Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

www.octinfo.com Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80756

Erélyes fellépésre gondoltam.

Nem kell azonnal leordítani a fejüket.

Előzmény: TyggeR (80754)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80755

nem fogom :) csak az a rohadt idő, rohangálás, utánajárás, macera... az nem hiányzik kicsit se :(

Előzmény: Octi19 (80753)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80754

csak azért nem fogok asztalt borítani, mert ők legalább korrekten álltak hozzá, két másik márkaszervizzel ellentétben... de nyilván nem fogom annyiban hagyni, hiszen az én érdekem mégis csak az, hogy jó legyen

Előzmény: www.octinfo.com (80749)
Octi19 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80753

Ne hagyd, hogy a lelkiismereted megpuhítsa a szívedet! ...ők erre apellálnak és ez ki is használják a végsőkig... sajnos tapasztalatból tudom!

Előzmény: TyggeR (80748)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80752

Nekem erről a témáról az jutott eszembe, hogy a kevésbé jól tapadó hátsó kerék fog fékezéskor először blokkolni, különösen ha súly sincs hátul. Emiatt hamarabb aktiválódik az ABS és az ABS mindig meghosszabbítja a fékutat.

Tehát aki hátra teszi a kopottabbat, az valahol magával tol ki.

Szerintem.

Előzmény: Pierr_Kardán (80746)
Octi19 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80751

"...ha valóban az útviszonyoknak megfelelő sebességgel, előrelátóan vezetsz."

 

Igazán nagyra tartalak és távolról sem szeretnélek kiábrándítani, de ez csak illúzió!

Gond mindig akkor van ha valami annyira dinamikusan megváltozik, hogy arra már nem tudsz reagálni. Mehetsz akármennyivel egy kirohanó kisállat, vagy bármilyen vészhelyzet az emberek 99%-ból egyből kipiszkálja a pánikban kapkodó ősmajmot. (még azokból is akik rendszeresen tréningeznek ilyen helyzetekre, csak ők hamarabb visszazavarják Csitát a fára és elkezdenek racionálisan reagálni)

- páran ilyenkor lefagynak és nem csinálnak semmit, velük nem lehet mit kezdeni... csak működik a kegyetlen természetes szelekció és kész.

- páran beleállnak a fékbe és ha volt olyan mákjuk, hogy egyenesen ment az autó (amit, mint azt mindenki aki odafigyelt vezetéselméleti résznél az tudja, hogy soha sem fordulhat elő, mert a járművek nem haladnak egyenesen, csak változó átmérő mentén íveken!) akkor menthetetlenül recsegő ABS-szel vagy sikoltó abroncsokkal szálnak bele az akadályba és talán megússzák. ...megint csak a természetes szelekció működik.

- a legtöbben talán intenzíven fékeznek és megpróbálnak a kormánnyal korrigálni

Na, amikor ez az utóbbi megtörténik onnan gyakorlatilag lőttek bármilyen egyenes vonalú egyenletes mozgásnak és mindenféle gonosz vektorok kezdik csavargatni az autót össze-vissza!

...illetve ez addig igaz amíg a körülmények (köztük a gumiabroncsok és az út közötti tapadás minősége) el nem érik azt a pontot amikor Newton át veszi a hatalmat és a fizika brutálisan egyszerű törvényeit követve megint bele nem kezd az autó egy egyenes vonalú egyenletes mozgásba csak ez az esetek megrendítő többségében a rossz irányba és a biztonságosnál mindenképpen nagyobb sebességgel történik.

 

Itt gyakorlatilag nincs értelme a sem a megfelelően megválasztott sebességnek sem az előrelátásnak. Ez maga a vegytiszta "vis major" avagy "shit happens" szituáció! Az egyetlen dolog ami működhet, az a körülmények kedvezővé tétele, hogy minél később tudd közöttük irányítani az autódat és lehetőleg ne kelljen átadnod a volánt a fizikának, vagy ha mégis addig a legkedvezőbb helyzetbe hozhasd magad. 

 

Egyébként tényleg meddő a vita, mert mint azt korábban is írtam a "jobbat hátra" szabályt nem tizedmilliméterekben kell érteni, hanem csak akkor ér ha kirívóan nagyobb a különbség a két abroncs minősége között.

Amint látom itt sokan szó szerint értik és azért reklamálnak, hogy ők mindig előre teszik a jobb gumit! ...és ebben igazuk is van, csak az ő esetükben még alig van különbség a gumik között, tehát azok inkább tekinthetők egyformának, mint jobbnak és rosszabbnak.

