Keresés

Részletes keresés

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5567

Nem, nem tesszük az A2-t 22W-al a kazánkörbe, hanem annyival, amennyi kell, hogy a delta t meglegyen. Ha nagy a teljesítmény, akkor a dt kicsi lesz. A fűtéskörbe meg azért tesszük az A2-t autoadapt üzemmódba, ami jó esetben 7W, mert képes eldönteni, hogy mennyi kell a fűtésrendszer optimális vízellátásához. Mivel itt nem A2-s szivattyúk vannak (kérdésben) hanem hagyományos kütyük, ezért jobb az amit én javaslok, mert a tömegáramok a lényeg ezeket meg a szivattyúk grafikonjáról LE LEHET OLVASNI!

Előzmény: trakisbandi (5566)
trakisbandi Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5566

Akkor miért tesszük a Grundfos alpha-2 őt 7W-on a radiátorkörbe ??

Direkt 3-as (22W) fokozatban pedig a kazánkörbe  ??

Előzmény: Blue_Sky_007 (5561)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5565

A tömegáram számít. A kazánkörbe nem kell emelőmagassággal számolni, így oda a névelegesen kis szivattyú is elég. Míg a radiátorkörbe az emeletre is fel kell nyomni a vizet, így oda a nagyobb kell. Tapasztalat, de ki is lehet számolni. Szerintem.

Előzmény: trakisbandi (5563)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5564

Ha nő a nyomás a rendszerben akkor a szivattyú tengelyén is nő. Ezt érzékeli az intelligens elektronika. Ha csökken a nyomás, akkor meg fordítva. Vagyis ha sok vizet kell szállítani akkor emeli a teljesítményt, ha kevés víz is elég akkor csökkenti.  Zárnak a termoszelepek a radiátorknál, akkor nő a nyomás a rendszerben ami azt jelzi, hogy kevesebb víz is elég, ezért visszavesz a teljesítményből. Szerintem.

Előzmény: hetmann64 (5562)
trakisbandi Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5563

Hali !

Kazánköri szivattyú aránylag rövid idő, de nagyteljesítmény .

Radiátorkör sokkal hosszabb idő kicsi teljesítmény.

 

Előzmény: vaspapucsok (5560)
hetmann64 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5562

Magyarázza már el valaki, hogy a Wilo 25/5-1-es szivattyú hogyan tud automatikusan 27 és 65 W között szabályozni?

Nem értem.

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5561

Kazánkörbe a kicsi, fűtéskörbe a nagy szivattyú (rendszerint).

Előzmény: vaspapucsok (5560)
vaspapucsok Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5560

ÜDV! Olvasgattam egy infoért vissza a topicot de nem találtam.Ha kisegitenétek jó lenne

a kazánköri vagy a radiátorkörbe tegyem az erősebb szivattyut???????? KÖSZÖNÖM.

WILO 25/2 ÉS 25/4 ESEM VAN.

lima99 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5559

VTA 322

úgy képzeld el, hogy kinyitod a hidegvízcsapot és a melegből annyit adsz hozzá hogy a beállított érték pl 55 fok legyen a meleg az mindegy, hogy 60 v. 80 fok a hidegebből többet a melegebből kevesebbet tesz hozzá.

Előzmény: Petra Apa (5558)
Petra Apa Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5558

Melyik VTA modell?

Előzmény: 2319 (5556)
Petra Apa Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5557

Milyik VTA modell?

Előzmény: 2319 (5556)
2319 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5556

Nem a puffer alsó rétegéből keveri ki a 60 fokot, hanem a radiátor visszatérőjéből.

Az pedig ritkán éri el a 60 fokot... szerintem.

Nálam a tartály 80/80/80 fok szokott lenni. Két éve hibátlanul üzemel a VTA.

 

Előzmény: Petra Apa (5553)
Vezo228 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5555

Szerintem az indulás pillanatában a fűtésrendszeredben lévő, várhatóan "hideg" vizet fogja bekeverni a pufferben lévő 60C-nél melegebbhez. Ez a hideg víz a szelephez visszatérő szár (az átkötés az előrenmenő és a vissaztérő között), mert, ha indul a víz előre, akkor az csak úgy lehet, hogy onnan vissza is jön, tehát meg kell legyen körforgás.

Aztán a visszetérő is egyre melegszik (önmagához képest), de mindig 60 alatti jön vissza, hiszen, max 60C fokos indul el és a radiátorokon meg lead némi hőt, így tutira csökkenni fog a hőmérséklete.

 

Aztán lehet, hogy egyáltalán nem így van, de nekem így lenne logikus.

 

Előzmény: Petra Apa (5553)
pajaci Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5554

Nem hegeszteni, hanem forrasztani akarom, az csak 250-300Co.

Előzmény: matyi976 (5551)
Petra Apa Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5553

Olvastam sok-sok hozzászólással ezelőtt, hogy a radiátoros körbe ESBE VTA szelepet kell(ene) berakni ami biztosítja, hogy a radiátorba 60 fokosnál melegebb víz ne mehessen be, biztosítva azt, hogy a puffert ne szívja le feleslegsen a fűtés.

 

Viszont az ESBE VTA szelepek forrázás elleni véfelemmel vannak ellátva, ami azt jelenti, hogy ha a hozzákevert víz hőmérséklete magasabb, mint a beállított hőmérséklet, akkor nem engedi tovább a "kimenetén" a vizet.

 

"Scald safe means in case of cold water failure, the hot water supply shuts off automatically."

 

Mi történik akkor, ha a puffer pl. 85/80/75 fokos és az ESBE csak 60-at enged át. Kapcsol a termosztát, elndul a keringető szivattyú ......

