Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163934
Bocs, de a masik iranyt is nezzuk (41-es), ha ott van valami gubanc es ha elkezdik felujitani akkor az IC-knek is jo kerulo lesz a Nagykanizsa-Fonyod-Kaposvar utvonal.
Előzmény: DJ. Bakter (163908)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163932
Sas lenne az aldozat?
Előzmény: Törölt nick (163929)
Sh2 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163931

Sziasztok!

 

Az mennyire szokvanyos dolog, amit tegnap lattam:

haromreszes DSB motorvonat Hamburg-Hauptbahnhof es -Dammtor között.

 

v43 2281 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163930
Mai Békés Megyi Hírlap: Kevés vonat, hosszú menetidő Vasúti közlekedés Vágánykorszerűsítéssel növelhető a járművek sebessége Szekeres András Lakossági megkeresésre képviselői önálló indítványt nyújtott be Erdős Norbert, Békés és térségének országgyűlési képviselője Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterhez a vasút menetrendjével kapcsolatban. Az európai uniós ISPA és a kohéziós alap segítségével gyorsulnak a vonatok és csökken a menetidő a jövőben a Budapest—Lökösháza vasútvonalon. — Békés megye egyik legnagyobb hátránya, hogy távol fekszik az autópályáktól, és a 2002-es választási ígéretekkel szemben a 44-es út autóúttá fejlesztése sem indult még meg — hangsúlyozta az illetékesekhez eljuttatott észrevételeiben a képviselő. — Ezt a hátrányt mérsékelhetné a vasút, menetrendje azonban nem mindig nevezhető utasbarátnak. Naponta mindössze két belföldi InterCity és egy nemzetközi — hasonlóan rövid menetidejű — vonat indul a fővárosba. Ezekkel is két és fél órás utazást jelent a mintegy 200 kilométernyi távolság, ami a 21. században már nem tekinthető megfelelő sebességnek. A vonatközlekedés tehát európai összehasonlításban lassú és rugalmatlanul igazodik az utasok igényeihez. Még rosszabb a helyzete azoknak, akik a Budapest—Békéscsaba vonaltól távolabb élnek, s legalább egy átszállással kell megközelíteniük a fővárost. A Békés—Murony vonal említhető példaként, mely mindkét település számára nagy jelentőségű. Békésnek azért, mert a 22 ezres város ezen a vonalon keresztül csatlakozik az országos hálózatra. A muronyiak pedig vasúton tíz perc alatt elérhetik Békést, ha hivatali ügyeiket, a nagybevásárlást akarják intézni, vagy éppen szakorvosi ellátásra szorulnak — fogalmazott Erdős Norbert. Az országgyűlési képviselő indítványára válaszolva Kóka János kifejtette: a Budapest—Békéscsaba—Lökösháza vonal alapvetően nem tartozik a MÁV legforgalmasabb vasútvonalai közé. Ennek ellenére a társaság a Budapest—Békéscsaba—Budapest vonalon csúcsidőszakban óránként, azonkívül pedig 2—3 óránként indítja a távolsági vonatokat, összesen naponta 23-at. Az utazási igényekhez képest lényegesen gyakoribb a vonatközlekedés. Ez a vonal vasútföldrajzi helyzetéből adódódik, tekintettel arra, hogy a belföldi utasforgalmat is zömében nemzetközi vonatokkal bonyolítja a vasúttársaság. Ezen a vonalon egyébként évek óta változatlan a menetrendi struktúra. A holtidőnek tekinthető 8.30 és 11.30 között eddig sem közlekedett vonat, és az utasszámlálás adatai alapján nem is indokolt továbbiak közlekedtetése. A Budapest—Szolnok—Békéscsaba—Lökösháza—országhatár—Kürtös vonal felújítása az európai uniós ISPA és a kohéziós alap támogatásával két szakaszban történik. Az első ütemben a Budapest—Cegléd—Szolnok, a második szakaszban a Szolnok—Békéscsaba—Lökösháza vonal felújítása történik meg. Az IC-vonatok a Budapest—Újszász—Szolnok vonalon közlekednek, amelynek felújítása az EIB I. jelű hitel segítségével megkezdődött. A vonalszakasz középső részén (Nagykáta és Tápiószecső között) a pálya azonban még csak 60 kilométeres sebességgel járható. Ez okozza többek között a jelenlegi, viszonylag magas menetidőt az IC-vonatoknál. A kohéziós alapból elnyert pénzek segítségével történik a Szolnok—Békéscsaba—Lökösháza vonalszakasz felújítása, amelynek várható befejezése 2008. A pályafelújításokon kívül a legjelentősebb a Nagylapos és Murony közötti szakasz kétvágányúsítása, emellett több helyen az engedélyezett menetsebesség óránkénti 160 kilométerre történő emelése. Mindezek eredményeként Szolnok—Békéscsaba között 2008-ig 20 perc lesz a menetidő-csökkenés, a Budapest—Újszász—Szolnok szakasz felújítása végén újabb 10 perc menetidő-csökkenés várható — jelezte válaszában a miniszter. A Murony—Békés közötti menetrendi változással kapcsolatban a képviselőt arról tájékoztatta Kóka János, hogy a kormány döntése értelmében — a hatékonyság javítása és a költségvetési forrásokkal való észszerű takarékoskodás követelménye érdekében — a MÁV Rt. az új menetrend kialakításakor a személyszállítást is érintő forgalomésszerűsítő intézkedések meghozatalára kényszerült. Nem lesz több InterCity A jelenlegi hat minőségi távolsági vonatpár, a MÁV elnök-vezérigazgatója szerint is, teljes egészében lefedi az utazási igényeket. „Tekintettel arra, hogy a térség városainak (Szolnok, Mezőtúr, Gyomaendrőd, Mezőberény, Békéscsaba) egymás közötti forgalma jelentős, az IC-vonatok csökkentett megállásai ebből a szempontból az utasok számára kedvezőtlenül hatnak. Évekkel ezelőtt a Körös IC vonatpárt az alacsony kihasználtság miatt kénytelenek voltunk megszüntetni, negatív visszajelzést nem kaptunk. További IC-vonat közlekedtetését nem tervezzük” — válaszolt Erdős Norbertnek Gaál Gyula.
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163929

