az említett hajtóműolajok jó megoldást jelentenek, (motorolaj) adalékra viszont én nem költenék (azon a pénzen inkább vegyél sört, mozijegyet vagy bármi mást).
természetesen (és nyugodtan) válthatsz mivel mindkét említett olaj VW 505 01 jóváhagyású (itt pedig nincs "semmi cicó", ezt a jóváhagyást a VW talán még a szokásosnál is alaposabban meghatározta).
sokmindent meg lehet tenni amit nem szabad vagy nem érdemes - az olajok keverése (többnyire) ebbe az utóbbi kategóriába tartozik.
A kivételt pont az általad leírt eset jelenti, amikor egy (vélhetően) gyengébb minőségre ráöntesz egy (ugyancsak vélhetően) jobb minőségű motorolajat, a keverékben ugyanis a keverési aránytól függetlenül mindig a gyengébb minőség érvényesül, vagyis ebben az esetben nem rontasz a helyzeten (de nem is javítasz, mivel a motorban lévő olaj "lehúzza" a rátöltött olajat a saját minőségi szintjére).
ha valóban jó állapotú a motor akkor alapesetben a 10W-40-es motorolajok közül válogatnék, de a faros Skodák labilis hőháztartásának ismeretében biztos ami tutti alapon inkább megkínálnám a vasat a 10W-60-as Formula RS-sel (vagy valamilyen más, de legalább 10W-50 viszkozitási osztályú szintetikus motorolajjal).
ebből a szempontból (VW Polo benzines) a két általad említett motorolaj gyakorlatilag egyenértékű mivel mindkettő teljesen szintetikus, rendelkeznek a VW 502 00 jóváhagyással és a viszkozitási értékeikben sincs számottevő eltérés.
Köszönöm a tanácsot!, még lenne egy kérdésem mégpedig az, hogy mi a véleményed a metabond motorolajról(speed 10w40), mert én sok jót hallottam róla, mehet bele akár ez is?
ebben az esetben a motorolaj gyártó cég neve (maximum) másodlagos szempont lehet, alapvetően az MB 229.1 (vagy jobb esetben az MB 229.3) jóváhagyás meglétére érdemes inkább figyelni. Eze(ke)n belül én a 10w-40-es olajok közül válogatnék.
Sziasztok! Egy 33 éves, 5000km-el ezelőtt felújított 110-es Skoda motorjába milyen olajat javasoltok venni - és milyet nem? Mire érdemes figyelnem? Kösz.
szvsz kevésbbé macerás (és legalább annyira biztos) megoldás, ha teljesen szintetikus motorolajat használsz - guggolva kibírja a (tartósan) 130 C fokos olajhőmérsékletet is és nem kell megbontanod az autót.
Nem gondolom hogy a különböző (lehetséges) mérési pontok között olyan egetverő különbség lenne (már ami az egyes helyeken mérhető olajhőmérsékletet illeti).
A következeő kérdeésem volna: Nagyapámnak van egy 96-os ford escort kombija 1.3 ford endura-e 8v motorral (nem hidrotőkés, motorkódja j4b). Milyen olaj való ebbe a masinába?
A mostani egy 1.3-as turbó feltöltős levegőhűtővel... a műszerem 110-130 fok között mozog... érdemes olajhűtőt beszerelni...(apropó mennyire befolyásoló tényező lehet, hogy a hőmérsékletet a hengerfejnél mérem?, a gyári olajnyomáskapcsolónál van egy elosztó beiktatva és az egyik végére a hőmérséklet jeladó)
"a különbség hogy az előbbi (ez esetben a GTX Magnatec) benzin és dízelüzemű motorokhoz egyaránt használható, az utóbbi (ez esetben a GTD) csak dízel minősítéssel rendelkezik. "