Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164055
Azért nyáron remélem lesz Szergej is egynéhány.
Előzmény: nidsz (164053)
nidsz Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164053

hát fura hogy ilyen hosszú távon dacia cibálja a vonatokat de nekem azért tetszik, mikor az almádi strandról kinézve nem csak csörgős vonatot látok.

(gondolok itt pl a Győr-Balatonfüred remot dacia+3 Bhv-s személyvonatra)

hát nem tudom lesz-e idén_?

Előzmény: M61-013 (164052)
M61-013 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164052

Üdv. Mindenkinek.

MÁV 2005:-((

Ma Tapolca-Székesfehérvár 9705 M47-2158:-((   4 db By

     Székesfehérvár-Tapolca 9714 M47-2158:-((

Osmin Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164051

Nem számoltam utána.

Nem is az összeg számít, persze ki kell majd valakinek fizetni ezeket.

Előzmény: Törölt nick (164037)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164050
A vasútgépészet 2004/4-ben esik szó róla, de szemérmesen hallgat a kifizetésről. Annyir ír, hogy Szfv-Szombathely 2000-ben elkészült koncessziósan, és a következő 10 évben további vonalakat kéne villamosítani, a tervezés elkezdődött de a folyamat leállt, mert nincs rá pénz.
A keszthelyi rész is benne van a tervekben, de éppúgy a szlovén kapcsolat is.
Előzmény: Törölt nick (164048)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164049
Ilyen adatokkal nem tudok szolgalni. A lenyeg az, hogy a lentebb leirtakhoz hasonlo pelda miatt villamositanak esetleg ezeket a vonalakat.
Előzmény: Törölt nick (164048)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164048

Mielőtt nagyon belemélyednénk a strassbourgi álmok című újságíró vakító pijár anyagba, hogyan állunk az utolsó 3-4 villamosításainkkal ?

 

Van itt valaki aki tudja ?

 

Ugye azok hitelből mentek ?

 

Kifizettük már ?

 

Akkor mennyibe került egy km ?

Azóta mennyi volt az infláció ?

 

A Vasutas hírlapnak - ha van - keresője, akkor ott vannak ( ha nem is pontos) árak is.

 

Előzmény: oldmumus (164047)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164047
Na meg kevesebb zajjal, mar szinte csak ez a jarat megy dizellel (csorgo), meg egy nyarig meg az autopalyas szergejek.
Előzmény: v_peti (164045)
v_peti Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164046

Pontosítás: Amennyiben az Ukk-Keszthely szakaszra is kihúznáka madzagot, akkor a télen-nyáron mindennap közlekedő Pécs-Celldömölk és a Szombathely-Fonyód-Kaposvár-Pécs vonatok esetén a két gépcsere elkerülésével jelentős időt lehetne megspórolni a Fonyód-Kaposvár szakasz villamosításával.

Olyan ez, mint a Kkhalas-Kkfegyháza és az Aszód-Galgamácsa-Vácrátót vonal. Azokat is csak hálózati szempontból fontos vonalak, és nem a helyi forgalomban.

 

 

Előzmény: v_peti (164045)
v_peti Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164045

A Kaposvár-Fonyód, és az Észak Balatoni vonalról is ez a véleményem. Ezeken a viszonylatokon csak nyáron növekszik az utasforgalom, az év további idöszakaiban

egy Desiro is megtenné.

 

Amennyiben az Ukk-Keszthely szakaszra is kihúznáka madzagot, akkor a télen-nyáron mindennap közlekedő Pécs-Celldömölk és a Szombathely-Fonyód-Kaposvár-Pécs vonatok esetén a két gépcsere elkerülésével jelentős időt lehetne megspórolni.

Mindkét állomáson elég telített a kapacitás (jó, Fonyódon csak nyáro) a vonatok közlekedési idejében, így a forgalomirányítás is örülne, ha ezzel már nem kellene foglalkoznia. Az utasok szempontjából meg a menetidőcsökkenés lenne az előny. Főleg manapság fontos ez, amikor az autó komoly konkurenciának számít. :(

 

 

Előzmény: vaskerék (164027)
V63 002 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164044

Én ugyan csak a bal partra jártam (a szakkörbe), de talán így:

"...2000-2500 kW-t az áram fogyasztásuk.A 8 vagy több kocsis IC-k fogyasztása 3000-3500 kW..."

HELYETT:

2000-2500 kW (3000-3500 kW) a teljesítményfelvétele.

V42 515 kedvéért vegyünk egy Bp-Szeged IC-t, 2 óra nettó menetidővel.

