Keresés

Részletes keresés

tvsc Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36213

na, na van megoldás, a tranzit forgalmat végző kamionokat feltesszük vasúton a határnál, és átvonatoztatjuk az országon. Aztán amelyik országba viszik, ott már mehet közúton.

Egyébként azt halkan megjegyezném, én sem gondolom, hogy ki kellene minden tranzitkamiont tiltani, csak azt bizonygatom elvileg lehetséges lenne. De ennek ma Magyarországon nincs meg a feltétele, mert majd ha lennének a fővonalon plusz két vágány teherforgalomnak, meg tisztességes idő alatt átvinnék a kamionokat, akkor lehetne róla szó.

Előzmény: Törölt nick (36205)
koller andor Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36212

A tengeren túl gyártott termék, jellemzően kevesebb utat tesz meg közúton, mint az Európában gyártott.

 

Ha hiszed- ha nem.

 

Hazánk közismerten szegény nyersanyagok tekintetében. Ha mindent itt akarnál gyártani, akkor ide kéne szállítani a hozzávalót. Mennyiben csökkenne a környezet terhelése?

Előzmény: v_peti (36207)
koller andor Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36211

7.5 tonna felett majd 80%.

Előzmény: tvsc (36204)
ROCOman Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36210

OFF

Attól, hogy önjelölt polihisztorként pikírt megjegyzéseket teszel még nem lesz igazad.

ON

 

Képzeld! Nem mindent Kínában gyártanak vagy termelnek ám! Tudtad? :-) Amit idehaza állítanak elő az bizony közúton jut el a bótba. Azon a közúton amin kevesebb kátyú lenne, ugye. Ellentmondás? Az! Ebből következik, hogy a 2. pontban írottak nettó hülyeségnek minősíthetők. A 3. pontban foglaltak nem neked, még a felelős döntéshozóknak is komoly fejtörést okoznak. Nem ettől lesz több munkahely, sajna, de ez már nem ennek a topiknak a témája.

Előzmény: v_peti (36209)
v_peti Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36209

1. Ha nem Kínában, hanem idehaza csinálják a terméket, akkor nem fogja fél világot végigutazni. Persze szállítani így is kell, de nem többezer (ebből közúton mondjuk 1500), hanem mondjuk 500 km-t.

2. Ebből következően kevesebb kilométer, kevesebb útrongálás, kevesebb kátyú.

3. Ha nem Chung úr és Hien kisasszony, hanem Laci bácsi és Mari néni gyártja, akkor logikus, hogy lesz pár hazai munkahely.

 

Amúgy nem értem, hogy mit nem lehet ezen érteni, amkikor eléggé egyértelműen fogalmaztam!

 

Előzmény: ROCOman (36208)
ROCOman Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36208

Aztán a Made in China helyett Made in EU/Hungary/akármi feliratú terméket mi szállítaná el a falusi vegyesbótba, hm? Csak nem vonat? Ugye nem megy a fejedbe, hogy nem csak drágább lenne, hanem ott sem lenne? A vasúti szállítás szakértése mellett már kitanultad a közúti szállításét is? Azt vezesd má' le, hogyan lenne pár tízezerrel több munkahely és kevesebb kátyú? Tán csak nem mindenkit aki közúti árufuvarozásban volt érdekelt beosztanál kátyúzni? :-)))

Előzmény: v_peti (36207)
v_peti Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36207

Súlyos tévedés. A termék ott lenne, csak a Made in China helyett a Made in EU vagy Made in Hungary felirat lenne rajta. De drágább lenne. Igen, drágább lenne, de cserébe lenne pár tízezer új munkahely, pár ezerrel kevesebb kátyú az utakon, és némileg tisztább levegő, kevesebb megrepedt házfal... Valamit valamiért.

 

Előzmény: koller andor (36203)
vrobee Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36206

de legalább világos beszéd :)

Előzmény: erdőszéli (36200)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36205

Tegyük.

Csak a tranzitot.

 

De ne csak itt, hanem mindenhol máshol. Más országokban is. Mi ezzel a porbléma?

Hát csak az, hogy a forgalom olyan, hogy az egy adott ország ellátását biztosító szállítások egy része külföldről akár több országon át jön. Ha külföldön is pl a tranzitot nyírnák ki, akkor hogyan jutna el ide a termék? Vagy kezdjünk el visszautazni az időben az önállátó gazdálkodás fele?

Előzmény: tvsc (36204)
tvsc Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36204

Úgy tudom a kamionforgalom kb. 40%-a átutazó tranzitforgalom, tehát ennyivel lehetne úgy csökkenteni, hogy a közönség ne maradjon kenyér nélkül :)

Előzmény: koller andor (36203)
koller andor Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36203

Rendben. Csökkentsük felére a bűzokádókat!

 

Pár nap múlva a topik közönségének túlnyomó többsége reklamálná, hogy nem kapott meg valamit az üzletben, ahol vásárolni akart.

Előzmény: Lovrin (36202)
Lovrin Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36202

Mondtad volna ugyanezt vonatokkal, megtapsolt volna érte a topik közönsége.

Előzmény: v_peti (36199)
koller andor Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36201

Gondoltam.

