Motorblokk alkatrészek szinte minden,töménytelen mennyiségben.kérésre más alkatrészeket is előszedek,de most ezeket akarom eladni egyben lehetőleg.Ára 20 ezer Ft,vagy cserélem őket Danuvia,Csepel,Pannónia komplett romos motorkerékpárra,ezek alkatrésziere,motorblokkra,régebbi SKODA játék vagy modell autókra,Skoda 1000mb alkatrészekre.
Eladó egy Riga-12. 1972-es, ha jol emlekszem. Nalam kb 8 eve van, mostanra kinottem belole, par eve csak all. Van hasznalati utmutató, ami szervizkonyvkent is uzemelt :)
Ha valakit erdekel, irjon, tudok kepet is kuldeni. kpeter@mertek.hu
üdv!
delta mopedhez keresek berugókart, ha jól tudom riga vagy verhovina kar is jó hozzá, mert a blokk ugyanaz. ha van valakinek, emilezzen meg lécci
kössz
TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29
A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja
Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!
Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!
Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:
További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).
Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!
Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!
Üdvözlettel: Muczán Gábor Tel:06-30-924-11-29
TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29
A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja
Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!
Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!
Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:
További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).
Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!
Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!
Üdvözlettel: Muczán Gábor Tel:06-30-924-11-29
TRABANT-WARTBURGKLUB KELET-EURÓPAI JÁRMŰIPAR GYÖNGYSZEMEINosztalgia autós- és motoros Klub Budapest, 1112 Barackfa utca 4.Tel./Fax: (1) 249 26 74Mobil: (30) 924 11 29
A Magyar Veteránautós és -Motoros Szövetség tagja
A Magyarországi Nosztalgiajárműves Egyesületek és Márkaklubok Szövetségének alapító tagja
Kedves Veterán- és Nosztalgia-járműves Barátunk!
Ezúton hívunk meg benneteket a Kelet-Európai Járműipar Gyöngyszemeinek 6. Tavaszi Seregszemléjére
Mint azt bizonyára sokan hallottátok, a Felvonulási tér május 1-én az Uniós csatlakozási (csalatkozási?) ünnepségek miatt foglalt lesz, sőt július 3-ig más további rendezvények miatt szintén foglalt lesz. Ezért idén ezt a rendezvényt nagyon nehéz volt elhelyezni úgy, hogy helyszínünk is legyen és az időpont se ütközzön más találkozókkal. Végül a Fővárosi Autópiac vezetése mentőövet dobott, és az előre leszerződött Tavaszi ill. Őszi Találkozónk mellett ezt a rendezvényt is befogadta.
Tehát az időpont: 2004 május 15. szombat. Helyszíne: Fővárosi Autópiac, Budapest, Nagykőrösi út. Bejárat a déli kapun (a főkapu előtt Gyál felé haladva kb 300 m). Belépődíj: 1000 Ft/személygépkocsi, tgk, busz,.és 700 Ft/ motorkerékpár A nem kelet-európai gyártmányú veterán ill. nosztalgia járművel érkező vendégeink számára külön sort alakítunk ki, közvetlenül a bejárat mellett balra.
Programok:
9:00- Gyülekező, Járművek országonkénti elhelyezése
10:30 Megnyitó. Ezt követően országonként és márkánként díjazzuk a legeredetibb ill. legszebb járművet (autó, motorkerékpár, kismotor, tgk és busz kategóriákban) Ennek alapján kb. 55 díjat fogunk átadni.
12:30-13:30 A 60-as 70-es évek könnyűipari háztartási termékeinek árverése. (A szovjet felhúzós villanyborotvától az NDK Lausitz ébresztős rádióig). Az árverésre, előzetes telefonos egyeztetéssel lehet tárgyakat- termékeket felíratni.
13:30-14:00 ebédszünet
14:00-16:00 folytatódik a zsűrizés és a díjátadások.
16:00 rendezvény zárásaként felvonulás a Város irányába, mely egyben elvonulás is (tehát nem megyünk vissza a Piacra). Lesz sárga-villogós felvezetés, de útlezárás nem!