Vételezzen a MÁV (úgy hallom egyébként, hogy most fog kimenni a piacra, tehát nem hatósági áron veszi majd a villamos energiát) alapdíjas középfeszültségű tarifával (de lehet, hogy valamelyik teljesíménydíjas tarifával vételez), ez február 1-től reggel és délután (ún. csúcsidőszakban) 19,40 Ft/kWh, az ún. völgyidőszakban 13,70 Ft/kWh. , A vontatás energiadíja (vagyis nem számítva a 11 916 Ft/kVA/év alapdíjnak erre a menetre eső részét) egy reggeli-rövid-2 órás menetidejű IC esetében-2500 kW teljesítményfelvételt feltételezve 2500*2*19,40 Ft, áfa nélkül.

Előzmény: Törölt nick (164032)
HLP Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164043
A Máv helyzete nem javult egyik koalíció alatt sem, bár vasútvonal akkor (1998-2002) épült a nyugati határnál. Nem is a vasút helyzetét hasonlítottam össze 2 ciklus szempontjából, hanem a fiatalok utazási kedvezményét, ami kicsit talán OFF téma, de a vita alapból erről kezdődött. Elnézést az OFFért, térjünk vissza a vasutas témákra.
Előzmény: M44-419 (164042)
M44-419 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164042

Csak a politikát ne!

 

Remélem azt te sem hiszed el, hogy konzervatív koalíció többet tett a vasútért, mint a szoclib!

 

Mert az egyik sem tett érdemben semmit!

 

Többek között  ezért tartunk ott, ahol tartunk!

Előzmény: HLP (164040)
M44-419 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164041
Ebben igazad van, csak nem akartam, hogy nagyon terjengős legyen a hsz.
Előzmény: HLP (164039)
HLP Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164040
Igazad van, a szociálpolitikai kedvezmény az más mint az üzletpolitikai kedvezmény, és más szerv jogosult a módosításra. Mindent egybevetve azonban 2002-ig javult a diákok, fiatalok utazási kedvezménye, utána pedig romlott. És a Máv döntései -akárt ha üzletpolitikai is- mindig függenek az épp kormány lévőkétől.
Előzmény: M44-419 (164038)
HLP Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164039
Azért ez a diákigaziolványos dolog nem teljesen igaz. Mert ugye a levelezősök a kedvezményt csak a lakásuk és az iskolájuk között vehetik igénybe, és azt is az új formátumú diákigazolvánnyal igazolják. Tehát a kedvezményes útvonal igazolására valamennyire alkalmas. Amúgy 1994 - 1998 között az akkor még csak "hazajáró" kedvezmény 75 ről 67,5-re csökkent.
Előzmény: Maz (164030)
M44-419 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164038

Már elnézést!

 

A diákok 50%-os (később, illetve jelenleg 67,5%-os) kedvezménye SZOCIÁLpolitikai kedvezmény, amelyet a jogalkotó jogszabályban állapít meg.

 

A 26 éven aluliak kedvezménye ÜZLETpolitikai kedvezmény, amelyet a MÁV/GySEV az üzletszabályzatban hirdette meg azért, hogy ezzel a kedvezménnyel a fiatalok utazásait a vasútra terelje.

 

A kétfajta kedvezmény között az a legnagyobb különbség, hogy a szocpol. kedvezményt csak másik, ugyanolyan rangú jogszabállyal lehet módosítani/visszavonni; ellenben az üzletpolitikai kedvezmény(eke)t a vasutak úgy módosítják, ahogyan kedvük tartja.

 

Namost, a 26 éven aluliak 33%-a azért lett lekorlátozva, mert munkábajáráshoz használták, ezt pedig az üzletpol. kedvezménnyekkel nem lehet. Miért is? Mert munkábajárásra ott van a félhavi-/havijegy. (Most abba ne menjünk bele, hogy megéri/nem éri meg!) Mint ahogy a családtagi arcképesek hátuljára is fel van karcolva, hogy "Munkábajárásra nem használható fel!" (Ebbe se menjünk bele, hogy felhasználják/nem használják fel.)

 

Amit én rossznak tartok a 26 éven aluli kedv. szabályozásánál az az időtartam. Én úgy szabályoznám, hogy a hét utolsó munkanapja 0:00-tól az első munkanapot megelőző nap 24:00-ig lenne érvényes a kedvezmény.

 

Gondoljatok bele, márciusba itt van a két soknapos hétvége (15.-e: 4 nap, 27.-e: 3nap) és aki majd jön vissza, az nem tudja a 33%-ot igénybevenni a szabályozás miatt.

 

A tavaszi szünet mikor lesz a sulikban, mert ha a 15.-iki héten, akkor az a dátum tárgytalan.

Előzmény: HLP (164020)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164037

...Osmin ...:..Szerintem szüksége lenne mind a Taurusokból, mind a Herculesekből egy nagyobb (100-as nagyságrendű) szériát beszerezni, hogy versenyképesek lehessünk!

 

 

traficc :

Részben egyetértek, részben nem.

