Korrekt félszinti olaj. Szvsz jó választás a 944-be. A másik két említett olaj szintetikus, az általad kinézett Rowe olaj pedig félszinti. De ez ne zavarjon. Tökéletes a gépedbe.
Ismeri valaki a ROWE 10W50-es olajat?944-es Porschéba belerakható?Mennyivel gyengébb,mint pl. a Mobil-1 5W50,vagy a Castrol TXT Softec 5W40?Ez utóbbiak 16 rongy körül vannak 4l-esben,ez viszont 6700 5l-esben.
így látatlanban elég felelőtlen dolog lenne okosnak tűnni. Elvileg az 5W-30-as olajjal nem volna szabad ilyen problémának jelentkeznie- lehet hogy mégis valami "szervi" eredetű (motorikus) gond van....
én elsőre a szűrőre gondolnék. azt kicserélném de gyorsan. ha csere után sem épül fel a nyomás csak ilyen lassan akkor a motorban tuti, hogy nem ennyi van.
Szeretném kérni a fórum szakértőinek tanácsát! Vásároltam egy 1,5 éves Opel Astra G 1,7 CDTI-t 33000 km-el. Márkaszervízben elvégeztettem a 30e km-es átvizsgálást, de jeleztem, hogy az autó kis távokat fog megtenni, javasoljanak ehhez megfelelő olajat. Gyári 5w-30-at tettek bele (állítólag), azóta a reggeli hidegindítás alkalmával csak kb. 7 mp járás után lesz megfelelő olajnyomás (lámpa világít, motor hangos). Ezt nem produkálta az eredeti olajjal. Mi a teendő? Gondolom ez nem normális jelenség. A szerviz azt javasolta, tegyünk bele rosszabb olajat, vagy cseréljünk olajszivattyút (horror). Nem hiszek nekik!
én a 10W-60-as olajok közül válogatnék (ebben a kategóriában tudomásom szerint csak teljesen szintetikus létezik), ilyen olaj pl a Castrol Formula RS. Árakról nehéz okosságot mondani: ahány üzlet, annyiféle ár....
az általad említett olajok közül a (rövid távú igénybevételre a) 0W-s változatot találom a jobb megoldásnak (persze nyugodtan neki lehet rugaszkodni a hosszabb távoknak is).
a TXT Softec Plus valóban jó olaj de a Fordokba érdemes(ebb) a Ford M2C-913A(/B) jóváhagyású motorolajok közül válogatni (ezzel a TXT Softec Plus nem rendelkezik, a Castrol választékában a Performance A1 felel meg ennek a követelménynek).
Szűrő ügyben nem vagyok járatos, a Mann mindenesetre minőséget gyárt.
végső lehetőségként a Multi Elastic (szintén 10W-40-es Aral olaj) jöhet szóba aminek a Castrol választékából a Powertec vagy a Magnatec motorolajok felelnek meg.
Kösz a választ! A 10W-60 és 10W-50 olajok közül márkát és kb. árat is tudnál írni, hogy milyet lenne érdemes venni? Fontos-e, hogy szintetikus motorolaj legyen, milyen egyebet lehet még kapni?
Már régebben feltettem a kérdést válaszoltál is rá, de most van aktualitása a kérdésnek. Szóval adott egy 95ös évjáratú 320i Coupé BMW 28 ezer km-el (ez valóban ennyi:-). Most 0W-30as gyári bmw olaj van benne, amiből vhogy egy cl-t sem hajlandó csipegetni. Mivel nem járt le a olajcsere ciklus km-ben, de másfél éve volt az olajcsere, ezért okos kis computerje már jelez. Szóval a kérdés: kétfajta olajhoz ragaszkodom, légyszíves segíts a döntésben:-))) Az egyik egy 0W-40es Aral Supertronic, a másik a gyári 5W-30as LL04es olaj. Tudom nem szeretsz márkákról véleményt alkotni, csak annyit írj please, hogy melyik viszkozitásút ajánlanád. Mindkettő jó bele, méregdrága olajok, itt csak a jó és a jobb között lehet különbség:-)))
Ezt elfelejtettem mondani: rövid utakon, sok hidegindítással jár az autó és évente mennek vele 5000km-t.
Az lenne a kérdésem, hogy a Castrol txt softec plus 5w-30 (acea A3/B3) motorolaj jó-e 2005-ös évj., 14.-es benzines ford fiestába? (úgy tudom jobb, mint a gyári ford olaj)
És milyen tapasztalatok vannak ezzel az olajjal kapcsolatban.
Biztos, hogy nem blue volt, vagy mega, esetleg multi, és 10w40. Mindenesetre akkor ez lesz. De ha nem kérdezek túl sokat, akkor még érdekelne milyen castrol-nak felel meg.
két különboző SAE osztályú motorolaj összekeverése önmagában semmilyen gondot nem okoz (feltéve ha egyébként mindkettő legalább az adott autóhoz előírt minimális minősítéssel rendelkezik).
az Aral motorolajok kiváló, megbízható minőségűek, nyugodtan használhatod. Az említett Mega Tronic egyébként SAE 5W-50-es motorolaj, az Aral jelenlegi választékában a Blue Tronic a 10W-40-es - a Lianához szvsz mindkettő tökéletesen megfelelő.