Itt kívánjuk leszögezni, hogy a rendezvény politikamentes. Kizárólag az 50-es, 60-as, 70-es évek forma- és ízlésvilága utáni nosztalgiahullámot igyekszünk meglovagolni. Nem elhanyagolgató az a tény hogy ezek a járművek immár a technika-történelem részei, függetlenül attól, hogy híresek vagy hírhedtek voltak, megbízhatóan vagy megbízhatatlanul szolgálták hajdani tulajdonosaikat.
Tehát kérjük, hogy tiltott önkényuralmi jelképeket – még viccből se – használjatok! A rendezvény és az Egyesület számára rendkívül kellemetlen lenne ha a Kelet-európai járművek találkozóján a nosztalgiázás a járműveken és a korhű használati tárgyakon kívül kívül egyéb hajdani dolgokra is kiterjedne!!!! Természetesen a Moszkvicsról, ZISZ-ről stb. a vörös csillagos emblémát nem távolíttatjuk el, de nem szeretnénk ha valaki munkásőrnek öltözve, vagy akár a mostanában oly divatos Che Guevara vagy CCCP-s pólóban venne részt a rendezvényen.
Ennek szellemében: a szeretett járműveink éljenek (és ne más)! Megértéseteket előre is köszönjük:
További idei programjaink:
˛ Július 8-11-én (csütörtöktől vasárnapig) rendezzük meg a Hagyományos Családi Veterános Hétvégénket Balatonakaliban, a közvetlen vízparti Holiday kempingben, 50%-os áron, csoportkedvezménnyel. Idén a meghívottak között már nem csak kelet-európai járművek tulajdonosai szerepelnek, hanem bármilyen nosztalgia-járműves érdeklődő és családja. Ez a rendezvény az évek során egy kifejezetten család- és gyermekbarát összejövetellé alakult, járművek mozgatását igénylő programok nélkül (a Balatonfelvidéki kirándulást leszámítva). A család minden tagja jól érezheti magát: jól felszerelt játszótér, kultúrált strand, klubhelység vár minket. Beszélgetünk, videózunk és csodáljuk egymás járművét.
˛ A Trabant-Wartburg Klub és a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Találkozója és Nagy Budapesti Felvonulása szeptember 4-én lesz a Fővárosi Autópiac területén (Bp. Nagykőrösi út).
Kérjük azokat, akik Veterán ill. Nosztalgiajármű Biztosítással rendelkeznek Klubunknál, és véletlenül nem kaptak még kötvényt vagy igazolást (reméljük hogy mindenki kapott) azonnal jelezzék, hogy intézkedni tudjunk!
Tárgyalásokat folytattunk közvetlenül több biztosító társasággal, hogy 2005-től szélesebb és olcsóbb kínálattal tudjunk a rendelkezésetekre állni. Keressük a megegyezés lehetőségét, hogy a kedvezményes biztosítási lehetőség kiterjedjen a 25-évnél ugyan fiatalabb, de kis szériában gyártott, hazánkban rendkívül kevés példányban megtalálható, ill. a szezonális és alkalmi jelleggel használható, átalakított és hobbijárművek körére is.
Őszre, a biztosítási évforduló közeledtére, a fent említett önálló kínálatunkat közzétesszük. Addig is, Kötelező biztosítás-ügyben forduljatok hozzánk bizalommal!
Sajnos új alkatrészt pláne fogaskerekeket Mo-n kapni szinte lehetetlen, azaz tulajdonképp lehetetlen.. :( Talán valami használt de még használható alkatrészt kéne keresni, javaslom nézz körül a RIGA.HU oldalon, és keress a fórumon, biztos találsz, elég aktív élet van ott.
Főtengelyt szerintem érdemes lenne felújíttatni, mert ugyan 3-4 ezer ft, de utána biztos jó, ujat viszont nem kapsz, és a használt is féligmeddig zsákbamacska... :(
Sziasztok!
