Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1232

Persze gondolom hiába fényképeznénk le, és küldenénk be a taxitársaságnak.

Van egy cég, aki ötvözetet árul a tankba, és nekik sikerült nagyobb cégeknek eladni a dolgot. Vegyés ismerősöm megkérdeztem, és szerinte működhet a dolog. Csak az drága...

Előzmény: Törölt nick (1231)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1231

Nézd, ha meglesz az átfolyásmérő, akkor mérhetünk az autódon.

Megjön köv. fizum, akkor veszek majd sztem. Progi meg nem egy nagy cucc hozzá.

Előzmény: Akos_IKS (1229)
dpek Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1230
Eszem megáll.
Én ahogy megtudtam egyből rohantam a vizes boltba beszerezni a cuccokat.
HA nem működne azt is megírnám, de nem írom mert működik.
Így vagyok mással is nem csak a szűrővel.
Ha nekem működik akkor nem érdekel milyen tudományos szövegekkel állítják az ellenkezőjét.
Ebben még kockázat sincs, mert ha nem jön be valakinek, akkor még fel tudja használni vagy el tudja adni vízszűrőnek, ez inkább már lustaság kérdése, vagy egyszerűen nem érdekli a lehetőség.
Azért köszi hogy megosztottad velünk, erre soha nem gondoltam volna, és a kartercső dugulásra is fény derült, amit megint csak nem néztem volna meg, pedig már szedtem szét a dolgokat.
Előzmény: Akos_IKS (1229)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1229
Nem értem miért ekkora gond egy 3000 ft-os szűrő.
Már nem foglalkozom a dologgal. Akinek probléma felkelni a monitor mögül, az magára vessen (itt nem g711-re gondolok, mert ő eleget szaladgál más témákban).

Sokkal egyszerűbb elméleteket gyártani a nehogymáműködjön témakörben (ahogy ezt mindketten megtapasztaltuk a vízlágytós fórumon is), mint kipróbálni és örülni neki. Ha tudnád, milyen reakciók jöttek vissza más (nem index.hu) fórumokról, autós-újságíróktól, ki sem akadnál az itt elhangzottakon (egy taxis társaság simán Shift-Del-el törölte a levelem, pedig nekik igazán számíthatna). Itt mindenki mindent jobban tud. El kell fogadni és kész.
Előzmény: dpek (1228)
dpek Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1228
Ha megvan a zárt körforgás, akkor intenzívebb az áramlás.
Nem értem miért ekkora gond egy 3000 ft-os szűrő.
Úgyis visszahozza az árát.
Nem 20-30E-ről van szó.
De én még annyit is adnék érte ha tudom hogy tutira jó és a motornak is jót tesz.
A rátankolós módszerrel is kimutatható 5% feletti fogyasztás különbség.

1 hónapig teszteltem a fogyasztást ugyan azokon az útvonalakon(helyben Dorog-Tokodaltáró-Esztergom egyszerre max 5-15km) azonos terheléssel és vezetési stílussal.
Mostanra biztosra állíthatom, hogy csökkent a fogyasztásom.

Régi fogyasztás normál vezetési stílussal néha előzésekkel 7.3 volt.
Eztután csak a finom papás vezetési stílussal lement 6.3-ra.
ezután jöttek a kütyük, de az útvonal és a finom papás vezetési stílus nem változott.
-tabletta (még párat beledobok, és abbahagyom kiváncsiságból)
-fizikaiporlasztásrásegítőátfolyósűbercsodamágnes
-karter szűrő
-halk sport hátsódob

Ezek után 5.2-re csökkent az amúgy is papás stílussal mért 6.3-as helyi fogyasztás.
Ez többször mért adat, és nem csak a rátankolós módszerrel jött ki, hanem a BC is ezt mutatta, ami egyezett a mért fogyasztással.
Ez már a mérési pontatlanságon kívül esik.

Asszem ez egy 1.6-os benzines vectrától nem rossz.

Előzmény: Törölt nick (1220)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1227

Egy átlegember szted hol cseréltet olajat?

Ott mutatják neked, hogy nézze, ilyen fekete lett? Nem. Pedig ha látná a tulaj.