Az jutott eszembe hogy mikor olajat cseráltem akkor 1L 10W-40 és 2,5L 15W-40 ment bele ugyanolyanból. Szerintem ettől nem lesz semmi baja nem? Na valaki biztosíthatna efelől.
Te mindent tudsz... valóban egy 2.0 (PD) TDI motoros Golffal járok, SLX Longlife II (0W-30-as) motorolajjal, 30 ezres csereciklussal. Az eddig megtett 47 ezer km alatt összesen 2 litert kellett rátöltenem, ez szvsz elfogadható. A cégnél több ilyen motorral szerelt autó (új Passat, Audi A4) is szaladgál, az olajfogyasztási értékek meglehetősen szórnak. Tapasztalatom szerint azoknál az autóknál tapasztalható a nagyobb mértékű olajfogyasztás, amelyeknek a gazdája nem vette komolyan a bejáratást és/vagy hidegen is "keni a száját" a motornak - erre a két dologra ezek a motorok (is) érzékenyek.
A 15 ezres csereciklussal használt (4 hengeres) PD TDI motorokhoz az 505 01-es olajok tökéletesen megfelelnek.
Az 5W vs 0W önmagában még nem determinálja a kisebb vagy nagyobb olajfogyasztást (hú de tudományosan fogalmaztam!) mivel a másik megoldás - amellyel ráadásul megmarad a hosszú csereciklus lehetősége - a VW 507 00 jóváhagyású (Longlife III) 5W-30-as motorolaj. Itt (olajfogyasztás szempontjából) nem annyira a SAE osztálybeli eltérés hanem sokkal inkább a Longlife III-as olaj (Longlife II-höz viszonyított) magasabb HTHS értéke a mérvadó.
suzuki lianaval, olajcsere előtt állok, eddig mindenhol a castrol-t emlegették, de most meglepetésemre a szervíz egy aral 10w40-et mondott, mert ők ezt forgalmazzák újabban. Egyébként megatronic ha jól emlékszem. Érdemes váltani aral-ra jobb ez mint a castrol, vagy mindegy. Esetleg melyik castrol felel meg ennek?
Ha jól emlékszem, 2.0 PDTDi-t hajtasz. Te milyen olajjal eteted??
Ugyanis mindenhol azt hallom, hogy Castrol Longlife meg mittomén milyen drága 0w-30-as olajat tesznek a gépbe (ami ugye alapból jobban fogy, mint mondjuk egy 5w-s), meg amúgy is hajlamos ez a motor kicsit többet kortyolni olajból...
Namost mivel mindenképp a Seatnál pl. 15ezres az olajcsere-periódusa (nem 30e), nem tök jó nekem mondjuk a kötelező 505.01-es előírást még mindig teljesítő Castrol TXT 505.01 5w-40??
Ennek literje ugyanis 2300 Ft a Totalcar Áruházban, az meg mégse 5-6ezer!! Mit szólsz ehhez a gondolatmenethez?
Köszönöm a teljeskörű választ!A fedeleknél engedi az olajat, szerencsére vagy nem szerencsére! A szimeringeket tavaly nézték, azok még tökéletesek voltak akkor.
Júliusig-augusztusig már nem cserélek olajat, akkor meg ha szétszedik úgyis kell.És 5w-40-eset rakatok bele.
Amíg a (szelepszár és/vagy főtengely) szimeringek nem állnak feladatuk magaslatán addig tényleg nem érdemes semmiféle olajra áldozni, előbb a szimeringeket kellene rendberakni.
A SAE viszkozitási osztályok alapvetően az olajok folyási képességét jelzik, a kisebb számmal (pl 5W-30) jelölt olajok "vékonyabbak" vagyis kisebb a tömítési képességük, viszont jobb folyási képességüknek köszönhetően (főleg hidegben) hamarabb eljutnak a kenési pontokra. A nagyobb számokkal (pl 10W-60) jelzett olajok ezzel ellentétesen jobb tömítési képességgel bírnak viszont (ismét csak elsősorban hidegen) nehezebben jutnak el a kenési pontokhoz.
Ha egy motor (remélhetően hamarosan a Tied is) rendbe van rakva akkor hosszabb távon mindenképp meghálálja a jobb minőségű (félszintetikus vagy teljesen szintetikus) motorolaj használatát (akárki is az olaj gyártója).
Kösz a gyors választ. Egyértelműen nem tudom, hogy eszi vagy sem, mivel tömítéseknél is enged!Nyáron rá kell szánnom egy "kisebb" összeget a tömítésekre!
Castrol-t vegyek vagy jó valami olcsóbb is? Egyébként mit jelent a SAE? Bocs, hogy sokat kérdezek, de kíváncsi vagyok.
az ilyen esetekben el lehet kezdeni (agyilag) meghasadni, hiszen a jelenleg a gyári javaslatnál már egy SAE osztállyal "vastagabb" olajat használva (is) beindult az olajfogyasztás. Ebben az esetben talán a (még egy vagy kettő) SAE osztály váltás tűnik a kisebb rossznak (persze felfelé, 10W-40 vagy 10W-60 irányába).
Egy 14 éves MAZDA MX-3 1.8V6 -hoz milyen olajat tudnál ajánlani?Gépkönyvben SAE 5w-30 -as van írva. Jelenleg Castrol Magnatec 5w-40-es van benne, de most elkezdte kajálni.