Bocs, de a masik iranyt is nezzuk (41-es), ha ott van valami gubanc es ha elkezdik felujitani akkor az IC-knek is jo kerulo lesz a Nagykanizsa-Fonyod-Kaposvar utvonal.
Mai Békés Megyi Hírlap:
Kevés vonat, hosszú menetidő
Vasúti közlekedés Vágánykorszerűsítéssel növelhető a járművek sebessége
Szekeres András
Lakossági megkeresésre képviselői önálló indítványt nyújtott be Erdős Norbert, Békés és térségének országgyűlési képviselője Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterhez a vasút menetrendjével kapcsolatban.
Az európai uniós ISPA és a kohéziós alap segítségével gyorsulnak a vonatok és csökken a menetidő a jövőben a BudapestLökösháza vasútvonalon.
Békés megye egyik legnagyobb hátránya, hogy távol fekszik az autópályáktól, és a 2002-es választási ígéretekkel szemben a 44-es út autóúttá fejlesztése sem indult még meg hangsúlyozta az illetékesekhez eljuttatott észrevételeiben a képviselő. Ezt a hátrányt mérsékelhetné a vasút, menetrendje azonban nem mindig nevezhető utasbarátnak. Naponta mindössze két belföldi InterCity és egy nemzetközi hasonlóan rövid menetidejű vonat indul a fővárosba. Ezekkel is két és fél órás utazást jelent a mintegy 200 kilométernyi távolság, ami a 21. században már nem tekinthető megfelelő sebességnek. A vonatközlekedés tehát európai összehasonlításban lassú és rugalmatlanul igazodik az utasok igényeihez. Még rosszabb a helyzete azoknak, akik a BudapestBékéscsaba vonaltól távolabb élnek, s legalább egy átszállással kell megközelíteniük a fővárost. A BékésMurony vonal említhető példaként, mely mindkét település számára nagy jelentőségű. Békésnek azért, mert a 22 ezres város ezen a vonalon keresztül csatlakozik az országos hálózatra. A muronyiak pedig vasúton tíz perc alatt elérhetik Békést, ha hivatali ügyeiket, a nagybevásárlást akarják intézni, vagy éppen szakorvosi ellátásra szorulnak fogalmazott Erdős Norbert.
Az országgyűlési képviselő indítványára válaszolva Kóka János kifejtette: a BudapestBékéscsabaLökösháza vonal alapvetően nem tartozik a MÁV legforgalmasabb vasútvonalai közé. Ennek ellenére a társaság a BudapestBékéscsabaBudapest vonalon csúcsidőszakban óránként, azonkívül pedig 23 óránként indítja a távolsági vonatokat, összesen naponta 23-at. Az utazási igényekhez képest lényegesen gyakoribb a vonatközlekedés. Ez a vonal vasútföldrajzi helyzetéből adódódik, tekintettel arra, hogy a belföldi utasforgalmat is zömében nemzetközi vonatokkal bonyolítja a vasúttársaság. Ezen a vonalon egyébként évek óta változatlan a menetrendi struktúra. A holtidőnek tekinthető 8.30 és 11.30 között eddig sem közlekedett vonat, és az utasszámlálás adatai alapján nem is indokolt továbbiak közlekedtetése.
A BudapestSzolnokBékéscsabaLökösházaországhatárKürtös vonal felújítása az európai uniós ISPA és a kohéziós alap támogatásával két szakaszban történik. Az első ütemben a BudapestCeglédSzolnok, a második szakaszban a SzolnokBékéscsabaLökösháza vonal felújítása történik meg. Az IC-vonatok a BudapestÚjszászSzolnok vonalon közlekednek, amelynek felújítása az EIB I. jelű hitel segítségével megkezdődött. A vonalszakasz középső részén (Nagykáta és Tápiószecső között) a pálya azonban még csak 60 kilométeres sebességgel járható. Ez okozza többek között a jelenlegi, viszonylag magas menetidőt az IC-vonatoknál. A kohéziós alapból elnyert pénzek segítségével történik a SzolnokBékéscsabaLökösháza vonalszakasz felújítása, amelynek várható befejezése 2008. A pályafelújításokon kívül a legjelentősebb a Nagylapos és Murony közötti szakasz kétvágányúsítása, emellett több helyen az engedélyezett menetsebesség óránkénti 160 kilométerre történő emelése. Mindezek eredményeként SzolnokBékéscsaba között 2008-ig 20 perc lesz a menetidő-csökkenés, a BudapestÚjszászSzolnok szakasz felújítása végén újabb 10 perc menetidő-csökkenés várható jelezte válaszában a miniszter.