Előzmény: Akos_IKS (1223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1226

Azért Steve a másik fórumon írt neked gyári megoldást is.

Előzmény: Akos_IKS (1223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1225

Nem mondom meg.

Próbáld meg s_bernie ötletét összekombinálni ezzel. Továbbá.. Mind1. Áramlástan....

Előzmény: Akos_IKS (1222)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1224
Én egy literes olajosflakonba tettem.A flakon szája egy kicsivel legyen nagyobb,mint a bemenő cső külső átmérője(1-2mm).Meglepő mennyi víz gyűlik össze benne 1-2 nap alatt.
Előzmény: Törölt nick (1220)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1223
Miért van ez így?Miért vezetik vissza mégis az autógyárak?
Mert így gondozásmentes. Ha beépítenének egy ilyen leválasztót, azt bizony ürítgetni kellene, meg aztán a sok jónép elszörnyülköde rajta, hogy mi jön ki a forgattyúsházból.
Sokkal egyszerűbb elhitetni az emberekkel, hogy az autó ennyit fogyaszt, a katalizátor x idő alatt megy tönkre, stb., mint megértetni velük, hogy ha gondozzák, akkor kevesebbet fogyaszt, nem lesz gyantás lerakódás a kat.-on, jobban megy...
Előzmény: szsrobert (1221)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1222
Ott kikötöm, bele egy flakonba, és ha jön a cucc rendesen, akkor majd talán.
Ezt értem, de hogy fog a gáz áramlani egy zsákutcában? A flakonból merre megy tovább?
Előzmény: Törölt nick (1220)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1221
Az biztos,hogy a motornak jobb nem lesz,ha bekerül a szívócsőbe,majd onnan az égéstérbe az olaj,ott félig elég, a keletkező koksz rárakodik az égéstér felületére.
Miért van ez így?Miért vezetik vissza mégis az autógyárak?
1.Környezetvédelem
2.Ezzel is lehet biztatni a hozzá nem értő vásárlókat a folyamatos, néhány éventi új autó vásárlásra.
Dobd ki,és vegyél újat!- ez a fogyasztói társadalom jelmondata.
Előzmény: dpek (1219)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1220

Elhiszem, hogy jó az az izé. Ok?

 

"Nézz alá pár öreg autónak"

Miért????

Nekem tudod mim van. Ott kikötöm, bele egy flakonba, és ha jön a cucc rendesen, akkor majd talán.

Azt az 5e ft-ot meg inkább átcsoportosítom a digitoszcilloszkóphoz, vagy a szélessávú lambdához. Illetve gondolkoztam, hogy veszek két átfolyáméérőt, és akkor pontosan lehet kalibrálni a computert(gyorsítás, lassítás, hideg-meleg, stb...).

Továbbá az átfolyásmérőkkel végre lehet majd pontosan kísérletezgetni, nem a rátankolok, stb a megoldás....

Előzmény: Akos_IKS (1218)
dpek Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1219
Újabb fejlemény szűrő ügyben.
Írtam egyik nap, hogy beszereltem a fater öreg diesel mercijébe.
Most beszéltem velük.
Határozottam állítják az öcsémmel együtt (ugyanis ketten hajtják),
hogy halkabban lett és jobban is megy.
Eddíg 50-60-nál 4-ben már berángatott, meg erős hangja volt.
Most lazán rángatás nélkül gyorsul.
Nem kamuznak, már 100E km-t belenyomtak, most egyből észrevették a változást, és mind a ketten, pedig külön külön vezetik.
Semmi pénzért ki nem vennék.
Biztos a fogyasztása is kevesebb lesz, de még nem mérték.

Nálam csak 4%-al javult a fogyasztás, de tudni kell hogy előtte évekig el volt dugulva a cső, meg a torokba a csonk.

Ákosnak köszönöm a segítséget.
Csak azt sajnálom, hogy nem pár évvel hamarabb futottunk össze.
Még csinálok pár ilyen szűrőt a rokonoknak is.

Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.26 0 0 1218
Kipróbálták úgy is, hogy nem vezették vissza?
Nézz alá pár öreg autónak. Ha látsz egy lenyúló locsolócsövet, akkor azon éppen ki van próbálva, hogy nem vezetik vissza.
Előzmény: Törölt nick (1217)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1217

Nem azt mondtam, hogy nem jó.