 

Sziasztok! Szerintem Ő is a vasút "áldozata" sajnos, a képek tegnap a Keletiben készültek.

 

 

 

 

manhattani Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163928

>A vasúti rendőrség ( ilyen ugyan hivatalosan nincs) szépe, és topicunk oszlopos tagja, mától alezredes úr !
Mér', eddig alezredes mi volt??
Ja, kezdem érteni!
Természetesen én is gratulálok.
Akkor ő már a (legalább) harmadik az indexen.
Szaporodnak...

 

>Egy kocsira szamoltam 8000 forinttal, 4*8 az nalam 24.... :(
Ha a MÁV kéri, akkor nála 40. Nem baj, az átlag kijön.

track300 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163927

kikívánkozott belőlem a fékezési zajártalom, na. :)))

Előzmény: orangutan (163925)
etwg Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163926
Hacsak a fülüket bántotta volna, akkor csak néhány cseh muzsikusnak kellett volna idö elött nyugdijba vonulni, a biztonsági berendezéseket sajnos sokkal nehezebb ilyen döntésre kényszeriteni (azok meg egyenesen extázisba esnek, ha megjelenik valamilyen italoshit - a pendolino félhivatalos neve arrafelé - vagy netán egy taurus.
Előzmény: track300 (163924)
orangutan Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163925
Olvasd át mégegyszer a hírt:)
Előzmény: track300 (163924)
track300 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163924
Ezeknek a cseheknek nagyon érzékeny fülük lehet :)  ETR 470-es Pendolinón utaztam egy párszor; állomási áthaladást is "füleltem", de nem lett bajom. Bezzeg, amikor befékez a Bhv  v Eas szerelvény...
Előzmény: etwg (163922)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163923

gedeonbácsika :.........Na, jó még egy kis adalék: Egy átlag IC vonat, átlag szilivel 3600 kW-ot eszik meg 1 úton...

: -)) 

 

 

traficc :

 

szeged szépe !

 

Ez vi fír forint ????

Előzmény: V42 515 (163912)
etwg Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163922

A csehek megmentették az Alstomot!

