Nem. A hegyeshalmi határállomáson már csak megyei matricával jöhetnek át...
Ez így nonszensz kijelentés.
Egyrészt a turisták döntő része nem fog megyei matricákat venni, hanem 10 napost vagy 1 hónapost, mert az egész országra szólnak és olcsóbbak mint egyetlen megye,
másrészt aki abszolut nem akar útdíjat fizetni, annak általában más országokban is nagyon a határon vagy akár még a határ előtt le kell jönni róla.
Ausztriában is, Nickelsdorfban, rögtön a határ utáni néhány méterre az első benzinkúton vagy veszel Vignette-t (ha korábban nem vettél) vagy ott, rögtön lejössz az otobánról, mert jöhet a bünti.
Hegyeshalomban valszeg a bevásárló Központ-Paprika Csárda lesz az új kiszálló hely. Addig csak nem ellenőriznek, mert az hiba lenne.
Eddig tényleg lehetett menni egész a MOL kútig vagy még tovább, egész a matricavásárló terminálig.
A határon lévő matrica elárusítónak mindenesetre nagy üzlet lesz.
Annak köze nincs hozzá. Vecsés egyébként a bevásárló központnál, a felüljárónál kezdődik. Ha befelé mehetek ingyen, vissza miért nem Az út egyik iránya fizetős, a másik nem?
Ezzel azt mondod, hogy nemcsak az M0-ás autóút fizetős, hanem a mellette menő szervizút is???
Hiszen ha az M0 ingyenes szakaszán mégy dél felől a Megyeri híd irányába, akkor a M3-ig ingyenes az út.
Ha pedig Fót felé akarsz menni, akkor még az M3 előtt (tehát még az ingyenes szakaszon) elhagyod az M0-ást és kimégy a szervizútra. Ha pedig nem kanyarodsz rá az M3-ra, hanem mégy tovább a szervizúton kb. 500 métert, akkor tudsz kitérni Fót felé a körfogalomhoz.
Tehát nem a fizetős M0-on mégy, hanem 500 méternyit mellette, a szervizúton, aztán nem a fizetős M0-ra mégy föl, hanem elkanyarodsz egy mellékút felé.
Na, ha ezért az 500 méteres útért, amit nem az autóúton, hanem mellette a szervizúton teszed meg, fizetni kellene, akkor tényleg kimegyek blokádozni (amit ráadásul problémamentesen megtehetek, mert nekem már van Pest megyei matricám)!!!
Ha Magyarországon működne a normális ügymenet, a fizetős úthálózat kiterjesztését be sem vezették volna, mondta Wittinghoff Tamás. Azt ígéri, Budaörs polgármestereként mindent elkövet, hogy az M7-es bevezetője kikerüljön a rendelkezés hatálya alól, és ingyenes maradjon, de a korábbi tapasztalatok alapján nem számít sikerre. Pedig már érezhető a kormánypárti képviselők, polgármesterek lobbija, és formálódnak a szervezők szándékai szerint az 1990-es taxisblokádnál is ütősebbre tervezett országos demonstrációk. Ezek akár meg is roggyanthatják az elsejétől bevezetett, kaotikus megyematrica-rendszert.
Nem várnak a felülvizsgálattal
Az új útdíjrendszer felülvizsgálatával a korábban ígért egy hónapot sem várják be – árulta el az Origo kérdésére Fónagy János. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára arról már nem kívánt találgatni, hogy a ma még a fizetősök térképén szereplő szakaszok közül hány válhat ismét díjmentessé a felülvizsgálat eredményeként.
Nemrég még Fónagy János államtitkár volt az, aki nem értette a felháborodást amiatt, hogy a kormány fizetőssé teszi az M0-s egyes szakaszait, valamint a vidéki nagyvárosokat elkerülő autópálya-szakaszokat, hiszen szerinte ez a munkába járóknak havonta csupán pár gombóc fagyi árába kerül. „Ez jobb, mint évente 43 ezer forintot fizetni" – érvelt december közepén a javaslat mellett.
Útdíjfizetés: időrabló matricavadászat Somogyban, teljes a káosz
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. számítógépes rendszere nem bírta a megterhelést, volt vállalkozó, aki öt órán át hiába próbált matricát venni kisteherautójára. A kategóriák sem egyértelműek.
– Nemcsak a szolgáltató oldala állt le, hanem az OTP-é is, ahová átirányított a rendszer – folytatta Horváth Ákos, akinek egyelőre fogalma sincs, valójában sikerült-e neki megvennie a hőn áhított matricát. – Lementegettem egyenként az oldalakat, hogy bizonyítani tudjam a vásárlást, melyet végül nem igazolt vissza a rendszer, a pénzt viszont kétszer is levonta. Azaz lehet, hogy ugyanarra az autóra két éves vignettám van, de az is előfordulhat, hogy egy sincs...
Megnéztük a Google térképén, hogy az év első munkanapján mekkora a káosz a fizetős útszakaszok miatt. Dunakeszinél különösen erős a forgalom. Azzal, hogy az M2-es és az M0-s is fizetőssé vált, a település felé vezető 2-es úton, és közvetlenül a körforgalom előtt máris óriási dugó alakult ki.
Eddig csaknem 300 ezer megyei matricát értékesítettek, miközben nem biztos, hogy maradnak a fizetős szakaszok, mert a kormány a tervezettnél korábban felülvizsgálja a rendszert. A "fideszes lobbiról" bővebben itt olvashat.
Egyfelől, ez már nem az első 5000, és nem is az második. Vannak cérnák, amelyek előbb-utóbb elszakadnak.
Másfelől, hülye volt a kormány, mint a tök. Ha hozzányúlnak valamihez, amit külön kell megvenni és utána kell járni, az azonnal feltűnik mindenkinek. Ha valami meglevő árát emelték volna, arra lett volna morgás némi, de elhalt volna, mint minden már január 1-jei áremelés már ötven éve vagy mennyi. De ez nem tud nem feltűnni.