A benyás részt meg direkt írtam túlzással.

Az olaj rontja a benzin égését. Ha azt nem vezeted vissza, jobb lesz.

Kipróbálták úgy is, hogy nem vezették vissza?

Előzmény: Akos_IKS (1213)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1216
A vicc az, hogy még csak nem is "hiperszuper" olajat kap. A longlife technológia már nem újdonság és azt próbálják elhitetni a jónéppel, hogy az bírja. Persze, a basic user csak 15.000 km-t megy egy évben, tehát nála nincs jelentősége az 50.000 km-nek, hiszen az éves szerviz hamarabb eljő, de mit tegyen az expert user, aki simán kitol 50.000 km-t fél év alatt? Ne vegyen Citroent...
Előzmény: szsrobert (1215)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1215
Inkább tennék a Ladámba Nevenincskencét, és cserélem 5000km-enként(kb. 50 üzemóra),ha elöregszik,mint hiperszuper olajat 50000-renként.
Az csak vevőhülyítés.A mi autónk ennyit és ennyit bír....Persze,ha brutál kopásálló anyagból készül.Ami dr.Ága.
Előzmény: Akos_IKS (1213)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1214
Eddig csak olyat olvastam, hogy valaki megépítette (tartály, cső, kis furat a szívótorkon, adagoló-csap), de aztán eltűnt az user és nem írta le a tapasztalatait. :(
Bár, a Zsiguli.hu-n írta valaki, hogy kevesebbet nem fogyasztott az autó, de többet sem. Ha terhelve volt, jobban bírta. Nagyjából ennyi.

A baj ott kezdődik, hogy az a víz nagyon fel tud ám melegedni és a kipufogót hazavágja elég hamar. Ráadásul többlet hőterhelést kapnak a szelepek is. :(

Beszélgettem néhány éve az Aquamist-esekkel, akik versenyautókba rakják a vízbefecskendezőt. Mondták is, hogy nem véletlen, hogy "versenyautókba". Ott számítanak a tizedek, cserébe nem számít a kipufogó és nem gond a szelepcsere sem néhány verseny után.

Egy másik gond, hogy a víz csak a platina katalizáló hatása mellett ér bármit is, ergo a gyertyát illenék ilyenkor kicserélni platinára, ami sajnos többletköltséget eredményez.
Előzmény: szsrobert (1212)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1213
Nono! A dolog nem így működik. Az olaj elégetéséhez is benzinre van szükség (ez számomra is furcsa volt, de a tapasztalat ezt bizonyította), ergo ha fél literrel kevesebbet fogyaszt, abból nem következik, hogy fél liter benzint találsz majd a tartályban.

Mivel az olaj, a lassú égésével nem fogja vissza a motort -ha leválasztod-, hamarabb felpörög, jobban húz, stb., ezzel is megtakarít egy kevés üzemanyagot. Nem úgy, mint a chip-tuningnál, hogy nyomunk bele egy csomó benzint, amitől hamarabb eléri az utazósebességet (mert így amit nyertünk, azt el is veszítettük), hanem ugyanannyi vagy kevesebb benzin is elég hozzá.

Ha ott benzingőz jön, az már gáz sztem.
Egy európai motornál már 50.000 km-nél jelentkezik sajnos. :( Ezek a motorok alulhűtöttek, pörgősek, tehát melegebb az olaj és mivel többet forog, többet kopik is. Ráadásul, most egyre nagyobb divat a nagy szervizintervallum (nem egy autónál már 50.000 km), amit szerintem egyetlen motorolaj sem bír ki. Így lehet az, hogy egy ismerősöm C5-je 100.000 km-nél 1 liter motorolajat evett meg minden 1.000 km-en. Persze, a használati utasításban benne van, hogy ez "normális".

