Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5599
Dizelbe szvsz 5W-40 a legjobb választás.
Előzmény: Törölt nick (5595)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5598
Én úgy tudom a 10w40 az alapból félszintetikus, de persze ezzel nem annyira foglalkoztam így nem biztos, de mintha olvastam volna valahol... bár lehet elavúlt volt, sok helyen néztem. 0w, 5w biztosan teljesen szintetikus, de mondom mindenki azt rak bele, amit szeretne, én 4 helyről kérdeztem meg... olajdoki, motorolajos index topic, BP, Formula3000. Egybehangzó vélemények.
Előzmény: Tettestárs (5596)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5597

A könyv szerint 5w30 az ajánlott és csak pár idézet:

Ez egy oldalról:

 

"

SAE 5W-30 viszkozitású korszerű, szintetikus motorolaj helyett választani egy új autóba SAE 10W-40 félszintetikusat nem túl jó ötlet. A GM gyárilag is SAE 5W-30, GM-LL-A-025 minőségű kenőanyaggal tölti fel ezt a motort, ami mindenképpen megfontolandó lehet a későbbi tulajdonos számára."

 

Ez az olajdokitól kapott válasz a kérdésemre:

 

"Nagyon utánajártál a kérdésnek, és rengeteg igazságot leírtál:

1.    Valóban csak a saját olaját tolja a márkakereskedés, hiszen ez a jól felfogott anyagi érdeke.

2.    Ha SAE 10W-40 olajat használnak, akkor Te már most sokkal többet értesz a helyes kenőanyag kiválasztásához.

3.    Menj csak másik szervízbe, de ott sem biztos, hogy könnyebb lesz.

4.    Valóban az Ilsac GF-3-t az API SL minőséggel lehet párhuzamba hozni.

Válasz valamelyik SAE 5W-30 viszkozitású olaj közül."

 

Közzéteszem, hátha van, aki még ilyesmiben elmélkedik. Még 1x thx.

Előzmény: Tettestárs (5594)
Tettestárs Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5596
Annyival nem sűrűbb, csak szintetikus legyen! Nézd meg a hőmérséklettartományt, kicsit hamarabb dermed mint az 5W! A kézikönyv a 0W-30-ast meg csak különösen hideg tájakra ajánlja, legalább is dízelhez!
Előzmény: atyoka (5592)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5595

0W-30 folyik mint a víz.

Meg fogja kajálni.

Dízelről beszélek.

Előzmény: atyoka (5592)
Tettestárs Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5594
Én átnéztem a kézikönyvet, de nem lettem sokkal okosabb, mert ott az 5W-20-tól, 20W-50-ig mindent ajánlanak! Az meg, hogy neked 40-est mondtak egy kis tájékozatlanságról vall, mert ha olajfogyi lép fel, akkor "vastagabb olaj kell bele! Nem a vége, hanem az eleje számít, mert pl. 5W-40-el nem vagy beljebb! A 10W-40, vagy 15W-40 az már sűrűbb, így nehezebben kopik!
Előzmény: atyoka (5587)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5593
és de jó is lett volna, ha úgy marad a cee'd, ahogy tanulmányautó korában napvilágot látott...
Előzmény: knbm (5590)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5592
Én rákérdeztem több helyen a szükséges olajra és a 10w40-et kapásból kilőtték. Az kopottabb motorba való sűrűbb cuccos. Sőt, olajos topicban még esetlegesen a 0w30-at ajánlottak. Mondjuk ez benzines, de sztem ugyanaz.
Előzmény: Törölt nick (5589)
knbm Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5591
Gratula a kocsihoz, nagyon dögös lesz. Én is néztem egymás mellett a sárgát és a mars redet. Napsütésben fantasztikusak.
Úgynéz ki vagyunk itt páran akik a Karácsonyi-Nagynál vettük a vasat. Szavaid csak megerősítik bennem, hogy jó döntés volt őket választani.
Most már csak győzd kivárni!
Előzmény: fabris123 (5568)
knbm Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5590
Abban a cikkben is jelzik, hogy ez nem a végleges forma. "valahogy így fog kinézni" . A képek egy tanulmányauto képei. Ehez képest még szelidül. A Ceed is sokkal brutálisabb volt tanulmánylként.
Előzmény: gszarkatat (5569)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5589

Ne aggódj, ez normális jelenség. Most kopnak össze az alkatrészek.

Ezen kívül nyár van, meleg, és ha "vékony"  5w-30, vagy akár 5W-40-es olaj van benn gyárilag, akkor simán elfogyaszt egy kicsit belőle. Télen lenne ideális.