A MuronyBékés közötti menetrendi változással kapcsolatban a képviselőt arról tájékoztatta Kóka János, hogy a kormány döntése értelmében a hatékonyság javítása és a költségvetési forrásokkal való észszerű takarékoskodás követelménye érdekében a MÁV Rt. az új menetrend kialakításakor a személyszállítást is érintő forgalomésszerűsítő intézkedések meghozatalára kényszerült.
Nem lesz több InterCity
A jelenlegi hat minőségi távolsági vonatpár, a MÁV elnök-vezérigazgatója szerint is, teljes egészében lefedi az utazási igényeket. Tekintettel arra, hogy a térség városainak (Szolnok, Mezőtúr, Gyomaendrőd, Mezőberény, Békéscsaba) egymás közötti forgalma jelentős, az IC-vonatok csökkentett megállásai ebből a szempontból az utasok számára kedvezőtlenül hatnak. Évekkel ezelőtt a Körös IC vonatpárt az alacsony kihasználtság miatt kénytelenek voltunk megszüntetni, negatív visszajelzést nem kaptunk. További IC-vonat közlekedtetését nem tervezzük válaszolt Erdős Norbertnek Gaál Gyula.
>A vasúti rendőrség ( ilyen ugyan hivatalosan nincs) szépe, és topicunk oszlopos tagja, mától alezredes úr ! Mér', eddig alezredes mi volt?? Ja, kezdem érteni! Természetesen én is gratulálok. Akkor ő már a (legalább) harmadik az indexen. Szaporodnak...
>Egy kocsira szamoltam 8000 forinttal, 4*8 az nalam 24.... :( Ha a MÁV kéri, akkor nála 40. Nem baj, az átlag kijön.
Hacsak a fülüket bántotta volna, akkor csak néhány cseh muzsikusnak kellett volna idö elött nyugdijba vonulni, a biztonsági berendezéseket sajnos sokkal nehezebb ilyen döntésre kényszeriteni (azok meg egyenesen extázisba esnek, ha megjelenik valamilyen italoshit - a pendolino félhivatalos neve arrafelé - vagy netán egy taurus.
Ezeknek a cseheknek nagyon érzékeny fülük lehet :) ETR 470-es Pendolinón utaztam egy párszor; állomási áthaladást is "füleltem", de nem lett bajom. Bezzeg, amikor befékez a Bhv v Eas szerelvény...
Legalábbis igy tálalja a cseh média azt a tényt, hogy sikerült az AZD-nek kifejlesztenie egy aktiv szürö berendezést, amivel a megengedett érték alá csökkenthetö az asszinkron motorok által termelt elektromos zaj. Ilyen dobozok beépitésével lehetövé válik a Pendolinok, (meg talán a Taurusok stb.) üzemeltetése a CD illetve a ZSR sinjein.
Egy-egy Pendolino átépitése kb. 10 mill. cseh koronába kerül (340 ezer Euro). Az AZD már megegyezett az ALSTOMmal, igy az ezt a szerkezetet a jövöben beépiti a Pendolinokba, igy azok ha minden jol megy ösztöl már normális üzembe léphetnek.