 

Egyetértek avval, hogy el kell már kezdeni az itt is oly sokat átkozott dr.Csanády korszakban beszerezett V43, M62,M41-ek már nagyon szükséges cseréit.

100 db V47 = 100x800 millió forint, azaz 80 000 000 000 Ft.-

100 db Herkules 100x600 millió = 60 000 000 000 Ft.-

 

E két tétel 140 milliárd Ft.-

Kérdés, hogy ki fizeti ?

 

Amivel nem ill. csak részben értek egyet.

Nem azért kell új mozdony, hogy verseny képesek legyünk. Arra jók a mostaniak is.

 

Versennyel ugyanis nem vagy nem nagyon kell számolnunk, Szolnok-Szentes szakaszon vagy Polgár-Kiskunhalas között.

 

Verseny a tranzit teherért lesz.

Ha lesz ?

Illetve a különböző bánya fuvarokért/vasércért/konténerért, magyarul az "egyen", homogén vonatokért.

 

Az, hogy Hegyeshalom - Kelebia vagy hegyeshalom- Záhony között átvigyünk valamit arra a Szili is jó.

A mostani pár csaurusz is jó példa arra, hogy ha megszorítják őket, akkor az ÁFU is tudja pörgetni a mozdonyt.

 

A gond inkább a begyökeresedett, begyöpösödöt vasutas gondolkodásban van.

A ...hej ráérünk arra még...........elterjedtségében.

 

Ha a szili elhozta Hegyeshalomból a tranzit elegyet akkor Fc-ban ne cseréljen se gépet, se ne várjon 4-5-20 órát arra, hogy tovább menjen.

És ha szombat éjjel van fuvar akor szombat éjjel DOLGOZZON.

 

 

Előzmény: Osmin (164034)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164036

A mozdony árakat rm40 topic társ tudja pontosan, de egy Herkules úgy 550-650 millió Ft.-/db lehet.

Persze sokkal drágább ha 4 db-ot veszel, és olcsó ha 100-at.

Előzmény: Dj.Atis (164033)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164035
Kisszínes:

„A szárazföldi közlekedéssel kapcsolatos, Svájc és EU közötti Bilaterális Egyezmény értelmében a svájci kormány 2005. január 1-i hatállyal a nehéz (pótkocsis és nyerges vontató) járművek súlyhatárát (összsúly) - igazodva az európai normához - 40 tonnára emelte.
Ezt a limitet kötelezően be kell tartani, az eddigi tolerancia sáv, melyen belül büntetést nem szabtak ki, ezután megszűnik Egyidejűleg hatályba léptek olyan előírások is, melyek egyszerűsítik a különleges szállítmányok és kíséret nélküli kombinált szállítás engedélyezési eljárását. Ezzel a rendelkezéssel megszűnik a 2001-2004 közötti kontingensszabályozás a 40 tonnás transzport esetében.”

„Egy legújabb svájci szakértői tanulmány szerint Svájcban a tömegközlekedés (öffentlicher Verkehr) 33 Mrd frankkal, 7,8 %-os arányban járul hozzá a GDP megtermeléséhez. A tömegközlekedés területén, illetve ahhoz kapcsolódóan 303000 fő dolgozik teljes munkaidőben. A kantonális viszonyokat elemezve megállapítható, hogy a tömegközlekedés jelentősége és súlya Uri, Bern és Graubünden kantonban a legnagyobb. A tömegközlekedésen belül kiemelkedő gazdasági jelentősége van a vasútnak (70%).

A tömegközlekedésben érdekelt cégek a kemény konkurencia harc közepette termelékenységük állandó növelésére kényszerülnek. Példaként említhető, hogy a vasút 2001-ben, 1990-nez viszonyítva 22%-kal kevesebb személyi állománnyal 16%-kal több utast szállított.
A tanulmány elemzi a "Bahn 2000" elnevezésű kiemelt vasútépítési projekt gazdasági hatását.
A Svájci Vasút (SBB) a program első fázisában 1996 és 2006 között 6 Milliárd svájci frankot invesztál optimális vasúthálózat kiépítésére. Számítások szerint ez direkt és indirekt módon mintegy 16 Milliárd frank új érték létrehozását generálja és 151000 fő számára teremt munkalehetőséget.”
Osmin Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164034

Egyetértek a Herculessel kapcsolatban. Szerintem szüksége lenne mind a Taurusokból, mind a Herculesekből egy nagyobb (100-as nagyságrendű) szériát beszerezni, hogy versenyképesek lehessünk!

Fontosnak tartom, hogy pl. budapesten is elég nagy teljesítményű dízel gép legyen készültségben, hogy a mostanában oly gyakran előforduló üzemzavaroknál mozgósíthatóak legyenek.