Van egy 28-éves kitünő állapotban lévő RIGA motorom. DE a helyzet az hogy most télen keztem neki a teljes generáljához és bizony mellbevágott a látvány.Ezért fordulok hozzátok bizva abban hogy segíteni tudtok. Kellene nekem egy csoportfogaskerék ami a váltóban az 1-2 sebességfokozatot csinálná elvileg.Valamint egy használható főtengő ugyanis az enyémnek már 0,6 tized a kotyogása! a szervíz meg drága.Levelet a Riga005 freemailcimre írjatok. Köszönettel Zoli
Egyszer már írtam, de most újra;
van egy 73-as Riga-12 motorom, amit költözés miatt eladok. Van hozzá egy csomó alkatrész, meg szervízkönyv, meg jav utmutató, pót-kerekek stb..
ha valakit érdekel, hívjon !
06309960700
A láncom már nekem is jópárszor leesett, de eddig csak egyszer okozott nagyobb problémát(kitépte az egyik csavart). Tegnap is leesett egyszer mikor 45-el mentem de hál' istennek nem szorult be sehova. A verhó fékjeivel nekem eddig nem volt gondom, habár mostanában a hátsófék kezd gyengülni.
Hali mindenkinek!
Nézegetve a fórumokat Rxdns és Dóczi ti Babettáztok is -Riga után micsoda szentségtörés ez :))- ott olvasva a nedves fék esetét, beugrott egy rigás-verhovinás fék gond. Ha erősen kopott a fékbetét, akkor a dobban a fékkar hozzáér a kerékagyhoz, ez látható, mert szépen bemarja. Ekkor érezhető a fékerő gyengülése. Nem szabad vele várni, mert a kar leesztergálja kerékcsapágyat házastól és valaki megtanul gyorsan repülni. Még egy verhovinás probléma, velem esett meg :((( sajna. Kanyarban a laza lánc leesett és beszorult a lánckerék rögzítő csavar feje és a villa közé. Hadd ne mondjam, akkorát szaltóztam, hogy landolás után nemigen kaptam levegőt. A Rigánál ez nem fordulhat elő mert ott szerencsésebb a kialakítás, a lánc nem tud megszorulni. "Laza, mint a Riga lánc", mondás ezek szerint nem véletlen, ha laza is, nem tud (vagy akar) leesni.
A fenti fékproblémát mindenki úgy oldotta meg, hogy a betét fémkupakja alá egy tízfillérest rakott be, ekkor a betét közelebb került a dobhoz.
Szerencsétlen a fékbetét egy anyagból öntött konstrukciója, mert nem lehet felújítani. Más típusoknál a ferodót legalább "áloménium"-ra ragasztották.
A gépem, ha jól emlékszem 77-es évjárat, gyári metál(!)zöld-arany színű. Már nem használom régóta, mert vagy kocsival, vagy gyalog, ritkán biciklivel járok. Valószínű rászánom magam, fájó szívvel megválok tőle, sajnos a tárolás is körülményes. Van hozzá tartalék alkatrészem. Van egy ismerősöm, akinek pedálos Verhója van, valószínű eladná, neki több tartalék alkatrésze van.(ez nem apróhirdetés volt)
Mire kell odafigyelni?
Most általánosnak tűnő, egyébként minden motorra vonatkozó dolgokat írok. A motor problémás működését a benzin hiánya, akadozása, a gyújtás kimaradása okozza. A benzin esetében a szűrőket kell időnként megnézni, tisztítani, egy van a benzincsapba beépítve(szét- és összeszereléskor vigyázni, mert elég vékony a gumitömítés!), másik a karburátor belépő csonkjánál. Mindkettő elég finom, meg kell fogja a szennyeződéseket. Az eltelt idő és a mostoha tárolási körülmények miatt a tank belseje rozsdásodhat(belső páralecsapódás),a lehulló darabok igen rövid idő alatt dugulást okoznak. A rozsda eltávolítása egyszerű, néhány kavicsot kell beletenni és "mixelni", ezután igénytől függően rozsdamaró, majd olajos öblögetés oldja meg átmenetileg a gondot. Lyukas tank estén, ha kicsi a lyuk forrasztással lehet "stoppolni". A környéket kicsit fémesre megcsiszolni, rézgálic oldattal megkenni, ekkor réz tapad az acélra (acélra közvetlenül nehéz forrasztani). Combos pákával, 100 W-osnál nagyobbal kell dolgozni, pébégázos kis forrasztólámpa nem biztos hogy jó, mert leszedi a festéket és mellesleg robbanhat.
