Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80617

Az új gumi a jó gumi. A nagyon kínai kivételével.

 

Néha befizet minket a cég vezetéstechnikai tréningre.

Egyik alkalommal ott is ezt mondták nekünk, és ki is tudtuk próbálni a dolgot.

Az enyémen ugyanaz a gumi volt mint egyik kollégáén. A srácé friss vásárlás volt, az enyém meg előző szezonos (nem sokat futott).

A vészfékezős teszten (műjégen 40-ről állóra, ha jól emlékszem) a friss gumis autó kb. 10 méterrel előbb állt meg...

A végén úgy foglalta össze az oktató a tapasztalatokat, hogy jobb egy friss Debica, mint régebbi prémium abroncs.

A "saját bőrömön" is tapasztaltam hasonlót, amikor egyik szezonról a másikra veszélyesre keményedett az egyébként agyondicsért Conti TS850 gumi, mentem is újat venni, pedig a feléig sem volt lekopva. Mondjuk, újkorában is egy rakás szar volt.

Előzmény: Törölt nick (80614)
Eszementszergej Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80616

Annyi haszna volt az ADAC tesztnek h lentebb nyomta a nagy márkák aráit ahogy eszre vettem. A Hankook gumiját nézegettem az ősszel és akkor 20 ezer környéken járt az ara. Most 11ezer. Gondolkodoba is estem... 🤔

Eszementszergej Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80615

Vizes rendszerű a fűtés kiegészítő elektromos fűtéssel. Ha az elektromos fűtés halt be, akkor jóval kesobb kezd el meleget fújni. Legalábbis a dízel O2-ben így van. Ki kell olvasni a hibatarolojat a kocsinak, ha az elektromos fűtés hibásodott meg akkor hibakodkent megjelenik.

Előzmény: pepike02 (80607)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80614

Az új gumi a jó gumi. A nagyon kínai kivételével. 

Misi P3-as volt a O2-sen a nyári, jártam vele vagy 8oekm (a 4x4 eszi a hátsó gumikat), de forgattam őket vagy 3x is, elkoptak, éreztem, hogy sokat veszített a tapadásból,  pedig nem értek el az utolsó kopási jegyet. Október közepén lecseréltem télire, Nokian-ra, arra a Goodyear-es (esőnek való) profilosra, királyság velük közlekedni. Mélyebb friss havon nem túl jók- hamar megtelnek a recék, de a 4x4 segít. 

Előzmény: nohab (80612)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80613

" Südtirolische Busenspiegel szintű szaklapok tesztjeit nézzük"

Nem ilyeneket szoktam nézni. Kíváncsiságból megnéztem néhány gumikereskedő kínálatát, sok hivatkozik tesztre, elég nagy a szórás az eredmények között ugyan arra a gumira. Azt ne kérdezd melyik kereskedőket néztem meg, mert nem érdekel. 2,5 éves a nyári (Cont. Contact 860) és a téli is (Michelin Alpin 5), úgyhogy nem akarok most gumit venni.

Előzmény: nohab (80612)
nohab Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80612

Ésszel kell nézni, nekem tök mindegy, hogy az ADAC-nál a gumi szárazon 2,1-et vagy 2,4-et kap és ez talán múlhat sok minden szubjektív dolgon is, de ami aquaplaningra 3,5-öt kap az tuti hogy nem lesz a vízátfolyások királya. Szintén kevéssé érdekel a kopásadat, mert 5 szett gumiból 4-et biztosan életkor és nem kopás miatt cserélek.

 

Egyébként én pont azt látom, hogy ha nem a Südtirolische Busenspiegel szintű szaklapok tesztjeit nézzük, akkor olyan nagy eltérések nincsenek. Ahol meg vannak, ott hamar kiderül, hogy vannak olyan versenyszámok, amik esetleg nincsenek benne az adott tesztben és amiatt lesz a végső rangsor más.

Előzmény: Töck Jenő (80605)
decybel Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80611

Ennek örülök, mert egyszerűbbé (és nem utolsó sorban olcsóbbá) teszi a gumi-felni cserét.

Előzmény: (M)Ákos (80610)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80610

Az enyém már a gyújtás ráadásaának pillanatában érdeklődik, hogy megfelelő-e a guminyomás.

 

Ha a műszerfalon rövid időre megjelenő ikonra gondolsz, akkor az csak annyit jelez, hogy működik a rendszer.