Ezt nyáron a 10W-40-essel lehetne kivédeni, arra kell vigyázni, hogy ACAE B4! legyen. Épp most volt a kezemben a Q8 10-40 B4-es olaja, 1600Ft / kg.

Megoldás lehet.

 

scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5588

Egyszerű. Le kell cserélni az összes olajat olyan 5Wxx-re amit a gyártó ajánl, és akkor tudni fogod,

hogy milyen olaj van benne és hogy azt mennyire eszi. :-)))

 

Na de kérdezzétek meg Páncélost, vagy egy normális szakszervizt, biztos meg fogják tudni mondani,

hogy milyen olaj kell bele.

 

Előzmény: atyoka (5587)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5587
A gyár az 5w30-at ajánlja, így célszerű azt megtartani, remélem azt is tettek bele, sőt nekem azt mondták, hogy 40-est majd jópár tízezer (80e) km után töltsek csak bele, ha már kezdi csipegetni az olajat. A szervízben akikkel beszéltem fogalmuk sem volt mit raknak bele gyárilag.
Előzmény: Tettestárs (5586)
Tettestárs Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5586
Sajna ez van, az új dieselek tényleg szeretik az olajat! Egyik ismerősöm új passatja is csócsálja, neki azt mondták, hogy pár 10ezer után ez meg fog szűnni! Hát kíváncsi leszek rá! A másik oldalról meg ezek a mai szintetikus olajak néha olyan vékonyak, hogy nem is csoda ha csipegeti! De ettől nem dől össze a világ, attól még jó a motor!
Tényleg ki mit tud, milyen viszkozitásút raknak a Cee'd-be? Nekem egyik szervízben 5W-30, vagy 5W-40 -est mondtak!
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5585

Nekünk volt 1.2-es (3 henger, 64 ló) új Pólónk. kb 7000 km-t vezettem (város és autópálya,

normál 130-140-es tempóval) és kb. 1 literes olajvesztesége volt, nem emlékszek pontosan. 

Vettem 1 liter 0W30-as olajat és több mint a felét beletöltöttem. Akkor ért majdnem max-ig a szint.

 

Azóta mindig figyelem az olajfogyást. Mostani off dizelesem nem eszi az olajat.

Előzmény: atyoka (5584)
atyoka Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5584
Igen ez tényleg így van, sokszor 1000km alatt 1 liter olaj nekik belefér kategória. Szal hozzá se nyúlnak a kocsihoz ez miatt. Azért is komoly, mert ebbe 4 liternél is kevesebb olaj kell, ezzel az erővel 4000 km alatt nulla is lehetne az olajszinted, szal lehet jó sűrűn kell nézegetni. Nekem még nem volt dízelem most sincs, így csak a benzinest tudom mondani, de rákérdeztem, azt mondták ennél szinte nulla az olajfogyasztás... korábbi autómon is ezt mondták (OFF Fiesta) és tényleg nulla volt, remélem most sem lesz másképp, mindenesetre most ezt figyelni fogom ezek után.
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5583
Van-e figyelmeztető lámpácska a Ceed-ben, hogy kevés az olajszint??
Előzmény: Andrew31 (5579)
cicabácsi Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5582

Általában minden modern dieselmotornál van olajfogyasztás.

Ez a mérték egyáltalán nem sok.

Tenni nem tudsz ellene , mert a gyárak általában olyan olajfogyasztási normát állapítanak meg , hogy még csak véletlenül se legyen garanciális visszahívás.(nem egy modellnél 1000 km-re 1 liter a megengedett).

Annyit tehetsz , hogy szép csendben utántöltöd...

Előzmény: Andrew31 (5579)
vlevi Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5581
Most nézted először? Nem lehet, hogy gyárilag sem volt teljesen feltöltve?
Előzmény: Andrew31 (5579)
Pitbull Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5580
Hova tünt? Megette. Mit ír a megengedett olajfogyasztásra a kézikönyv?
Előzmény: Andrew31 (5579)
Andrew31 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5579
Sziasztok!

Gondom van tanácsot kérek!

Bejelentkeztem erre a nyári ingyenes átvizsgálásra és most kb. 2 hónap óta először megnéztem az olajnívót!

Gyerekek 10600 km-es futás után (1,6 CRDi) a minimumon van az olaszint!!!!!
(épp eléri a minimum lukat a nívópálcán az olaj!!!!!)

Az autót gyakorlatilag munkába járásra használom meg kb. 1 havonta 600 km autópálya és nincs széttaposva!!!!!
Beszéltem a szervízzel azt mondták utána kell tölteni, de én ezt ennyivel nem tartom elintézetnek!!

