Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

iusimi Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9557

Hali!

 

A keverési arány ilyen mértékű változtatását nem tudom, én a Simsonba sem változtatom olaj (minőség, márka stb.) függvényében az arányt.

 

Mindenesetre a Sthil olaj - apám használja a Sthil fűrészébe- teljesen szintetikus, a Mol meg aligha...Árban is van 2x-3x különbség.

 

A teljesen szakszerű választ SLX Mestertől várhatod sztem.

Előzmény: redbandy (9556)
redbandy Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9556
Hello!

Lehet, hogy hülye kérdés, de kíváncsi lennék. 2T Trabiba az 1:40-es átlag benzinkúti (mol) 2T olaj helyett használhatok-e Stihl vagy Husquarna 2T olajat, aminek a keverési aránya elvileg 1:100. Létezhetik-e az, hogy az ezerforintos molkettőtéből azért kell több, mert régi fejlesztés, a Stihl pedig újabb? Vagy rossz úton járok?
candle Creative Commons License 2006.04.10 0 0 9555
Sziasztok

Segítsetek klegyetek szívesek.

Van itthon már sacc 1 éve maradék castrol GTX5 magnatec-em.

Viszont a boltban GTX magnatec-et lehet kapni.

Elvileg minden mutatója ugyanaz (10w40, api, acea, vw-norm, és az mb-szám is). Ez akkor ugyanaz az olaj, csak átnevezték, vagy mivan?

vikiviki Creative Commons License 2006.04.10 0 0 9554
Elvileg kevésbé használódik el, de szerintem komoly szerelő nem mond olyat, hogy ritkábban kell cserélni, már csak a saját védelme érdekében sem:) Én legalábbis betartom a gyári 15.000 km-es csereperiódust, sárgáspirosan megy be, sárgásbarnán jön ki, simán el lehetne adni vmi baleknak új olajnak:) Nekem 280k van a kocsiban, két olajcsere között nem kell utánatölteni, 100k-s kora óta gázos, tehát olyan nagyon nem árthat a motornak... Ez a "savasodás"-elmélet nem tudom, honnan van, elvileg a gáz nem keveredhet az olajjal, de lehet, hogy igaz. Majd Trebitsch kijavít. Meg benézhetne a gázos fórumba is, mert kérdeztem egyet, amire szerintem ő tudja a választ:)))
Előzmény: mucesz (9544)
RS5W60 Creative Commons License 2006.04.10 0 0 9553

Jol teszitek, hogy betartjatok a csereperiodusokat, mert ha latvanyosan nem is, de jelentosen elhasznalodik a gazos auto olaja is.

Savasodasnak indulhat, melynek "koszonhetoen" a motor alkatrészei is elkezdenek oxidalodni.

Előzmény: mucesz (9551)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.10 0 0 9552

Szia Kacagógerle,

 

abban (nyilván) igazad van hogy a kormányszervók működési elvükben és szerkezeti felépítésükben alig különböznek egymástól viszont a VW G 002 000 jóváhagyás kiváltására ezzel együtt sem tudok Castrol alternatívát mondani (a rendszer utántöltésére a rendelkezésemre álló információk szerint az LHM használható).

Előzmény: kacagógerle (9548)
mucesz Creative Commons License 2006.04.09 0 0 9551
nekem is gázos a kocsim és énis betartom a 15ezres cserét. nekem az olajfogyi nem csökkent gázos átalakitás után is megvan a 1.5liter 10ezren. fáradt olajat lehet vizsgálni valahogy hogy mennyire van elhasználodva? amugy nekem az indexes autogázos forumon aztjavasolták hogy tartsam be ugyanugy a olajcsereperiodust.
Előzmény: Trebitsch (9550)
Trebitsch Creative Commons License 2006.04.09 0 0 9550

Gázos autó motorolaja cserekor (szemre) alig különbözik az újtól, amit beletöltesz, csak egészen keveset sötétedik. Nem fekete, hanem csak halvány sárgás-szürke, több-kevesebb szürkeárnyalattal. (Szerintem az is inkább attól a kevés benzinüzemtől van, amit mégiscsak kap.)

A gáz nagyon tisztán ég (lásd gáztűzhely :), gyakorlatilag nincs korom, nincs amit össze kéne szednie az olajnak. Ezen kívül nem csapódik le a hideg hengerfalra, mint a benzin, úgyhogy az olajnak ezzel a gonddal se kell megküzdenie.

Magam részéről azért ezzel együtt betartom a csereperiódust, bár kicsit mindig olyan pazarló érzésem van. :)

Előzmény: mucesz (9544)
buxantia Creative Commons License 2006.04.09 0 0 9549

Helló!

Én egy micsubicsu kalandba csavartam bele 270 e. km-t gázüzemben. Jobban kíméli a motort is, kevesebb az olajfogyasztás is, mert a gáz nem mossa le a henger faláról a kenőolajat. MáGus

Előzmény: mucesz (9544)
kacagógerle Creative Commons License 2006.04.08 0 0 9548
Halihó Béla!