Állóhelyben ez nem tud "mérni" semmit. Ahogy TyggeR kolléga is írta, a kerekek forgási sebességéből okoskodja ki az eltéréseket.

Előzmény: Töck Jenő (80603)
TyggeR Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80609

így már értem. akkor ne aggódj a szenzorok miatt :)

Előzmény: decybel (80608)
decybel Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80608

Lövésem nincs még nem adták át. :)

Előzmény: TyggeR (80602)
pepike02 Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80607

Sziasztok.

 

Megtudna irni valaki, az octavia 2 utaster futes az ugyan ugy vizes rendszeru mint a regebbi kocsiknal vagy elektromos?

Azt vettem eszre hogy mar nem fuj olyan meleg levegot maximumra allitva se mint par eve. Most 10 eves a jargany.

Esetleg otlet valakinek hogy mi lehet a hiba?

Koszi.

 

Marceee222 Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80606

Számomra ez az Esa-Tecar márka meglepő, életembe nem hallottam róla, talán Svájci márka ha jól emlékszem, tavaly 225/45 R17-be került nagyon előre nyári teszten, idén 195/65 r15-be télibe a második helyet foglalta el. Igaz nem vagyok kísérletező fajta, Conti T860-at szerettem volna, nem kaptam, így Kleber Krisalp HP3-at vettem (azt hiszem 3. helyezet lett). Ennek elődje a HP2 viszont tavaly vagy azelőtt nem volt túl előkelő helyen. 

Előzmény: nohab (80604)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80605

Ahány teszt, annyi eredmény. Attól függően, hogy ki csinálja. Ugyan azt a Continental 860-as gumit láttam legjobbnak és elég jónak is minősíteni. Michelin dettó.

Előzmény: nohab (80604)
nohab Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80604

Alapvetően így igaz, de mindig érdemes a teszteket megnézni, mert pl. a Michelinnek (de mondhattam volna más prémiumot is) is van eléggé vert mezőnyben végző gumija és a Kléber, Nokian, Vredestein stb. nem egyszer és nem kétszer bele tudnak szólni a nagyok dolgába.

 

Ill. alapvetően a hazai árak is erős szabályozó, mert az ár-ranglista közel sem ugyanaz a németeknél mint itthon a más-más ekereskedelmi politika miatt, így itthon a "best buy" adott esetben tök más mint odaát.

Előzmény: BBéci (80598)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80603

Az enyém már a gyújtás ráadásaának pillanatában érdeklődik, hogy megfelelő-e a guminyomás.

Előzmény: TyggeR (80602)
TyggeR Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80602

miért, a tiéd az? szerintem az octavia csak abs és kerékfordulat-adatok alapján "méri" a guminyomást, illetve annak változását

 

be lehet tenni a szenzoros rendszert, de én kapásból belefutottam egy olyanba, hogy a gyári felnin nincs is akkora lyuk, hogy a nyomásmérős szelepet be lehessen tenni...

Előzmény: decybel (80601)
decybel Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80601

Sziasztok.

 

Akinek jellemzően guminyomás érzékelős az octaviája és szerelt felnin van a téli gumi, megveszi a szenzort, vagy nézi a sárga piktogramot télen ? :)

 

huntiti Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80600

Sziasztok. Van egy Octavia 2 1.6 benzines autóm. Hidrotőke lett cserélve benne és hidegen szép hangja van,de melegen pici kopogás hallható. olaj 5w40 castrol. Mitől lehet ez? Más olajjal jobb lenne? Köszönöm válaszotokat

BBéci Creative Commons License 2017.11.29 0 0 80599

 Pfuj, de rondán külön írtam a Goodyear-t, szégyellem a pofámat.

Előzmény: BBéci (80598)
BBéci Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80598

Szerintem a legjobb négy sok éve: Continental, Good Year, Michelin, Pirelli, szorosan mögöttük Dunlop, Uniroyal, Bridgestone.

Előzmény: nohab (80597)
nohab Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80597

idei ADAC-tesztek:

 

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2017_Sommerreifen_Test_215_65_R16.aspx?ComponentId=286765&SourcePageId=31821

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2017_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=286749&SourcePageId=31821

 

Az mindig érdekes kérdés, hogy mi a prémium, első vonal stb., én pl. a Hankooktól régen láttam olyan gumit, ami az élmezőnyben lett volna bármilyen teszten, ettől még persze lehet, és az is igaz, hogy itthon nagyon jó áron beszerezhetők. A Toyo viszont mindenképpen olcsóbb vonal, sosem volt első vonalas gumi.