 

Legalábbis igy tálalja a cseh média azt a tényt, hogy sikerült az AZD-nek kifejlesztenie egy aktiv szürö berendezést, amivel a megengedett érték alá csökkenthetö az asszinkron motorok által termelt elektromos zaj. Ilyen dobozok beépitésével lehetövé válik a Pendolinok, (meg talán a Taurusok stb.) üzemeltetése a CD illetve a ZSR sinjein.

Egy-egy Pendolino átépitése kb. 10 mill. cseh koronába kerül (340 ezer Euro). Az AZD már megegyezett az ALSTOMmal, igy az ezt a szerkezetet a jövöben beépiti a Pendolinokba, igy azok ha minden jol megy ösztöl már normális üzembe léphetnek.

V42 515 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163921

"Az egykori vasút nyomvonalán?"

 

Nem, aszfaltos verzió lesz. 25 km.

Előzmény: V63 002 (163914)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163919
Majd süttetek magának NoComment1*-el egy kis zserbót és minggyá szebb színben fogja látni a világot...........
Előzmény: Törölt nick (163917)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163918

Inkább óóóóvassssa a topicot rendszeresebben.........:-)))

 

Különben meg mi a fenét eszi a fene magát a képernyő előtt, mikor magának IS már összkerékhajtásban ( gyengébbeknek = négykézláb) kellene a friss pádpálkóvnyikot támogatnia.

 

Figyelje meg, hogy igazolatlannak fogják minősíteni a mai pécsi hiányzását és igen sok folyékony kenyérbe fog ez még magának kerülni...............:-))

 

Nem kocsma a munkahely, hogy állandóan ott lógjon !!!

 

No de a témához..:

 

tegnap estve felé megpróbáltuk összehozni, hogy mennyiben van egy Pécs-Bp IC ?

Lapolljon itt vissza, és megtalálja.

 

Úgy ketőszázezer valamennyinél elakadtunk és még sok minden hiányzik.........

 

erre volt a hozzászólásom..............

Előzmény: Törölt nick (163909)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163916

?????????????

 

Mi a baja Önnek ???????

 

Kivel ?????????

Előzmény: Törölt nick (163909)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163915

Kosz a tippeket! A karbantartas szamolasa mar tenyleg hasrutesszeru volt...

 

Legalábbis nekem nem jött le, hogy hogyan váltottál át a 24.000 Forintra.

 

Ugy, hogy nem tudok szamolni, illetve Freudi elszolas. Egy kocsira szamoltam 8000 forinttal, 4*8 az nalam 24.... :(

 

A freudi elszolas meg az, hogy en igazabol ki is szednem a kocsmat az IC vonatokol. Biztos annyira kell az?

 

Na jo, nyunyukanak es FOMA-nak AZ a bizonyos kocsi maradhat :) Ha mar ok is kimaradtak a Vizvar-Aggtelek Euregiobol :)

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (163877)
V63 002 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163914

"...Pécs-Harkány futás..."

Az egykori vasút nyomvonalán?

Hány km?

-----------------------

Nem tudod véletlenül, hogy a MÁV melyik tarifával vételezi villamos vontatáshoz a vill. energiát?

Előzmény: V42 515 (163897)
gmarc Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163913
Alezredes Úrnak nagy tisztelettel gratulálok!!!
V42 515 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163912

"2. A Pécs-Harkány futásra edzeni kell. Nincs kedve valakinek edzésképpen elfutni Pécsbánya rendezőig és megnézni, miket mutatnak arrafelé a szelvénykövek? :)))"

 

Ha átnézel a Szeged (tömeg)közlekedése topicba, és visszaolvasol, láthatod, hogy szelvénykövek helyett mivel szoktam borzolni a kedélyeket egy-egy futás után... :-))

Előzmény: hmsoft (163911)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163911
V42 515,

"Akkor büszkén mondhatom, hogy a vasárnapi Pécs-Harkány futásra engem ma egy ALEZREDES sk. nevezett be!"

1. Ales úrnak grat. (Bár egy másik fegyveres szervezet képviselője néhány éve azt mondta, hogy a testületük az alezredesek testülete, és hogy ez így nincs jól. Persze a másik fegyveres szervezet viszonyainak felemlegetése, az egy dolog...)