Előzmény: Pierr_Kardán (80746)
Blackslac Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80750

Pár év és ott állsz két csereérett és két jó állapotú gumival

 

És ez miért baj? veszek kettőt, aztán rendben vagyok.

Előzmény: Pierr_Kardán (80742)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80749

Dehogynem!

Pont ekkor kell bemenni asztalt borogatni!

 

Ki állapította meg, mit kell cserélni? Ők. Ki b.szta el? Ők. Kinek kell akkor most már helyre tenni? Nekik. Hogy számolják el a PoHu felé? Ő dóguk', ahogy tanulták.

Előzmény: Dragan1 (80747)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80748

hát igen, eléggé kettős érzés, mert ők csak azt csinálták, amit fentről engedélyeztek...

Előzmény: Dragan1 (80747)
Dragan1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80747

Hát ez idegesítő lehet,az embernek már nincs pofája bemászkálni gari csere után hogy hát még sem jó .....

Előzmény: TyggeR (80740)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.12.05 0 1 80746

Ma, egy ABS-el és ESP-vel felszerelt elsőkerékhajtású autónál tök mindegy, hogy előre, vagy hátra rakod a jobb gumit, ha valóban az útviszonyoknak megfelelő sebességgel, előrelátóan vezetsz.

 

Ugyanis egyetlen esetben okozhat problémát az, ha elöl van a jobb gumi: ha a jobban tapadó első kerék miatt úgy érzed, hogy nyomhatod még, mert nem érzel stabilitásvesztést. Ekkor tényleg túl nagy sebességre gyorsulhatsz fel, ami okozhatja azt, hogy a kevésbé stabil hátsókerék jobban kitör egy fékezésnél (persze az ABS és az ESP ezt is nagyon ritka eseménnyé redukálja). De ilyen esetekben is sokkal nagyobb problémát jelent az, hogy hiába van neked ABS, meg ESP, ha a másik autón nincs :-(

 

Szóval ésszel kell nyomni, előre kell nézni és gondolkodni.

Előzmény: nohab (80745)
nohab Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80745

Részemről a jobb állapotú gumit előre teszem. A legtöbb ember képes az útviszonyokat figyelembe véve, megfelelő óvatossággal vezetni, kanyarodni. Aki nem, annak mindegy melyiket hová szerelteti. Viszont egy mások által előidézett vészfékezésnél az első gumik állapota nagyon kritikus, az elvesztett profil milliméterekért az életeddel fizethetsz. 

 

Sajnos a valóság nem úgy működik. Egyetlenegy esetben van esélyed egyenes vonalú, autót oldalra forgató nyomatéktól mentes fékezésre, ha hátulról satuval belecsúszol valakibe. Ebbe nem fogsz belehalni. Ha viszont olyan helyzet van, hogy a bőrödet kell mentened akkor biztosan próbálsz valamilyen kétségbeesett manőverrel kerülni. Na akkor viszont nem lesz mindegy, hogy elszáll-e az autó segge. 

Előzmény: Tab (80727)
nohab Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80744

- Whaler 13.300ft

- Pierburg 20.000t

- OEM Skoda 26.600ft

A középsőt választottam. Amikor a szerelő leszerelte az eredetit, mit gondoltok milyen volt? Hát a legolcsóbb Whaler.

 

Erre szoktam mindig mondani, amikor jönnek a "csakagyárit" fanok, hogy igen, alapvetően igaz de ésszel.

Előzmény: !mre (80734)
Octi19 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80743

Ez csak egyidős gumiknál működik és azok akár 1-1,5mm profilmélység eltérésnél is 3-4mm felett (télin 4-1,5mm felett) azonos állapotúnak tekinthetők. Ott mindegy (legalább is menetbiztonsági szempontból), hogy melyiket hova teszed. Azokat célszerű 10-20 ezrenként felcserélni, hogy egyformán kopjanak.

A jobb gumit mindenképpen hátra szabály akkor él ha mondjuk valami miatt csak egy tengelyre van lehetőség gumit vásárolni (pillanatnyilag nincs csak két db, de napokon belül lesz másik kettő stb...) Akkor a jobb abroncsokat mindenképpen hátra érdemes tenni és ezzel is megelőzni a túlkormányzott helyzetek kialakulását.