Előzmény: Octi19 (80590)
Octi19 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80596

Árban ott van.

Szerintem nem elvárható, hogy mindegyiket ismerjem. Nekem szinte egyik sem volt, tehát csak az árra, mint indikátorra hivatkozhatok.

A forrás: www.nyarigumit.hu

Előzmény: BBéci (80594)
Octi19 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80595

Igen, csak le kell feszegetni (illetve a légzsákos verziónál lehet hogy van egyéb teendő is, nekem nem ilyen volt) 6-7db bordás csapos felfogatója van (kerek keresztmetszet amin hullámos bordázat van és egy műanyag fészekbe pattannak be a bordák)
Óvatosan kell le és vissza szerelni, legalább is a műanyag változatot, mert ha megfeszül és megnyúlik a csapok fészkei körül az anyag akkor kifehéredik!

Az ajtókéder "A" oszlopra ráhajló részét vissza kell hajtani és akár ujjal is alá lehet feszíteni. Érdemes felülről lefelé haladva levenni, visszarakáskor a műszerfal tövénél kell kezdeni.

Előzmény: www.octinfo.com (80593)
BBéci Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80594

Uniroyal-t alacsonyabbra teszed, mint a Toyo-t, Nokian-t, egy sorba Apollo-val, Debica-val? Ne már!

 

Előző autómon (Passat) Barum télit használtam, az Octaviára Continental TS 860-at vettem, mert mindketten megérdemeljük. 17250 Ft volt darabja a 195/65/15 T változatnak.

Előzmény: Octi19 (80590)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80593

A karosszériás srác nekem csak lepattintotta, de csavarral rögzül maga a műanyag lapka.

Előzmény: Eszementszergej (80592)
Eszementszergej Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80592

Sziasztok

 

Megvettem kemény 275 ft-ért a parkoló kártya tartót. A bal "A" oszlop kárpitját csak le kell pattintani h be tudjam rakni a tartót, vagy van még valami trükkje?

Marceee222 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80591

Szia!

 

Én az egyterűre (205/60 R16), valamint a Skodára (195/65 R15) is nyárinak Vredestein Sportrac 5-öt használok, nagyon jó tulajdonságokkal bír, nedves úton való tapadása kiváló, többször is tapasztaltam, rengeteg ismerősömnek ajánlottam már, nagy megelégedéssel használják.

Előzmény: Gulyás Zoltán (80589)
Octi19 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80590

Hát 16-osban vagy ez, vagy a 215/55 van, de a 205-ös lényegesen olcsóbb! Nem elérhető minden mintázat ebben a méretben, de azért minden gyártónak van itt is bőven választéka.

Az, hogy milyen gumit érdemes venni, az bőven függ a rászánt anyagiaktól is. Szerintem már 13500-14000 forinttól vannak elfogadható minőségű belépőszintű abroncsok (Kumho, Laufenn)

15000-17000 között már bejönnek másodvonalbeli márkák is mint a Matador, Apollo, Debica, Barum, Firestone, Semperit, Uniroyal, stb...

17000 és 20000 között már megjelennek elsővonalas márkák is, mint a Hankook, Toyo, Nokian, Vredestein

20-22000 fölött meg már a nagy nevek is bejönnek!

 

Nekem (nem ebben a méretben hanem a 215-ösben) nagyon remek tapasztalataim vannak a Michelin Primacy HP abroncsokkal, de azok ebben a méretben is már bőven 25 ezer fölött vannak.

Előzmény: Gulyás Zoltán (80589)
Gulyás Zoltán Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80589

Üdv,

Alufelnire R16 szeretnék tavasszal nyári gumit venni. A váltóméret 205/55 R16.

Tudtok nekem tanácsot adni milyen gumit érdemes venni? Esetleges tapasztalataitok alapján. Vagy milyen méret lehet még ami jól is mutat.

 

köszönöm: -Zoli-

timla Creative Commons License 2017.11.28 0 0 80588

http://prosis.hu

 

Én őket ismerem, de hátha tudnak valakit Debrecenben is. Egy autót lemosnak 5 liter vízzel és a kárpitot is szépen kitisztítják a gőzzel.

Előzmény: www.octinfo.com (80581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!