

 

Érdeklődnék mivel nem csináltam még ilyet.. Egy ikerház tetőterének egyik felét építeném be, a meglévő tetőszerkezet megbontása nélkül, tehát gyakorlatilag a padlástér közepét tudom kihasználni. Ami ugyan nem túl nagy, de esetünkben elég is...

 

Az iker oldalán nincsen beépítés, tehát szigeteletlen és fűtetlen a fal túloldala. A tetőtérben az ikertől levélasztó falazat többféle méretű téglából lett felhúzva, ezért többféle vastagságú. Értsd ez alatt, a falazat aljának 60 cm e 38 as téglából, a följebb lévő része már csak 25 ös ből a legfelső része pedig 12,5 es téglából épült fel. Pechemre úgy falazták hogy a szomszéd felé eső oldalon van síkban a fal az én oldalamon pedig lépcsős a különféle tégla méretek miatt. Egy 30 mm vastag giszkarton előtétfalat húztam elé, e mögé szigetelnék olyan vastagságban ahogyan a hely engedi. Tehát alul 5 cm vastagon feljebb 10 cm vastagon a felett a legvékonyabb téglasornál 15 cm vastagon. A kérdésem ebben az esetben hová tegyek párazáró fóliárt..? Egyáltalán kell e..? Én arra gondoltam hogy közvetlenül a gipszkarton alá raknák párazárót a meleg oldalra. El szeretném kerülni hogy a párásodás miatt átnedvesedjen, befülledjen és idővel bebüdösödjön a szigetelés.

 

Mit hogyan csináljak hogy jó legyen...?

 

Köszi előre is a válaszokat.

nopánick Creative Commons License 2011.01.14 0 0 369

Keress duo/twin csomagolásút.

Abban a 10 cm 2x5cm-ből van és letekerhető 5 cm-esként is.

 

Így feltudod rakni a 30 cm-t, ha akarod.

Megéri... sőt, ha van zseton rá, akkor a 35 cm is megéri.

Előzmény: Khaosz5 (368)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 368

Halli igen már találtam jobb árakat.

 

10cm-nél többet azért nem kell rádobnom igaz ? Akkor így lesz 25 cm. Az már elégséges kategória gondolom. 

 

Azért írom mert általában a 10cm-est akciózzák.

Előzmény: nopánick (367)
nopánick Creative Commons License 2011.01.14 0 0 367

Árat..

 

vagy a google-ban keresünk.  pl. isover akció Ft

 

vagy felhívjuk a céget és megkérdezzük, hogy

a környékünkön ki a kedvenc forgalmazója és atól kérünk árat

Aztán a tőle kapott árat a google-val szintén ellenőrizzük :-)))

Mert nagyjátékos kereskedő is ...

 

A tájékozott vevő, akin látszik, hogy

nem feltétlenül fog ott vásárolni mindig olcsóbban

vásárol, mint az aki csak beesik és látszik, hogy egesz biztosan

venni akar, mégpedig az alku stressze nélkül, mert nyuszi...

 

Alapból minden kimondott árra az első reakció, hogy

sok...mennyit lehet még faragni belőle, ha itt veszem meg?

 

Válság van kérem...és verseny a túlélésért.

Előzmény: Khaosz5 (365)
nopánick Creative Commons License 2011.01.14 0 0 366

Dejaza a LISTAÁR... kérem.

A bótban ócsóbb sokkal :-)

 

A kisker ár listaár 55-60%-a tipikusan.

A jó kisker ár a fele...

Előzmény: Khaosz5 (365)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 365

Isover oldalán én 800 Ft/m^2 áron találtam legolcsobb 10cm-est.

Előzmény: nopánick (364)
nopánick Creative Commons License 2011.01.14 0 0 364

Mivel már van fólia a rendszer alján, így nem kell mégegy.

10 cm vastag gyapot ára most cirka 400 Ft/m2

Előzmény: Khaosz5 (363)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 363

Sziasztok,

 

Padlás födémemre szeretnék még egy szigetelő réteget rakni.

 

 

Jelenleg:

- Gipszakron

- Fólia

- Szarufák között 15 cm üveggyapot

 

KB 100m^2 kell leszigetelnem.

 

Arra gondoltam, hogy keresztbe tennék még 10 vagy 15 cm vastag szigetelést. Így akkor lennne a tetőn 25 vagy 30 cm.