Akinek meg száraz ezek után is, azt nem tom.
Eddig száraz volt, de ma úgy gondoltam, megfúrom a szűrőbetét alját (körbe peremes), hátha van benne egy kis cucc. Elég volt megbillentenem a tartályt és máris kifolyt a szűrőből pár ml fekete, olajos dzsuva, pedig csak 55.000 van az autóban és 8.000 km-enként cserélek olajat (Fuchs 5w-40 vagy Mobil-1 5w-50-et használok mindig). Örültem is, meg nem is. Örültem, mert legalább leválasztottam, de nem örültem, mert volt mit.

Kattints ide és nézd végig, hányan, hány félét csinálnak maguknak. Olvasd el a cikkeket -ha megy az angol- és rájössz, nem butaság. Ebben nincs marketing vagy üzlet senkinek, mert nem tőlem vagy bárki mástól veszed, így az egyedüli haszon nálad marad.
Előzmény: Törölt nick (1211)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1212
Próbáljatok plusz vizes etanolt juttatni a motorba.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1211

Ha ott benzingőz jön, az már gáz sztem. Nameg a mennyi is érdekes lehet. Kíváncsi lennék, ha lezárnám úgy egy üveggel, hogy csak a levegő jöhet ki, mennyi benzin menne bele mondjuk 100km alatt. Mert ha fél literrel fogyaszt kevesebbet csak azért, mert a benzingőzt visszanyomja, akkor ott fél liter benyának kellene lennie.

Akinek sok olaj,víz menne ott vissza, annak jó. Akinek meg száraz ezek után is, azt nem tom.

Előzmény: Akos_IKS (1205)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1210
Közben arról a linkről épp eltüntették és most egy újabb csodamágnes került a helyére. :D

Itt azért még kapható! :)
(As seen on TV!!!)
És a termék mellett ott vannak a sok-sok dollárok!
Előzmény: H3x (1208)
H3x Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1209
... torokba
H3x Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1208
Pedig a "Sludge Collection Chamber" elvileg pont a kartergázból szűrné ki az olajat.
Lehet, hogy ebben a formában nem működik, de kb. azt szeretné csinálni...
Viszont valóban többlet üzemanyagot juttat a szívócsőbe.
Előzmény: Akos_IKS (1207)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1207
kb. 5-6 éve találkoztam azzal a cuccal, aztán elolvastam pár (amerikai/ausztrál) tapasztalati fórumot és töröltem a linket a kedvencekből, mert senki nem tapasztalt fogyasztás-csökkenést. Eddig a karbin/injektoron keresztül ment be az összes nafta, most meg ezen a vackon is. Karbisnál állítani kell a karburátoron, injektornál meg az ECU vesz vissza, de az össz mennyiség nem változik, szóval "ártani nem használ". :)

A kartergázon semmit nem szűr. :(

Az elmélet jó lenne, ha működne, mivel az üzemanyagot próbálná elpárologtatni. Pogue óta tudjuk, hogy a párologtatás igen hasznos dolog, de nem az a cucc a megoldás.
Előzmény: H3x (1206)
H3x Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1206
Nevezzük a Tiédnek, mivel te csináltad. Nem? 8-)

A linken szereplő is a kartergázból szűri ki a nehéz szénhidrogéneket. Szerintem.
Viszont belekeveri az üzemanyag vezetéket is. Először arra gondoltam, hogy azzal melegíti elő, de jobban megnézve már nem tudom, hogy mire is jó ez. 8-)
Előzmény: Akos_IKS (1200)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1205
Jön a kartergázzal egy kis benzingőz is, ami megéri, hogy ne 500 forintért tegyél egy üveget a végére, hanem 5.000-ért rakjál rá egy szűrőt. Ráadásul a szívócsőből jövő vákum segíti a motor szellőzését.

Mióta fent van, kevésbé fog a motorfékem. Az okát nem tudom és elméleteket gyártani sincs kedvem, de ha más is ezt tapasztalja, akkor majd átgondolom. Mindenesetre, örülök neki.
Előzmény: Törölt nick (1203)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1204
LOL :)))
Előzmény: Törölt nick (1202)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 1203

És most komolyan.

Minek visszavazatni a szűrtet? Simán ki egy edénybe, ami olcsóbb, mint egy ilyen szűrő, és kész. Időnként üríteni, de azt a szűrőtökkel is kell.

Előzmény: Akos_IKS (1200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!