na, na van megoldás, a tranzit forgalmat végző kamionokat feltesszük vasúton a határnál, és átvonatoztatjuk az országon. Aztán amelyik országba viszik, ott már mehet közúton.
Egyébként azt halkan megjegyezném, én sem gondolom, hogy ki kellene minden tranzitkamiont tiltani, csak azt bizonygatom elvileg lehetséges lenne. De ennek ma Magyarországon nincs meg a feltétele, mert majd ha lennének a fővonalon plusz két vágány teherforgalomnak, meg tisztességes idő alatt átvinnék a kamionokat, akkor lehetne róla szó.
A tengeren túl gyártott termék, jellemzően kevesebb utat tesz meg közúton, mint az Európában gyártott.
Ha hiszed- ha nem.
Hazánk közismerten szegény nyersanyagok tekintetében. Ha mindent itt akarnál gyártani, akkor ide kéne szállítani a hozzávalót. Mennyiben csökkenne a környezet terhelése?
Attól, hogy önjelölt polihisztorként pikírt megjegyzéseket teszel még nem lesz igazad.
ON
Képzeld! Nem mindent Kínában gyártanak vagy termelnek ám! Tudtad? :-) Amit idehaza állítanak elő az bizony közúton jut el a bótba. Azon a közúton amin kevesebb kátyú lenne, ugye. Ellentmondás? Az! Ebből következik, hogy a 2. pontban írottak nettó hülyeségnek minősíthetők. A 3. pontban foglaltak nem neked, még a felelős döntéshozóknak is komoly fejtörést okoznak. Nem ettől lesz több munkahely, sajna, de ez már nem ennek a topiknak a témája.
1. Ha nem Kínában, hanem idehaza csinálják a terméket, akkor nem fogja fél világot végigutazni. Persze szállítani így is kell, de nem többezer (ebből közúton mondjuk 1500), hanem mondjuk 500 km-t.
2. Ebből következően kevesebb kilométer, kevesebb útrongálás, kevesebb kátyú.
3. Ha nem Chung úr és Hien kisasszony, hanem Laci bácsi és Mari néni gyártja, akkor logikus, hogy lesz pár hazai munkahely.
Amúgy nem értem, hogy mit nem lehet ezen érteni, amkikor eléggé egyértelműen fogalmaztam!
Aztán a Made in China helyett Made in EU/Hungary/akármi feliratú terméket mi szállítaná el a falusi vegyesbótba, hm? Csak nem vonat? Ugye nem megy a fejedbe, hogy nem csak drágább lenne, hanem ott sem lenne? A vasúti szállítás szakértése mellett már kitanultad a közúti szállításét is? Azt vezesd má' le, hogyan lenne pár tízezerrel több munkahely és kevesebb kátyú? Tán csak nem mindenkit aki közúti árufuvarozásban volt érdekelt beosztanál kátyúzni? :-)))
Súlyos tévedés. A termék ott lenne, csak a Made in China helyett a Made in EU vagy Made in Hungary felirat lenne rajta. De drágább lenne. Igen, drágább lenne, de cserébe lenne pár tízezer új munkahely, pár ezerrel kevesebb kátyú az utakon, és némileg tisztább levegő, kevesebb megrepedt házfal... Valamit valamiért.
De ne csak itt, hanem mindenhol máshol. Más országokban is. Mi ezzel a porbléma?
Hát csak az, hogy a forgalom olyan, hogy az egy adott ország ellátását biztosító szállítások egy része külföldről akár több országon át jön. Ha külföldön is pl a tranzitot nyírnák ki, akkor hogyan jutna el ide a termék? Vagy kezdjünk el visszautazni az időben az önállátó gazdálkodás fele?
No, ott még nem tartunk, hogy egész vasúti kocsikat lopjanak! :-)
Esetleg néhány gerendát, néhány száz liter gázolajat, ilyeneket. Persze ezeket a peronon várakozó utasok teszik ám, akikért a MÁV eggggyáltalán nem felelős! :-))
Talán kérdezd meg a Cargót, hogy miért nem csap le az ilyen remek fuvarokra! :-)
Miért érkezne meg kevesebb! Ha én Székelyudvarhelyen feladok 20 kocsival, és csak 18 érkezik meg, akkor csak a Cargo köteles fizetni a kártérítést! És legközelebb más céggel szállítatok, elvégre az árufuvarozás már piaci alapon megy!
Ezért nem értem, hogy itt nagy tömegben és hosszú távon kell szállítani, sokkal fontosabb, minthogy a heti 5 kocsi Esztergomban vagy Pilisvörösváron van megrakva. Ilyen üzletekre miért nem csap le a Cargo?
Szerintem pedig a rendőrség hibája, hogy ha tolvajokat (vagy firkálókat) látnak valahol, akkor órák múlva kerülnek elő, és hogy nem ismerik a járőrözés fogalmát.
majd ha bevezetjük a szlovák útdíjrendszert, nem lesz drágább. Ha arra gondolsz, ne hidd, hogy a vasúti szállítás esetén többet lopnának, mint közútin. A kamionokon is rendszerint tűnnek el dolgok, semmivel sincs nagyobb veszély vasúton szállítani.
Akkora rinyálás volt a kamionosok részéről, az útdíj bevezetésekor... Itt sem ártana, ha süket füleket mutatna a kormány a kamionosok felé. Mivel az árut el kell szállítani, Szlovákia drágított, Lengyelország kerülő, Szerbia meg nem úniós, így sokat kell várni a határon, így mese nincs fizessenek!
A szakma jelenleg azért lobbizik, hogy az infrastruktúrához való hozzáférés költsége azonos legyen.
(megjegyzem ez Szlovákiában már megvalósult, mégsen növekedett a vasút részaránya )
(ma egy Pozsony-Kassa kamion fuvar úthasználati díjban 200-220 EUR , ha Szlovákia útjait veszik igénybe, és 20 EUR, ha az M1-M3-t használja ugyanaz a fuvaros. Lehet találgatni, hogy merre mennek)
Miért nem tudnak lobbizni? A kírúgott emberek segélyeit az állam fizeti majd, nem igaz, hogy nem lehetne őket meggyőzni! Nincs egy Gaskóhoz hasonló emberük, ami a tárgyalóasztalnál erős?
Amúgy most miért emeltek árat, amikor az infláció alacsony, a gazdaság meg hullámvölgyben van???