 

Kérdésem: Ilyen hőtükör fólia kell valahova? Most nincsen és az árát inkább szigetelésbe raknám. Azt a szigetelés tetjére kell rakni vagy az aljára? Ha az aljára akkor felejtős részemről mert nem fogok 100m^2 szigetelést vissza bontani.

 

Ahogy néztem a árakat a következőket találtam:

Isover Domo 10cm = 800FT/m^2    0,039 W/mK

Isover Domo 14cm = 1100FT/m^2  0,039 W/mK

Bricostorban Knauf Ecose 10cm = 510FT/m^2  0,039 vagy 0,042 vagy 0,044-es ne mtudom meg kell néznem. (gondolom a 0,044-es)

Baumax-ban üveggyapot (nem jegyeztem meg a márkát) 10cm =350 Ft/m^2

 

Kb 1700m^3 az éves Gáz fogyasztásom, szóval nincs nagy gond, csak kevésnek tartom a padláson 15cm-t és szertnék még rá tenni. Mit javasoltok?

 

A padláson soha nem járunk szóval egyszer leterítem és többet nem akarok vele foglalkozni ha lehet.

Axióma Creative Commons License 2011.01.11 0 0 362

Ja, azt hittem ez az okolszabaly atlagban igaz... akkor nem szamithatok arra, hogy a mienk jobb.

Igen, ott is megy el energia nekunk (pinceben levo csoveken).

Hat csak oda jutunk ki, hogy kene mar epiteni a kovetkezot...

Előzmény: nopánick (361)
nopánick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 361

A megadott számok (6-7 Watt/m2 ill. 3 m3/m2) nyilván a tőmitett ablakok mellett igazak.

Arra a légmennyiségre, aminél már nem áporodot a levegő bent

és nem fájdul meg a fejed a lakásban az oxigén hiánytól...

 

A tőmítetlen ablakokon, ettől jóval több energia tud eltűnni, természetesen.

 

 

Kazán/kálya/vízmelegítő a fűtött térben szintén külön büntetés.

Tüzeléskor 1 m3 gáz vagy 1 kg fa, cirka 15 m3 levegőt kíván pluszban minimum.

Aminek a felmelegítse veszteség, mert megy is ki a kéményen egyből...

 

Csakhát, majdnem mindeyg melyik újad harapod :-(

Ha kiteszed a cuccot a fütött téren kívülre, akkor meg

a melegvíze csöveket kell szigetelned rendesen.

Viszont ezt csak 1x költség...

 

Az optimális megoldás a fűtött térben levő, de

az égési levegőt direktben a szabadból szerző cucc.

Van ilyen kazánból is kandallóból...

 

Illetve meg lehet oldani a kérdést tervezéskor

a kazán(helyiség) okos elhelyezésével.

Előzmény: Axióma (356)
nopánick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 360

Padláson betekerni ?

 

Gyapottal szigtelhető..

 

Tetejére valami automata lezárót ?

 

Megakarsz fulladni, ha nem nyit ki az otómata?!

Előzmény: Törölt nick (358)
Axióma Creative Commons License 2011.01.11 0 0 356

Legcserenel azert sztem nagyon nem mindegy a nyilaszarok es a kemeny milyensege. Nyilt kazan v. cserepkalyha eseten a regi gerebtokos ablakon tuti sokkal tobb levego mozog, mint a mi 2005-os 1.4-es muanyag ablakainkon (resszellozo nincs). Zart kazannal meg nemigen van ami kihuzza a levegot. Nekunk pl. pinceben van a kazan, es nyilt, de annak sztem alig van hatasa a lakasra (billenos garazskapu a kazantol nem messze + legbeejto is).

 

Előzmény: nopánick (355)
nopánick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 355

A légcserére a 6-7 Watt/alapterület_m2 is afféle ökölszabály.

Akkor, ha nincs gépi szellőzés, ami kontrollálja a dolgot.

 

Még tömörebben fogalmazva... az ökölszabályt, gázra.

Ha nincs hőcserélős, gépi szellőztteés, akkor:

 

Évente várhatóan 3*alapterület gáz fogy el a szellőzésre/légcserére.

 

Előzmény: Axióma (354)
Axióma Creative Commons License 2011.01.11 0 0 354

Ez az abra szelloztetes nelkul szumma 100%, tehat biztos nem jo... Sajna ebben a hazban me'g nincs szellozteto rendszer.

Előzmény: nopánick (348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!