Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

finlux Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9528
Korrekt félszinti olaj. Szvsz jó választás a 944-be.
A másik két említett olaj szintetikus, az általad kinézett Rowe olaj pedig félszinti. De ez ne zavarjon. Tökéletes a gépedbe.
Előzmény: szabi24 (9527)
szabi24 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9527

Sziasztok!

Ismeri valaki a ROWE 10W50-es olajat?944-es Porschéba belerakható?Mennyivel gyengébb,mint pl. a Mobil-1 5W50,vagy a Castrol TXT Softec 5W40?Ez utóbbiak 16 rongy körül vannak 4l-esben,ez viszont 6700 5l-esben.

Szabi

liszus Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9526

Sziasztok!

 

Köszönöm a javaslatokat! 1,5 éves autó, megkímélt állapotú, szerintem annyi km nem lehet benne, ami ilyen jelenséget indokolhatna.

Tudtok ajánlani egy korrekt szervizt vagy műhelyt?

Előzmény: 86c (9525)
86c Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9525
hülyeséget írtam ez már papírbetétes. vidd el egy másik helyre olajnyomást méretni.
Előzmény: 86c (9523)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9524

Szia Liszus,

 

így látatlanban elég felelőtlen dolog lenne okosnak tűnni. Elvileg az 5W-30-as olajjal nem volna szabad ilyen problémának jelentkeznie- lehet hogy mégis valami "szervi" eredetű (motorikus) gond van....

Előzmény: liszus (9522)
86c Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9523
én elsőre a szűrőre gondolnék. azt kicserélném de gyorsan. ha csere után sem épül fel a nyomás csak ilyen lassan akkor a motorban tuti, hogy nem ennyi van.
Előzmény: liszus (9522)
liszus Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9522

Sziasztok!

 

Szeretném kérni a fórum szakértőinek tanácsát!
Vásároltam egy 1,5 éves Opel Astra G 1,7 CDTI-t 33000 km-el.
Márkaszervízben elvégeztettem a 30e km-es átvizsgálást, de jeleztem, hogy az autó kis távokat fog megtenni, javasoljanak ehhez megfelelő olajat. Gyári 5w-30-at tettek bele (állítólag), azóta a reggeli hidegindítás alkalmával csak kb. 7 mp járás után lesz megfelelő olajnyomás (lámpa világít, motor hangos). Ezt nem produkálta az eredeti olajjal.
Mi a teendő?
Gondolom ez nem normális jelenség.  A szerviz azt javasolta, tegyünk bele rosszabb olajat, vagy cseréljünk olajszivattyút (horror). Nem hiszek nekik!

 

Help me pls!

 

SLX-350 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9521

Szia Oxicort,

 

én a 10W-60-as olajok közül válogatnék (ebben a kategóriában tudomásom szerint csak teljesen szintetikus létezik), ilyen olaj pl a Castrol Formula RS. Árakról nehéz okosságot mondani: ahány üzlet, annyiféle ár....

Előzmény: oxicort (9517)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9520

Szia Sixpack525i,

 

az általad említett olajok közül a (rövid távú igénybevételre a) 0W-s változatot találom a jobb megoldásnak (persze nyugodtan neki lehet rugaszkodni a hosszabb távoknak is).

Előzmény: sixpack525i (9516)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9519

Szia FfZolee,

 

a TXT Softec Plus valóban jó olaj de a Fordokba érdemes(ebb) a Ford M2C-913A(/B) jóváhagyású motorolajok közül válogatni (ezzel a TXT Softec Plus nem rendelkezik, a Castrol választékában a Performance A1 felel meg ennek a követelménynek).

Szűrő ügyben nem vagyok járatos, a Mann mindenesetre minőséget gyárt.

Előzmény: ffzolee (9515)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9518

Szia Selo,

 

végső lehetőségként a Multi Elastic (szintén 10W-40-es Aral olaj) jöhet szóba aminek a Castrol választékából a Powertec vagy a Magnatec motorolajok felelnek meg.