 

Erről kinek mi a tapasztalata/meglátása?

lima99 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 5552

próbálkozhatsz 3/4"-1/2" vagy 3/4"-1" közcsavarral is én is használtam már ilyeneket pl. a VTA szelepeket kötöm egy kettévágott közcsavar és egy forrasztható fél hollandi és már kész is :-))

Előzmény: smith (5538)
matyi976 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5551

Csak úgy lehet megoldani, hogy a kész tartályt horganyoztatod le, ha  utána hegesztesz rajta valamit csak pénz kidobás, mert a hegesztéseknél eszi meg  a rozsda. Nekem egy 1200l tartályra mondtak alsó hangon minimum 85000-100000. A horganyzótechnikus 3db 4" csonkot kért a tartályra (1"=25,6mm). A tartályt megkaptam 110000, ha kilyukad 10év múlva veszek egy másikot.

Előzmény: pajaci (5481)
smith Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5550

Persze, eredetileg csak hüvelyt kerestem. Na de mikor olyanokat mond az egyik a telefonba, hogy van EGY, de 6 ezer, mer ez H******ll, arra mit lehet mondani? :-)

Ja, és ahol vettem, ott volt csak hüvely is, de olyan, hogy abba nem megy bele hőmérőszár vagy kapilláris, max valami vezetéken lógó szenzor. Ára 1200. Tehát ha úgy nézem, 200 Ft-ból van a hőmérőm...

:-)

Előzmény: joevagyok68 (5549)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5549

Azt nem mondtad, hogy hőmérőstől !

CSak hüvelyt kerestél!

Ha mondtad volna, én mondtam volna , hogy nekem olyan van...3db. :-)))

Vagy nekem 150mm-es ? 

 

Pedig találtam nagyon akcijósan (free)  1/2" mérőhüvelyt. 2 tipust is.

Van 45mm hosszú, belső lyuk 9mm

és van 95mm-hosszú, belső lyuk 7mm.

Mind1...ha mégis kéne.....valakinek

Előzmény: smith (5547)
nixon70 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5548

Szilikonzsír.

Előzmény: Matrix2006 (5544)
smith Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5547

Megoldódott. Egyik helyen kapásból rávágta a hölgy, hogy izé, olyan pufferbe való?

És már ajánlotta is a 100mm-es benyúlásút, hőmérőstől á 1400, mondjuk ez is csak 1/2", de egy szűkítő megoldotta.

Előzmény: smith (5543)
Matrix2006 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5546

Értem, viszont a VTC511 60 fokos és a visszatérő vmivel érezhetően alacsonyabb hőfokú, mint a 60 fokos tartályfal (tovább bírom fogni :).

Előzmény: bollazoli (5545)
bollazoli Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5545

a 60fok az valos lehet mert a 60fok az mar olyan, hogy alig lehet hozzerni :)

Előzmény: Matrix2006 (5544)
Matrix2006 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5544

A merülő hüvelybe javasolt tenni vmi hővezető anyagot és ha igen mit? Mert szerintem a hőmérőm kevesebbet mutat,mint amilyen meleg tapintásra a tartály (60 fokot mutat, de a tartályhoz alig lehet hozzáérni). 120mm csonkba van 100mm hoszsú merülő hüvely.

smith Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5543

Kösz előre is.

Előzmény: joevagyok68 (5540)
smith Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5542

Mivel mérsz,mit teszel bele?

 

No, éppen azért kellene a merülőhüvely, mert most lehet, hogy csak egy hőmérő megy bele, de ha a rendszer további finomításra kerül, akkor szükség lehet egy kapilláris vagy elektronikus érzékelő elhelyezésére. Ehhez akkor ne kelljen már leereszteni a vizet...

Előzmény: votinka (5541)
votinka Creative Commons License 2011.11.11 0 0 5541

Üdv!

Mivel mérsz,mit teszel bele?

 

Ha esetleg sima analóg hőmérőt akkor ha jól tudom annal nem kell hüvely,mert a szárán van fél colos menet,az beletekerhető egyből vagy szükítő után a tartályba.

Lehet nem jól írtam, a hozzáértők majd kijavítanak,ha butaságot írtam.

Előzmény: smith (5538)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.11.10 0 0 5540

Megnézem holnap bent :-))

Előzmény: smith (5538)
WendelkeS Creative Commons License 2011.11.10 0 0 5539

Hali!

 

Akkor javaslom, ha eszterga és esztergályos is van a közelben. Én is filóztam egy ilyen megoldáson, és megnéztem ezeket az idomokat.

 

Egyébként rézcsőhöz használt indító idom, külső menetes 1/2 v. 3/4"-os, és 15-18-20-s csőhöz való, csak egy a bibi, hogy hogy a cső nem abba az irányba folytatódik, amerre te szeretnéd.

 

Viszont esztergán lehet rajta igazítani, hogy jó irányba induljon el a cső.

 

Ha esetleg nem így van, vagy lehet külön ilyen idomot kapni akkor majd kiigazítanak. Én fűtéstechnikai üzletben nézegettem a rézcső indító idomokat, onnét van az infó.

 

Előzmény: smith (5538)
smith Creative Commons License 2011.11.10 0 0 5538

Üdv puffesresek!

 

Lassan összeállna a rendszerem, és olyan apróságon akadtunk meg, amire nem gondoltam volna.

Egy csomó boltot bejártam, és nem kapok merülőhüvelyt. Kellene 3 db 3/4" 100mm hosszú a pufiba.

Ez most tényleg ilyen fehér holló cucc?

 

Egy helyen láttam ilyet, ha más nem, akkor csináld magad alapon ez lesz.

Mi a neve annak az idomnak, amin a menetes rész van?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!