lehet ezzel foglalkozol, de azért vigyázzon mindenki, mert nekem még romettal volt hasonló élmény, (gyári, de aki ismeri az tudja, hogy "durrog") mentem úton, mellette lovagoltak, direkt vissza a gáz erre ló megugrott majd ledobta a lovas lányt és nekiindult...
Csak annyi kell hozza, hogy valami miatt a masik oldalon allo tehenekkel akar egyutt lenni. Ne keress mindig logikus gondolatokat egy marhanal, mert ez meg neha a ketlabu marhaknal sem sikerul.
1. No jó, de ez Svájc, itt teljesen másmilyen tehenek vannak (pl. lilák) 2. Egy nagyon régi haverom motoros pályafutásának épp egy tehén vetett véget: menekülés helyett az ETZ elé állt (A motor totálkár, a tehénből gulyás lett , mert a helyszínen életét vesztette, a srác megúszta, mert valami bokros rész finoman megfogta.)
"Nekem mar volt reszem benne, amikor az elottem meno kocsitol idegbajt kapott es atrohant elottem egy marha"
hát ez elég furcsa... nem akarok vitatkozni, de ha hanggal van problémája egy szmarhának, az inkább az ellenkező irányba indul, nem a hang irányába. eleve, az állatok, és köztük a szmarha is úgy működik, hogy ha veszélyeztetve érzi magát, csak akkor támad, ha sarokba szorítják. márpedig ha egy elkerítetlen legelőn vannak, akkor van helyük más irányba menekülni. egyébként egy nyitott kipufogó nem valószínű, hogy támadásra ingereljen egy ilyen állatot (gondolj csak bele, a traktoroknak sokszor brutálisabb hangjuk van, és azokkal közvetlen az állatok közelében dolgoznak, mégsem támadják meg). legfeljebb megijeszti, azt is csak akkor, ha váratlanul éri. ezért is szoktam lovaskocsik mellett pl alapjáraton elgurulni. ezt tapasztalatból mondom. ez az eredeti szakmám.
na de nem offolok tovább, bocsánat a szmarha viselkedéstani szösszenetemért :)
1. Az utvonalunk egy resze nemzeti parkon vezet keresztul.
2. Jo lenne, ha az ut mellett elkeritetlenul eszegeto marhak nem vadulnanak be a motor hangjatol es nem ugrananak be esetleg a csapat kozepebe. Nekem mar volt reszem benne, amikor az elottem meno kocsitol idegbajt kapott es atrohant elottem egy marha (es ez most az 500 kilos es nem a ketlabu verzio)
Az igazán nagy gond akkor van, ha egy csapatban nem 1 hanem 2-3 motornak is sportdobja van...
Egy biztos: Svájci túra csak sportdob nélkül fog működni, nincs kedvem a hatóságok elől állandóan menekülni.... A szükségtelen figyelemfelkeltés akár a túra rovására is mehet....
Ennyire. Akar a hatarrol is visszakuldhetnek ha nagyon hangos vagy. :(
Van nehany spec dobos gep, de azok sem tul hangosak. Nekem mint "svajcinak" azt mondtak, hogy engem tul hangos dobbal akar le is tartoztathatnak (bar szerintem ez csak ijesztgetes volt).
Az viszont biztos, hogy a nyitott, illetve kiherelt dobokert mar az osztrakok is cseszegethetnek.
Ha már itt tartunk, hogy Svájc: Ott mennyire tolerálják a sportdobot?? Úgy emlékszem, hogy még Zitával is visszacseréltetted a gyári dobra amikor kiment, nehogy gond legyen. Ennyire komolyan veszik a dolgot??
Azt viszont nagyon komolyan kerem mindenkitol, aki kijon Svajcba augusztusban, hogy elotte otthon gyakorolja a 2 savos uton U kanyart egyedul vagy ha utassal jon akkor utassal megallas es lablerakas nelkul!
Kegyetlen szuk es szemet kanyarok lesznek nemelyik hagon! A szembejovo savval egyutt nem lesz ki a tenyleges 2 sav es mindez 14-18%-os emelkedon vagy lejton. Nem orulnek, ha barki (hozzam hasonloan) fekvo helyzetben venne be valamelyiket :(
A Stolfserjoch-hoz kepest a Grossglockner egy kellemes setagalopp.
Akkor érdemes elgondolkodni a moci cserén, mert a kis Pegaso a hazai pályának számító Stilfser Joch-on (Passo DI Stelvio) kiköpi a tüdejét és légszomjas lesz, az tuti :))) És ez csak egyike azoknak a dombocskáknak (2700 m ++), amit Ria meg fog mászatni velünk :DDDD
Jaj, Téged csak példaként említettelek, bocs, nem szándékozom mostanában arra menni:-) Eddig térképpel is jól eltaláltam bárhova Európában, Görögországban egyszer túlmentem egy lehajtón, ezen kívül sosem kelett GPS. Viszont motoron nem lyan egyszerű a térképet nézegetni.
Akkor mailezd meg légyszives, hogy: Mennyi? Elemmel megy- vagy szivargyújtó kell hozzá? Mi ez a szoftver rajta? Ha beírom Ria címét, odatalál, vagy csak Magyaro. van benne? Kell még hozzá valami vagy így komplett és működik? Eddig nem érdekelt az ilyesmi, ezért nem is tanulmányoztam ezt a kérdést, de most lehet, hogy vennék 1-et...
Mivel én is szeretnék kultúráltan is túrázni és a motoromat használtan nyitott dobbal vettem, (az eredeti sajnos nincs meg) , tudtok-e Pestem mestert, aki a tömést ellenőrzi és zajcsökkentő betétet is tud faragni?
Igen, a louis pár évvel ezelőtti óriási előnye, mára összezsugorodott.
Itthon is nyíltak jó boltok, bár a kinti nagy akciók azért még mindig erősen verik az itthoniakat, (pl. Shoei XR1000 - 299 eur) de ezt ki kell fogni.
Másrészt olyan jól még motorosboltban (semmilyen boltban) nem éreztem magam, mint a bécsi nagyobbik Louisban... Egy külön világ.
Pakolás: én csak szenvedtem addig, míg a három dobozt, és a tanktáskát meg nem vettem. Gyakorlatilag egész heti, két személyre elegendő csomagot elvisz - bárhová.
Amíg nincs doboz-rendszer, elég lehet oldal- és tanktáska páros is, egy személyre - de ez csak időleges, és kompromisszumokkal jár.
Taktikát változtattam: olvasom a túrabeszámolókat a különböző oldalakról, és abból próbálom meghatározni a szükséges cuccokat. Persze az "igazi" az az lesz, amikor ténylegesen elindulok az első 2-3 napos túrára, és abból ki fog derülni, hogy mi hiányzott és mi volt a felesleges..