Előzmény: selo (9514)
oxicort Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9517
Kösz a választ! A 10W-60 és 10W-50 olajok közül márkát és kb. árat is tudnál írni, hogy milyet lenne érdemes venni? Fontos-e, hogy szintetikus motorolaj legyen, milyen egyebet lehet még kapni?
Előzmény: SLX-350 (9494)
sixpack525i Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9516

SLX

 

Már régebben feltettem a kérdést válaszoltál is rá, de most van aktualitása a kérdésnek. Szóval adott egy 95ös évjáratú 320i Coupé BMW 28 ezer km-el (ez valóban ennyi:-). Most 0W-30as gyári bmw olaj van benne, amiből vhogy egy cl-t sem hajlandó csipegetni. Mivel nem járt le a olajcsere ciklus km-ben, de másfél éve volt az olajcsere, ezért okos kis computerje már jelez. Szóval a kérdés: kétfajta olajhoz ragaszkodom, légyszíves segíts a döntésben:-))) Az egyik egy 0W-40es Aral Supertronic, a másik a gyári 5W-30as LL04es olaj. Tudom nem szeretsz márkákról véleményt alkotni, csak annyit írj please, hogy melyik viszkozitásút ajánlanád. Mindkettő jó bele, méregdrága olajok, itt csak a jó és a jobb között lehet különbség:-)))

 

Ezt elfelejtettem mondani: rövid utakon, sok hidegindítással jár az autó és évente mennek vele 5000km-t.

ffzolee Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9515

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy a Castrol txt softec plus 5w-30 (acea A3/B3) motorolaj jó-e 2005-ös évj., 14.-es benzines ford fiestába? (úgy tudom jobb, mint a gyári ford olaj)

És milyen tapasztalatok vannak ezzel az olajjal kapcsolatban.

Valamint a mann olajszűrő jó-e bele?

Előre is kössz a segítséget!

selo Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9514

Köszi

Biztos, hogy nem blue volt, vagy mega, esetleg multi, és 10w40. Mindenesetre akkor ez lesz. De ha nem kérdezek túl sokat, akkor még érdekelne milyen castrol-nak felel meg.

 

selo

Előzmény: SLX-350 (9512)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9513

Szia Suzukisport,

 

két különboző SAE osztályú motorolaj összekeverése önmagában semmilyen gondot nem okoz (feltéve ha egyébként mindkettő legalább az adott autóhoz előírt minimális minősítéssel rendelkezik).

Előzmény: suzukisport (9511)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9512

Szia Selo,

 

az Aral motorolajok kiváló, megbízható minőségűek, nyugodtan használhatod. Az említett Mega Tronic egyébként SAE 5W-50-es motorolaj, az Aral jelenlegi választékában a Blue Tronic a 10W-40-es - a Lianához szvsz mindkettő tökéletesen megfelelő.

Előzmény: selo (9509)
suzukisport Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9511
Az jutott eszembe hogy mikor olajat cseráltem akkor 1L 10W-40 és 2,5L 15W-40 ment bele ugyanolyanból. Szerintem ettől nem lesz semmi baja nem? Na valaki biztosíthatna efelől.
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9510

Szia Varshi,

 

Te mindent tudsz... valóban egy 2.0 (PD) TDI motoros Golffal járok, SLX Longlife II (0W-30-as) motorolajjal, 30 ezres csereciklussal. Az eddig megtett 47 ezer km alatt összesen 2 litert kellett rátöltenem, ez szvsz elfogadható. A cégnél több ilyen motorral szerelt autó (új Passat, Audi A4) is szaladgál, az olajfogyasztási értékek meglehetősen szórnak. Tapasztalatom szerint azoknál az autóknál tapasztalható a nagyobb mértékű olajfogyasztás, amelyeknek a gazdája nem vette komolyan a bejáratást és/vagy hidegen is "keni a száját" a motornak - erre a két dologra ezek a motorok (is) érzékenyek.

A 15 ezres csereciklussal használt (4 hengeres) PD TDI motorokhoz az 505 01-es olajok tökéletesen megfelelnek. 

Az 5W vs 0W önmagában még nem determinálja a kisebb vagy nagyobb olajfogyasztást (hú de tudományosan fogalmaztam!) mivel a másik megoldás - amellyel ráadásul megmarad a hosszú csereciklus lehetősége - a VW 507 00 jóváhagyású (Longlife III) 5W-30-as motorolaj. Itt (olajfogyasztás szempontjából) nem annyira a SAE osztálybeli eltérés hanem sokkal inkább a Longlife III-as olaj (Longlife II-höz viszonyított) magasabb HTHS értéke a mérvadó.

Előzmény: Varshi (9508)
selo Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9509

szeva mki

suzuki lianaval, olajcsere előtt állok, eddig mindenhol a castrol-t emlegették, de most meglepetésemre a szervíz egy aral 10w40-et mondott, mert ők ezt forgalmazzák újabban. Egyébként megatronic ha jól emlékszem. Érdemes váltani aral-ra jobb ez mint a castrol, vagy mindegy. Esetleg melyik castrol felel meg ennek?