A VW G 002 000 folyadékot mivel lehetne helyettesíteni pl. Castrolból?Jójó szigorú a Volkswagen,de azért olyan nagyon nem különbözik felépítésben ill. működésben az ő kormányművük mint bármelyik más gyártó kormányműve.
Előzmény: SLX-350 (9543)
kacagógerle Creative Commons License 2006.04.08 0 0 9547
Szegény ABD megérdemelne legalább egy félszintetikus 10W40-et,már csak a hidrotőkék miatt is.
Előzmény: IKSZ (9530)
oxicort Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9546
Kösz a választ!
Előzmény: SLX-350 (9534)
suzukisport Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9545
Köcce! Egyébként megfelenek neki tuti. Köcc még1x
Előzmény: SLX-350 (9513)
mucesz Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9544
gázos autoban az olaj jobban vagy kevésbé használodik el? minden gázos szájt az utobbit hangoztatja hogy az olajcsere periodus a duplájára növekszik. van valakinek komolyabb tapasztalata a gázos autokkal igy motorolaj szinten?
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9543

Szia vasgep,

 

kicsit off, de ezért (is) jobb a dízel: azon nincs gyertyapipa....

Előzmény: vasgep (9541)
topika1 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9542
Olajozd meg. /Bármilyen olaj jó hozzá/ :o)))
Előzmény: vasgep (9541)
vasgep Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9541
Punton nem jon le a gyertyapipa. Lehet hogy ráégett. A pipa puha gumibol van.  Mit csináljak?
selo Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9540

SLX

olajcsere megtörtént, neked lett igazad ;) blue 10w40  félreértettem valamit, vagy hülyeséget beszéltek, egyik se valószinű, de megtörtént.:)

kösz a választ.

selo

IKSZ Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9539

Szia SLX-350!

 

Kösz a Választ!

Előzmény: SLX-350 (9533)
finlux Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9538
Ahogy lentebb írtad, Fordba van jobb, belevalóbb olaj a Txt-től, úgyhogy inkább jobb lenne bele egy M2C-913A/B jóváhagyású.
Előzmény: SLX-350 (9537)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9537

Szia FFzolee,

 

mint ahogy nekem sem szokott bajom lenni attól ha (a minimális követelményeknek megfelelő) krumplistészta vagy zsírosdeszka helyett (néhanapján) bélszínt eszem ugyanúgy a motornak sem árt meg ha az előír minimális követelménytől jobb minőségű motorolajat használsz - sőt...

Előzmény: ffzolee (9535)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9536

Szia Micar,

 

szvsz az általad kiválasztott (API GL-4/5 besorolású szintetikus) hajtóműolaj tökéletes megoldást jelent a leírt célra, mivel (szerencsére) a Torsen difi és a váltó külön-külön is pont ilyen tudású hajtóműolajjal érzik magukat a legjobban.

Előzmény: micar (9532)
ffzolee Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9535

Szia SLX-350!

 

Köszi a segítséget!

Még annyi lenne a kérdésem, hogy ezt a castrol txt-t belerakom attól lesz-e a motornak valami baja? Mondjuk nem nagyon hajtom, max 110-120 amit megyek vele. A gépkönyv szerinti motorolajnál állítólag sokkal jobb minőségű. Erről mi a véleményed? 

SLX-350 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9534

Szia Oxicort,

 

ha egy motorolaj verseny célra (is) alkalmas az nem feltétlenül jelenti azt hogy közúti használatra nem alkalmas - ebben az esetben egyáltalán nincs erről szó, nyugodtan használhatod a leírt (szezonális) célra is.

Előzmény: oxicort (9531)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9533

Szia IKSZ,

 

Az ACEA A3/B3 minősítés fényévekkel jobb minőséget takar mint a VW 501 01, így nyugodtan használhatod ezt az olajat az autóhoz.

Előzmény: IKSZ (9530)
micar Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9532
Sziasztok!
Érdeklődnék szakértőktől, hogy mi a javaslat VW Golf III/IV 5 sebességes váltóm van és ebbe került Torsen (csigakerekes) sperr difi. meg is lesz kinozva erősen.
Ehhez milyen olaj lenne a legjobb?
Nekem 75/90 Motul 300V kerülne bele.
oxicort Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9531
Szia SLX-350!
Köszönöm a válaszaidat. Úgy néztem, hogy a Castrol literje 2300Ft- körül van, és hogy ez "nagy teljesítményű (verseny célra is alkalmas) motorolaj". Akkor is érdemes ilyet vennem, ha a kocsit csak tavasztól őszig használom és évente legfeljebb 3-3,5 ezer kilométert autózom vele?
Előzmény: SLX-350 (9521)
IKSZ Creative Commons License 2006.04.07 0 0 9530

Autó: SEAT Ibiza 1,4i 1994-es, 60 lóerő, 160.000 Km a motorban. Évi 10000 Km használat. Több, rövid szakaszos használat (2. autó sorsa).

Eddig használt motorolaj: Valvoline Turbo V SAE 15W-40, API SJ/CG-4, ACEA A3/B3/E2, VW501.01/505.00 (1/97)

Állítólag a Turbo V már nincs, és helyette a Turbo-t javasolták, mely nem tudja a gépkönyv szerinti VW501.01-et.

Pontosan így néz ki: Valvoline Turbo SAE 15W-40, API SL/CF, ACEA A3/B3, VW505.00 (11/92)

Jó lesz ez?

szabi24 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9529
Köszi
Előzmény: finlux (9528)
finlux Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9528
Korrekt félszinti olaj. Szvsz jó választás a 944-be.
A másik két említett olaj szintetikus, az általad kinézett Rowe olaj pedig félszinti. De ez ne zavarjon. Tökéletes a gépedbe.
Előzmény: szabi24 (9527)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!