Hová tűnt az olaj a kocsiból????

Most mi a fenét csináljak????
fabris123 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5578
Kinézetre tényleg vadállat lesz és úgy néz ki a motorok alapján is, bár ahogy elnézem a fotókat, meglesz a triumvirátus a hátranézve kiláthatatlan autókból az alsó közép kategóriában . (1. Civic, 2. Új Bravo, 3. Lancer)
Előzmény: gszarkatat (5569)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5577
Hát ezt nem tudtam. Köszi hogy szóltál, de muszály lesz meglépnem a kötelező váltást is, mert csak úgy adnak az AEGON-nál a cascóból és a kötelezőből is kedvezményt ha egyszerre kötöm, ez igy meg havi szinten több mint egy ezres spórolás. A kötelezőből meg 1 bónusz növekedése kisebb mértékű mint ez a nyereség most nekem.
Előzmény: scenic(725) (5573)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5576

Ha van is, megéri!

Hidd el. Ott dolgoztam, tudom.

Profi az adminisztráció, és a szolgáltatás gyors.

Előzmény: fabris123 (5574)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5575
Köszi.
Igen, láttam a Mars Red-et ez volt a Dakar sárga mellett a második legjobban bejövős szin, napsütésben állatul néz ki. Azért is jó a Karácsonyi-Nagy Kia szalon, mert náluk egy csomó Ceed ki van állítva, most éppen van náluk: dakar yellow,compass blue,pewter beige,piston gray,fekete,fehér,mars red,so red.
Előzmény: sysNet (5570)
fabris123 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5574
Köszi, akkor AEGON lesz, ha jól emlékszem árban nincs sok különbség közöttük.
Előzmény: Törölt nick (5572)
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5573

Jajjj egyre vigyázz, mert úgy jársz mint mi. :(

 

TÖBBIEK!! FONTOS !! Olvassátok el ti is !

 

Ha egy éven belül EGYSZERRE váltassz kötelezőt és autót NEM LÉPSZ BÓNUSZT !

Úgyhogy ha teheted maradj a Ceed-del mostani kötelezős cégednél, és jövőre válts kötelezőt.

Ugyanis ha idén balesetmentesen vezetsz, de év végén váltassz kötelezőt, akkor jár Bónusz.

Ám ha a Ceed-et rögtön átviszed az Aegonhoz, akkor maradsz jövőre a mostani Bónuszban.

 

Előzmény: fabris123 (5568)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5572

Grat!

-Utóbbi.

-Grouphama felejtős. Pokoli admin.

-Az Aegonnal elégedett leszel. Hamar fizetnek, és profi admin, valamint Call center.

 

Előzmény: fabris123 (5568)
scenic(725) Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5571

" Egyenlőre fizetem a régi biztosítást, az új biztosító meg addig besorol A0-ba amig fel nem mondom a régit? "

 

Ahogy mondod. Ha megvannak a papirjaid, forgalmi, stb... hogy az előző autót eladtad,

de a Ceed a tiéd, akkor lehet lemondani a régiről a kötelezőt. Erről fogsz kapni egy igazolást.

Ezzel az igazolással lehet majd a Ceed kötelezőjét módosítani - átvinni a kedvezményt rá.

A Ceed-re először csak A0-t lehet kötni, és mindaddig A0-ba lesz amig az előző autó visszaigazolása

be nem érkezett a Ceed kötelezőjét képsivelő céghez... Ekkor módosítanak Bx-be, és visszamenőlegesen

kiszámolják, hogy mennyi kedvezményt kaptál. A következő számlánl pedig annyival lesz kevesebb a dij,

amennyivel többet fizettél be.

Forintosítsunk.  Ceed-re A0-ba befizettél 10.000 Ft-ot negyedévre. Megérkezik 45 nap múlva

az igazolás az előzőről hogy B5 volt, nem volt károd, stb.. Ekkor átvezetik a Ceed-re a B5-öt.

B5-re kéne fizetned 7000 Ft-ot. Lett 3000 Ft túlfizetésed. A következő negyedéves számlád

4000 Ft lesz. Utána már 7000 Ft lesz.

Előzmény: fabris123 (5568)
sysNet Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5570
Gratu az autóhoz, sok balesetmentest.
Láttál már mars red-et élőben?
Igen a KN egy nagyon jó kereskedés, Én is onnan vettem volna, egyből jó ajánlatot adtak nem vaciláltak.
Előzmény: fabris123 (5568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!