Előzmény: v_peti (36199)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36200

ez nagyon szakmai kijelentés volt...

Előzmény: v_peti (36199)
v_peti Creative Commons License 2011.02.04 0 0 36199

Én nem, csak a kamionokat utálom. Túl sok van belőlük, a fele is elég lenne.

Előzmény: koller andor (36197)
manhattani Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36198

No, ott még nem tartunk, hogy egész vasúti kocsikat lopjanak! :-)

Esetleg néhány gerendát, néhány száz liter gázolajat, ilyeneket. Persze ezeket a peronon várakozó utasok teszik ám, akikért a MÁV eggggyáltalán nem felelős! :-))

 

Talán kérdezd meg a Cargót, hogy miért nem csap le az ilyen remek fuvarokra! :-)

 

Előzmény: v_peti (36196)
koller andor Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36197

Te benne vagy ebben az üzletben? (vasúti árufuvarozás)

Előzmény: v_peti (36196)
v_peti Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36196

Miért érkezne meg kevesebb! Ha én Székelyudvarhelyen feladok 20 kocsival, és csak 18 érkezik meg, akkor csak a Cargo köteles fizetni a kártérítést! És legközelebb más céggel szállítatok, elvégre az árufuvarozás már piaci alapon megy!

 

Ezért nem értem, hogy itt nagy tömegben és hosszú távon kell szállítani, sokkal fontosabb, minthogy a heti 5 kocsi Esztergomban vagy Pilisvörösváron van megrakva. Ilyen üzletekre miért nem csap le a Cargo?

Előzmény: manhattani (36190)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36195

Szerintem pedig a rendőrség hibája, hogy ha tolvajokat (vagy firkálókat) látnak valahol, akkor órák múlva kerülnek elő, és hogy nem ismerik a járőrözés fogalmát.

Előzmény: zsitvica (36194)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36194

Egy szállítmány vagyonvédelme annak feladata aki a fuvarozást elvállalta.

 

Ha hajóstársaság akkor azé.

Ha kamionos akkor azé.

Ha vasút akkor azé.

 

Felelősségét nem de kárát csökkentheti ha ilyen esetre köt vagyonbiztosítást.

 

Előzmény: Slijepac Most (36193)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36193

És ezért a vasút a felelős?

Előzmény: zsitvica (36192)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.03 0 0 36192

A kamionokon is rendszerint tűnnek el dolgok, semmivel sincs nagyobb veszély vasúton szállítani.

 

------------------------

 

Erről a szállíttatóknak és a biztosítóknak nagyon más a véleményük.

 

tvsc Creative Commons License 2011.02.02 0 0 36191

majd ha bevezetjük a szlovák útdíjrendszert, nem lesz drágább. Ha arra gondolsz, ne hidd, hogy a vasúti szállítás esetén többet lopnának, mint közútin. A kamionokon is rendszerint tűnnek el dolgok, semmivel sincs nagyobb veszély vasúton szállítani.

Előzmény: manhattani (36190)
manhattani Creative Commons License 2011.02.02 0 0 36190

De lehetne.

Csak lassabban, drágábban, és esetleg még kevesebb fa is érkezne meg...

 

Előzmény: v_peti (36189)
v_peti Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36189

Pl. azt a sok fát, amit a szombathelyi FALCO-ba hoznak Romániából, nem igaz, hogy nem lehetne elhozni vonattal!

Előzmény: v_peti (36188)
v_peti Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36188

Akkora rinyálás volt a kamionosok részéről, az útdíj bevezetésekor... Itt sem ártana, ha süket füleket mutatna a kormány a kamionosok felé. Mivel az árut el kell szállítani, Szlovákia drágított, Lengyelország kerülő, Szerbia meg nem úniós, így sokat kell várni a határon, így mese nincs fizessenek!

Előzmény: koller andor (36186)
gw Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36187

(ma egy Pozsony-Kassa kamion fuvar úthasználati díjban 200-220 EUR , ha Szlovákia útjait veszik igénybe,

 

off

Azért nem kell túlozni, ez inkább 3, de még inkább 4 útnak a díja, de a lényegen valóban nem változtat.

Előzmény: koller andor (36186)
koller andor Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36186

A szakma jelenleg azért lobbizik, hogy az infrastruktúrához való hozzáférés költsége azonos legyen.

 

(megjegyzem ez Szlovákiában már megvalósult, mégsen növekedett a vasút részaránya )

(ma egy Pozsony-Kassa kamion fuvar úthasználati díjban 200-220 EUR , ha Szlovákia útjait veszik igénybe, és 20 EUR, ha az M1-M3-t használja ugyanaz a fuvaros. Lehet találgatni, hogy merre mennek)

Előzmény: Törölt nick (36180)
v_peti Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36185

Miért nem tudnak lobbizni? A kírúgott emberek segélyeit az állam fizeti majd, nem igaz, hogy nem lehetne őket meggyőzni! Nincs egy Gaskóhoz hasonló emberük, ami a tárgyalóasztalnál erős?

 

Amúgy most miért emeltek árat, amikor az infláció alacsony, a gazdaság meg hullámvölgyben van???

 

Előzmény: Törölt nick (36181)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36184

Egy kis mellékvonali egyveleg Nagyatádról:

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!