Köszi

Varshi Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9508

Szia!

Ha jól emlékszem, 2.0 PDTDi-t hajtasz. Te milyen olajjal eteted??

 

Ugyanis mindenhol azt hallom, hogy Castrol Longlife meg mittomén milyen drága 0w-30-as olajat tesznek a gépbe (ami ugye alapból jobban fogy, mint mondjuk egy 5w-s), meg amúgy is hajlamos ez a motor kicsit többet kortyolni olajból...

Namost mivel mindenképp a Seatnál pl. 15ezres az olajcsere-periódusa (nem 30e), nem tök jó nekem mondjuk a kötelező 505.01-es előírást még mindig teljesítő Castrol TXT 505.01 5w-40??

Ennek literje ugyanis 2300 Ft a Totalcar Áruházban, az meg mégse 5-6ezer!! Mit szólsz ehhez a gondolatmenethez?

 

Thx/Varshi

Előzmény: SLX-350 (9506)
oaken Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9507

Köszönöm a teljeskörű választ!A fedeleknél engedi az olajat, szerencsére vagy nem szerencsére! A szimeringeket tavaly nézték, azok még tökéletesek voltak akkor.

 Júliusig-augusztusig már nem cserélek olajat, akkor meg ha szétszedik úgyis kell.És 5w-40-eset rakatok bele.

 

Még1x kösz!

 

Üdv.

Oaken

Előzmény: SLX-350 (9506)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9506

Szia Oaken,

 

Amíg a (szelepszár és/vagy főtengely) szimeringek nem állnak feladatuk magaslatán addig tényleg nem érdemes semmiféle olajra áldozni, előbb a szimeringeket kellene rendberakni.

A SAE viszkozitási osztályok alapvetően az olajok folyási képességét jelzik, a kisebb számmal (pl 5W-30) jelölt olajok "vékonyabbak" vagyis kisebb a tömítési képességük, viszont jobb folyási képességüknek köszönhetően (főleg hidegben) hamarabb eljutnak a kenési pontokra. A nagyobb számokkal (pl 10W-60) jelzett olajok ezzel ellentétesen jobb tömítési képességgel bírnak viszont (ismét csak elsősorban hidegen) nehezebben jutnak el a kenési pontokhoz.

Ha egy motor (remélhetően hamarosan a Tied is) rendbe van rakva akkor hosszabb távon mindenképp meghálálja a jobb minőségű (félszintetikus vagy teljesen szintetikus) motorolaj használatát (akárki is az olaj gyártója).

Előzmény: oaken (9504)
szepi111 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9505
köszi szépen!
Előzmény: topika1 (9492)
oaken Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9504

Kösz a gyors választ. Egyértelműen nem tudom, hogy eszi vagy sem, mivel tömítéseknél is enged!Nyáron rá kell szánnom egy "kisebb" összeget a tömítésekre!

Castrol-t vegyek vagy jó valami olcsóbb is? Egyébként mit jelent a SAE? Bocs, hogy sokat kérdezek, de kíváncsi vagyok. 

Előzmény: SLX-350 (9502)
E200T Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9503
Köszi még1x mindent:), úgy lesz!
Előzmény: SLX-350 (9497)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9502

Szia Oaken,

 

az ilyen esetekben el lehet kezdeni (agyilag) meghasadni, hiszen a jelenleg a gyári javaslatnál már egy SAE osztállyal "vastagabb" olajat használva (is) beindult az olajfogyasztás. Ebben az esetben talán a (még egy vagy kettő) SAE osztály váltás tűnik a kisebb rossznak (persze felfelé, 10W-40 vagy 10W-60 irányába).

Előzmény: oaken (9500)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9501

Szia Suz734,

 

bocs a késői válaszért - a leírt motorolajat betehetjük az "első legjobb" kategóriába.

Előzmény: Suz734 (9483)
oaken Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9500

Hali SLX!

 

Egy 14 éves MAZDA MX-3 1.8V6 -hoz milyen olajat tudnál ajánlani?Gépkönyvben SAE 5w-30 -as van írva. Jelenleg Castrol Magnatec 5w-40-es van benne, de most elkezdte kajálni.

SLX-350 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 9499

Szia Szepi111,

 

halgass Topika tanácsára, "rakaszkoggy" a 75W-90-as vagy 75W-80-es (és API GL-4 vagy GL-4/5 besorolású) hajtóműolajhoz.

Előzmény: szepi111 (9491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!