Inkább óóóóvassssa a topicot rendszeresebben.........:-)))
Különben meg mi a fenét eszi a fene magát a képernyő előtt, mikor magának IS már összkerékhajtásban ( gyengébbeknek = négykézláb) kellene a friss pádpálkóvnyikot támogatnia.
Figyelje meg, hogy igazolatlannak fogják minősíteni a mai pécsi hiányzását és igen sok folyékony kenyérbe fog ez még magának kerülni...............:-))
Nem kocsma a munkahely, hogy állandóan ott lógjon !!!
No de a témához..:
tegnap estve felé megpróbáltuk összehozni, hogy mennyiben van egy Pécs-Bp IC ?
Lapolljon itt vissza, és megtalálja.
Úgy ketőszázezer valamennyinél elakadtunk és még sok minden hiányzik.........
"2. A Pécs-Harkány futásra edzeni kell. Nincs kedve valakinek edzésképpen elfutni Pécsbánya rendezőig és megnézni, miket mutatnak arrafelé a szelvénykövek? :)))"
Ha átnézel a Szeged (tömeg)közlekedése topicba, és visszaolvasol, láthatod, hogy szelvénykövek helyett mivel szoktam borzolni a kedélyeket egy-egy futás után... :-))
"Akkor büszkén mondhatom, hogy a vasárnapi Pécs-Harkány futásra engem ma egy ALEZREDES sk. nevezett be!"
1. Ales úrnak grat. (Bár egy másik fegyveres szervezet képviselője néhány éve azt mondta, hogy a testületük az alezredesek testülete, és hogy ez így nincs jól. Persze a másik fegyveres szervezet viszonyainak felemlegetése, az egy dolog...)
2. A Pécs-Harkány futásra edzeni kell. Nincs kedve valakinek edzésképpen elfutni Pécsbánya rendezőig és megnézni, miket mutatnak arrafelé a szelvénykövek? :)))
"Szerintem a Kaposvar-Fonyodot az esetleges alternativ kerulo miatt villamositjak. Amikor Gubanc van a 30-ason pl."
Ez egy nagyon mondvacsinált érv, és sokszor elhangzik a Topicon. Ennyi erővel minden vonalat villamoístani lehetne, mert mi van, ha gubanc van a .... vonalon.
A vonal megtartására ha nem is jó, de jobb érv ez az alternatív kerülő, de a villamosítására? Arra az 5-10 évente esetleg egyszer előforduló vis major esetére?
És emlékszem arra, hogy gyerekkoromban a 70-es évek közepe-vége felé is mindennap láttam egy személyvonatot Daciával. Az biztos, hogy Füredig közlekedett, de úgy emlékszem, hogy akkoriban Székesfehérvárról indult, de ebben nem vagyok biztos. Ja és két kocsival ment mindig.
Nem volt ritka a Daciás személy, sőt, ma sem lehetetlen, elsősorban Tp-Keszthely között. De a 70-es évek óta sok minden lehetett. Ami nagyon konkrétan Dacia volt a 29-en egészen pár évvel ezelőttig, az a 9749/9732. De '99 körül ez is Bz lett (előtte is nagyon sokat ment M61-gyel). Anno a 9750-est is láttam M47-essel küzdeni egyszer...
Miket hadoválok, tavaly volt olyan, hogy a 974-es minőségi gyors indult M43-assal Tp-ről :-))
Sőt, van egy olyan videóm is 2000 júniusából, hogy a 30-on jár ki menetrend szerinti személyvonat 5 kocsival Szárszóról M47-essel (nem előfogat, egy szem gép :-)
Viszont többször láttam ősszel magányos remot Dácsiát kószálni Füred felé, ő lenne a "hivatalos teherforda" gépe? (Már amennyi arra télen van...)
Az a 100-as tolatós, közlekedik H-Sze-P, nyitáskor elindul Tp-ről és legtöbbször Szabadbattyánig jut el. Nyár (ősz?) óta remot Dália, előtte sima volt, illetve egy egészen rövid időszakban 2000 végefelé M61.