Es a traktorjai egesz veletlenul pontosan ugyanolyan gazolajjal mennek, mint amibe a Csorgobe kell. Ezt a veletlent :))))))))))) Lehet, hogy Japánban nem, nálunk ugyanolyan gázolajjal megy a dízel traktor, mint a dízel mozdony!
Egyébként Rólad és mannhattaniról mindíg Móricka jut eszemebe. Móríckának mindenről a b@szás jut eszébe, Nektek ha gázolaj, akkor gázolaj lopás. :-))))
Balatonszentgyorgyrol indulo gyorsnak alcazott szemely... (Balatoni viszonylatban), nyaron nem ritkasag ket Szili, 1152-es es valamit meg lattam mar sokszor.
Az lenne a legjobb, ha középen lenne kifelé a stokk, mert akkor mindenki kilőhet Sp és Ce felé azonnal. De ez az előbb elmondottak miatt nem megy. Befelé problémásabb, valóban. De már megszoktuk, hogy a menetidők a jobb pályaállapotok ellenére évről évre egyre csak növekednek....:-/
Kiegészítés: Jelenleg Győrben van az összekapcsolás. Ez egy fokkal jobb, mint tavaly, amikor Komáromban is volt összeakasztás. Így az erre vonatkozó irásom természetesen múlt időben értendő.
Odaútra még hagyján. De a visszaútra a ráakasztás azért már hosszabb idő. A gyorsvonat meg amúgy is sokat áll Győrben a Cdk (ZEG) felől és a Sopron felől jövő rész összekakasztása miatt, úgyhogy itt már alapból is kiszúrás volt az utasokkal. :( Nem bezsélve arról, hogy lehetne az 1-es vonal gyorsvonatainak ütemes menetrendje, de pont az ilyen zseniális ötletekkel lehet ezt szétverni, valamint a menetidőt indokolatlanul növelni. Ilyen intézkedésekkel csak a Kisalföld Volán jár jól. :(
Az úgy volt kitalálva, hogy a varsói kocsik a vonat végén lettek volna, Komáromban leakad, aztán szevasz. De IC-kocsikról lévén szó, asszem a fékezés és a légkondi miatt kellett a mozdony mögé rakni a stokkot, innentől megette az egészet a fene.
Kinek a zseniális ötlete volt az, hogy Bp-től Komáromig együtt járassák a két vonatot a tavalyi menetrendben???
1. Létrejött egy hosszú vonat.
2. Szükség van a csatolási procedrúrára. Nem sima leakasztásról van szó, hanem bonyolítva van, azzal, hogy a vonat elejére kell akasztani, mozdonyleakazstással és visszaakasztással.
3. időveszteség.
4. Késés esetén a belföldi utasok is szívnak.
Pedig.
1. Akkor van a pályán szabad kapacitás, azt hiszem.
2. V43-ból sem hiszem, hogy olyan nagy hiány lenne, hogy ne lenne külön mozdony erre a vonatra.
Az idén már más a helyzet, mert rá lehet fogni as spórolásra. De az érv azért tavaly nem állta volna meg így a helyét.
Sajnos azt nem tudom, milyen a hálókocsi, egyszer régebben magyarral láttam, de az még a menetrendváltás előtt volt. Mindenesetre a legviccesebb vonatok egyikének tartom, hiszen egy jó messzire menő nemzetközi vonatra ráraktak még 2 belföldi részt is. Kifelé még OK, de visszafele azért fura egy megoldás. Nem tudom, ha késik a nemzetközi rész, akkor vajon a belföldiek ott várnak Győrben, vagy ha a belföldi rész késik, akkor a nemzetközit váratják?
Kedves Carpy! Köszönöm, hogy igazat adtál nekem a Pécs-Györ vonattal kapcsolatban. Egy közvetlen vonat tényleg kényelmesebb lenne. De egy átszállás
még nem jelenti a világ végét, különösen, hogy az ICR is a Keletiben áll meg.
Nem beszélve arról, hogy még gyorsabb is. Az átszállásokról csak annyit, hogy ha
egy Pécsi Debrecenbe vagy Miskolcra szeretne eljutni, szintén át kell szállnia.
Sok diák járkál ezeken a viszonylatokon, mégsem merült fel közvetlen vonat
gondolata (szerencsére). Amúgy, Pécsröl, Bécsbe utazó szintén jóval gyorsabban jut el Pesti átszállással, mintha a Corvinust használná, ráadásul nem egy, hanem vagy
Ha a 854-es exprest 13h-ra teszik, akkor Gyakorlatilag a delibol 8:35 utan 13h-ig kozvetlen semmivel sem lehet lejutni. A Keletibol a szokasos 10:15-os 5609 van meg.
Nemzetközi hírek,amelyeknek a belföldi menetrendre is kihatással bírnak.
"Március 26-án éjszaka a Graz-Spielfeld-StraB közötti pályaépítési munkák miatt a Budapest Keleti pályaudvar és Venezia közötti Venezia EN nemzetközi vonatpár kerülő útvonalon: Graz Hbf-Bruck a.d Mur-Leoben-Villach Hbf-Jesenice érintésével közlekedik. A kerülő útvonal miatt késésre kell számítani.
Salzburg-Kufstein pályaszakaszon építési munkákat végeznek. Emiatt a Budapest Keleti pályaudvar-Zürich HB közötti Wiener-Walzer EN-vonatok április 3-án kerülő útvonalon közlekednek. A Keleti pályaudvarról induló Zell am See-n át közlekedik, körülbelül 80 perces késéssel. A Budapestre érkező vonatjárat pedig a kerülő útvonal miatt nem érinti Salzburg Hbf. állomást, helyette Salzburg Aigen állomás érintésével közlekedik, ezért Bécsbe körülbelül egy órás késéssel fut be."
Változások a Balatoni menetrendben.
"A dél-balatoni vasútvonalon a Déli pályaudvarról 7.00 órakor induló nagykanizsai gyors megáll majd Lepsényben, a 8.00 órakor induló fonyódi sebesvonat pedig Polgárdi-Tekerespusztán. A Déli pályaudvarról Nagykanizsára közlekedő expresszvonat 12.00 óra helyett 13.00 órakor indul. Ezzel párhuzamosan a szombathelyi gyorstól a nagykanizsai személyvonathoz csatlakozást biztosítanak Székesfehérvár állomáson.
Az észak-balatoni vasútvonalon, önkormányzati kérésre Balatonfüredről egy vonat 20 perccel később 14.20 órakor indul, Tapolcán csatlakozást biztosítva Ukk felé.
A dél-balatoni vasútvonalon a Székesfehérvárról Siófokra 8.05 órakor induló vonat nem közlekedik a téli időszakban, viszont a hivatásforgalomban utazók jobb kiszolgálása érdekében a korábban Siófok-Nagykanizsa közötti személyvonat Székesfehérvárról indul, 17 óra 30 perkor."
A legviccesebb ezek között a 12 órás kanizasi express visszaállítása 13 órára. Eddig is akkor ment, minek kellett megváltoztatni?