Előzmény: vaskerék (164027)
Dj.Atis Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164033
Csak kíváncsiság szinten érdekelne, kb mennyibe kerülhet egy Hercules?
Előzmény: vaskerék (164027)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164032
Érdeklődtem olyan mozdonyvezetőktől akik szokták ezt az IC-t vezetni.Az ő elmondásuk szerint 2000-2500 kW-t az áram fogyasztásuk.A 8 vagy több kocsis IC-k fogyasztása 3000-3500 kW.
Előzmény: Törölt nick (163909)
manhattani Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164031
>Egy linknek itt vagyok én.
Ne viccelődjünk, ez komoly dolog.
Indóház:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121467&la=42359339
Előzmény: V63 002 (164026)
Maz Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164030
És hozzátartozik a teljes igazsághoz az is, hogy nem a diákok két szép szeméért nőtt a diákkedvezmény, hanem mert a diákszervezetek hiába mondták, hogy a tervben levő új diákigazolvány nem felel meg a kedvezményes útvonal igazolására, mégis azt vezették be. Aztán amikor már fent is rájöttek, hogy ez nem megy, akkor inkább egységesítették a kedvezményt.
Előzmény: HLP (164020)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164029

.........".............hiszen Szlovákiában a bérekre rárakódott teher sokkal kisebb.

- Ahhoz, hogy száz eurót kézbe adjon, neki 170-et kell kifizetni, nálunk 210-et.............

 

 

 

traficc :

 

Az idézet egy gazdasági interjúból való.

De talán nem OFF itt.

 

Tudtommal a Záhony-Hegyeshalom tranzit teherforgalmat, ( a tranzit teher az egyik leggazdaságosabb vasúti fuvarozási forma) inkább Ágcsernyő-Pozsony útirányra terelték a megrendelők..........:-(((

 

 

oldmumus Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164028
:P:P:P:P
Előzmény: V63 002 (164026)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164027

Üdvözlök Mindenkit!

 

Néhány gondolat a vasútvillamosítási tervekröl.

Meglepve olvastam a Komló-Godisa vonal villamosításának tervéröl. Ezen a vonalon

ma már szinte csak Bz-k ingáznak Sásdig. Így érthetetlen ez a terv. Korábban a

bányák bezárása elött jópár szénszállító tehervonat gördült Godisa felé naponta.

Gyerekkoromban egyszer apámmal Komlón jártunk, akkor az állomáson egy M40

állt egy személyvonattal. Nyilván nem Sásdig ment...

 

A Bp-Pécs vonal villamosításának elkészültekor, (1985) állítólag tervezték annak

folytatását a Horvát határig. Ma már erössen kérdéses lenne ennek szükségessége.

A Kaposvár-Fonyód, és az Észak Balatoni vonalról is ez a véleményem. Ezeken a viszonylatokon csak nyáron növekszik az utasforgalom, az év további idöszakaiban

egy Desiro is megtenné.

 

Azonban a Nagykanizsa-Szombathely vonal villamosításának távloli jövöbe helyezése elött értetlenül állok. Ez a vasútvonal köti össze Pécsett Nagykanizsával,

és Szombathelyel. Egy Észak-Déli vasúti tengely lehetne a Dunántúlon számottevö

vasúti teherforgalommal. Vagyis villamosítása nem lehet kérdéses.

 

Úgy 2-3 éve a Vasútgépészet lap egy cikket jelentetet meg a vasútvillamosítás

fontosságáról, különbözö diagramokkal kiegészítve azt. A cikk írói elkendözték az a tényt, hogy csak forgalmas vonalakra állnak az indokaik.

A diesel vontatás is sokat fejlödött az elmúlt évtizedekbenben. Erre jó példa a Hercules mozdony a maga 1,6MW hasznos teljesítményével,  az alacsony beszerzési, és karbantartási költségeit figyelembe véve, egy nem túl forgalmas fövonalon jó alternativája lenne a villamos vontatásnak. (65, 36, 29, 47, 46 vonalak)

V63 002 Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164026
Egy linknek itt vagyok én.
Előzmény: oldmumus (164023)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.02 0 0 164025

Ezért írtam tegnap este, hogy :

 

Ma az utasok 10-12% fizet teljes árú jegyet.

Hetente több százezer diák utazik kerwesztbe kasul.

Nyugodtan lehet ingyenessé tenni az utazásukat, csak az ALAP fogalmakat kéretik tisztázni, hebehurgya intézkedések előt..

 

A hazai vasutak a személyszállítási piac résztvevői , VAGY, szociálpolitikai intézmények ?

 

Egyik sem baj.

 

Ha a szociálpolitika felé hajlunk el, az nem baj.. Csak ki kell mondani, s onnan kezdve TILOS kiejteni azt a szót, hogy MÁV-veszteség.

 

 

Előzmény: HLP (164020)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!