A karburátor túlfolyása esetén a benzin az alatta lévő gödör egy kis furatán keresztül a blokk alján távozik. Könnyen dugul a furat és taknyos lesz a blokk felső része. Ugyanez a helyzet, ha alul rendesen távozik, szerencsétlen megoldás.
A gyújtásnál a jó gyertya, jó megszakítóhézag, jó trafó és jó kondi kell, meg természetesen a kellő időzítés.
A gyertya problémákról már írtam, a megszakítóval nem nagyon volt gondom, egyszer ha cseréltem, az érintkezőket finoman csiszolgattam ha a mégsem volt jó a gyújtás. Kondit néhányszor cseréltem, de őszintén szólva a csere után semmi változást nem tapasztaltam. Bármilyen motoré jó ami oda elfér, a kapacitása meg kell egyezzen, fejből nem tudom milyen kell. A gyújtótrafóval soha nem volt gond, nem is hallottam másoktól. Ha jól be van állítva a megszakítóhézag, akkor az előgyújtás beállítási lehetősége olyan szűk, hogy nehéz elrontani.
A kuplung lamellák túlzott motorfék- húzatás esetén lekophatnak a kuplungháznak ütközve, ezt csak egy nagyobb szétszerelés alkalmával kell megnézni, ritkán előforduló hiba.
A hajtó lánckerékre oda kell figyelni, ha túlzottan feszes a lánc, görbül a tengely, a csapágy gyorsabban kopik, a szimmering hamar megadja magát, folyik az olaj. Ennél a szimmeringnél, ha gyanúsan gyorsan kopik, meg kell nézni a lánckerék agy külső felületét -ezen csúszik a szimmering- a felületnek nagyon simának, köszörültnek kellene lenni, ha nem, finoman polírozhatjuk ( a polírozott felületnek kör keresztmetszetűnek kell lenni a végén is!).
A bowdeneket tartom legkényesebb pontnak, időnként meg kell nézni a hajlítgatásnak kitett részeken, a markolaton belül is. Ha már szakadt szálat találunk, lassan vehetünk újat, ha szorul is, irány a bolt, vagy elő a tartalék. Teljes szakadás előtt megváltozik a bowden csúszása ezt érezni lehet, először nehezebb, majd könnyebb lesz.
A gyertya betekerésénél vigyázni, ha ferdén tekerjük, a menetből gyászmenet lesz, lehet a hengerfejet perselyeztetni.
Ennyi gond után van még kedved motorozni? :)
Dóczinak:
A nagyobb lánckerék elfér, a műanyag védőlemez csavar helyének öntvényéből kell kivágni egy darabot, hogy a kerék el tudjon forogni, azt még elbírja. Így az indulás nehézkes (én 75 kg vagyok), a sebesség max. 60. A jobb gyorsulás és a hosszabb távú motorozás elmaradása miatt visszaraktam a gyárit. A motorblokkom berugókaros, típusa általában egyforma szokott lenni az orosz gépeknél (egy helyen gyártották), konkrétan S-58-as.
Ja, és még az, hogy hány kg vagy? Csak azért, kérdezem, mert én 82 vagyok és a verhóm alattam ezzel a széria lánckerékkel is nehezen indul, abba meg bele se merek gondolni, hogy 17-es lánckerékkel hogy gyorsulhat...:) És nekem a topspeedem 45km/h.
Helo!
Nekem Verhovinám van és abba tuti nem férne bele 3 foggal nagyobb lánckerék. Tehát a Rigánál másképp van kialakítva a blokknak az a része? Meg hogy gyorsul olyan áttétellel?
És én is remélem, hogy sűrűn fogsz idelátogatni:)
Üdv!
Nem írtál sokat, sőőőőt :), és köszi hogy vetted a fáradtságot.
Még mindig rigázol, meg van a gép? Vagy már továbbléptél?
Melyek azok a kritikus részek, melyeket ellenőrizni kell rendszeresen?
Egyenlőre ezek a kérdések merültek fel bennem. És remélem rendszeres látogatója leszel a helynek, ami talán egyszer beindul rendesen...