Előzmény: Pierr_Kardán (80742)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80742

Azért gondolj bele, ha mindig a rosszabb állapotú gumit teszed előre, akkor pont feleannyi idő alatt kopik el a rosszabb páros, mint a jobbik. Pár év és ott állsz két csereérett és két jó állapotú gumival :-(

Előzmény: Blackslac (80728)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80741

Gondolom, hogy a kicserélt darabot visszaküldted a boltba.

 

(Egy téglára kötve, a kirakatüvegen keresztül.)

Előzmény: !mre (80734)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80740

csak kinyomáskor. nem is konkrétan kattanás, mert inkább pattanás, a pedálon is érezni, mintha ugrana egy rugó vagy ilyesmi. timla kollégának mutattam is az első (?) javítás előtti állapotot

 

most még nem olyan erős, mint a kuplungszett cseréje előtt volt, de mindössze két és fél hét után megint kezdődik valami. a pedálúton kétszer is pattan, egyszer kinyomásnál, másodszor felengedésnél (más-más pontokon)

 

a legfurcsább, hogy pont ugyanaz van, mint korábban: nem mindig csinálja, egyszer csak elkezdi, aztán lehet, hogy két percig nem csinálja. tényleg olyan, mintha egy rugó szarakodna

 

(nem tudom, hogyan állapították meg, hallgatóztak, videózgattak, majd mindent beküldtek a pohuhoz, onnan jött a kuplungszettcsere, mint megoldási javaslat)

Előzmény: Octi19 (80739)
Octi19 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80739

Milyen jellegű a kattogás? Csak kinyomáskor, vagy haladáskor is lehet hallani? Hogy állapították meg a váltót forrásként? Ha kinyomáskor, akkor a pedálon érezhető-e valamilyen jelenség a kattogással szinkronban?

 

Mindenképpen jelentsd be a hibát, és nyissanak rá egy munkalapot, mert így még egyértelmű hogy nem esetleg a te vezetési szokásaid idézték elő, később már akár ebbe is beleköthetnek.

 

Sok sikert és főleg kitartást a garanciális ügyintézéshez! (sajnos okkal kívánok ilyesmit, nekem ~másfél évembe került mire kiderítették, hogy mi zörög a hátsó futóművemben és még lengéscsillapítót is akartak cseréltetni az én költségemre! Az meg, hogy tavaly az ajtó befagyásokkal sikerült-e valamit kezdeni, csak majd a nagyobb hidegekben derül ki...

Előzmény: TyggeR (80738)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80738

ja, még annyit ehhez, hogy mondjuk a szerviz vizsgálata azt állapította meg, hogy a hang a váltó felől jön, ezzel gondolom, kizárták azt, hogy a pedálok és az adóhenger környékén kelljen keresgélni. de ez csak tipp

 

(nekem végig volt egy olyan érzésem, hogy a kuplungszettet a kéttömegűvel együtt kellett volna cserélni, de mindegy)

Előzmény: TyggeR (80737)
TyggeR Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80737

hát az bizony kattog. nem olyan intenzitással, mint a kuplungszett cseréje előtt, de valami elkezdődött. halleluja

 

na most tanultabb kollégáktól kérdezném: a pohu utasítása alapján kizárólag kuplungszettet cseréltek, se a kéttömegűhöz, se a kuplung munkahengerhez nem nyúltak. jól gondolom, hogy ez okozhat galibát? ha pont nem a kuplungtárcsa és a kinyomócsapágy volt a szar, akkor jó kör volt...

 

oké, hideg is van, tavaszig figyelem, de a kurva életbe már

Előzmény: TyggeR (80703)
levang Creative Commons License 2017.12.05 0 0 80736

Szia, nalam is ez a problema, raadasul a hiba okat sem kapjak, erzekeloket csereltek, ventillatorokat, meg mindenfele tesztet vegeztek de nincs eredmeny. Neked sikerult megoldani, mi volt az oka?

Előzmény: Mamut79 (34383)
!mre Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80735

Ez volt az eredeti EGR:

 

Előzmény: !mre (80734)
!mre Creative Commons License 2017.12.04 0 3 80734

Ha már itt vagyok, megosztom ugyancsak friss EGR szelepes tapasztalataimat (Octavia1, 1.9 PDTDI, AXR): utolsó olajcserénél szólt a szerelő, hogy olajpára/folyás van az EGR alatt. Kicseréltük mindkét végén a tomítést, a motor fele egy O-ring, a másik irányba egy görbe vastag gumicső (jó drága volt).