2. A Pécs-Harkány futásra edzeni kell. Nincs kedve valakinek edzésképpen elfutni Pécsbánya rendezőig és megnézni, miket mutatnak arrafelé a szelvénykövek? :)))

hm
Előzmény: V42 515 (163897)
V63 002 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163910

Javasolom, hogy a goszpogyin podpolkóvnyik tiszteletére énekeljük el az

"Alezredes úr sej-haj, alezredes úr ha felül a Csörgőre,

Visszatekint sej-haj, visszatekint az elfáradt Bézére"

kezdetű nótát.

A fszt "Felhívás az indításra" jelzésére kezdhetjük is.

Előzmény: Törölt nick (163893)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163908

"Szerintem a Kaposvar-Fonyodot az esetleges alternativ kerulo miatt villamositjak. Amikor Gubanc van a 30-ason pl."

 

Ez egy nagyon mondvacsinált érv, és sokszor elhangzik a Topicon. Ennyi erővel minden vonalat villamoístani lehetne, mert mi van, ha gubanc van a .... vonalon.

 

A vonal megtartására ha nem is jó, de jobb érv ez az alternatív kerülő, de a villamosítására? Arra az 5-10 évente esetleg egyszer előforduló vis major esetére?

Előzmény: oldmumus (163781)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163907

No akkor hol tartunk ?

 

Mennyiből jön ki a Pécs - Bp IC ?

 

Amikor valami konkrétum kerülne elő, nagyon leül a topic !

 

ilyenkor oly kevés a hozzászóló !

 

bezzeg Szergej-Nohab vitára mindjárt lenne 24 hozzászólás / nap........:-(((

Előzmény: Törölt nick (163877)
nohab Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163906
9749 helyett 9757
Előzmény: nohab (163905)
nohab Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163905

És emlékszem arra, hogy gyerekkoromban a 70-es évek közepe-vége felé is mindennap láttam egy személyvonatot Daciával. Az biztos, hogy Füredig közlekedett, de úgy emlékszem, hogy akkoriban Székesfehérvárról indult, de ebben nem vagyok biztos. Ja és két kocsival ment mindig.

 

Nem volt ritka a Daciás személy, sőt, ma sem lehetetlen, elsősorban Tp-Keszthely között. De a 70-es évek óta sok minden lehetett. Ami nagyon konkrétan Dacia volt a 29-en egészen pár évvel ezelőttig, az a 9749/9732. De '99 körül ez is Bz lett (előtte is nagyon sokat ment M61-gyel). Anno a 9750-est is láttam M47-essel küzdeni egyszer...

 

Miket hadoválok, tavaly volt olyan, hogy a 974-es minőségi gyors indult M43-assal Tp-ről :-))

 

Sőt, van egy olyan videóm is 2000 júniusából, hogy a 30-on jár ki menetrend szerinti személyvonat 5 kocsival Szárszóról M47-essel (nem előfogat, egy szem gép :-)

Előzmény: m61019andras (163890)
nohab Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163904
Hát, ha a 70-es évekig visszamegyünk, akkor az ott bármi lehetett :-))
Előzmény: V42 515 (163891)
M412192 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163903
Ha nem okoz gondot, akkor nekem is tudnál küldeni egyet az adataimnál lévő címemre?. Előre is köszönöm. Üdv M412192
nohab Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163902

Viszont többször láttam ősszel magányos remot Dácsiát kószálni Füred felé,  ő lenne a "hivatalos teherforda"  gépe? (Már amennyi arra télen van...)

 

Az a 100-as tolatós, közlekedik H-Sze-P, nyitáskor elindul Tp-ről és legtöbbször Szabadbattyánig jut el. Nyár (ősz?) óta remot Dália, előtte sima volt, illetve egy egészen rövid időszakban 2000 végefelé M61.

Előzmény: Mad Scientist (163894)
nohab Creative Commons License 2005.03.01 0 0 163901

Milyen indokkal? Alternatív kerülőre akkor van szvsz szükség, ha az eredeti útvonal valami miatt el van zárva.

 

De a havi 3 alkalom a villamosításhoz... hát hogy is mondjam...

 

Mondjuk napi 5 pár combosabb teher talán már megtenné.

Előzmény: oldmumus (163874)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!