Az EGR-t kitisztították, megfürdött egy tál gázolajba - ami szerintem hiba volt, a vákum rész is telement gázolajjal. Egy hét múlva megjelent a sárga motorhiba jel a műszerfalon, elromlott az EGR.

Ismerős boltjában találtam a következő választékra:

- Whaler 13.300ft

- Pierburg 20.000t

- OEM Skoda 26.600ft

A középsőt választottam. Amikor a szerelő leszerelte az eredetit, mit gondoltok milyen volt? Hát a legolcsóbb Whaler.

Kibontjuk a 20.000ft-os Pierburg dobozt ... mit gondoltok mi van benne? Hát Whaler - leköszörülve a márkanév, teljesen ugyanaz az alkatrész. Gondolom a 26.600 forintos dobozba is ez volt ...

 

Octi19 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80733

"Ma AFP0010(INA) került beszerelésre, hátha ez tart még 9 évet :)"

 

...mérget ne nagyon vegyél rá! Kínai cucc Szlovákiában csomagolva. Többnyire kacatok, de volt már olyan, ami bevált.

Előzmény: !mre (80732)
!mre Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80732

Ma reggel megjavították az autót Budafokon (Octavia 1, elment a töltés) és hazaértem Kolozsvárra.

A hibás alkatrész nem volt más mint a két hónapja (5000km) kicserélt generátor szijtárcsa szabadonfutója, a multkor leragadt és nem futott szabadon, most meg mindkét irányban szabadon futott, nem forgatta a generátort.

A gyári alkatrész tartott 9 évet / 250.000km-t. A szeptemberben beszerelt alkatrész 2 hónapot / 5000km-t. Az alkatrész én vásároltam Elit nagykereskedésben, ismerőstől: SKF France ARP-5640/VK108 329N 16:28 VKM03100. Ilyet NE használjatok.

Ma AFP0010(INA) került beszerelésre, hátha ez tart még 9 évet :)

 

A szerelő amikor megérkeztem az mondta, hogy biztos a generátor a hibás, ennyit bírnak ezek. Szét is kapták de mindent rendben találtak benne. Még az eredeti szénkeféket sem kellett cserélni, az mondta elmegy még 100ezret.

Előzmény: Trabee (80698)
Tab Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80731

Nekem 30 éve bejön ez a módszer. Amúgy meg egyre kevesebb a havas útburkolatú napok száma, inkább csak vizesek vannak. Kanyarodáskor tudok kellően elővigyázatos lenni, viszont ha elém vág egy barom, akkor nincs lehetőségem. Nem akarok semmiről senkit meggyőzni, a kórust sem akarom túlharsogni, részemről ezt lezárom.

Előzmény: Blackslac (80728)
cs!pesz Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80730

Úgy érzem, mintha kicsit lentebb fogna, tehát teljesen kinyomott pedált elkezdem engedni és sztem az alsó 1/3 vagy az alatt picivel kezd fogni. A felső munkahenger ill. az ábrán látható 5-ös alkatrész ha kopik nem kisebb nyomást állit elö? Elszökken egy része.  Mert akkor nem fentebb, hanem lentebb tudna csak kiemelni. Sztem. Lehet tévedek, azért kérdezek. Köszi egyébként a terjedelmes magyarázatot.

Előzmény: Octi19 (80719)
Octi19 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 80729

A baj általában nem akkor jön amikor számít rá az ember... Ha az abroncs állapota olyan, hogy élet-halál viszonylatban számítson a profil mélysége, akkor azt már a kukába kell tenni, nem kerékre!

Előzmény: Tab (80727)
Blackslac Creative Commons License 2017.12.04 0 1 80728

- csak nedves úton, és

- csak ha egyenesen mész

 

amúgy pont nem

Előzmény: Tab (80727)
Tab Creative Commons License 2017.12.04 -1 0 80727

Részemről a jobb állapotú gumit előre teszem. A legtöbb ember képes az útviszonyokat figyelembe véve, megfelelő óvatossággal vezetni, kanyarodni. Aki nem, annak mindegy melyiket hová szerelteti. Viszont egy mások által előidézett vészfékezésnél az első gumik állapota nagyon kritikus, az elvesztett profil milliméterekért az életeddel fizethetsz. 

Előzmény: Octi19 (80722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!